Uppsala: Inköpsassistent

Hitta ansökningsinfo om jobbet Inköpsassistent i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-03-21 // Varaktighet: Heltid

Upphandlingsavdelning inköpsenheten

Är du nyfiken på hur det är att arbeta som inköpsassistent inom offentlig sektor? Vi på upphandlingsavdelningens inköpsenhet söker en ny kollega för ett vikariat till och med 2023-09-30. Jobbet innebär inte bara spännande arbetsuppgifter utan också en trevlig arbetsmiljö som kännetecknas av bra laganda, gott samarbete mellan olika enheter och öppen och tydlig kommunikation mellan medarbetare. Låter det som ett jobb för dig? Välkommen med din ansökan!

Uppsala är med sina över 230 000 invånare Sveriges fjärde största stad och kombinerar den stora stadens puls med den mindre stadens närhet och intimitet. Kommunen är bland Sveriges snabbast växande och ligger mycket bra geografiskt placerad med kort avstånd till Arlanda och endast 30 minuters pendlingsväg till Stockholm.

Uppsala kommun köper varor och tjänster för flera miljarder kronor varje år. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål och bidra till en ekonomisk, social och ekologisk hållbar utveckling. Vi på avdelning upphandling ansvarar för kommunens ramavtal samt objektsspecifika upphandlingar. Vi består idag av ca 70 medarbetare fördelat på två upphandlingsenheter samt en enhet för inköp och enheten för logistik. Inköpsassistenterna ingår i enheten för inköp där även avtalscontrollers, e-handel och ekonomiassistenter och Fordonsservice arbetar. Den här tjänsten är placerad på enheten för Inköp.

Här kan du läsa mer om vår verksamhet (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/leverantor-och-utforare/upphandling/)

Ditt uppdrag
I arbetet som inköpsassistent kommer du att jobba brett med olika typer av administration kopplat till inköp och upphandling. Det handlar om support till verksamheten, bolagen och externa frågeställare kring avtal, inköpsbehov, utlämnande av handlingar samt granskning av fakturor och övriga administrativa uppgifter från chefer.

I uppdraget ingår även att genomföra direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar och förvalta avdelningens sidor på interna webben samt övriga administrativa uppgifter på avdelningen.

Din bakgrund
Till den här tjänsten söker vi dig som har högskoleutbildning inom administration eller handläggning, KY-utbildning inom administration eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Det är meriterande om du har erfarenhet av administration kring upphandling och inköp sedan tidigare. Vidare är det en fördel om du även har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor och att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du ska ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel. Vi välkomnar både dig som är nyexaminerad och dig som har några års erfarenhet att söka.

Du är en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Vidare är du pedagogisk och du har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap.

Du är kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Service är viktigt för dig och du är därför lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Sist men inte minst söker vi dig som tar ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat samt är flexibel och ser möjligheter i förändringar.

Upplysningar
I Uppsala kommun värnar vi om varandras hälsa och arbetsmiljö. Vi förväntar oss därför att du är vaccinerad mot Covid-19.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Malin Klevebrand, enhetschef inköpsenheten, 018-727 10 43
Helena Sköld Lövgren, upphandlingschef, 018-727 21 24

Fackliga företrädare:
Saco, 018-727 13 87
Vision, 018-727 24 33

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 22 34

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, kansli samt enheten för omvärld och ledningsstöd. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Inköpsassistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Inköpsassistent.

Inköpsassistent/Artikeladministratör till Babyworld

Läs mer Jul 17
Nytt
Företaget, Babyworld AB, är sedan april 2024en del av BabySam familjen. BabySam grundades redan 1973 i Danmark och har sedan dess drivit fackhandel inom barn och baby. Våra danska kollegor har 32 fysiska butiker, E-handel och B2B försäljning.Babyworld har idag 9 fysiska butiker och en framgångsrik E-handel.Våra butiker hittar du i Stockholm, Uppsala, Västerås, Linköping, Göteborg, Malmö och Linköping. Butikerna tillhör de till ytan största babybutikerna i landet och vi tycker själva att butikernas uttryck representerar BabyWorld på ett bra sätt. Vi vill erbjuda våra kunder något mer än ”bara” en produkt och strävar efter att överträffa varje kunds förväntningar genom gedigen kunskap, stort engagemang, bra kvalitet och intressanta mervärden till bra pris och bra villkor.
Nu söker vi dig som:
gillar ordning & reda.
är van att jobba i Excel
kan uttrycka dig väl i svenska språket
har tidigare erfarenhet av registervård och administration
har lite koll på bildhantering

Meriterande om du har kännedom om våra produkter.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att innefatta bland annat:
uppläggning av nya artiklar inkl. bild och text
justeringar av löpande pris- och produktuppdateringar
att hantera orderbekräftelser
följa upp leveransförseningar
allmän registervård
att hjälpa övriga avdelningar vid behov.

Tjänsten är ett heltidsvikariat på inledningsvis 1 år med goda chanser till förlängning. Vi vill gärna att du är tillgänglig from mitten av augusti.
Placeringsort: Kungens Kurva (södra Stockholm) eller Uppsala (centralt).
Introduktionen, oavsett placeringsort,kommer att ske på vårt kontor iUppsala.
Kollektivavtal: Handelns tjänstemannaavtal (Unionen)
Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag som är den 5 augusti.

Ansök nu

Inköpsassistent till global kund i Uppsala

Läs mer Maj 10
Vi söker nu en engagerad och driven inköpsassistent för en spännande möjlighet hos vår kund i Uppsala. Vill du vara en del av ett trevligt team där du får arbeta i en variation av arbetsuppgifter? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Tjänsten är på heltid med beräknad start så snart som möjligt och kommer att pågå i 1 år framåt, med goda möjligheter till förlängning för rätt person. Under uppdraget kommer du bli anställd som Poolias mycket uppskattade konsult.

Vi genomför urval och intervjuer löpande. Varmt välkommen in med just din ansökan!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som inköpsassistent kommer du att vara ett stöd till inköpsavdelningen och assistera dessa i orderläggning och hantering av fakturor. I arbetet kommer stort fokus ligga på att:
• Lägga beställningar för komponenter och material till projekt
• Hantera fakturor med hjälp av Basware
• Daglig kundkontakt för att hantera inköpsrelaterade frågor

Vem är du?
För att trivas i rollen söker vi dig som tidigare har erfarenhet av att arbeta med inköp och fakturahantering. Vi tror att du tidigare har arbetat i en serviceroll där du haft kunden i fokus. Du trivs med att ha mycket kundkontakt och att arbeta administrativt. Vidare kan du kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi ser även att du har en god datavana och kan snabbt sätta dig in i nya system. Har du kunskaper i Excel, Basware eller Iprocurement ser vi det som väldigt meriterande.

Som inköpsassistent kommer du ingå i ett team tillsammans med andra, därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga. Vidare är du noggrann och är proaktiv i ditt arbetssätt. Du har förmågan att arbeta självständigt och kommer gärna med egna initiativ.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Inköpsassistent för omgående start till Cytiva i Uppsala!

Läs mer Maj 9
Till Cytivas ”R&D Instrument & Single Use Hardware” avdelning söker vi nu en inköpsassistent med start omgående!

Arbetsuppgifter

Som inköpsassistent på avdelningen kommer du att lägga order och hantera fakturor (Basware). Det är även bra att vara Excel-kunnig samt ha god datorvana. Finanssystemet som används heter Iprocurement.

Vem söker vi?

Vi ser att du har administrativ erfarenhet och tidigare jobbat med fakturering och/eller inköp. Du är serviceminded och van att ha kontaktytor både internt och externt.

Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är noggrann i dina utföranden samt har ett eget personligt driv och initiativtagande. Avdelningen har mycket att göra och därför söks ytterligare en teamplayer för att stötta upp under en hektisk tid. Stor frihet läggs i det egna arbetet och du kommer själv kunna styra dina arbetstider till stor del men förhålla dig till kontorstider. Arbetet utförs till 100% på kontoret i Uppsala.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en god lagspelare med känsla för kvalitet, hög ansvarskänsla och noggrannhet. Du trivs i ett stort, internationellt företag här du kan fortsätta din personliga utveckling och bidra till verksamhetens satta mål med dina tidigare erfarenheter och kompetenser.

Anställningsform/omfattning/arbetsort
Visstidsanställning / Heltid / Uppsala
Arbetet utförs till 100% onsite med stor frihet att lägga upp arbetstider under kontorstid.

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse/omgående
Uppdraget väntas pågå ett år med stor chans till förlängning

Information

Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför intervju kommer utdrag ur verifiera att göras samt inför anställning kommer drogtest att utföras.
Känns tjänsten intressant så inkom snarast med din ansökan!

Forma framtiden med oss!

Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.
Läs mer på lernia.se.

Ansök nu

Purchasing and Project Coordinator to expanding Olink

Läs mer Feb 29
An opportunity has opened up for you who want to be part of a rapidly growing life science company dedicated to advancing the understanding of human diseases. At Olink, you will work with world-leading technology and products contributing to the development of precision medicine. We are looking for an individual with prior experience in life science and project management, eager to grow with Olink. Take advantage of this opportunity and apply for a position that genuinely contributes to enhancing people's health. We look forward to receiving your application!

OM TJÄNSTEN
Over a few years, Olink has evolved from a small company offering analysis of a few hundred proteins to a NASDAQ-listed organization with a robust global presence. They now conduct analyses covering over 5000 proteins. Their products are utilized in medical areas such as cardiovascular diseases, cancer, and neurological disorders. In a span of five years, the company has analyzed over a million samples, generating nearly 90 million data points for hundreds of customers, including research institutions and pharmaceutical companies. In the role as a Purchasing and Project Coordinator, you will belong to the Global Procurement Department that is responsible of procuring the goods, raw materials & services required to operate the organization effectively. In this position, you will be participating in activities as part of development and design transfer projects. You will also help managing projects driven by Procurement to ensure cost savings, quality and reliability in Supply. There will be a lot of cross organizational contact, so good communication skills in combination with a structured way of working and a business-driven mindset is valuable. You are welcomed into a group with colleagues from different nationalities with an open, driven and helpful atmosphere.

Your role at Olink is a consulting assignment, which means that you will be employed by Academic Work and work as a consultant at Olink. The assignment will be full-time and is expected to last at least four months ahead. There might be a chance for extension, provided there is space for it, and all parties are satisfied with the collaboration.

You are offered
- To become part of a stable organization where your initiatives and ideas are valued
- The opportunity to work in an innovative, international environment at a company that values diversity and inclusion
- Work at an organization that our current consultants describe as a fantastic workplace

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* Managing projects and change control errands driven by Procurement
* Participating in activities for development and design transfer projects
* Participating in expanding the supplier market
* Implementing new purchasing processes
* Producing statistics regarding supplier performance


VI SÖKER DIG SOM
- University degree within the Life Sciences field
- Experience within the life science industry
- Good knowledge of the MS Office package
- Experience from work in ERP systems
- Has excellent proficiency in English, both spoken and written

It is meritorious if you have:
- Previous experience working in a purchasing role within the life science industry
- Previous experience working in project-based roles within the life science industry
- Experience with regulatory requirements ISO 13485
- Good knowledge of Swedish, both spoken and written

As an individual, you are driven, results-focused, and flexible. You thrive on social interactions and possess excellent communication skills. You should enjoy taking initiative and embrace new challenges. Given that you'll be part of a team, strong cooperation skills are essential. Additionally, you have a logical approach and an analytical perspective when solving problems.

Other information
- Start: ASAP (Maximum 1 month notice period)
- Scope: Full time, office hours
- Placement: Central in Uppsala
- Other: Primarily work on site but with the possibility to work remote

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Read more about Olink - HERE!

Ansök nu

Inköpsassistent till Svenska kyrkan!

Läs mer Jan 25
Just nu söker Svenska kyrkans inköpsfunktion i Uppsala att utöka deras team med en inköpsassistent. Du kommer ha en dynamisk roll och stötta deras strategiska inköpare med stort och smått.

OM TJÄNSTEN
Svenska kyrkan finns där människor finns, och består i Sverige av drygt 1300 församlingar. En del utav organisationen är kyrkokansliet som arbetar med frågor som rör hela Svenska kyrkan och på så vis kan stärka kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar. På kyrkokansliet arbetar cirka 500 anställda fördelat på elva avdelningar.

Svenska kyrkans inköpsteam är en del av ekonomi- och finansavdelningens stab och består idag av tre strategiska inköpare som ansvarar för inköp på nationell nivå samt ger stöd i inköpsfrågor till hela Svenska kyrkan. I rollen kommer du att stötta inköparna i deras dagliga uppgifter kopplat till bland annat upphandling, kartläggning, analys och leverantörsstyrning. För rätt person finns även möjligheten att växa i rollen och få utökat ansvar men stort fokus initialt är på avtalsadministration. Rollen innebär breda kontaktytor internt såväl som externt och passar dig som gillar administrativt arbete i kombination kommunikation.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Academic Work som löper under hela 2024. Därefter finns eventuell möjlighet till förlängning om behov kvarstår och samarbetet uppskattas av båda parter.

Du erbjuds
- En trevlig arbetsplats som genomsyras av prestigelöshet och låg personalomsättning
- Arbete inom en stor, rikstäckande organisation
- Bred variation av inköpsrelaterade uppgifter

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbete med hantering samt framtagande av avtal
* Assistera vid stora upphandlingar samt mindre inköp
* Diarieföring och registrering
* Stötta verksamheten i inköpsfrågor
* Övriga administrativa uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av inköp från arbete eller utbildning
- Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift då språket används i det dagliga arbetet

För att lyckas och trivas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Serviceinriktad och prestigelös

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Svenska kyrkan och deras verksamhet här!

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Uppsala kommun

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Uppsala kommun .

Teknisk förvaltare

Fastighetsförvaltare
Läs mer Jun 27
Uppsala kommun arenor och fastigheter AB

Är du intresserad av att arbeta med olika typer av fastigheter och uppdrag inom teknisk förvaltning? Vi är ett tajt gäng på Uppsala arenor och fastigheter som tillsammans förvaltar fastigheter för bolagets och kommunens bästa. Att främja folkhälsan och utveckla Uppsala till en attraktiv plats är ett av våra uppdrag från kommunen. Välkommen med din ansökan till oss på Uppsala arenor och fastigheter!

Hos oss finns kollegor i många olika yrkesgrupper med stor samlad kompetens. Tillsammans vill vi skapa en kreativ och stimulerande arbetsplats där vi gör skillnad för Uppsala kommuns invånare, våra idrottsföreningar och deras supportrar, våra hyresgäster och besökare till staden.

Uppsala kommun arenor och fastigheter AB (https://arenorochfastigheter.uppsala.se/)


Ditt uppdrag
Som teknisk förvaltare hos Uppsala arenor och fastigheter kommer du dagligen att komma i kontakt med olika typer av fastigheter. Med en innovativ inställning ser du till att hålla fastigheterna energieffektiva och hållbara, med hjälp av underhållsplaner och löpande underhåll. Som beställare kommer du att arbeta nära underentreprenörer. Därför är det en merit om du har erfarenhet av ekonomiarbete, exempelvis framtagande av budget, offerter samt att vara samordnare/projektledare i mindre projekt. Du kommer också att ha regelbundna avstämningar med fastighetsförvaltare, specialister och andra arbetsgrupper i ditt arbete.

Du kommer att ansvara för att förvalta och ta hand om våra fastigheter tillsammans med kollegorna i bolaget.

Din bakgrund
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning och tidigare arbetslivserfarenhet inom områdena fastighet, fastighetsteknik eller energi. Har du även erfarenhet av förvaltning eller upphandling och roller som projektledare eller platschef är det meriterande, precis som annan relevant yrkesutbildning.

Vidare behöver du ha B-körkort, god svenska i tal och skrift samt god datorvana vid att arbeta i olika system. Har du kunskaper i engelska i tal och skrift och inom upphandling är det meriterande.

Som person är du analytisk, bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du förstår ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. Du är en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Du är kommunikativ och har en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Daniel Hillstam, Enhetschef Teknik, 018-727 47 17
Mikael Malm, AO Chef Drift/Teknik, 018-727 13 86

Facklig företrädare:
Vision, Helena Nordling, 018 727 0276
Ledarna, 0200-871111
Akademikerförbundet SSR, 08-617 44 00

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta kommunens kontaktcenter 018-727 00 00

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till Uppsala kommun arenor och fastigheter AB. Vi är ett kommunägt bolag som bildades 1 september 2021 genom sammanslagning av flera bolag och förvaltningsenheter, och vi är verksamma inom fastighetsbranschen och besöksnäringen i Uppsala. Bolaget äger, förvaltar, bygger och utvecklar arenor och fastigheter i Uppsala stad och landsbygd. Vi skapar levande mötesplatser i en växande kommun och bidrar till att stärka bilden av Uppsala som en attraktiv kommun att besöka, leva och verka i. Vi bidrar aktivt i arbetet för ökad folkhälsa och utvecklar Uppsala som evenemangsplats. Några av våra välkända och välbesökta arenor och byggnader är exempelvis Fyrishov, Studenternas och Gränby sportfält samt Uppsala konsert och kongress och Stadshuset.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Projektledare anläggning till Uppsala kommun

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jul 16
Nytt
Enheten projektledning anläggning

Har du erfarenhet av projekt inom infrastruktur- och/eller anläggningsprojekt? Vill du vara med och utveckla Uppsala kommuns offentliga miljöer? Då kan du vara den vi söker till uppdraget som projektledare inom anläggning. Välkommen med din ansökan!

Uppsala kommun leder arbetet med stadsutveckling. Vi arbetar med en stor variation av projekt och bidrar till att utveckla nya stadsdelar, stationsområden, snabbcykelleder, parker och torg, vandringsleder och samhällsservice. Våra projekt spänner över allt ifrån stora stadsutvecklingsprojekt till upprustning av lekplatser. Uppsalas satsningar inom stadsutveckling, tillväxt och hållbarhet gör att staden har fått utmärkelser som Årets klimatstad, Sveriges bästa cykelstad och Sveriges bästa stadskommun att leva och bo i.

Stadsbyggnadsförvaltningen består av cirka 600 medarbetare som arbetar i gränsöverskridande processer. Som projektledare samarbetar du med dina kollegor inom avdelningen Gata, Park, Natur och även med den strategiska avdelningen, plan- och byggavdelningen samt avdelningen för mark- och exploatering.

Vi söker nu en projektledare som vill vara med och utveckla Uppsala kommun. Du kommer att tillhöra en av enheterna projektledning, anläggning som totalt består av cirka 28 medarbetare i dag. Enheternas uppdrag är att samordna och leda verkställandet av kommunens investerings- och exploateringsprojekt för byggande av allmän platsmark.

Ditt uppdrag
Som projektledare anläggning deltar du i alla skeden från planeringsfasen tills att anläggningen är byggd och överlämnas till förvaltning. I de projekt du leder agerar du beställare och ansvarar för att projektet når uppsatta mål. Du tar fram och förankrar upphandlingsstrategier och projektspecifikationer, i linje med kommunens övergripande målsättning. Du leder, styr och inspirerar projektgrupper som består av kollegor inom förvaltningen, kommunala bolag och leverantörer, både konsulter och entreprenörer. Genom att driva och följa upp projekten i god samverkan med samarbetspartners och med fokus på tid, kostnad och innehåll bidrar du till att förverkliga kommunens högt ställda mål och visioner inom stadsbyggnad.

Arbetet som projektledare är självständigt och fritt med ett stort eget ansvar. Till din hjälp finns, förutom digitala verktyg, ett stort nätverk av kollegor att få stöd av. Du finns för våra medborgare och välkomnar dialog med dem, berörda, myndigheter, affärspartners, fastighetsägare och företag. Utöver din roll som projektledare kommer du att bidra, liksom övriga medarbetare, till att utveckla våra arbetsprocesser inom förvaltningen.

Som projektledare hos Uppsala kommun tillhör du en av kommunens största beställarorganisation. Vi erbjuder en modern arbetsplats, med kontor i det nya stadshuset, där vi ser varandra och välkomnar olikheter. Vi arbetar både digitalt och på plats, aktivitetsbaserat. En bra balans mellan arbete, familj och fritid är en förutsättning för att lyckas i din roll. I Uppsala kommun arbetar vi tillsammans och välkomnar nyskapande. Resultatet blir att vi gör skillnad för varandra och för våra kommuninvånare.

Din bakgrund
Vi söker dig som har något eller flerårig aktuell och relevant erfarenhet av arbete som projektledare, uppdragsledare, byggledare, platschef, landskapsarkitekt eller motsvarande. Har du erfarenhet eller är i början av din karriär inom infrastruktur- och/eller anläggningsprojekt kommer tjänsten passa dig. För att lyckas i din roll behöver du ha god erfarenhet och kontroll av budget, prognoser och ekonomisk uppföljning och tidsplanering. Det är meriterande om du har ledarskapsutbildning och erfarenhet av arbete inom statlig myndighet eller kommun. Det är även meriterande om du har god kontraktsvana och kunskap inom entreprenad- och konsultjuridik. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska.

Som person har du en god ledarskapsförmåga och tar ansvar och driver arbetet framåt för att nå resultat. Du trivs att samarbeta med andra och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare är du kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Sist men inte minst är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Vi kommer lägga stor vikt kring din personlighet i denna rekrytering.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Emil Enarsson, enhetschef grupp 1, 018-727 41 25
Karl Ingelstam, enhetschef grupp 2, 018-727 44 60.

Facklig företrädare: Akademikerförbundet SSR/SACO Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Sveriges Ingenjörer/SACO, Sampo Hinnemo, 018-727 40 58
Sveriges arkitekter, Helena Brämerson Gaddefors, 018-727 40 86 och Maya Katsumata Ling, 018-727 47 06
Vision Linda Lumsby, 018-727 58 13
Kommunal, 010-442 82 10.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-726 00 44.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
På stadsbyggnadsförvaltningen arbetar vi med helheten i utvecklingen av vår stad och landsbygd utifrån våra respektive expertområden – allt i en anda av ständig förbättring och utveckling där vi som medarbetare tar en aktiv roll. Gemensamt planerar, bygger och underhåller vi Uppsala kommun för en hållbar och god framtid för alla som bor och verkar här. Vårt mål är att Uppsala ska vara en kommun som fler nya invånare och företag vill vara en del av. Välkommen till oss!

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Socialsekreterare till mottagningsenheten för barn och unga

Socialsekreterare
Läs mer Jul 12
Mottagningsenheten barn och unga

Har du en socionomexamen och vill göra skillnad på riktigt? Vi söker just nu en rättssäker, noggrann och erfaren socionom till vårt team. Hos oss får du möjlighet att arbeta i stödjande miljö där ditt arbete bidrar till att göra en verklig skillnad i människors liv. Är du den vi söker? Varmt välkommen med din ansökan!

Mottagningsenheten är en kompetent och trygg arbetsgrupp som består av cirka 20 medarbetare som har till uppgift att inregistrera, göra förhandsbedömningar, ge råd, stöd och information till allmänheten och professionella samt visst utredningsarbete. Vårt arbete styrs till stor del av dagens inkomna ärenden under mottagningens öppettider. Mottagningsenheten leds av en enhetschef samt två teamledare som finns som ett vardagsnära stöd för socialsekreterarna.

Ditt uppdrag
Mottagningsenheten består av flera grupper och vid behov hjälps grupperna åt för att mottagandet i sin helhet ska fungera optimalt. Den ena tjänsten har som huvudsakliga arbetsuppgifter att inregistrera, sortera, fördela och genomföra administrativa utredningar och endast ha korta tillfälliga klientkontakter, medan den andra tjänsten i huvudsak kommer innehålla förhandsbedömningar och visst utredningsarbete samt att ge råd, stöd och information.

På mottagningsenheten har du en viktig roll i utvecklingsarbetet för att säkerhetsställa en rättssäker handläggning. Vi har ett ansvar för att anmälningar, ansökningar och andra handlingar som inkommer till socialförvaltningen barn och unga hanteras skyndsamt och rättssäkert. Då arbetsuppgifter inkommer löpande under dagen, både digitalt och fysiskt är arbetet i dagsläget mest rättssäkert och effektivt att utföras på plats. Arbetsplatsen ligger centralt på Svartbäcksgatan 44.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen och erfarenhet av administration, myndighetsutövning och klientarbete inom myndighetsutövning barn och ungdom.

Som person är du flexibel och kan se möjligheter i förändringar. Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Vidare är du en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Sist men inte minst så är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Maria Mårdh, enhetschef, 018-727 99 01.

Facklig företrädare: Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-726 00 44.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Brandchef tillika förvaltningsdirektör till Uppsala brandförsvar

Brandchef
Läs mer Jul 3
Uppsala brandförsvar

Har du gedigen chefserfarenhet och god kompetens inom räddningsverksamhet? Vi söker en brandchef tillika förvaltningsdirektör till Uppsala brandförsvar. Vi är stolta över att ligga i framkant och erbjuder rätt person att leda en verksamhet som jobbar proaktivt med utvecklingsfrågor inom bland annat jämställdhet, brandskydd och totalförsvarsfrågor.

Välkommen till Uppsala brandförsvar (https://www.uppsalabrandforsvar.se/om-oss/)– den gemensamma räddningstjänsten i Uppsala, Tierps och Östhammars kommuner.

Ditt uppdrag
Brandchefens uppdrag är att leda brandförsvarets verksamhet utifrån de mål och ramar som politiken sätter. Vi har idag en väl fungerande organisation med erfarna och kunniga medarbetare och tillsammans har vi skapat en proaktiv verksamhet som vi är mycket stolta över.

Brandförsvaret styrs främst av inriktningsmålen i de tre kommunernas gemensamma handlingsprogram och räddningsnämndens verksamhetsplan. Vi ser att vi framåt kommer behöva utveckla verksamheten i linje med de ökade krav som ställs i och med att Sveriges totalförsvar växer - det blir en viktig uppgift för vår nya brandchef.

Som brandchef är du räddningsnämndens högsta tjänsteperson och ansvarar för att verksamhet, ekonomi, personal, arbetsmiljö och ledarskap levereras i enlighet med mål och riktlinjer.

I dina huvudsakliga uppgifter ingår att

• vara räddningschef i Tierp, Uppsala och Östhammars kommuner
• på begäran föredra läget i verksamheten för kommunstyrelserna
• arbetsleda din stab och de fyra chefer som är direkt underställda brandchefen
• leda din ledningsgrupp, i vilken även ingår specialister från Uppsala kommuns stabsorganisation
• ingår i länsstyrelsens krissamverkansråd som representant för länets räddningstjänster
• samarbeta och utveckla arbetet med dina kollegor i räddningstjänstregionen

I uppdraget kan det bli aktuellt att ingå i det regionala räddningstjänstsamarbetet som Vakthavande räddningschef, VRC och även att vara tillgänglig för länsstyrelsen som räddningsledare vid statlig räddningstjänst.

Som stöd i ditt uppdrag har du en kunnig och erfaren ledningsgrupp i förvaltningen samt även stöd från Uppsala kommunkoncern där du ingår i koncernledningen. Du samarbetar nära de andra cheferna i vår räddningsregion och fungerar som länk mellan den politiska och förvaltningsmässiga organisationen. Du ser även till att skapa förutsättningar för tillit och god dialog med politik, chefer, medarbetare, externa nätverk och samarbeten. Som brandchef är du underställd stadsdirektören och ingår i Uppsala kommunkoncerns ledningsgrupp.

Som chef i Uppsala kommun ges du goda förutsättningar genom stöd från kommunledningskontorets stab i frågor som ekonomi, HR, kommunikation, IT, upphandling, fastighetsfrågor och juridiska frågor och löpande kompetensutveckling.

Din bakgrund
Vi vill att du har

• brandingenjörsexamen med påbyggnadsutbildning i räddningstjänst för brandingenjörer. Alternativ utbildningsbakgrund är lägst räddningsledning B
• mångårig relevant arbetslivserfarenhet från verksamhetsområdet
• flerårig erfarenhet som chef med dokumenterat goda resultat
• flerårig erfarenhet av verksamhets-, budget- och personalansvar
• vana av att leda genom underställda chefer
• arbetat med ekonomi- och verksamhetsstyrning på strategisk nivå
• erfarenhet från politiskt styrd organisation, gärna räddningstjänst
• vana av att företräda en verksamhet och representera den gentemot omvärlden

Meriterande är

• erfarenhet som ledare i en större komplex organisation
• erfarenhet av/förståelse för att utveckla samhällsaktörers förmåga vid kriser, höjd beredskap och krig

Vi förväntar oss att du har ett starkt samhällsintresse och förståelse för det kommunala uppdraget och kunskap i Lagen om Skydd mot Olyckor (LSO) samt systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM). För rollen krävs körkort B och goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Du har ett stort intresse för att arbeta för jämställdhet och mångfald och gärna kunskap och kännedom om frivilliga aktörer som verkar inom skyddssektorn i våra kommuner. Du har gedigen förståelse för vad som leder till resultat i enlighet med uppställda mål både vad avser ekonomi och kvalitet och du förstår hur man leder och styr i en stor, komplex och politiskt styrd organisation.

För att lyckas i rollen behöver du kunna tydliggöra förväntningar och se till att skapa förutsättningar för att dessa uppnås genom att delegera och ge andra beslutsmandat. Att arbeta aktivt med andra, både i och utanför sin egen organisation, för att uppnå gemensamma mål och resultat ser vi som självklart.

Detta är en roll för dig som har intresse av och god förståelse för att driva utveckling och vision i en stor organisation. Du har en coachande, förtroendeingivande och inkluderande ledarstil som bidrar till medarbetares utveckling och skapar laganda samt arbetar aktivt med andra för att uppnå gemensamma mål och resultat. Vi värdesätter förmåga att fatta självständiga beslut som grundas på relevant analys.

Upplysningar
Vi ser fram mot din ansökan senast 1 september 2024. Din ansökan blir offentlig handling. Uppsala kommun gör kontinuerligt säkerhetsprövningar och denna tjänst kan komma att säkerhetsklassas.

Rekryteringen sker i samarbete med Source.

För att inleda en första konfidentiell diskussion och för mer information om tjänsten, välkommen att kontakta Caroline Kock 070-511 0390, mail caroline.kock@source-executive.se eller Hanna Looström 070-9374016, hanna.loostrom@source-executive.se

Facklig företrädare:
Akademikerförbundet SSR/saco Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Brandmännens riksförbund, Kennet Eriksson, fornamn.efternamn@brandfacket.se
Sveriges Ingenjörer Fredrik Noén, 018-727 31 11
Vision Liselotte Ehn, 018-727 49 49

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 12 95

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Cybersäkerhetsspecialist

Säkerhetsanalytiker, IT
Läs mer Jun 11
IT-staben, IT-strategienheten

Har du erfarenhet inom operativ cybersäkerhet?
Vill du delta i ett hybrid/distansbaserat team med stor kunskap inom cybersäkerhetsområdet? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Som cybersäkerhetsspecialist hos oss spelar du en mycket viktig roll i arbetet med den operativa säkerheten i våra IT-miljöer. Välkommen med din ansökan!

IT-strategienheten på Uppsala kommuns IT-stab ansvarar för stabens bidrag till kommunkoncernens långsiktiga planering för digital transformation samt utveckling och förvaltning av koncernövergripande strategier, modeller och processer för IT-arkitektur, IT-styrning, IT-upphandlingar/avtal, informationssäkerhet och IT-säkerhet. Vi etablerar nu en operativ arbetsgrupp inom cybersäkerhetsområdet, där dessa roller kommer att ingå. Du kommer att ha möjlighet att påverka utvecklingen och riktningen inom de operativa delarna av cybersäkerhetsområdet i vår organisation.

Ditt uppdrag
Som cybersäkerhetsspecialist kommer du att arbeta med att skydda IT-stabens IT-system, applikationer, nätverk och infrastruktur mot cyberattacker och dataintrång. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att:

• Implementera och underhålla IT-säkerhetsrutiner och tekniska lösningar baserat på framtagna strategier, vägledningar och riktlinjer
• Bistå med kompetens vid utredning av säkerhetsincidenter och utföra incidentanalyser.
• Utföra regelbundna sårbarhetsscanningar och ge stöd vid sårbarhetsbedömningar
• Ge teknisk rådgivning på operativ nivå gällande IT-säkerhetsfrågor
• Leda framtagande av IT-säkerhetsrapporter

Du kommer att arbeta med modern teknik i en organisation under stor förändring, vilket ger dig stora möjligheter till professionell utveckling inom cybersäkerhetsområdet.

Din bakgrund
Vi söker dig som har:

• Universitets/högskoleutbildning inom datavetenskap, cybersäkerhet, systemvetenskap eller motsvarande erfarenhet förvärvad på likvärdigt sätt
• Relevant certifiering inom IT-säkerhetsområdet (CEH, CompTIA+ etc.)
• Expertkunskap inom nätverkssäkerhet, sårbarhetshantering och IT-säkerhetsteknologier
• Gedigen erfarenhet av att arbeta med säkerhetsverktyg och plattformar
• Starka analytiska och problemlösningsförmågor
• Förmåga att hantera stressiga situationer och snabbt fatta beslut vid säkerhetsincidenter

Kompetensprov i samband med rekrytering är aktuellt – provunderlag tas fram av strategiska cybersäkerhetsgruppen.

Intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdatum.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass vilket ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta enhetschef Anna Törnqvist, 018-727 10 62

Facklig företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Akavia och Sacorådet, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Sveriges ingenjörer, Peter Nõu, 018-727 16 95
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta kontaktcenter, 018-727 00 00

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Servicebiträde till Dalbyhemmet

Vårdbiträde
Läs mer Jun 28
Dalbyhemmet

Denna arbetsplats har en god sammanhållning och ett utvecklande tänk som få andra verksamheter har. Aspirerar du att bli undersköterska eller sjuksköterska i framtiden? Då kan detta jobb vara ett bra insteg för att ha möjlighet att vidareutveckla och utbilda dig i framtiden!

Dalbyhemmet ligger väster om Uppsala, vackert beläget i närheten av Hammarskog med skog och vatten i närområdet.

Vi på Dalbyhemmet arbetar med äldreomsorg och till denna tjänst söker en person som kommer att arbeta på socialpsykiatrin som servicebiträde, en ny tjänst som Uppsala kommun har inrättat från hösten 2024.

Ditt uppdrag
Som servicebiträde kommer du att arbeta jämte övrig personal med varierande arbetsuppgifter. Det innebär bland annat städning av brukares rum, städning av allmänna utrymmen, tvätt av brukar- och personalkläder och att ta hand om köket vid behov.

Det viktigaste med detta jobb är att göra det enkelt för undersköterskor att ha tid att jobba med omvårdnaden, brukarnära! Du blir en väldigt viktig del av laget som arbetar på Dalbyhemmet och behöver därför ha förståelse för uppdraget, arbetsuppgifterna och lätt kunna ta till dig nya direktiv.

Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasiekompetens och erfarenhet av arbete med service och interaktion med andra människor. Har du erfarenhet av arbete i hemtjänsten, äldreboende eller liknande verksamhet är det meriterande. Du ska vara van att använda digitala hjälpmedel, ha B-körkort och ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i det svenska språket.

Som person är du serviceinriktad och lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete och du har lätt för att samarbeta med andra människor. Dessutom har du förmåga till helhetssyn och kan se frågor i ett större perspektiv där du också är flexibel utifrån situationen.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Andreas Örnevall, verksamhetschef, 018-727 73 08.

Facklig företrädare: Kommunal, 010-442 82 02.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu