Uppsala: Inköpsassistent

Hitta ansökningsinfo om jobbet Inköpsassistent i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-03-21 // Varaktighet: Heltid

Upphandlingsavdelning inköpsenheten

Är du nyfiken på hur det är att arbeta som inköpsassistent inom offentlig sektor? Vi på upphandlingsavdelningens inköpsenhet söker en ny kollega för ett vikariat till och med 2023-09-30. Jobbet innebär inte bara spännande arbetsuppgifter utan också en trevlig arbetsmiljö som kännetecknas av bra laganda, gott samarbete mellan olika enheter och öppen och tydlig kommunikation mellan medarbetare. Låter det som ett jobb för dig? Välkommen med din ansökan!

Uppsala är med sina över 230 000 invånare Sveriges fjärde största stad och kombinerar den stora stadens puls med den mindre stadens närhet och intimitet. Kommunen är bland Sveriges snabbast växande och ligger mycket bra geografiskt placerad med kort avstånd till Arlanda och endast 30 minuters pendlingsväg till Stockholm.

Uppsala kommun köper varor och tjänster för flera miljarder kronor varje år. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål och bidra till en ekonomisk, social och ekologisk hållbar utveckling. Vi på avdelning upphandling ansvarar för kommunens ramavtal samt objektsspecifika upphandlingar. Vi består idag av ca 70 medarbetare fördelat på två upphandlingsenheter samt en enhet för inköp och enheten för logistik. Inköpsassistenterna ingår i enheten för inköp där även avtalscontrollers, e-handel och ekonomiassistenter och Fordonsservice arbetar. Den här tjänsten är placerad på enheten för Inköp.

Här kan du läsa mer om vår verksamhet (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/leverantor-och-utforare/upphandling/)

Ditt uppdrag
I arbetet som inköpsassistent kommer du att jobba brett med olika typer av administration kopplat till inköp och upphandling. Det handlar om support till verksamheten, bolagen och externa frågeställare kring avtal, inköpsbehov, utlämnande av handlingar samt granskning av fakturor och övriga administrativa uppgifter från chefer.

I uppdraget ingår även att genomföra direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar och förvalta avdelningens sidor på interna webben samt övriga administrativa uppgifter på avdelningen.

Din bakgrund
Till den här tjänsten söker vi dig som har högskoleutbildning inom administration eller handläggning, KY-utbildning inom administration eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Det är meriterande om du har erfarenhet av administration kring upphandling och inköp sedan tidigare. Vidare är det en fördel om du även har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor och att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du ska ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel. Vi välkomnar både dig som är nyexaminerad och dig som har några års erfarenhet att söka.

Du är en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Vidare är du pedagogisk och du har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap.

Du är kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Service är viktigt för dig och du är därför lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Sist men inte minst söker vi dig som tar ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat samt är flexibel och ser möjligheter i förändringar.

Upplysningar
I Uppsala kommun värnar vi om varandras hälsa och arbetsmiljö. Vi förväntar oss därför att du är vaccinerad mot Covid-19.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Malin Klevebrand, enhetschef inköpsenheten, 018-727 10 43
Helena Sköld Lövgren, upphandlingschef, 018-727 21 24

Fackliga företrädare:
Saco, 018-727 13 87
Vision, 018-727 24 33

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 22 34

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, kansli samt enheten för omvärld och ledningsstöd. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Inköpsassistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Inköpsassistent.

Inköpsassistent med inriktning på teknik till Premier Rider AB i Knivsta

Läs mer Jan 20
Inköpsassistent med inriktning på teknik till Premier Rider AB i Knivsta

Är du noggrann, strukturerad och erfaren inom offert- och orderhantering? Har du intresse för teknik och industriprodukter? Då har vi jobbet för dig!

Om rollen

Som inköpsassistent med inriktning på teknik hos Premier Rider AB kommer du att:
•Hantera offertförfrågningar, orderläggning och fakturering.
•Sköta transporter i samarbete med logistikpartners.
•Ha kontakt med våra kunder i Norden och leverantörer i Asien.
•Vara spindeln i nätet i vår inköpsprocess.
•Arbeta i affärssystem (erfarenhet är meriterande, men inget krav).

Vem är du?
Vi söker dig som har:
•Erfarenhet av inköp, kundkontakter eller projektledning, gärna inom metall- eller industrikomponenter.
•Möjlighet att tolka ritningar eller skapa enkla skisser för fabriker (meriterande men inget krav).
•God datavana samt flytande svenska och engelska i tal och skrift.
•Minst gymnasial teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet inom tillverkningsindustrin.

Som person är du flexibel, analytisk och trivs i ett högt tempo. Du har god samarbetsförmåga och ett proaktivt arbetssätt.

Vi erbjuder
•Moderna kontorslokaler i Knivsta.
•Ett utvecklande arbete i ett växande företag med erfarna kollegor.
•Möjlighet till tillsvidareanställning efter provanställning på 6 månader.

Premier Rider AB är ett tillväxtföretag med nära samarbete med våra kunder I Norden och våra leverantörer i Asien. Vi erbjuder våra kunder en kompetent projektledning från offert till färdig produkt tillverkade hos någon av våra samarbetspartners i Asien. Företaget grundades för 25 år sedan och utvecklar ständigt nya koncept med våra kunder.  Besök gärna  http://www.premier-rider.se

Detta är en direktrekrytering till Premier Rider AB i Knivsta, där vi på Adecco samarbetar med kunden för att kunna hitta rätt profil!

Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Amila Dresevic på amila.dresevic@adecco.se eller 073 -684 78 61.

Rekryteringsarbetet sker löpande så vänta inte för länge med din ansökan!

Ansök nu

Inköpsassistent med inriktning på teknik till Premier Rider AB i Knivsta

Läs mer Dec 10
Inköpsassistent med inriktning på teknik till Premier Rider AB i Knivsta

Är du noggrann, strukturerad och erfaren inom offert- och orderhantering? Har du intresse för teknik och industriprodukter? Då har vi jobbet för dig!

Om rollen

Som inköpsassistent med inriktning på teknik hos Premier Rider AB kommer du att:
•Hantera offertförfrågningar, orderläggning och fakturering.
•Sköta transporter i samarbete med logistikpartners.
•Ha kontakt med våra kunder i Norden och leverantörer i Asien.
•Vara spindeln i nätet i vår inköpsprocess.
•Arbeta i affärssystem (erfarenhet är meriterande, men inget krav).

Vem är du?
Vi söker dig som har:
•Erfarenhet av inköp, kundkontakter eller projektledning, gärna inom metall- eller industrikomponenter.
•Möjlighet att tolka ritningar eller skapa enkla skisser för fabriker (meriterande men inget krav).
•God datavana samt flytande svenska och engelska i tal och skrift.
•Minst gymnasial teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet inom tillverkningsindustrin.

Som person är du flexibel, analytisk och trivs i ett högt tempo. Du har god samarbetsförmåga och ett proaktivt arbetssätt.

Vi erbjuder
•Moderna kontorslokaler i Knivsta.
•Ett utvecklande arbete i ett växande företag med erfarna kollegor.
•Möjlighet till tillsvidareanställning efter provanställning på 6 månader.

Premier Rider AB är ett tillväxtföretag med nära samarbete med våra kunder I Norden och våra leverantörer i Asien. Vi erbjuder våra kunder en kompetent projektledning från offert till färdig produkt tillverkade hos någon av våra samarbetspartners i Asien. Företaget grundades för 25 år sedan och utvecklar ständigt nya koncept med våra kunder.  Besök gärna  http://www.premier-rider.se

Detta är en direktrekrytering till Premier Rider AB i Knivsta, där vi på Adecco samarbetar med kunden för att kunna hitta rätt profil!

Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Amila Dresevic på amila.dresevic@adecco.se eller 073 -684 78 61.

Rekryteringsarbetet sker löpande så vänta inte för länge med din ansökan!

Ansök nu

Inköpsassistent/Artikeladministratör till Babyworld

Läs mer Jul 17
Företaget, Babyworld AB, är sedan april 2024en del av BabySam familjen. BabySam grundades redan 1973 i Danmark och har sedan dess drivit fackhandel inom barn och baby. Våra danska kollegor har 32 fysiska butiker, E-handel och B2B försäljning.Babyworld har idag 9 fysiska butiker och en framgångsrik E-handel.Våra butiker hittar du i Stockholm, Uppsala, Västerås, Linköping, Göteborg, Malmö och Linköping. Butikerna tillhör de till ytan största babybutikerna i landet och vi tycker själva att butikernas uttryck representerar BabyWorld på ett bra sätt. Vi vill erbjuda våra kunder något mer än ”bara” en produkt och strävar efter att överträffa varje kunds förväntningar genom gedigen kunskap, stort engagemang, bra kvalitet och intressanta mervärden till bra pris och bra villkor.
Nu söker vi dig som:
gillar ordning & reda.
är van att jobba i Excel
kan uttrycka dig väl i svenska språket
har tidigare erfarenhet av registervård och administration
har lite koll på bildhantering

Meriterande om du har kännedom om våra produkter.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att innefatta bland annat:
uppläggning av nya artiklar inkl. bild och text
justeringar av löpande pris- och produktuppdateringar
att hantera orderbekräftelser
följa upp leveransförseningar
allmän registervård
att hjälpa övriga avdelningar vid behov.

Tjänsten är ett heltidsvikariat på inledningsvis 1 år med goda chanser till förlängning. Vi vill gärna att du är tillgänglig from mitten av augusti.
Placeringsort: Kungens Kurva (södra Stockholm) eller Uppsala (centralt).
Introduktionen, oavsett placeringsort,kommer att ske på vårt kontor iUppsala.
Kollektivavtal: Handelns tjänstemannaavtal (Unionen)
Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag som är den 5 augusti.

Ansök nu

Vikarierande inköpsassistent till upphandlingsstaben - Uppsala kommun

Läs mer Okt 7
Stab upphandling, inköpsenheten

Är du på jakt efter ett nytt jobb där du ständigt ställas inför nya, spännande utmaningar? Vill du ha ett mångsidigt arbete som gör stor skillnad för många människor? Då kan tjänsten som inköpsassistent vara något för dig!

Uppsala är med sina över 230 000 invånare Sveriges fjärde största stad och kombinerar den stora stadens puls med den mindre stadens närhet och intimitet. Kommunen är bland Sveriges snabbast växande och ligger mycket bra geografiskt placerad med endast 30 minuters pendlingsväg till Stockholm.

Uppsala kommun köper varor och tjänster för flera miljarder kronor varje år. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål och bidra till en ekonomisk, social och ekologisk hållbar utveckling. Vi på stab upphandling ansvarar för kommunens ramavtal samt objektsspecifika upphandlingar. Vi består idag av cirka 40 medarbetare fördelat på två upphandlingsenheter samt en enhet för inköp.

Den här tjänsten är placerad på enheten för inköp och här arbetar inköps- och ekonomiassistenter, avtalscontrollers, e-handelssamordnare och hållbarhetssamordnare. Tjänsten är ett föräldravikariat.

Här kan du läsa mer om vår verksamhet. (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/leverantor-och-utforare/upphandling/)

Ditt uppdrag
I arbetet som inköpsassistent kommer du att jobba brett med olika typer av administration kopplat till inköp och upphandling. Det handlar om support till verksamheten, bolagen och externa frågeställare kring avtal, inköpsbehov, utlämnande av handlingar samt granskning av fakturor och övriga administrativa uppgifter från chefer. I uppdraget ingår även att ge stöd till och/eller genomföra direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar. Inköpsassistenterna förvaltar stabens sidor på interna webben samt övriga administrativa uppgifter som exempelvis framtagande och förvaltning av utbildnings- och stödmaterial.

Din bakgrund
Vi söker dig som har högskoleutbildning/KY-utbildning inom administration eller handläggning eller arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av administration kring upphandling och inköp, av arbete inom offentlig sektor eller av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och goda kunskaper i Microsoft 365.

Som person är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete. Vidare är du pedagogisk och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Jobbet passar dig som är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Sist men inte minst är du flexibel och ser möjligheter i förändringar och varierande arbetsuppgifter.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Malin Klevebrand, enhetschef, 018-727 10 43
Helena Sköld Lövgren, upphandlingschef 018-727 21 24.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Akavia, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Inköpsassistent till global kund i Uppsala

Läs mer Jul 23
Vi söker nu en engagerad och driven inköpsassistent för en spännande möjlighet hos vår kund i Uppsala. Vill du vara en del av ett trevligt team där du får arbeta i en variation av arbetsuppgifter? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Tjänsten är på heltid med beräknad start så snart som möjligt och kommer att pågå i 1 år framåt, med goda möjligheter till förlängning för rätt person. Under uppdraget kommer du bli anställd som Poolias mycket uppskattade konsult.

Vi genomför urval och intervjuer löpande. Varmt välkommen in med just din ansökan!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som inköpsassistent kommer du att vara ett stöd till inköpsavdelningen och assistera dessa i orderläggning och hantering av fakturor. I arbetet kommer stort fokus ligga på att:
• Lägga beställningar för komponenter och material till projekt
• Hantera fakturor med hjälp av Basware
• Daglig kundkontakt för att hantera inköpsrelaterade frågor

Vem är du?
För att trivas i rollen söker vi dig som tidigare har erfarenhet av att arbeta med inköp och fakturahantering. Vi tror att du tidigare har arbetat i en serviceroll där du haft kunden i fokus. Du trivs med att ha mycket kundkontakt och att arbeta administrativt. Vidare kan du kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi ser även att du har en god datavana och kan snabbt sätta dig in i nya system. Har du kunskaper i Excel, Basware eller Iprocurement ser vi det som väldigt meriterande.

Som inköpsassistent kommer du ingå i ett team tillsammans med andra, därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga. Vidare är du noggrann och är proaktiv i ditt arbetssätt. Du har förmågan att arbeta självständigt och kommer gärna med egna initiativ.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Uppsala kommun

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Uppsala kommun .

Sommarjobba med personer som har funktionsnedsättningar

Vårdbiträde
Läs mer Feb 1
Vård- och omsorgsverksamheterna

Vill du göra skillnad, är över 18 år och kan uttrycka dig bra på svenska? Vi söker dig som vill sommarjobba med att stötta personer som har funktionsnedsättningar i deras vardag. Välkommen till kommunens vård- och omsorgsverksamheter!

Bidra till att personer med funktionsnedsättningar av olika slag kan leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt! Du möter personernas individuella behov och ser till att de får en bra vardag och känner sig trygga. Det finns flera hundra olika verksamheter över hela Uppsala, både centralt och på landet. Om du vill börja jobba innan sommaren finns det ofta möjlighet till det.

Ditt uppdrag
Att jobba hos oss innebär ett väldigt varierat jobb men alla uppgifter utgår från vad personen behöver. Vi har många olika typer av arbetsplatser. Vill du jobba tillsammans med många kollegor passar ett boende bra men du kan också vara personlig assistent åt en person i hens hem.

Arbetsuppgifterna varierar beroende på var du jobbar. De olika verksamheter du kan jobba inom är:

Boenden, servicebostäder eller korttidsboenden för vuxna
På gruppbostad, servicebostad och korttidsverksamheter jobbar boendeassistenter som stöttar vuxna personer med funktionsnedsättningar. Olika personer har olika behov och insatserna sker utifrån varje persons förutsättningar och intressen.

Boenden eller korttidsverksamhet för barn
På barnboende och korttidsverksamheter för barn jobbar boendeassistenter som stöttar barn och ungdomar med funktionsnedsättningar. Alla barn har olika behov och uppdragen sker utifrån vad de behöver.

Boendeassistent inom socialpsykiatri – HVB och träningsboende
Hem för vård och boende (HVB) och träningsboenden är till för personer med psykiatriska funktionsnedsättningar vilket kan innebära psykosproblematik samt NPF såsom autism etc. Stödet utformas individuellt mellan personen, biståndshandläggaren och boendeassistenterna. Alla rum/lägenheter finns intill verksamhetens baslägenhet.

Personlig assistans
Personliga assistenter jobbar med människor i alla åldrar som har olika behov. Det kan vara stöd dygnet runt eller bara under vissa timmar på dygnet. Vissa har behov av en enskild personlig assistent och en del behöver stöd av flera assistenter samtidigt.

Daglig verksamhet
På daglig verksamhet jobbar arbetshandledare som stöttar vuxna personer med funktionsnedsättningar. Du jobbar för att deltagarna i den dagliga verksamheten ska kunna leva ett så självständigt, aktivt och meningsfullt liv som möjligt utifrån sina förutsättningar, önskemål och behov. Daglig verksamhet är deltagarnas sysselsättning och kan likställas med ”arbete”.

Träffpunkter och sysselsättning inom socialpsykiatrin
Träffpunkts- och sysselsättningsverksamheter vänder sig till personer med psykisk ohälsa. De finns på flera ställen i kommunen. Verksamheten är öppen alla dagar året runt. Arbetstiden är främst på dagtid, även helger men det kan också bli arbete på kvällar.
Boendestöd inom socialpsykiatri
Boendestödet vänder sig till personer med psykisk ohälsa och funktionsnedsättning som har behov av stöd i det egna hemmet. Stödet utformas individuellt i samarbete mellan personen, biståndshandläggaren och boendestödjare. Du utgår från en bas och tar dig mellan personernas hem med hjälp av cykel eller bil.

Läs mer om vad jobben innebär på www.uppsala.se/sommarjobb-vard-omsorg (http://www.uppsala.se/sommarjobb-vard-omsorg).


Din bakgrund
Vi söker dig som:

• brinner för att stötta andra människor
• har fyllt 18 år
• har gått ut eller går i gymnasiet eller motsvarande vuxenutbildning
• pratar och skriver bra svenska
• är bekväm med digitala hjälpmedel som dator, smart telefon och surfplatta
• tycker om att samarbeta och anpassar dig när saker förändras i jobbet
• är lugn, lyhörd och serviceinriktad.

Om du är utbildad eller håller på att utbildade dig inom till exempel vård- och omsorg eller andra relevanta områden är det meriterande. Det är också meriterande om du har erfarenhet från liknande jobb. I vissa verksamheter behöver du ha ett b-körkort.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Mimmi Pihl och Marie Palmqvist Andersson, enheten för kompetensförsörjning på
sommarvikariat.vardochomsorg@uppsala.se (http://mailto:sommarvikariat.vardochomsorg@uppsala.se)


Facklig företrädare: Kommunal:
010-442 82 02
010-442 82 04

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba inom vård, hälsa och omsorg (https://www.uppsala.se/jobb/vard-halsa-omsorg/)
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Sommarjobba med äldre personer

Vårdbiträde
Läs mer Feb 1
Vård- och omsorgsverksamheterna

Vill du göra skillnad, är över 18 år och kan uttrycka dig bra på svenska? Vi söker dig som vill sommarjobba med att stötta äldre som behöver stöd i sin vardag. Välkommen till kommunens vård och omsorgsverksamheter!

Bidra till att äldre personer kan leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt! Du möter personernas individuella behov och ser till att de får en bra vardag och känner sig trygga. Det finns flera hundra olika verksamheter över hela Uppsala, både centralt och på landet.Om du vill börja jobba innan sommaren finns det ofta möjlighet till det.

Ditt uppdrag
Att jobba hos oss innebär ett väldigt varierat jobb men alla uppgifter utgår från vad personen behöver. Vi har många olika typer av arbetsplatser. Vill du jobba tillsammans med många kollegor passar ett boende bra men du kan också vara personlig assistent åt en person i hens hem.

Arbetsuppgifterna varierar beroende på var du jobbar. De olika verksamheter du kan jobba inom är:

Äldreboende
Att jobba på ett vård- och omsorgsboende är givande och socialt. Du bidrar till att skapa en trygg och trivsam vardag för de boende.

Hemtjänst
Att jobba inom hemtjänsten är meningsfullt och varierande. Du hjälper äldre att leva ett självständigt liv genom att stötta dem i deras hem.

Korttidsboende
Att jobba på ett korttidsboende är givande och varierande arbete. Du hjälper äldre medan de utreder sitt framtida hjälpbehov.

Dagverksamhet
Dagverksamheterna är till för personer som har en demensdiagnos, haft en stroke eller behöver fysisk aktivitet och är 65 år eller äldre.

Läs mer om vad jobben innebär på www.uppsala.se/sommarjobb-vard-omsorg (http://www.uppsala.se/sommarjobb-vard-omsorg).


Din bakgrund
Vi söker dig som:

• brinner för att stötta andra människor
• har fyllt 18 år
• har gått ut eller går i gymnasiet eller motsvarande vuxenutbildning
• pratar och skriver bra svenska
• är bekväm med digitala hjälpmedel som dator, smart telefon och surfplatta
• tycker om att samarbeta och anpassar dig när saker förändras i jobbet
• är lugn, lyhörd och serviceinriktad.

Om du är utbildad eller håller på att utbildade dig inom till exempel vård- och omsorg eller andra relevanta områden är det meriterande. Det är också meriterande om du har erfarenhet från liknande jobb. I vissa verksamheter behöver du ha ett b-körkort.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Mimmi Pihl och Marie Palmqvist Andersson, enheten för kompetensförsörjning på
sommarvikariat.vardochomsorg@uppsala.se (http://mailto:sommarvikariat.vardochomsorg@uppsala.se)


Facklig företrädare: Kommunal:
010-442 82 02
010-442 82 04

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba inom vård, hälsa och omsorg (https://www.uppsala.se/jobb/vard-halsa-omsorg/)
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Arbetsterapeut till hemsjukvård under 65 år

Arbetsterapeut
Läs mer Mar 19
Hemsjukvård under 65 år

Du som gillar att arbeta med patientärenden som kan vara komplexa, unika och som ofta kräver din professions fingertoppskänsla både i åtgärder och i bemötande.
Du som vill vara med och ytterligare utforma den kommunala primärvården med inriktning mot socialpsykiatri i ordinärt boende. Är du den vi söker? Välkommen till Uppsala kommuns hemsjukvård för personer under 65 år med inriktning mot socialpsykiatri!

Vi har vår arbetsplats på Fyrisborgsgatan 1 och härifrån åker vi ut på hembesök. Här finns omsorgsnämndens legitimerade personal på samma våningsplan. De gemensamma lokalerna ger unika möjligheter till samarbete, kontakter, stöd och utvecklingsarbete inom såväl som mellan professionerna. Den gemensamma lokalen och närheten till kollegorna underlättar då vi träffas i professionsgrupper, olika arbetsgrupper och för gemensam utveckling/utbildning.

Ditt uppdrag
Vi söker dig som vill arbeta som arbetsterapeut i kommunal primärvård med inriktning mot neurologiska diagnoser och smärtrelaterade besvär samt stress och psykisk ohälsa. Du har ett engagemang för att göra skillnad i patienternas liv genom din kompetens, ditt kunnande och engagemang. Ditt arbete hos oss kommer att vara varierande, självständigt och ansvarsfullt. Du ingår i team med arbetsterapeutkollegor, fysioterapeuter och sjuksköterskor, så det finns ett gott stöd i gruppen. Hos oss arbetar vi tillsammans för att utveckla och förbättra verksamheten.

Arbetet innebär att ansvara för utredning, bedömning och behandling inom arbetsterapeutens yrkesområde. Du gör individuella aktivitetsbedömningar och bedömer omgivningsfaktorer.
En stor del av ditt arbete handlar om att anpassa vardagsmiljön genom utprovning och förskrivning av fysiska och kognitiva hjälpmedel. Du deltar aktivt i utskrivningsprocessen från slutenvården för våra patienter.

I arbetet ingår även handledning och instruktion till patienter, anhöriga, omvårdnadspersonal och studenter. Vi arbetar i förebyggande, aktivitetsbevarande och aktivitetshöjande syfte för att bidra till en bättre hälsa och livskvalitet för våra patienter.

Din bakgrund
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut och som brinner för vår patientgrupp. Har du erfarenhet av kommunal hälso- och sjukvård ses det som meriterande. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av socialpsykiatri. Det är också meriterande om du har kunskaper i Uppsala kommuns hjälpmedelsförskrivning.

Som person är du en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du är empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Vidare är du en person som är flexibel och som kan se möjligheter i förändringar. Jobbet passar dig som tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Dessutom har du lätt för att samarbeta relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Sist men inte minst söker vi dig som är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Gunilla Myrberg, verksamhetschef, 018-727 80 92

Facklig företrädare:
Sveriges arbetsterapeuter, Eva-Carin Lindgren, 018-727 84 93.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.

Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba inom vård, hälsa och omsorg (https://www.uppsala.se/jobb/vard-halsa-omsorg/)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Sjuksköterska till hälso- och sjukvård verksamheter

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Mar 19
OSN Hälso- och sjukvård verksamheter

Gillar du att arbeta med patientärenden som kan vara komplexa, unika och som ofta kräver din professions fingertoppskänsla både i åtgärder och i bemötande? Då kanske du är den person vi söker? Välkommen till omsorgsnämndens hälso- och sjukvård i Uppsala kommun!

Våra verksamheter är hälso-och sjukvård inom hemsjukvård för personer med assistansbeslut, inom LSS SÄBO samt i hemsjukvård för personer under 65 år.

Vi har vår arbetsplats på Fyrisborgsgatan 1 och härifrån åker vi ut på hembesök. Här finns omsorgsnämndens legitimerade personal på samma våningsplan. De gemensamma lokalerna ger unika möjligheter till samarbete, kontakter, stöd och utvecklingsarbete inom såväl som mellan professionerna. Den gemensamma lokalen och närheten till kollegorna underlättar då vi träffas i professionsgrupper, olika arbetsgrupper och för gemensam utveckling/utbildning.

Ditt uppdrag
Som sjuksköterska hos oss får du möjlighet att göra skillnad genom att med patienten i centrum bidra med din kompetens, kunnande och engagemang. Din roll kommer innebära arbete med varierande arbetsuppgifter inom ditt område. I arbetet som sjuksköterska kommer du att arbeta med bedömningar, behandling och handledning till omvårdnadspersonal.

Till dina mer konkreta arbetsuppgifter ingår:

• utföra HSL insatser utifrån fördelning av medicinskt ansvar samt utvärdera behandlingsresultat
• handleda och delegera HSL uppgifter till omvårdnadspersonal
• delta i teamsamverkan kring patient och även ha en aktiv del i utskrivningsprocessen.

Som sjuksköterska arbetar du i team tillsammans med övriga sjuksköterskekollegor, arbetsterapeuter, fysioterapeuter och verksamhetschef. Så det finns ett gott stöd i gruppen. Vår ambition är att du tillsammans med oss utvecklar verksamheten och dig själv i ett nära samarbeta med dina kollegor.

I arbetet ingår även handledning och instruktion till patienter, anhöriga, omvårdnadspersonal, personliga assistenter och studenter.

Din bakgrund
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och det är meriterande om du har erfarenhet av kommunal hälso- och sjukvård. Tjänsten förutsätter att du talar, läser och skriver på svenska och har B-körkort. Det är även meriterande om du är van att arbeta digitalt och har kunskaper i journalsystem Lifecare.

Du har en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Din omgivning upplever dig som lätt att samarbeta med och du relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare så är du flexibel vilket innebär att du ser möjligheter i förändringar och du är även bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Gunilla Myrberg, verksamhetschef, 018-727 80 92
Annika Norstedt, 018-727 88 16

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/SACO, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34. Vårdförbundet, Kristian Hjertén, 018-677 047. Kommunal, 010-442 8202. Vision Tommy Törnberg, 018-727 1744.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.

Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba inom vård, hälsa och omsorg (https://www.uppsala.se/jobb/vard-halsa-omsorg/)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Näringslivsutvecklare, destination

Näringslivssekreterare/Näringslivsutvecklare
Läs mer Mar 21
Destination Uppsala AB

Vill du vara med och bidra till Uppsalas fortsatta utveckling, stärka företagsklimatet och attrahera investeringar? Vi söker en driven och engagerad näringslivsutvecklare som vill arbeta operativt och strategiskt med etableringar, marknadsföring och samverkan med näringslivet.

Som näringslivsutvecklare är du en del av Destination Uppsala och avdelningen Näringsliv och Destination på kommunledningskontoret. Avdelningens uppdrag är att tillsammans med kollegor inom Uppsala kommunkoncern skapa förutsättningar för vårt lokala näringsliv och ett starkt företagsklimat samt öka Uppsalas attraktionskraft. Vi arbetar med både strategiska och operativa insatser för att möjliggöra att nya företag skapas, att befintliga utvecklas samt att nya verksamheter attraheras och etableras i kommunen. Under varumärket Uppsala stärker vi Uppsala som plats att bo och leva, verka, etablera och investera i, samt plats att besöka.

Läs mer om avdelningen näringsliv och destination (https://www.uppsala.se/naringsliv) samt om Destination Uppsala (https://destinationuppsala.se/om-destination-uppsala/). (https://destinationuppsala.se/om-destination-uppsala/)

Ditt uppdrag
Ditt uppdrag är varierat och i rollen samverkar du med många olika funktioner och verksamheter både internt inom kommunkoncernen och med externa samverkansparter. Arbetsvardagen är operativ, utåtriktad och proaktiv samt innehåller även dokumentation och administration.

I rollen kommer du att:

• Utveckla Uppsala för framtidens behov för besökare, boende och företag.
• Marknadsföra Uppsala nationellt och internationellt genom strategiska insatser.
• Arbeta med internationellt säljarbete och etableringsfrågor inom fastigheter, besöksnäring och stadsutveckling. Presentera Uppsala som en attraktiv plats för etableringar och investeringar.
• Identifiera och självständigt driva initiativ och processer som stärker platsen Uppsalas konkurrenskraft.
• Förstå och förmedla en långsiktig vision för platsen Uppsalas utveckling och stärka stadens position genom varumärkesplattformen.
• Nätverka och samverka med företag, fastighetsägare och andra intressenter.


Som näringslivsutvecklare har du en central roll i att bygga relationer och skapa möjligheter för näringslivet. Periodvis kan kvälls- och helgarbete förekomma för att möta företag och samarbetspartners vid rätt tillfällen. Varierande arbetsuppgifter inom näringsliv och destination kan förekomma.

Din bakgrund
Vi letar efter dig som är intresserad av utveckling och aktivt vill arbeta för tillväxt och service tillsammans med näringslivet. Du har relevant högskoleutbildning, exempelvis inom marknadsföring eller samhällsvetenskap, eller motsvarande inriktning. För uppdraget krävs dokumenterad erfarenhet från relevant arbete i eller nära offentlig sektor samt erfarenhet av samverkan med många olika aktörer och kompetenser. Uppdraget kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Erfarenhet inom affärsutveckling, marknadsföring och/eller projektledning är meriterande.

Som person är du utvecklingsorienterad, driven och engagerad. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du gillar att arbeta i team och har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du trivs i sammanhang där du får använda din goda förmåga att skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer. Att göra skillnad för dem vi är till för, vårt näringsliv, är viktigt för dig.

Att arbeta med näringslivsfrågor är ett starkt prioriterat område för Uppsala kommunkoncern. Vi har en nyligen antagen handlingsplan för näringslivsprogrammet med tydliga mål för näringslivsutveckling, tillväxt och hållbarhet: handlingsplan-for-naringslivsprogrammet-2024-2027 Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/kommun-och-politik/publikationer/styrdokument/handlingsplan-for-naringslivsprogrammet-20242027/?utm_source=chatgpt.com).

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, välkommen att kontakta Helena Bovin, enhetschef Marknad och Kommunikation, 018-727 48 05.

Facklig företrädare: Akademikerförbundet, Madeleine Klintsbacka, 018-727 48 22. DIK, John Ringh, 018-727 48 86.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Näringslivsutvecklare, utveckling och innovation

Näringslivssekreterare/Näringslivsutvecklare
Läs mer Mar 21
Näringsliv och destination

Vill du vara med och bidra till Uppsalas fortsatta utveckling, stärka företagsklimatet och attrahera investeringar? Vi söker en driven och engagerad näringslivsutvecklare som vill arbeta operativt och strategiskt med utveckling och innovation i samverkan med näringslivet.

Som näringslivsutvecklare är du en del av avdelningen Näringsliv och Destination på kommunledningskontoret. Avdelningens uppdrag är att tillsammans med kollegor inom Uppsala kommunkoncern skapa förutsättningar för vårt lokala näringsliv och ett starkt företagsklimat samt öka Uppsalas attraktionskraft. Vi arbetar med både strategiska och operativa insatser för att möjliggöra att nya företag skapas, att befintliga utvecklas samt att nya verksamheter attraheras och etableras i kommunen. Under varumärket Uppsala stärker vi Uppsala som plats att bo och leva, verka, etablera och investera i, samt plats att besöka.

Läs mer om avdelningen näringsliv och destination här (https://www.uppsala.se/naringsliv)där även Destination Uppsala (https://destinationuppsala.se/om-destination-uppsala/) ingår.

Ditt uppdrag
Ditt uppdrag är varierat och i rollen samverkar du med många olika funktioner och verksamheter både internt inom kommunkoncernen och med externa samverkansparter. Arbetsvardagen är operativ, utåtriktad och proaktiv samt innehåller även dokumentation och administration.

I rollen kommer du att:

• Föra dialog med näringslivet: Vara i kontinuerlig dialog med Uppsalas lokala företag för att identifiera och proaktivt fånga upp nya behov samt informera om tjänster riktade till företag. Dialogen sker både uppsökande och vid behov, genom företagsbesök eller större mötesplatser som Uppsala möts. Du ansvarar för att dela kunskap och information vidare med kollegor i koncernen.
• Initiera och driva utvecklingsarbete: Ta initiativ till, driva och följa upp utvecklingsarbete i nära samarbete mellan näringslivet och kollegor i kommunkoncernen. Arbetet utgår från näringslivsprogrammet och handlingsplanen för att utveckla Uppsalas attraktionskraft, kompetensförsörjning, innovations- och tillväxtkraft, företagsservice, markberedskap och infrastruktur samt upphandling.
• Leda uppdrag och projekt: Ansvara för att leda och skriftligt dokumentera uppdrag och projekt med hög grad av samverkan för att stärka det lokala näringslivet i Uppsala.
• Utveckla och följa upp samarbeten: Utveckla och följa upp samarbeten och partnerskap inom det företagsfrämjande och innovationsstödjande systemet i Uppsala. Detta inkluderar att utveckla och följa upp arbetet inom organisationer som Uppsala kommun finansierar, såsom till exempel STUNS och Uppsala Innovation Centre.
• Utveckla Uppsala kommun som testbädd: Identifiera behov och möjliggöra testning och utvärdering av innovativa lösningar inom kommunens verksamhet enligt Ignite-processen och inom ramen för offentlig upphandling.

Som näringslivsutvecklare har du en central roll i att bygga relationer och skapa möjligheter för näringslivet. Periodvis kan kvälls- och helgarbete förekomma för att möta företag och samarbetspartners vid rätt tillfällen. Varierande arbetsuppgifter inom näringsliv och destination kan förekomma.

Din bakgrund
Vi letar efter dig som är intresserad av utveckling och aktivt vill arbeta för tillväxt och service tillsammans med näringslivet. Du har relevant högskoleutbildning, exempelvis inom teknik, samhällskunskap eller annan motsvarande inriktning. För uppdraget krävs dokumenterad erfarenhet från arbete i eller nära offentlig sektor samt erfarenhet av samverkan med många olika aktörer och kompetenser. Uppdraget kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.

Erfarenhet av att leda projekt samt erfarenhet av att arbeta med produkt- eller tjänsteutveckling är meriterande. Det är även meriterande erfarenhet att ha arbetat med samverkan och innovation mellan universitet, offentlig sektor och näringsliv.

Som person är du utvecklingsorienterad, driven och engagerad och du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du gillar att arbeta i team och har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du trivs i sammanhang där du får använda din goda förmåga att skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer. Att göra skillnad för dem vi är till för, vårt näringsliv, är viktigt för dig.

Att arbeta med näringslivsfrågor är ett starkt prioriterat område för Uppsala kommunkoncern. Vi har en nyligen antagen handlingsplan för näringslivsprogrammet med tydliga mål för näringslivsutveckling, tillväxt och hållbarhet:handlingsplan-for-naringslivsprogrammet-2024-2027 Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/kommun-och-politik/publikationer/styrdokument/handlingsplan-for-naringslivsprogrammet-20242027/?utm_source=chatgpt.com)

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, välkommen att kontakta: Annika Remaeus, enhetschef utveckling, 018-727 12 28.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Akavia, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Vision, Sofia Venemalm, 018-018 727 12 13.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 67 12.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu