Uppsala: Inköps-/lagerassistent sökes till Eurofins Clinical Testing

Hitta ansökningsinfo om jobbet Inköps-/lagerassistent sökes till Eurofins Clinical Testing i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-22 // Varaktighet: Heltid

Företagsbeskrivning
Eurofins Clinical Testing är en nystartad verksamhet som just nu växer så det knakar! Just nu söker vi dig som har ett öga för inköp, logistik och hantering av förbrukningsmaterial. Du kommer bli en del av vårt Internserviceteam och arbeta tillsammans med två kollegor.
Vilka är vi?
Du kanske inte känner till oss men vi kan garantera att du känner till vårt arbete – allt vi gör har en positiv inverkan på liv, hälsa och miljö.
Eurofins finns vid din sida varje dag, från maten du äter till de mediciner du litar på. Vi arbetar med de största företagen i världen och ser till att produkterna de levererar är säkra, ingredienserna autentiska och att märkningen är korrekt.
Vi är ledande globalt inom området Testing for life med mer än 55.000 medarbetare runtom i världen. Under de senaste 20 åren har Eurofins varit ett av de snabbast växande företagen i världen tack vare innovation inom teknik och service.
Vår verksamhet bygger på våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism och hållbarhet.
Jobbeskrivning
I rollen kommer du vara delaktig i vår inköpsprocess, lagerhantering och delar av vår logistikkejda. Du kommer vara delaktig i uppbyggnad och utveckling av hela processkedjan rörande inköp, lager och logistik.
Kravspecifikation
För att lyckas i rollen behöver du ha tidigare erfarenhet av inköp, lagerhantering och logistikflöden. Du är kommunikativ, har driv och energi och är initiativrik. Vidare är du lösningsfokuserad och har god analytisk förmåga samt blick för helhet och komplexa sammanhang. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du är en van användare av MS Office paketet, framförallt Excel, och behärskar engelska och svenska i såväl tal som skrift.
Ytterligare information
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar skickade via brev eller mejl kommer inte tas med i rekryteringsprocessen.
Praktisk information:
Anställningsform: tillsvidareanställning, provanställning tillämpas.
Arbetstid: dagtid. Förskjuten arbetstid kan förekomma.
Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt efter överenskommelse.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Janne Lager, Business Unit Manager, JanneLager@eurofins.se
Sara Carlsson, HR generalist, SaraCarlsson@eurofins.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Inköpsassistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Inköpsassistent.

Inköpsassistent/Artikeladministratör till Babyworld

Läs mer Jul 17
Nytt
Företaget, Babyworld AB, är sedan april 2024en del av BabySam familjen. BabySam grundades redan 1973 i Danmark och har sedan dess drivit fackhandel inom barn och baby. Våra danska kollegor har 32 fysiska butiker, E-handel och B2B försäljning.Babyworld har idag 9 fysiska butiker och en framgångsrik E-handel.Våra butiker hittar du i Stockholm, Uppsala, Västerås, Linköping, Göteborg, Malmö och Linköping. Butikerna tillhör de till ytan största babybutikerna i landet och vi tycker själva att butikernas uttryck representerar BabyWorld på ett bra sätt. Vi vill erbjuda våra kunder något mer än ”bara” en produkt och strävar efter att överträffa varje kunds förväntningar genom gedigen kunskap, stort engagemang, bra kvalitet och intressanta mervärden till bra pris och bra villkor.
Nu söker vi dig som:
gillar ordning & reda.
är van att jobba i Excel
kan uttrycka dig väl i svenska språket
har tidigare erfarenhet av registervård och administration
har lite koll på bildhantering

Meriterande om du har kännedom om våra produkter.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att innefatta bland annat:
uppläggning av nya artiklar inkl. bild och text
justeringar av löpande pris- och produktuppdateringar
att hantera orderbekräftelser
följa upp leveransförseningar
allmän registervård
att hjälpa övriga avdelningar vid behov.

Tjänsten är ett heltidsvikariat på inledningsvis 1 år med goda chanser till förlängning. Vi vill gärna att du är tillgänglig from mitten av augusti.
Placeringsort: Kungens Kurva (södra Stockholm) eller Uppsala (centralt).
Introduktionen, oavsett placeringsort,kommer att ske på vårt kontor iUppsala.
Kollektivavtal: Handelns tjänstemannaavtal (Unionen)
Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag som är den 5 augusti.

Ansök nu

Inköpsassistent till global kund i Uppsala

Läs mer Maj 10
Vi söker nu en engagerad och driven inköpsassistent för en spännande möjlighet hos vår kund i Uppsala. Vill du vara en del av ett trevligt team där du får arbeta i en variation av arbetsuppgifter? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Tjänsten är på heltid med beräknad start så snart som möjligt och kommer att pågå i 1 år framåt, med goda möjligheter till förlängning för rätt person. Under uppdraget kommer du bli anställd som Poolias mycket uppskattade konsult.

Vi genomför urval och intervjuer löpande. Varmt välkommen in med just din ansökan!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som inköpsassistent kommer du att vara ett stöd till inköpsavdelningen och assistera dessa i orderläggning och hantering av fakturor. I arbetet kommer stort fokus ligga på att:
• Lägga beställningar för komponenter och material till projekt
• Hantera fakturor med hjälp av Basware
• Daglig kundkontakt för att hantera inköpsrelaterade frågor

Vem är du?
För att trivas i rollen söker vi dig som tidigare har erfarenhet av att arbeta med inköp och fakturahantering. Vi tror att du tidigare har arbetat i en serviceroll där du haft kunden i fokus. Du trivs med att ha mycket kundkontakt och att arbeta administrativt. Vidare kan du kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi ser även att du har en god datavana och kan snabbt sätta dig in i nya system. Har du kunskaper i Excel, Basware eller Iprocurement ser vi det som väldigt meriterande.

Som inköpsassistent kommer du ingå i ett team tillsammans med andra, därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga. Vidare är du noggrann och är proaktiv i ditt arbetssätt. Du har förmågan att arbeta självständigt och kommer gärna med egna initiativ.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Inköpsassistent för omgående start till Cytiva i Uppsala!

Läs mer Maj 9
Till Cytivas ”R&D Instrument & Single Use Hardware” avdelning söker vi nu en inköpsassistent med start omgående!

Arbetsuppgifter

Som inköpsassistent på avdelningen kommer du att lägga order och hantera fakturor (Basware). Det är även bra att vara Excel-kunnig samt ha god datorvana. Finanssystemet som används heter Iprocurement.

Vem söker vi?

Vi ser att du har administrativ erfarenhet och tidigare jobbat med fakturering och/eller inköp. Du är serviceminded och van att ha kontaktytor både internt och externt.

Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är noggrann i dina utföranden samt har ett eget personligt driv och initiativtagande. Avdelningen har mycket att göra och därför söks ytterligare en teamplayer för att stötta upp under en hektisk tid. Stor frihet läggs i det egna arbetet och du kommer själv kunna styra dina arbetstider till stor del men förhålla dig till kontorstider. Arbetet utförs till 100% på kontoret i Uppsala.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en god lagspelare med känsla för kvalitet, hög ansvarskänsla och noggrannhet. Du trivs i ett stort, internationellt företag här du kan fortsätta din personliga utveckling och bidra till verksamhetens satta mål med dina tidigare erfarenheter och kompetenser.

Anställningsform/omfattning/arbetsort
Visstidsanställning / Heltid / Uppsala
Arbetet utförs till 100% onsite med stor frihet att lägga upp arbetstider under kontorstid.

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse/omgående
Uppdraget väntas pågå ett år med stor chans till förlängning

Information

Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför intervju kommer utdrag ur verifiera att göras samt inför anställning kommer drogtest att utföras.
Känns tjänsten intressant så inkom snarast med din ansökan!

Forma framtiden med oss!

Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.
Läs mer på lernia.se.

Ansök nu

Purchasing and Project Coordinator to expanding Olink

Läs mer Feb 29
An opportunity has opened up for you who want to be part of a rapidly growing life science company dedicated to advancing the understanding of human diseases. At Olink, you will work with world-leading technology and products contributing to the development of precision medicine. We are looking for an individual with prior experience in life science and project management, eager to grow with Olink. Take advantage of this opportunity and apply for a position that genuinely contributes to enhancing people's health. We look forward to receiving your application!

OM TJÄNSTEN
Over a few years, Olink has evolved from a small company offering analysis of a few hundred proteins to a NASDAQ-listed organization with a robust global presence. They now conduct analyses covering over 5000 proteins. Their products are utilized in medical areas such as cardiovascular diseases, cancer, and neurological disorders. In a span of five years, the company has analyzed over a million samples, generating nearly 90 million data points for hundreds of customers, including research institutions and pharmaceutical companies. In the role as a Purchasing and Project Coordinator, you will belong to the Global Procurement Department that is responsible of procuring the goods, raw materials & services required to operate the organization effectively. In this position, you will be participating in activities as part of development and design transfer projects. You will also help managing projects driven by Procurement to ensure cost savings, quality and reliability in Supply. There will be a lot of cross organizational contact, so good communication skills in combination with a structured way of working and a business-driven mindset is valuable. You are welcomed into a group with colleagues from different nationalities with an open, driven and helpful atmosphere.

Your role at Olink is a consulting assignment, which means that you will be employed by Academic Work and work as a consultant at Olink. The assignment will be full-time and is expected to last at least four months ahead. There might be a chance for extension, provided there is space for it, and all parties are satisfied with the collaboration.

You are offered
- To become part of a stable organization where your initiatives and ideas are valued
- The opportunity to work in an innovative, international environment at a company that values diversity and inclusion
- Work at an organization that our current consultants describe as a fantastic workplace

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* Managing projects and change control errands driven by Procurement
* Participating in activities for development and design transfer projects
* Participating in expanding the supplier market
* Implementing new purchasing processes
* Producing statistics regarding supplier performance


VI SÖKER DIG SOM
- University degree within the Life Sciences field
- Experience within the life science industry
- Good knowledge of the MS Office package
- Experience from work in ERP systems
- Has excellent proficiency in English, both spoken and written

It is meritorious if you have:
- Previous experience working in a purchasing role within the life science industry
- Previous experience working in project-based roles within the life science industry
- Experience with regulatory requirements ISO 13485
- Good knowledge of Swedish, both spoken and written

As an individual, you are driven, results-focused, and flexible. You thrive on social interactions and possess excellent communication skills. You should enjoy taking initiative and embrace new challenges. Given that you'll be part of a team, strong cooperation skills are essential. Additionally, you have a logical approach and an analytical perspective when solving problems.

Other information
- Start: ASAP (Maximum 1 month notice period)
- Scope: Full time, office hours
- Placement: Central in Uppsala
- Other: Primarily work on site but with the possibility to work remote

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Read more about Olink - HERE!

Ansök nu

Inköpsassistent till Svenska kyrkan!

Läs mer Jan 25
Just nu söker Svenska kyrkans inköpsfunktion i Uppsala att utöka deras team med en inköpsassistent. Du kommer ha en dynamisk roll och stötta deras strategiska inköpare med stort och smått.

OM TJÄNSTEN
Svenska kyrkan finns där människor finns, och består i Sverige av drygt 1300 församlingar. En del utav organisationen är kyrkokansliet som arbetar med frågor som rör hela Svenska kyrkan och på så vis kan stärka kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar. På kyrkokansliet arbetar cirka 500 anställda fördelat på elva avdelningar.

Svenska kyrkans inköpsteam är en del av ekonomi- och finansavdelningens stab och består idag av tre strategiska inköpare som ansvarar för inköp på nationell nivå samt ger stöd i inköpsfrågor till hela Svenska kyrkan. I rollen kommer du att stötta inköparna i deras dagliga uppgifter kopplat till bland annat upphandling, kartläggning, analys och leverantörsstyrning. För rätt person finns även möjligheten att växa i rollen och få utökat ansvar men stort fokus initialt är på avtalsadministration. Rollen innebär breda kontaktytor internt såväl som externt och passar dig som gillar administrativt arbete i kombination kommunikation.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Academic Work som löper under hela 2024. Därefter finns eventuell möjlighet till förlängning om behov kvarstår och samarbetet uppskattas av båda parter.

Du erbjuds
- En trevlig arbetsplats som genomsyras av prestigelöshet och låg personalomsättning
- Arbete inom en stor, rikstäckande organisation
- Bred variation av inköpsrelaterade uppgifter

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbete med hantering samt framtagande av avtal
* Assistera vid stora upphandlingar samt mindre inköp
* Diarieföring och registrering
* Stötta verksamheten i inköpsfrågor
* Övriga administrativa uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av inköp från arbete eller utbildning
- Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift då språket används i det dagliga arbetet

För att lyckas och trivas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Serviceinriktad och prestigelös

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Svenska kyrkan och deras verksamhet här!

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Eurofins National Service Center Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Eurofins National Service Center Sweden AB .

Vi söker en labbassistent/labbtekniker med naturvetenskapligt intresse!

Laboratorietekniker, kemi
Läs mer Jun 17
Till Eurofins BioPharma i Uppsala söker vi nu en driven, positiv och engagerad laboratorieassistent/laboratorietekniker! Hos oss kommer du få möjligheten att få arbeta i en verksamhet som gör skillnad i samhället, varje dag. Låter det spännande? Kul, läs vidare!
Vilka är vi?
Eurofins finns vid din sida varje dag, från maten du äter till de mediciner du litar på. Vi arbetar med de största företagen i världen och ser till att produkterna de levererar är säkra, ingredienserna autentiska och att märkningen är korrekt.
Vi är en global ledare inom området Testing for life med mer än 62.000 medarbetare runtom i världen. Under de senaste 20 åren har Eurofins varit ett av de snabbast växande företagen i världen tack vare innovation inom teknik och service.
Vår verksamhet bygger på våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism och hållbarhet.
Vad du kommer att göra hos oss
Hos oss kommer du att spela en nyckelroll i att registrera och ta emot både vatten- och läkemedelsprover i vårt eLIMS-system. Du kommer även att packa och skicka prover till andra laboratorier i vårt nätverk samt hantera diverse administrativa uppgifter relaterade till labbet. Din dag kommer att vara fylld med varierande uppgifter som labbdisk, kalibrering av pipetter, och avläsning av klimatskåp och annan utrustning. Dessutom kommer du att ge supportera dina kollegor på labbet.
Vi har ett högt tempo och mycket som händer, så din förmåga att strukturera och planera dina dagar kommer att vara avgörande för att trivas hos oss.
Du blir en del av ett dynamiskt team på cirka 10 personer, inklusive laboranter och laboratorieingenjörer. Tillsammans med en kollega som också hanterar provregistrering, kommer du att vara en viktig kugge i vårt samarbete och vår framgång.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss bidrar våra medarbetare till en bättre värld. Det är en härlig och meningsfull känsla som skapar hög motivation och engagemang och gör att det känns extra bra att gå till jobbet varje dag. För rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas inom koncernen. Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är Eurofins mest värdefulla tillgång och en förutsättning för framgång. För dig innebär detta möjligheter att få delta i spännande och utmanande projekt. Detta ger dig goda möjligheter att kontinuerligt utvecklas. Vi erbjuder också fina förmåner så som friskvårdsbidrag, förskottssemester, extra semesterdagar med mera.
Vem är du som söker?
För att trivas i den här rollen, tror vi att du har en passion för naturvetenskap och en stark administrativ ådra med erfarenhet av att arbeta med olika IT-system. Om du dessutom har erfarenhet från en labbmiljö, är det en stor fördel.
Vi värderar dina personliga egenskaper högt. Du är social, noggrann och ansvarsfull, med förmågan att arbeta självständigt, effektivt och med ett starkt fokus på resultat. Dessutom är du en flexibel lagspelare som bidrar till en positiv arbetsmiljö och aktivt delar med dig av din kunskap.
För denna roll är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska, eftersom arbetsbeskrivningar och rutiner oftast är på svenska men också kan förekomma på engelska.
Ytterligare information
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar skickade via brev eller mejl kommer inte tas med i rekryteringsprocessen.
Tjänsten avser heltid, 40 timmar/vecka. Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader.
Arbetstider: Dagtid, vardagar. Vi tillämpar flextid. Månadslön efter överenskommelse.
Med anledning av sommar och semestrar kan svar på din ansökan komma att dröja – vi hanterar samtliga annonser löpande.
Vi vill gärna ha din ansökan hos oss senast den 31 augusti!
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Helena Monie Sjöberg, Business Unit Manager: helena.monie-sjoberg@bpt.eurofinseu.com
För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Anna Ekvall, HR generalist: anna.ekvall@sc.eurofinseu.com

Ansök nu

Apotekare? Bli en del av vårt säljteam inom läkemedelsindustrin!

Account manager
Läs mer Apr 29
Är du en utbildad apotekare som söker nya utmaningar? Eller är du nyexaminerad från apotekarprogrammet och ivrig att ta dina kunskaper till nästa nivå? Då är du den vi letar efter!
Läkemedelsbranschen genomgår en betydelsefull förändring med Advanced Therapy Medicinal Products (ATMP's), inklusive cell- och genterapier, som banar väg för nya behandlingsmetoder inom flera medicinska områden. Sverige är en ledande aktör inom detta fält och Eurofins BioPharma Product Testing spelar en central roll som det världsledande nätverket av kontraktslaboratorier i att stödja denna utveckling genom GMP-testning. Om du har en naturvetenskaplig utbildning och ett intresse för ATMP-området där kundkontakt och försäljning är vad ditt uppdrag innebär, har vi ett spännande erbjudande till dig!
Vilka är vi?
Du kanske inte känner till oss men vi kan garantera att du känner till vårt arbete – allt vi gör har en positiv inverkan på liv, hälsa och miljö.
Eurofins finns vid din sida varje dag, från maten du äter till de mediciner du litar på. Vi arbetar med de största företagen i världen och ser till att produkterna de levererar är säkra, ingredienserna autentiska och att märkningen är korrekt.
Vi är en global ledare inom området Testing for life med mer än 62.000 medarbetare runtom i världen. Under de senaste 20 åren har Eurofins varit ett av de snabbast växande företagen i världen tack vare innovation inom teknik och service. Vår verksamhet bygger på våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism och hållbarhet.
Eurofins BioPharma, en del av Eurofins Scientific, är världens ledande globala kontraktslaboratorium inom läkemedelsområdet och erbjuder bland annat mikrobiologiska och kemiska analyser enligt cGMP-standard.
Vad innebär rollen?
Vi letar nu efter en säljexpert som kommer att arbeta nära våra kunder inom läkemedelsindustrin för att hjälpa dem att hitta de bästa lösningarna för analys av exempelvis färdiga produkter, råvaror och andra tjänster för deras behov. Som en nyckelperson i vårt team kommer du att bygga långsiktiga relationer och ha daglig kontakt med våra kunder. Du kommer att interagera med ett brett spektrum av kunder både nationellt och internationellt, och vara en del av ett globalt nätverk med 46 GMP-laboratorier i 22 länder.
Din apotekarbakgrund ger dig en unik förståelse för läkemedelsindustrin och dess behov. Med din expertis och vårt företags resurser kan vi stödja våra kunder genom alla faser av deras projekt, från tidig utveckling till kommersiell fas.
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att hantera befintliga kunder, arbeta för att finna nya kunder, samarbeta för att sätta samman offerter och hantera kunddata. Erfarenhet inom försäljning och kundkontakt är meriterande, men inte ett krav. Det viktigaste är din passion för att hjälpa kunderna och din förmåga att nätverka och samarbeta internt och externt.
För att lyckas i rollen behöver du behärska svenska och engelska i både tal och skrift.
Vad kan vi erbjuda dig?
En stimulerande arbetsmiljö där din apotekarbakgrund kommer att uppskattas och utvecklas. Möjligheten att arbeta i en global organisation med resurser och möjligheter till karriärutveckling. Fina förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag, förskottssemester, flexibel arbetstid och frukost varje morgon.
Om du är redo att utnyttja din apotekarutbildning och ta nästa steg i din karriär, så väntar vi på din ansökan!
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Praktisk information
Tjänsten avser heltid och dagtid, tillsvidare, där provanställning på 6 månader tillämpas. Tillträde så snart som möjligt. Fast månadslön.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Tobias Mejer, Head of Sales & Marketing, Tobias.Mejer@bpt.eurofinseu.com
För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Anna Ekvall, HR Generalist, anna.ekvall@sc.eurofinseu.com
Vi ser gärna din ansökan senast fredagen den 24 maj!

Ansök nu

Vi söker en kemist till Eurofins Pegasuslab!

Analytisk kemist
Läs mer Mar 7
Företagsbeskrivning
En bra inomhusmiljö är en förutsättning för god hälsa och hög livskvalitet. På Eurofins Pegasuslab bidrar vi till detta genom att erbjuda marknadsledande kemiska och mikrobiologiska analyser, rådgivning och utbildning. På Pegasuslab arbetar ca 30 st och vi är en del av Eurofins Environment Testing Sweden AB. Vill du bli en del i vår kemigrupp som tycker det är viktigt att göra skillnad? Ta chansen och sök jobbet som kemist hos oss!
Vilka är vi?
Du kanske inte känner till oss men vi kan garantera att du känner till vårt arbete – allt vi gör har en positiv inverkan på liv, hälsa och miljö. Eurofins finns vid din sida varje dag, från maten du äter och luften du andas till de mediciner du litar på. Vi är en global ledare inom området Testing for life med mer än 62 000 medarbetare runtom i världen. Under de senaste 20 åren har Eurofins varit ett av de snabbast växande företagen i världen tack vare innovation inom teknik och service.
Vår verksamhet bygger på våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism och hållbarhet.
Vad du kommer att göra hos oss
I vår produktion arbetar du med registrering av inkommande prover, provberedning och olika kemiska analyser. Instrument- och metodansvar samt underhåll och felsökningar av instrument ingår också i det dagliga arbetet. I arbetet ingår även att delta i laboratoriets kvalitets- och förbättringsarbete.
För att passa för rollen tror vi att du är prestigelös och lyhörd samt har ett mycket strukturerat arbetssätt. Vi vill att du är en kommunikativ lagspelare som bidrar till ett positivt arbetsklimat.
Vem är du som söker?
Naturvetenskaplig utbildning gärna i analytisk kemi eller motsvarande.
Tidigare erfarenhet av laborativt arbete i produktion och kvalitetsarbete är meriterande.
Erfarenhet från att ha jobbat på ett ackrediterat laboratorium.
Meriterande med erfarenhet av service av instrument (GC-MS).
Du behärskar svenska och engelska väl både i tal och skrift.

Förutom din utbildning så har du ett genuint kemiintresse och en vilja att arbeta mot uppsatta mål. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, slutför och levererar med rätt kvalitet inom satta tidsramar.
Det är också viktigt att du har ett flexibelt förhållningssätt och snabbt kan anpassa dig till nya omständigheter och göra nya prioriteringar vid förändringar i produktionen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss bidrar våra medarbetare till en bättre värld. Det är en härlig och meningsfull känsla som skapar hög motivation och engagemang och gör att det känns extra bra att gå till jobbet varje dag. Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är Eurofins mest värdefulla tillgång och en förutsättning för framgång. Vi erbjuder också fina personalförmåner så som friskvårdsbidrag, förskottssemester och extra semesterdagar.
Ytterligare information
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningen ska vara skriven på svenska. Ansökningar skickade via brev eller mejl kommer inte tas med i rekryteringsprocessen.
Anställningsform: tillsvidareanställning, provanställning tillämpas. Tjänsten avser heltid. Arbetstiden är dagtid, flextid tillämpas. Tillträde snarast efter överenskommelse. Månadslön enligt överenskommelse.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Annika Engström, Produktionschef, 010 - 490 82 53.
För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Anna Ekvall, HR Generalist, anna.ekvall@etn.eurofins.com.

Ansök nu

Bli vår Account Manager inom ATMP på Eurofins BioPharma!

Account manager
Läs mer Feb 20
Läkemedelsbranschen genomgår en betydelsefull förändring med Advanced Therapy Medicinal Products (ATMP's), inklusive cell- och genterapier, som banar väg för nya behandlingsmetoder inom flera medicinska områden. Sverige är en ledande aktör inom detta fält och Eurofins BioPharma Product Testing spelar en central roll som det världsledande nätverket av kontraktslaboratorier i att stödja denna utveckling genom GMP-testning . Om du har en naturvetenskaplig utbildning och ett intresse för ATMP-området där kundkontakt och försäljning är vad ditt uppdrag innebär, har vi ett spännande erbjudande till dig!
Vilka är vi?
Du kanske inte känner till oss men vi kan garantera att du känner till vårt arbete – allt vi gör har en positiv inverkan på liv, hälsa och miljö.
Eurofins finns vid din sida varje dag, från maten du äter till de mediciner du litar på. Vi arbetar med de största företagen i världen och ser till att produkterna de levererar är säkra, ingredienserna autentiska och att märkningen är korrekt.
Vi är en global ledare inom området Testing for life med mer än 62.000 medarbetare runtom i världen. Under de senaste 20 åren har Eurofins varit ett av de snabbast växande företagen i världen tack vare innovation inom teknik och service. Vår verksamhet bygger på våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism och hållbarhet.
Eurofins BioPharma, en del av Eurofins Scientific, är världens ledande globala kontraktslaboratorium inom läkemedelsområdet och erbjuder bland annat mikrobiologiska och kemiska analyser enligt cGMP-standard.
Vad innebär rollen?
Som vår säljexpert kommer du att arbeta nära våra kunder inom läkemedelsindustrin och stödja dem i att hitta de bästa lösningarna för deras behov. Du kommer att bygga långsiktiga relationer och ha daglig kontakt med kunderna. I rollen interagerar du med ett stort antal kunder nationellt och även med kollegor internationellt. Med en lokal närvaro här i Sverige och ett globalt nätverk med totalt 46 GMP-laboratorier i 22 länder finns vi här och kan hjälpa våra kunder med båda små och stora uppdrag, från tidig utveckling till kommersiell fas. Tillsammans med ditt säljteam kommer du också att ansvara för kundkonton och samarbeta för att sätta samman offerter samt hantera kunddata. Genom att erbjuda analystjänster hjälper vi våra kunder att leverera kvalitetssäkrade läkemedelsprodukter till marknaden och därigenom främjar vi ett friskare liv!
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss bidrar våra medarbetare till en bättre värld. Det är en härlig och meningsfull känsla som skapar hög motivation och engagemang och gör att det känns extra bra att gå till jobbet varje dag. För rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas inom professionen och koncernen. Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är Eurofins mest värdefulla tillgång och en förutsättning för framgång. För dig innebär detta möjligheter att få delta i spännande och utmanande projekt. Detta ger dig goda möjligheter att kontinuerligt utvecklas professionellt i en global koncern med god tillväxt. Vi erbjuder dessutom en hel del fina förmåner – som exempelvis friskvårdsbidrag, förskottssemester, flexibel arbetstid och frukost varje morgon!
Vem är du som söker?
Vi välkomnar både erfarna naturvetare och juniora kandidater med en stark vilja och driv att växa i rollen. Förmågan att nätverka och samarbeta internt och externt är viktig. Vi ser en naturvetenskaplig utbildning på högskolenivå som fördelaktig, då den ger dig djupare förståelse för kundens behov. Erfarenhet inom försäljning och kundkontakt är meriterande men inget krav. Du behöver behärska svenska och engelska i både tal och skrift.
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Praktisk information
Tjänsten avser heltid och dagtid, tillsvidare, där provanställning på 6 månader tillämpas. Tillträde så snart som möjligt. Fast månadslön.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Tobias Mejer, Head of Sales & Marketing, Tobias.Mejer@bpt.eurofinseu.com
För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Anna Ekvall, HR Generalist, anna.ekvall@sc.eurofinseu.com
Välkommen med din ansökan senaste fredagen den 22 mars 2024!

Ansök nu

Bli vår säljexpert på Eurofins BioPharma!

Innesäljare
Läs mer Dec 22
Läkemedelsbranschen genomgår en betydelsefull förändring med Advanced Therapy Medicinal Products (ATMP's), inklusive cell- och genterapier, som banar väg för nya behandlingsmetoder inom flera medicinska områden. Sverige är en ledande aktör inom detta fält, och Eurofins BioPharma Product Testing spelar en central roll i att stödja denna utveckling genom GMP-testning av bland annat produkter, råvaror, material och omgivningshygien. Om du har en naturvetenskaplig utbildning och ett intresse för ATMP-området, har vi ett spännande erbjudande till dig!
Med en fot i naturvetenskapen och den andra i den kommersiella världen, kommer du som innesäljare vara med och bygga långa och stabila relationer med våra kunder där vi ger dem support i att finna de bästa möjliga lösningarna för deras behov. Genom din personlighet och bakgrund kommer du hjälpa våra kunder att utveckla sina produkter tillsammans med oss!
Vilka är vi?
Du kanske inte känner till oss men vi kan garantera att du känner till vårt arbete – allt vi gör har en positiv inverkan på liv, hälsa och miljö. Eurofins finns vid din sida varje dag, från maten du äter till de mediciner du litar på. Vi arbetar med de största företagen i världen och ser till att produkterna de levererar är säkra, ingredienserna autentiska och att märkningen är korrekt.
Vi är en global ledare inom området Testing for life med mer än 62.000 medarbetare runtom i världen. Under de senaste 20 åren har Eurofins varit ett av de snabbast växande företagen i världen tack vare innovation inom teknik och service. Vår verksamhet bygger på våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism och hållbarhet. Eurofins BioPharma, en del av Eurofins Scientific, är världens ledande globala kontraktslaboratorium inom läkemedelsområdet och erbjuder bland annat mikrobiologiska och kemiska analyser enligt cGMP-standard.
Vad du kan göra för oss
Vi arbetar med långsiktiga kundsamarbeten – vi coachar och stöttar våra kunder i deras processer, vilket ofta innebär daglig kontakt vilket du ska tycka är roligt! Här är det viktigt att du är lyhörd och öppen för kundens specifika behov och önskemål. Förutom kundkontakt, eget ansvar för ett antal kundkonton så kommer du att arbeta i ett litet lokalt och härligt säljteam där vi stöttar och hjälper varandra i det mesta vi gör, med bland annat att sätta samman offerter och hantera kunddata i våra system. Vi har daglig kontakt med kollegor på våra olika laboratorier i Europa där du får chansen att utöka ditt nätverk hela tiden! Vad är det då vi säljer egentligen? Vi säljer analystjänster som hjälper våra kunder att leverera kvalitetssäkrade läkemedelsprodukter till marknaden och i slutändan till patient. Du läste säkert Testing for life ovan – det är precis det vi pysslar med, vi testar för ett friskare liv!
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss bidrar våra medarbetare till en bättre värld. Det är en härlig och meningsfull känsla som skapar hög motivation och engagemang och gör att det känns extra bra att gå till jobbet varje dag. För rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas inom professionen och koncernen. Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är Eurofins mest värdefulla tillgång och en förutsättning för framgång. För dig innebär detta möjligheter att få delta i spännande och utmanande projekt. Detta ger dig goda möjligheter att kontinuerligt utvecklas professionellt i en global koncern med god tillväxt. Vi erbjuder dessutom en hel del fina förmåner – som exempelvis friskvårdsbidrag, förskottssemester, flexibel arbetstid och frukost varje morgon!
Vem är du som söker?
Du måste inte vara en erfaren säljare för att lyckas i rollen, men vi ser gärna att du har en stor vilja och ett driv! Du kommer få stora möjligheter till intern utbildning och individuell utveckling i rollen och vi vill gärna se dig växa tillsammans med oss!
Du behöver vara en person som trivs i roller där du får nätverka med olika individer och grupper, både externt och internt. Du behöver vara prestigelös i ditt arbetssätt, det kan låta klyschigt, men hos Eurofins sätter vi ”laget” före ”jaget”. Teamwork makes dreamwork!
Behövs någon formell utbildning? Ja, vi ser att du behöver ha en naturvetenskaplig utbildning på minst högskolenivå och vi välkomnar dig som erfaren naturvetare likväl som junior! Med hjälp av din utbildningsbakgrund kommer du kunna ge våra kunder förstklassig service och du kommer ha en större och djupare förståelse för kundens behov vilket vi verkligen värdesätter! Erfarenhet inom försäljning och kundkontakt är meriterande men inget krav. Du behöver obehindrat behärska svenska och engelska i tal och skrift.
Praktisk information
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Tjänsten avser heltid och dagtid, tillsvidare där provanställning tillämpas.
Tillträde så snart som möjligt. Sista ansökningsdag den 21 januari.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Tobias Mejer, Head of Sales & Marketing, Tobias.Mejer@bpt.eurofinseu.com
För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Anna Ekvall, HR Generalist, anna.ekvall@sc.eurofinseu.com

Ansök nu

Vi söker vår nästa innesäljare!

Innesäljare
Läs mer Nov 21
Har du en utbildning inom naturvetenskap och dessutom en önskan att vilja arbeta direkt med våra kunder? Då har vi ett spännande erbjudande till dig!
Med en fot i naturvetenskapen och den andra i den kommersiella världen, kommer du som innesäljare vara med och bygga långa och stabila relationer med våra kunder där vi ger dem support i att finna de bästa möjliga lösningarna för deras behov. Genom din personlighet och bakgrund kommer du hjälpa våra kunder att utveckla sina produkter tillsammans med oss! Har du läst ända hit? Kul – häng med!
Vilka är vi?
Du kanske inte känner till oss men vi kan garantera att du känner till vårt arbete – allt vi gör har en positiv inverkan på liv, hälsa och miljö.
Eurofins finns vid din sida varje dag, från maten du äter till de mediciner du litar på. Vi arbetar med de största företagen i världen och ser till att produkterna de levererar är säkra, ingredienserna autentiska och att märkningen är korrekt.
Vi är en global ledare inom området Testing for life med mer än 62.000 medarbetare runtom i världen. Under de senaste 20 åren har Eurofins varit ett av de snabbast växande företagen i världen tack vare innovation inom teknik och service. Vår verksamhet bygger på våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism och hållbarhet.
Eurofins BioPharma är en del av Eurofins Scientific och är världens ledande globala kontraktslaboratorie på läkemedelsområdet och vi ger service till den farmaceutiska industrin med mikrobiologiska och kemiska analyser efter cGMP.
Vad du kan göra för oss?
Vi arbetar med långsiktiga kundsamarbeten – vi coachar och stöttar våra kunder i deras processer, vilket ofta innebär daglig kontakt vilket du ska tycka är roligt! Här är det viktigt att du är lyhörd och öppen för kundens specifika behov och önskemål. Förutom kundkontakt, eget ansvar för ett antal kundkonton så kommer du att arbeta i ett litet lokalt och härligt säljteam där vi stöttar och hjälper varandra i det mesta vi gör, med bland annat att sätta samman offerter och hantera kunddata i våra system. Vi har daglig kontakt med kollegor på våra olika laboratorier i Europa där du får chansen att utöka ditt nätverk hela tiden!
Vad är det då vi säljer egentligen? Vi säljer analystjänster som hjälper våra kunder att leverera kvalitetssäkrade läkemedelsprodukter till marknaden och i slutändan till patient. Du läste säkert Testing for life ovan – det är precis det vi pysslar med, vi testar för ett friskare liv!
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss bidrar våra medarbetare till en bättre värld. Det är en härlig och meningsfull känsla som skapar hög motivation och engagemang och gör att det känns extra bra att gå till jobbet varje dag. För rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas inom professionen och koncernen. Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är Eurofins mest värdefulla tillgång och en förutsättning för framgång. För dig innebär detta möjligheter att få delta i spännande och utmanande projekt. Detta ger dig goda möjligheter att kontinuerligt utvecklas professionellt i en global koncern med god tillväxt. Vi erbjuder dessutom en hel del fina förmåner – som exempelvis friskvårdsbidrag, förskottssemester, flexibel arbetstid och frukost varje morgon!
Vem är du som söker?
Du måste inte vara en erfaren säljare för att lyckas i rollen, men vi ser gärna att du har en stor vilja och ett driv! Du kommer få stora möjligheter till intern utbildning och individuell utveckling i rollen och vi vill gärna se dig växa tillsammans med oss!
Du behöver vara en preson som trivs i roller där du får nätverka med olika individer och grupper, både externt och internt. Du behöver vara prestigelös i ditt arbetssätt, det kan låta klyschigt, men hos Eurofins sätter vi ”laget” före ”jaget”. Teamwork makes dreamwork!
Behövs någon formell utbildning? Ja, vi ser att du behöver ha en naturvetenskaplig utbildning på minst högskolenivå och vi välkomnar dig som erfaren naturvetare likväl som junior! Nu undrar du säkert varför vi söker någon med naturvetenskaplig bakgrund i en roll som innesäljare? Jo, det ska vi berätta. Med hjälp av din utbildningsbakgrund kommer du kunna ge våra kunder förstklassig service och du kommer ha en större och djupare förståelse för kundens behov vilket vi verkligen värdesätter! Vi blir glada om du har arbetat med nån form av försäljning och kundkontakt tidigare men detta är givetvis inget krav.
Arbetsspråken är svenska och engelska, dessa behöver du obehindrat behärska i både tal och skrift.
Praktisk information
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar skickade via brev eller mejl kommer inte tas med i rekryteringsprocessen.
Tjänsten avser heltid. Anställningsformen är en tillsvidareanställning där provanställning tillämpas. Arbetstiderna är förlagda dagtid med flextid. Tillträde så snart som möjligt.
Löneform: månadslön.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Tobias Mejer, Head of Sales and Marketing, Tobias.Mejer@bpt.eurofinseu.com
För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Anna Ekvall, HR Generalist, anna.ekvall@sc.eurofinseu.com
Välkommen med din ansökan senast den 22 december 2023!

Ansök nu