Uppsala: Redovisningsekonom till Novavax i Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsekonom till Novavax i Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-04-26 // Varaktighet: Heltid

Till ekonomiavdelningen söker vi nu ytterligare en redovisningsekonom. I gruppen, som består av snart tio medarbetare, finns idag ekonomer, controllers och inköpare. Du rapporterar till Finance Director.

I denna roll kommer du att arbeta med bland annat: löpande redovisning, leverantörs- och kundreskontra, in- och utbetalningar, avstämningar samt vara behjälplig med månadsbokslut och upprättande av årsbokslut och årsredovisning. I rollen ingår också att vara delaktig i arbetet med rapporter till det amerikanska moderbolaget. Du har många interna kontaktytor och ett nära samarbete med kollegorna på ekonomiavdelningen.

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en relevant akademisk examen, eller arbetslivserfarenhet som anses motsvarande. Du har flerårig erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, gärna från läkemedelsbranschen och från en internationell miljö. Du trivs med att sätta och utveckla olika processer och bidrar med din kunskap till teamets framgång. Har du erfarenhet av SAP är det mycket meriterande då Novavax kommer att implementera SAP inom kort.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Som person ser vi gärna att du är lösningsorienterad, självgående och har en förmåga att driva saker i mål inom givna tidsramar på ett kvalitetssäkert och effektivt sätt. I övrigt kräver rollen att du är strukturerad och noggrann som person, samt att du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Då arbetet präglas av mycket samarbete både inom teamet i Uppsala, men även andra intressenter, ser vi gärna att du har en naturlig fallenhet i att skapa goda relationer.

Intervjuer kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Heltid, tillsvidare, start omgående med hänsyn till uppsägningstid, placering i Uppsala.

För mer information kontakta rekryteringskonsult Martin Winrow, 0707900205

Novavax AB är ett helägt dotterbolag till det amerikanska vaccinföretaget Novavax, Inc, vilket är noterat på NASDAQ i USA (NVAX). Novavax, Inc har utvecklat ett effektivt produktionssystem för antigen och utvecklar olika vaccinkandidater riktade mot bland annat säsongs- och pandemisk influensa (H5N1), respiratoriskt syncytialvirus (RSV) och andra svåra infektionssjukdomar som t.ex. Ebola och Covid-19. Bolaget är nu inne i en expansiv fas med anledning av nuvarande pandemi där extern finansiering finns för att utveckla ett vaccin mot Covid-19. Novavax AB i Uppsala utvecklar och producerar ett saponinbaserat vaccinadjuvans - Matrix-M™. Kliniska studier visar att Matrix-M™ effektivt stimulerar kroppen till ett potent immunsvar omfattande både ett cellulärt och antikroppsmedierat svar vid vaccinering mot sjukdomar. Vid kontoret i Uppsala arbetar ca 250 personer, både anställda och konsulter. Novavax har kollektivavtal och tillämpar flextid samt har goda förmåner. För mer information gå gärna in på företagets hemsida: http://www.novavax.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Redovisningsekonom.

Intresseanmälan inför kommande uppdrag inom Ekonomi

Läs mer Mar 11
Är du ute efter en ny utmaning inom ekonomi?

Vi söker ständigt efter grymma ekonomiassistenter, löneadministratörer- och specialister samt redovisningsekonomer för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konsultuppdragen förekommer i Uppsala med omnejd. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på kundens behov. Exempelvis kan arbetsuppgifterna innefatta:
• Kund- och leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Löpande redovisning
• Månads- och årsbokslut
• Momsredovisning och deklarationer
• Lönehantering
• Inkassohantering och påminnelser
• Rapportering

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Eftersom detta endast är en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag, kan arbetsuppgifterna komma att variera sig.

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har gärna arbetat med liknande arbetsuppgifter som ovan, men vi söker även dig som är nyexaminerad med viljan att utvecklas inom din yrkesroll. Det är mycket meriterande om du har arbetat i ekonomisystem och har goda kunskaper i Office-paketet.

För att trivas i denna roll ser vi att du är analytisk, strukturerad, målinriktad och noggrann. Vidare är du ansvarstagande och serviceinriktad. Du är van att arbeta självständigt såväl som du trivs med att arbeta tillsammans med andra.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag inom ekonomi. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Redovisningsekonom inriktning projekt

Läs mer Mar 28
Nytt
Om tjänsten
Är du redovisningsekonom med intresse för projektredovisning? Till kund i Uppsala söker vi nu en trygg redovisningsekonom som arbetat ett par år med allt löpande och som gillar att vara med i hela flödet.

Hos vår kund blir du en del av ett lagom stort gäng där andan är prestigelös och kunskaps- och erfarenhetsöverföring är en naturlig del av vardagen. Detta är inledningsvis ett längre konsultuppdrag där du bli anställd hos oss på SJR som en av våra uppskattade konsulter. Ambitionen är att du övergår i en rekrytering direkt till vår kund efter avslutat uppdrag.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
-Ansvar för kund- och leverantörsreskontra
- Betalningar, bank och kortadministration
- Moms- och skatterapportering
- Balansavstämningar
-Bidra till förbättringsarbetet inom projektredovisning och andra processer kopplat till avdelningen

Lämplig bakgrund
För att lyckas i rollen tror vi att du har ett par års erfarenhet av redovisning. Gärna från en redovisningsbyrå eller större ekonomiavdelning, där du självständigt ansvarat för funktioner som reskontra och momsavstämningar. Du har också relevant KY/YH utbildning inom redovisning eller motsvarande erfarenhet från arbetsliv med kompletterande kurser.

Personliga egenskaper
Du analyserar och förstår komplexa problem snabbt och gör rationella bedömningar av dessa. När omständigheter förändras kan du ändra ditt arbetssätt och strukturerar upp dina uppgifter för att möta deadlines. Du kommunicerar med andra på ett smidigt och pedagogiskt sätt där du också agerar med lyhördhet och respekt.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Isabell Bengtsson på isabell.bengtsson@sjr.se alt 070-899 95 63. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-04-14

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ansök nu

Redovisningsekonom i Uppsala

Läs mer Mar 15
Är du ekonom med erfarenhet av hela redovisningsprocessen och söker nya utmaningar? Värdesätter du trivsel, bidrar till skratt på arbetet samtidigt som du är strukturerad, ansvarsfull och serviceminded? Då kan detta vara en stor möjlighet för dig! Vi erbjuder ett stimulerande uppdrag hos vår kund i en spännande bransch, med fina lokaler och trevliga kollegor där du kommer vara en värdefull resurs i bolaget.

Uppdraget pågår i minst 6 månader med stor möjlighet till förlängning hos kundföretaget, start omgående eller enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Detta är ett konsultuppdrag där du anställs som konsult av Jurek Talents alternativt har möjlighet att gå in som underkonsult. Som konsult hos oss på Jurek  är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper.

Arbetsbeskrivning

Som redovisningsekonom hos vår kund ansvarar du för redovisningen för samtliga bolag inom koncernen. Du kommer ha ett nära samarbete med en ekonomiassistent som är behjälplig med den löpande redovisningen och lönehanteringen, samt med VD, ägare och operativ chef som du regelbundet kommer att avrapportera och presentera månadsbokslut till. Utöver ansvar för den löpande redovisningen spelar du en viktig roll som stöd till ledningen i budgetarbete, prognos och analys. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

• Löpande bokföring
• Kund- och leverantörskontakter
• periodisk sammanställning av moms samt tullrapportering
• Ekonomisk rapportering
• Uppföljning och analys av resultat- och balansräkning
• Månads- och årsbokslut samt årsredovisning
• Moms- och arbetsgivardeklarationer
• Rapportering till myndigheter
• Personaladministration så som löner och frånvarostatistik

Om dig

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande och ett par års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Starkt meriterande är om du har erfarenhet av koncernredovisning, eller i annat fall har en vilja att lära dig. Du talar och skriver obehindrat både på svenska och engelska samt har goda kunskaper i Office paketet och med fördel även i Unit4.

Vi tror att du som söker dig till oss är en trygg, drivande och kommunikativ person med ett starkt affärssinne. För att trivas i rollen ser vi att du har ett prestigelöst förhållningssätt, är flexibel och trivs med att arbeta både högt och lågt. Du lockas av blandningen av löpande bokföring och ekonomistyrning och förstår vikten av hela flödet. Vidare jobbar du strukturerat och lösningsorienterat samt väl mot deadlines. Du trivs bra med att arbeta självständigt samtidigt som du är serviceminded och har stor social förmåga.

Ansökan

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Broström på hanna.brostrom@jurek.se

Om Jurek

Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.

Ansök nu

Redovisningsekonom i Uppsala

Läs mer Feb 28
Om tjänsten
Till ett företaget beläget centralt i Uppsala söker vi dig som vill jobba med redovisning på en trevlig ekonomiavdelning. Detta är ett konsultuppdrag via oss på SJR som beräknas starta så snart som möjligt och pågå i ca 3-4 månader. Vi söker dig som fakturerar genom eget bolag och går in som underleverantör genom oss hos vår kund, alternativt anställer vi dig som konsult hos oss på SJR och detta är ditt första uppdrag. Vi berättar givetvis vilket företag det avser vid en första kontakt med oss.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
* Avstämningar

* Behjälplig i bokslut

* Löpande bokföring

* Leverantörsreskontra

Lämplig bakgrund
Du har troligtvis en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande samt har arbetat med redovisning tidigare.

Personliga egenskaper
Som konsult är det en fördel om du är flexibel och anpassningsbar som person, arbetar strukturerat och har lätt för att samarbeta med andra.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Linnea Järverup eller Isabell Bengtsson. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ansök nu

Ekonom med inriktning mot forskningsprojekt

Läs mer Mar 20
Tillsvidareanställning  |  Heltid  |  Kollektivavtal  |  Tjänstepension  |  28–35 dagars semester  |  Friskvårdsbidrag  | Möjlighet till distansarbete  |  Uppsala  |  Flex  |  Sista ansökningsdag 2024-04-07 

Ansök här: https://sva.

varbi.com/se/what:job/jobID:712854/

Om arbetsplatsen, SVA 

Statens veterinärmedicinska anstalt, SVA, är en expertmyndighet med ca 380 anställda, belägen på Ultunaområdet i Uppsala. SVA följer och analyserar utvecklingen av antibiotikaresistens hos djur och har som riskvärderande beredskapsmyndighet i uppgift att utreda smittsamma djursjukdomars uppkomst, orsak och spridningssätt och medverka i förebyggandet och bekämpandet av dessa. Myndigheten bedriver också forskning. SVA är en del av det civila försvaret och upprätthåller samhällsviktiga funktioner genom hög veterinärmedicinsk kompetens, övervakning och ackrediterade laboratorier. Som medarbetare på SVA bidrar du till ett hållbart samhälle och får vara en positiv kraft för djurhälsa och djurvälfärd.

Ekonomifunktionen arbetar centralt med ekonomifrågor och ansvarar för myndighetens samlade ekonomihantering från löpande bokföring till bokslut och rapportering samt med budget , uppföljning och prognoser. Vi är ett team på elva personer.  

Arbetsuppgifter
Du kommer arbeta med redovisning och uppföljning av externa bidrags- och forskningsprojekt, såväl nationella som internationella, inklusive EU-projekt. Det innebär bland annat att medverka och bistå projektledare och forskare med ekonomistöd vid bidragsansökningar, projektbudget, uppföljning samt återrapportering till finansiärer. Tillsammans med projektledaren kommer du att ansvara för att ge en rättvisande bild av den ekonomiska ställningen i projektet samt att redovisning sker inom ramen för lagar och regelverk. Då flertalet projekt involverar flera partners ingår även att medverka vid framtagande av samarbetsavtal/överenskommelser samt att koordinera ekonomisk information. Stor del av arbetet är att ge stöd till projektledare, forskare, administratörer samt partners i ekonomiska frågor samt att ta fram ekonomiska underlag, analyser och sammanställningar. Din uppgift blir också att utveckla arbetet med de ekonomiadministrativa stödet. 

Du kommer även att delta i andra vanligen förekommande arbetsuppgifter inom ekonomiområdet, såsom löpande redovisningsarbete, avstämning och bokslut.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning, gärna på högskolenivå eller har motsvarande kompetens. Du har några års erfarenhet av att arbeta som ekonom, gärna med redovisningsinriktning. Du har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel.  

Stor vikt läggs vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet för arbetsuppgifterna, såsom att vara drivande och orädd då tjänsten kräver att du tar egna initiativ och kan arbeta självständigt. Du har en god förmåga att strukturera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt.

Då arbetet innebär mycket kontakter med andra har du en god kommunikativ förmåga, är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta. Vidare har du en pedagogisk förmåga då du ska kunna förklara ekonomi för icke-ekonomer. I arbetet har du såväl nationella som internationella kontakter vilket kräver att du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. 

Meriterande
Erfarenhet av projektredovisning och administration av forskningsprojekt, gärna från EU-projekt eller från annan statlig myndighet. 

Villkor
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.  

Övrigt

Med diagnostik, forskning och expertkunskap bidrar SVA till en god djurhälsa och minskad smittspridning mellan djur och människor. Med Coronapandemin färskt i minnet vet vi att djursjukdomar kan bli ett hot i samhället och slå hårt mot Sveriges matförsörjning, hälsa och ekonomi. Som beredskapsmyndighet ingår SVA i sektorn Livsmedelsförsörjning och dricksvatten.


SVA är en myndighet vilket innebär att alla meddelanden som skickas till oss blir allmänna handlingar. Har du skyddad identitet ska du inte söka jobbet här på webben, kontakta oss istället.


Tester och arbetsprov kan förekomma i samband med rekryteringsprocessen.


All tillsvidareanställd personal är krigsplacerad inom SVA.  

Inför rekryteringsarbetet har SVA tagit en medveten aktiv ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Winrow rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Winrow rekrytering AB .

Är du teknikintresserad och vill testa på rollen som slipare?

Slipare, finbearbetning
Läs mer Nov 10
AQ M-Tech AB är ett företag som specialiserat sig på utveckling, konstruktion och tillverkning av kundanpassade tekniklösningar och produkter. Under åren har vi utvecklat ett flertal produkter som har haft sitt ursprung i våra kunders krav och teknikbehov. Företaget har många olika kompetenser vilket gör att vi tillsammans utvecklar kundens idé till en färdig produkt. AQ M-Tech arbetar främst inom MedTech-branschen med tillverkning av egna produkter men också som kontraktstillverkare till världsledande kunder inom läkemedelstillverkning.



Arbetsuppgifter:

I denna roll har du varierade arbetsuppgifter inom slip och plåtbearbetning där du i första hand kommer att justerslipa och kvalitetssäkra rostfria plåtdetaljer som ingår i våra kompletta systemskåp men även andra arbetsuppgifter inom vår plåtverkstad såsom montera svetsbultar. Du kommer att arbeta i ett team med kollegor där vi ligger i startgroparna med att utveckla den här delen av verksamheten för att kunna möjliggöra framtida expansioner. Du förväntas ta mycket ansvar och tillsammans arbeta fram rutiner och standarder med kollegor.



Din profil:

Vi söker dig som är praktiskt lagd och har någon form av industrivana. För att du ska trivas i denna roll har du ett teknikintresse, är noggrann och gillar att jobba i detaljerna. Eftersom slipning av rostfria detaljer inom MedTech kräver hög kvalitet och finish ser vi det meriterande om du arbetat inom slipning eller annat hantverk innan.



Kompetenser/Erfarenhet som är meriterande:

- Manuell slipning i rostfritt

- Ritningskunskap för mått och toleranser



Vi erbjuder dig: AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att utvecklas vidare i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas. Vi värdesätter korta beslutsvägar och tror på att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat.

AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.

Intresserad?

Ansökningarna hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.



Vid frågor kontakta:
Charlotta Boo
Mobil: 070 9 56 70 47
Mail: charlotta.boo@gmail.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Är du teknikintresserad och vill testa på rollen som slipare?

Slipare, finbearbetning
Läs mer Nov 13
AQ M-Tech AB är ett företag som specialiserat sig på utveckling, konstruktion och tillverkning av kundanpassade tekniklösningar och produkter. Under åren har vi utvecklat ett flertal produkter som har haft sitt ursprung i våra kunders krav och teknikbehov. Företaget har många olika kompetenser vilket gör att vi tillsammans utvecklar kundens idé till en färdig produkt. AQ M-Tech arbetar främst inom MedTech-branschen med tillverkning av egna produkter men också som kontraktstillverkare till världsledande kunder inom läkemedelstillverkning.



Arbetsuppgifter:

I denna roll har du varierade arbetsuppgifter inom slip och plåtbearbetning där du i första hand kommer att justerslipa och kvalitetssäkra rostfria plåtdetaljer som ingår i våra kompletta systemskåp men även andra arbetsuppgifter inom vår plåtverkstad såsom montera svetsbultar. Du kommer att arbeta i ett team med kollegor där vi ligger i startgroparna med att utveckla den här delen av verksamheten för att kunna möjliggöra framtida expansioner. Du förväntas ta mycket ansvar och tillsammans arbeta fram rutiner och standarder med kollegor.



Din profil:

Vi söker dig som är praktiskt lagd och har någon form av industrivana. För att du ska trivas i denna roll har du ett teknikintresse, är noggrann och gillar att jobba i detaljerna. Eftersom slipning av rostfria detaljer inom MedTech kräver hög kvalitet och finish ser vi det meriterande om du arbetat inom slipning eller annat hantverk innan.



Kompetenser/Erfarenhet som är meriterande:

- Manuell slipning i rostfritt

- Ritningskunskap för mått och toleranser



Vi erbjuder dig: AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att utvecklas vidare i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas. Vi värdesätter korta beslutsvägar och tror på att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat.

AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.

Intresserad?

Ansökningarna hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.



Vid frågor kontakta:
Charlotta Boo
Mobil: 070 9 56 70 47
Mail: charlotta.boo@gmail.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Kvalitetskontrollant till AQ M-tech i Uppsala

Avsynare, metallprodukter
Läs mer Nov 10
AQ M-Tech AB är ett företag som specialiserat sig på utveckling, konstruktion och tillverkning av kundanpassade tekniklösningar och produkter. Under åren har vi utvecklat ett flertal produkter som har haft sitt ursprung i våra kunders krav och teknikbehov. Företaget har många olika kompetenser vilket gör att vi tillsammans utvecklar kundens idé till en färdig produkt. AQ M-Tech arbetar främst inom MedTech-branschen med tillverkning av egna produkter men också som kontraktstillverkare till världsledande kunder inom läkemedelstillverkning.

Vi söker nu en kvalitetskontrollant som vill vara med och utveckla vår kvalitetsavdelning och säkerställa att vi får hem material i rätt kvalitet från våra leverantörer. Rollen har ett brett kontaktnät inom hela AQ M-Tech och du har en viktig roll i att bygga företagets kvalitetskultur.

Arbetsuppgifter
I rollen som kvalitetskontrollant har du varierande arbetsuppgifter och får möjlighet att ta mycket eget ansvar. Du kontrollerar ankommande gods och säkerställer att de uppfyller våra egna och våra kunders krav. Det innebär bland annat kontroller av finish och mått. Vid avvikelser skickar du reklamation till våra leverantörer och följer upp dessa för att säkerställa en fortsatt god kvalitet.



Din profil/kompetens:
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet att bedöma finish och/eller erfarenhet av slipning.

Erfarenhet av att läsa och förstå tillverkningsritningar.

Behärska svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du driven, ansvarstagande, flexibel, ordningsam, har en god samarbetsförmåga och värnar om kvalitet och noggrannhet.

Meriterande:
Utbildning på gymnasienivå med inriktning industri/teknik.

Erfarenhet av Monitor ERP.

Erfarenhet av industriell tillverkning.

Vi erbjuder dig:
AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att utvecklas vidare i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas. Vi värdesätter korta beslutsvägar och tror på att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat.

AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.

Din ansökan:
Ansökningarna hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor kontakta:
Charlotta Boo, 070 956 70 47, charlotta.boo@gmail.com





Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Kvalitetskontrollant till AQ M-tech i Uppsala

Avsynare, metallprodukter
Läs mer Nov 8
AQ M-Tech AB är ett företag som specialiserat sig på utveckling, konstruktion och tillverkning av kundanpassade tekniklösningar och produkter. Under åren har vi utvecklat ett flertal produkter som har haft sitt ursprung i våra kunders krav och teknikbehov. Företaget har många olika kompetenser vilket gör att vi tillsammans utvecklar kundens idé till en färdig produkt. AQ M-Tech arbetar främst inom MedTech-branschen med tillverkning av egna produkter men också som kontraktstillverkare till världsledande kunder inom läkemedelstillverkning.

Vi söker nu en kvalitetskontrollant som vill vara med och utveckla vår kvalitetsavdelning och säkerställa att vi får hem material i rätt kvalitet från våra leverantörer. Rollen har ett brett kontaktnät inom hela AQ M-Tech och du har en viktig roll i att bygga företagets kvalitetskultur.

Arbetsuppgifter
I rollen som kvalitetskontrollant har du varierande arbetsuppgifter och får möjlighet att ta mycket eget ansvar. Du kontrollerar ankommande gods och säkerställer att de uppfyller våra egna och våra kunders krav. Det innebär bland annat kontroller av finish och mått. Vid avvikelser skickar du reklamation till våra leverantörer och följer upp dessa för att säkerställa en fortsatt god kvalitet.



Din profil/kompetens:
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet att bedöma finish och/eller erfarenhet av slipning.

Erfarenhet av att läsa och förstå tillverkningsritningar.

Behärska svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du driven, ansvarstagande, flexibel, ordningsam, har en god samarbetsförmåga och värnar om kvalitet och noggrannhet.

Meriterande:
Utbildning på gymnasienivå med inriktning industri/teknik.

Erfarenhet av Monitor ERP.

Erfarenhet av industriell tillverkning.

Vi erbjuder dig:
AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att utvecklas vidare i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas. Vi värdesätter korta beslutsvägar och tror på att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat.

AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.

Din ansökan:
Ansökningarna hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor kontakta:
Charlotta Boo, 070 956 70 47, charlotta.boo@gmail.com





Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Kvalitetskontrollant till AQ M-tech i Uppsala

Avsynare, metallprodukter
Läs mer Nov 7
AQ M-Tech AB är ett företag som specialiserat sig på utveckling, konstruktion och tillverkning av kundanpassade tekniklösningar och produkter. Under åren har vi utvecklat ett flertal produkter som har haft sitt ursprung i våra kunders krav och teknikbehov. Företaget har många olika kompetenser vilket gör att vi tillsammans utvecklar kundens idé till en färdig produkt. AQ M-Tech arbetar främst inom MedTech-branschen med tillverkning av egna produkter men också som kontraktstillverkare till världsledande kunder inom läkemedelstillverkning.

Vi söker nu en kvalitetskontrollant som vill vara med och utveckla vår kvalitetsavdelning och säkerställa att vi får hem material i rätt kvalitet från våra leverantörer. Rollen har ett brett kontaktnät inom hela AQ M-Tech och du har en viktig roll i att bygga företagets kvalitetskultur.

Arbetsuppgifter
I rollen som kvalitetskontrollant har du varierande arbetsuppgifter och får möjlighet att ta mycket eget ansvar. Du kontrollerar ankommande gods och säkerställer att de uppfyller våra egna och våra kunders krav. Det innebär bland annat kontroller av finish och mått. Vid avvikelser skickar du reklamation till våra leverantörer och följer upp dessa för att säkerställa en fortsatt god kvalitet.



Din profil/kompetens:
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet att bedöma finish och/eller erfarenhet av slipning.

Erfarenhet av att läsa och förstå tillverkningsritningar.

Behärska svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du driven, ansvarstagande, flexibel, ordningsam, har en god samarbetsförmåga och värnar om kvalitet och noggrannhet.

Meriterande:
Utbildning på gymnasienivå med inriktning industri/teknik.

Erfarenhet av Monitor ERP.

Erfarenhet av industriell tillverkning.

Vi erbjuder dig:
AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att utvecklas vidare i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas. Vi värdesätter korta beslutsvägar och tror på att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat.

AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.

Din ansökan:
Ansökningarna hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor kontakta:
Charlotta Boo, 070 956 70 47, charlotta.boo@gmail.com





Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Är du teknikintresserad och vill testa på rollen som slipare?

Slipare, finbearbetning
Läs mer Nov 8
AQ M-Tech AB är ett företag som specialiserat sig på utveckling, konstruktion och tillverkning av kundanpassade tekniklösningar och produkter. Under åren har vi utvecklat ett flertal produkter som har haft sitt ursprung i våra kunders krav och teknikbehov. Företaget har många olika kompetenser vilket gör att vi tillsammans utvecklar kundens idé till en färdig produkt. AQ M-Tech arbetar främst inom MedTech-branschen med tillverkning av egna produkter men också som kontraktstillverkare till världsledande kunder inom läkemedelstillverkning.



Arbetsuppgifter:

I denna roll har du varierade arbetsuppgifter inom slip och plåtbearbetning där du i första hand kommer att justerslipa och kvalitetssäkra rostfria plåtdetaljer som ingår i våra kompletta systemskåp men även andra arbetsuppgifter inom vår plåtverkstad såsom montera svetsbultar. Du kommer att arbeta i ett team med kollegor där vi ligger i startgroparna med att utveckla den här delen av verksamheten för att kunna möjliggöra framtida expansioner. Du förväntas ta mycket ansvar och tillsammans arbeta fram rutiner och standarder med kollegor.



Din profil:

Vi söker dig som är praktiskt lagd och har någon form av industrivana. För att du ska trivas i denna roll har du ett teknikintresse, är noggrann och gillar att jobba i detaljerna. Eftersom slipning av rostfria detaljer inom MedTech kräver hög kvalitet och finish ser vi det meriterande om du arbetat inom slipning eller annat hantverk innan.



Kompetenser/Erfarenhet som är meriterande:

- Manuell slipning i rostfritt

- Ritningskunskap för mått och toleranser



Vi erbjuder dig: AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att utvecklas vidare i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas. Vi värdesätter korta beslutsvägar och tror på att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat.

AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.

Intresserad?

Ansökningarna hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.



Vid frågor kontakta:
Charlotta Boo
Mobil: 070 9 56 70 47
Mail: charlotta.boo@gmail.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu