Uppsala: Vi söker en Material Planner

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker en Material Planner i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-10 // Varaktighet: Heltid

Fresenius Kabi är ett globalt, marknadsledande företag specialiserat på klinisk nutrition, infusionsterapi och medicinsk teknik.

Fresenius Kabi står för framsteg och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor - på och utanför sjukhus. Våra produkter och tjänster räddar och skyddar liv samt bidrar till att förbättra människors livskvalitet.

Under mottot ”Caring for life” sätter Fresenius Kabi människan i centrum, som patient, kund och medarbetare.

Till avdelningen Purchasing inom Supply Chain Management söker vi en Material Planner

Avdelningen är ansvarig för Inköpsprocessen inom Fresenius Kabi AB i Sverige. Det innebär att vi hanterar både den strategiska delen och den operativa delen, från avtal till inköpsorder, för både direkt material och indirekt material och tjänster. Avdelningen har ett nära samarbete med Fresenius Kabis Globala Inköpsfunktioner i Tyskland. Avdelningen består av Senior Purchasers, Purchasing Coordinators och Material Planners.

Som Material Planner hos Fresenius Kabi ansvarar du för lagerstyrning av dina materialkategorier, så att uppsatta mål gällande tillgänglighet och omsättning uppnås. Förutom ett nära samarbete inom avdelningen med kategoriansvarig Senior Purchaser så kommer du ha nära kontakt med Kvalitetsavdelningen, Planeringen, Produktion och Lager.

Du blir en viktig del i att säkerställa försörjningen av material till produktionen av produkter som räddar liv och förbättrar livskvalitén hos många människor över hela världen. Fresenius Kabi är ett globalt företag som ger möjlighet till internationella kontakter och som är världsledande inom klinisk nutrition, infusionsterapi och medicinsk teknik.

Arbetsuppgifter

Du blir en del av en avdelning med målsättningen att på ett effektivt sätt, inom givna regler, säkra försörjningen av material till vår produktion som är igång 24/7.

Några av dina ansvarsområden;

Lagerstyra dina materialkategorier och planera inköp
Hantera inköpsorder/bekräftelser
Bevaka leveranser
Prognostisera behov till leverantör
Agera på avvikelser gällande leveranstider och lagernivåer.
Agera på kvalitetsavvikelser, göra grundorsaksanalyser och i förekommande fall skapa korrigerande åtgärder
Hantera ev. reklamationer och returer
Arbeta med analyser i syfte att förbättra och utveckla våra materialflöden
Aktivt arbeta med planeringsparametrar i systemet för att optimera materialflödet och lagernivåer
Riskbedömningar
Stötta kategoriansvarig Senior Purchaser
Initiera och driva kontinuerliga förbättringar
Om dig

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom supply chain, logistik, produktionsplanering eller process och yrkeserfarenhet inom området planering och / eller inköp. Du har goda kunskaper inom MS Office, SAP och svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper inom GMP (Good Manufacturing Practice) är meriterande. Som person har du fallenhet för att strukturera, planera och arbeta metodiskt för att nå uppsatta verksamhetsmål. Du är noggrann, analytisk och tar egna initiativ där du också driver frågor till avslut. Eftersom du kommer arbeta brett med många kontaktytor både inom och utanför företaget så är det viktigt att du har god social kompetens.

Om tjänsten

Tjänsten är en tidsbegränsad visstidsanställning i prövosyfte som efter 6 månader övergår i tillsvidareanställning efter överenskommelse mellan parterna.

Placering i Uppsala alternativt Kungsängen/Brunna, resor mellan anläggningarna ingår i tjänsten.

Tillträde omgående. Urval kommer ske löpande under ansökningstiden så ansök redan idag.

Om oss

Vi är ett växande företag med cirka 1100 anställda i Sverige, och över 37 000 anställda världen över. Vi är stolta över våra produkter och det genomsyrar hela företaget. I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius Kabi.

Att vara en del i Fresenius Kabi är synonymt med att vara en del i en miljö med framtidsutsikter. Vi tror på vår personal och är passionerad i vår utveckling av alla våra medarbetare. Vår världsomfattande utsträckning innebär att det finns en stor variation av vägar att välja som ett led i din framtida utveckling.

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Frank Nystrand, Manager Purchasing, 018–644 226. Fackliga kontaktpersoner är Frank Glackin för Unionen, 018–644 773 och Linda Holm för SACO, 018–644 195.

Vi erbjuder en spännande och utmanande roll i en dynamisk organisation. Känner du igen dig i beskrivningen, och vill vara med att skapa produkter som räddar liv, då är du välkommen med en ansökan. Urval och rekrytering kommer att ske löpande och skyndsamt. Vi tar inte emot ansökningar via e-mail eller post.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Inköpsassistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Inköpsassistent.

Inköpsassistent med inriktning på teknik till Premier Rider AB i Knivsta

Läs mer Jan 20
Inköpsassistent med inriktning på teknik till Premier Rider AB i Knivsta

Är du noggrann, strukturerad och erfaren inom offert- och orderhantering? Har du intresse för teknik och industriprodukter? Då har vi jobbet för dig!

Om rollen

Som inköpsassistent med inriktning på teknik hos Premier Rider AB kommer du att:
•Hantera offertförfrågningar, orderläggning och fakturering.
•Sköta transporter i samarbete med logistikpartners.
•Ha kontakt med våra kunder i Norden och leverantörer i Asien.
•Vara spindeln i nätet i vår inköpsprocess.
•Arbeta i affärssystem (erfarenhet är meriterande, men inget krav).

Vem är du?
Vi söker dig som har:
•Erfarenhet av inköp, kundkontakter eller projektledning, gärna inom metall- eller industrikomponenter.
•Möjlighet att tolka ritningar eller skapa enkla skisser för fabriker (meriterande men inget krav).
•God datavana samt flytande svenska och engelska i tal och skrift.
•Minst gymnasial teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet inom tillverkningsindustrin.

Som person är du flexibel, analytisk och trivs i ett högt tempo. Du har god samarbetsförmåga och ett proaktivt arbetssätt.

Vi erbjuder
•Moderna kontorslokaler i Knivsta.
•Ett utvecklande arbete i ett växande företag med erfarna kollegor.
•Möjlighet till tillsvidareanställning efter provanställning på 6 månader.

Premier Rider AB är ett tillväxtföretag med nära samarbete med våra kunder I Norden och våra leverantörer i Asien. Vi erbjuder våra kunder en kompetent projektledning från offert till färdig produkt tillverkade hos någon av våra samarbetspartners i Asien. Företaget grundades för 25 år sedan och utvecklar ständigt nya koncept med våra kunder.  Besök gärna  http://www.premier-rider.se

Detta är en direktrekrytering till Premier Rider AB i Knivsta, där vi på Adecco samarbetar med kunden för att kunna hitta rätt profil!

Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Amila Dresevic på amila.dresevic@adecco.se eller 073 -684 78 61.

Rekryteringsarbetet sker löpande så vänta inte för länge med din ansökan!

Ansök nu

Inköpsassistent med inriktning på teknik till Premier Rider AB i Knivsta

Läs mer Dec 10
Inköpsassistent med inriktning på teknik till Premier Rider AB i Knivsta

Är du noggrann, strukturerad och erfaren inom offert- och orderhantering? Har du intresse för teknik och industriprodukter? Då har vi jobbet för dig!

Om rollen

Som inköpsassistent med inriktning på teknik hos Premier Rider AB kommer du att:
•Hantera offertförfrågningar, orderläggning och fakturering.
•Sköta transporter i samarbete med logistikpartners.
•Ha kontakt med våra kunder i Norden och leverantörer i Asien.
•Vara spindeln i nätet i vår inköpsprocess.
•Arbeta i affärssystem (erfarenhet är meriterande, men inget krav).

Vem är du?
Vi söker dig som har:
•Erfarenhet av inköp, kundkontakter eller projektledning, gärna inom metall- eller industrikomponenter.
•Möjlighet att tolka ritningar eller skapa enkla skisser för fabriker (meriterande men inget krav).
•God datavana samt flytande svenska och engelska i tal och skrift.
•Minst gymnasial teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet inom tillverkningsindustrin.

Som person är du flexibel, analytisk och trivs i ett högt tempo. Du har god samarbetsförmåga och ett proaktivt arbetssätt.

Vi erbjuder
•Moderna kontorslokaler i Knivsta.
•Ett utvecklande arbete i ett växande företag med erfarna kollegor.
•Möjlighet till tillsvidareanställning efter provanställning på 6 månader.

Premier Rider AB är ett tillväxtföretag med nära samarbete med våra kunder I Norden och våra leverantörer i Asien. Vi erbjuder våra kunder en kompetent projektledning från offert till färdig produkt tillverkade hos någon av våra samarbetspartners i Asien. Företaget grundades för 25 år sedan och utvecklar ständigt nya koncept med våra kunder.  Besök gärna  http://www.premier-rider.se

Detta är en direktrekrytering till Premier Rider AB i Knivsta, där vi på Adecco samarbetar med kunden för att kunna hitta rätt profil!

Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Amila Dresevic på amila.dresevic@adecco.se eller 073 -684 78 61.

Rekryteringsarbetet sker löpande så vänta inte för länge med din ansökan!

Ansök nu

Inköpsassistent/Artikeladministratör till Babyworld

Läs mer Jul 17
Företaget, Babyworld AB, är sedan april 2024en del av BabySam familjen. BabySam grundades redan 1973 i Danmark och har sedan dess drivit fackhandel inom barn och baby. Våra danska kollegor har 32 fysiska butiker, E-handel och B2B försäljning.Babyworld har idag 9 fysiska butiker och en framgångsrik E-handel.Våra butiker hittar du i Stockholm, Uppsala, Västerås, Linköping, Göteborg, Malmö och Linköping. Butikerna tillhör de till ytan största babybutikerna i landet och vi tycker själva att butikernas uttryck representerar BabyWorld på ett bra sätt. Vi vill erbjuda våra kunder något mer än ”bara” en produkt och strävar efter att överträffa varje kunds förväntningar genom gedigen kunskap, stort engagemang, bra kvalitet och intressanta mervärden till bra pris och bra villkor.
Nu söker vi dig som:
gillar ordning & reda.
är van att jobba i Excel
kan uttrycka dig väl i svenska språket
har tidigare erfarenhet av registervård och administration
har lite koll på bildhantering

Meriterande om du har kännedom om våra produkter.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att innefatta bland annat:
uppläggning av nya artiklar inkl. bild och text
justeringar av löpande pris- och produktuppdateringar
att hantera orderbekräftelser
följa upp leveransförseningar
allmän registervård
att hjälpa övriga avdelningar vid behov.

Tjänsten är ett heltidsvikariat på inledningsvis 1 år med goda chanser till förlängning. Vi vill gärna att du är tillgänglig from mitten av augusti.
Placeringsort: Kungens Kurva (södra Stockholm) eller Uppsala (centralt).
Introduktionen, oavsett placeringsort,kommer att ske på vårt kontor iUppsala.
Kollektivavtal: Handelns tjänstemannaavtal (Unionen)
Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag som är den 5 augusti.

Ansök nu

Vikarierande inköpsassistent till upphandlingsstaben - Uppsala kommun

Läs mer Okt 7
Stab upphandling, inköpsenheten

Är du på jakt efter ett nytt jobb där du ständigt ställas inför nya, spännande utmaningar? Vill du ha ett mångsidigt arbete som gör stor skillnad för många människor? Då kan tjänsten som inköpsassistent vara något för dig!

Uppsala är med sina över 230 000 invånare Sveriges fjärde största stad och kombinerar den stora stadens puls med den mindre stadens närhet och intimitet. Kommunen är bland Sveriges snabbast växande och ligger mycket bra geografiskt placerad med endast 30 minuters pendlingsväg till Stockholm.

Uppsala kommun köper varor och tjänster för flera miljarder kronor varje år. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål och bidra till en ekonomisk, social och ekologisk hållbar utveckling. Vi på stab upphandling ansvarar för kommunens ramavtal samt objektsspecifika upphandlingar. Vi består idag av cirka 40 medarbetare fördelat på två upphandlingsenheter samt en enhet för inköp.

Den här tjänsten är placerad på enheten för inköp och här arbetar inköps- och ekonomiassistenter, avtalscontrollers, e-handelssamordnare och hållbarhetssamordnare. Tjänsten är ett föräldravikariat.

Här kan du läsa mer om vår verksamhet. (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/leverantor-och-utforare/upphandling/)

Ditt uppdrag
I arbetet som inköpsassistent kommer du att jobba brett med olika typer av administration kopplat till inköp och upphandling. Det handlar om support till verksamheten, bolagen och externa frågeställare kring avtal, inköpsbehov, utlämnande av handlingar samt granskning av fakturor och övriga administrativa uppgifter från chefer. I uppdraget ingår även att ge stöd till och/eller genomföra direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar. Inköpsassistenterna förvaltar stabens sidor på interna webben samt övriga administrativa uppgifter som exempelvis framtagande och förvaltning av utbildnings- och stödmaterial.

Din bakgrund
Vi söker dig som har högskoleutbildning/KY-utbildning inom administration eller handläggning eller arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av administration kring upphandling och inköp, av arbete inom offentlig sektor eller av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och goda kunskaper i Microsoft 365.

Som person är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete. Vidare är du pedagogisk och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Jobbet passar dig som är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Sist men inte minst är du flexibel och ser möjligheter i förändringar och varierande arbetsuppgifter.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Malin Klevebrand, enhetschef, 018-727 10 43
Helena Sköld Lövgren, upphandlingschef 018-727 21 24.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Akavia, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Inköpsassistent till global kund i Uppsala

Läs mer Jul 23
Vi söker nu en engagerad och driven inköpsassistent för en spännande möjlighet hos vår kund i Uppsala. Vill du vara en del av ett trevligt team där du får arbeta i en variation av arbetsuppgifter? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Tjänsten är på heltid med beräknad start så snart som möjligt och kommer att pågå i 1 år framåt, med goda möjligheter till förlängning för rätt person. Under uppdraget kommer du bli anställd som Poolias mycket uppskattade konsult.

Vi genomför urval och intervjuer löpande. Varmt välkommen in med just din ansökan!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som inköpsassistent kommer du att vara ett stöd till inköpsavdelningen och assistera dessa i orderläggning och hantering av fakturor. I arbetet kommer stort fokus ligga på att:
• Lägga beställningar för komponenter och material till projekt
• Hantera fakturor med hjälp av Basware
• Daglig kundkontakt för att hantera inköpsrelaterade frågor

Vem är du?
För att trivas i rollen söker vi dig som tidigare har erfarenhet av att arbeta med inköp och fakturahantering. Vi tror att du tidigare har arbetat i en serviceroll där du haft kunden i fokus. Du trivs med att ha mycket kundkontakt och att arbeta administrativt. Vidare kan du kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi ser även att du har en god datavana och kan snabbt sätta dig in i nya system. Har du kunskaper i Excel, Basware eller Iprocurement ser vi det som väldigt meriterande.

Som inköpsassistent kommer du ingå i ett team tillsammans med andra, därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga. Vidare är du noggrann och är proaktiv i ditt arbetssätt. Du har förmågan att arbeta självständigt och kommer gärna med egna initiativ.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Fresenius Kabi AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Fresenius Kabi AB .

Vi söker en chef över teknikgruppen

Gruppchef, teknik
Läs mer Mar 19
Fresenius Kabi är ett världsledande hälso- och sjukvårdsföretag inom klinisk nutrition, infusionsterapi, biologiska läkemedel och medicinsk teknik.

Fresenius Kabi står för forskning och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster. Syftet är att tillhandahålla produkter för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor och att möta patienters olika behov både på sjukhus och i hemmet. Produkterna vi tillverkar säljs över hela världen och räddar liv varje dag.

Under mottot Caring for life sätter Fresenius Kabi människan i centrum: som patient, kund och medarbetare.

På Fresenius Kabi AB är vi stolta över våra produkter och den påverkan vi har på människors liv. Vill du vara en del av en tillverkning i världsklass och verka i produktionens hjärta? Vi söker nu en erfaren ledare med ett genuint tekniskt intresse till vår produktion på avdelningen LVP fyllningen där vi tillverkar produkter som räddar liv!

Vi är en avdelning med 70st skiftgående operatörer vars huvuduppgift är att tillverka nutrition produkter. Som stöd till dessa operatörer arbetar en dagtidsorganisation bestående av tekniker, ingenjörer samt chefer. Vi tror på ett närvarande ledarskap som sätter individens potential i centrum.     

Arbetsuppgifter
Som chef över teknikgruppen kommer du ha en nyckelroll i att säkerställa effektiv drift och hög kvalitet inom vår avdelning. Ledning, planering och utveckling av produktionsområdet sker i enlighet med kvalitetspolicyn, GMP och gällande mål.

Dina arbetsuppgifter kommer innebära att:

Mot ställda mål, leda, styra och planera de tekniska förbättringarna och aktiviteterna inom området
Planera, följa upp och utveckla maskinparken och dess system.
Säkerställa att utrustningen håller validerad status
Vara en drivande faktor vid implementering av ny utrustning och processer
Ansvara för avdelningens förebyggande samt avhjälpande underhåll
Din viktigaste uppgift blir att koppla ihop människa och teknik. Till din hjälp förfogar du över ett team med kompetenta tekniker och ingenjörer. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och rapporterar till produktionschefen.

Om dig
Vi söker dig som uppnår mål genom att förbättra flöden, utveckla verksamheten i samklang med nutiden och som är stolt över att leverera resultat. Du förstår att samarbete sker genom att vara en del av ett team, att fungera som förändringsagent och inspireras av tanken att allt kan förbättras i syfte att bidra till ett bättre liv för våra patienter.

Du som söker har:

Relevant högskoleutbildning med tanke på den tekniska aspekten
Tidigare erfarenhet som chef inom industrin
Vana att arbeta med förändringsarbete som inbegriper både teknik och människor
Genuint intresse för teknik
Goda kunskaper i svenska/engelska i både tal och i skrift
Meriterande:

Erfarenhet av GMP
Då avdelningen står inför stora utmaningar i form av nya investeringar ser vi gärna att du har erfarenhet av arbete med projekt
Om tjänsten
Tjänsten är en visstidsanställning i prövosyfte som efter 6 månader övergår i tillsvidareanställning efter överenskommelse mellan parterna.
Tillträde omgående.

Om oss
Vi är ett växande företag med cirka 1000 anställda i Sverige och över 40 000 anställda världen över. Vår stolthet för våra produkter genomsyrar hela företaget. I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius Kabi.

Att vara en del i Fresenius Kabi är synonymt med att vara en del i en miljö med framtidsutsikter. Vi tror på vår personal och är passionerad i vår utveckling av alla våra medarbetare. Hur den utvecklingen ser ut har du stora möjligheter att påverka själv.
Fresenius Kabi har dessutom, för tredje året i rad , blivit utsedda till   Karriärföretag   och därmed en attraktiv arbetsgivare i Sverige tack vare våra unika karriärmöjligheter.
Vår globala organisation medför att det finns en stor variation av vägar att välja som ett led i din framtida utveckling.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande Produktionschef Andreas Jansson, 0761018723. Alternativt Sektionschef Daniel Jansson 0709338841
För fackliga kontaktpersoner kan du mejla till  unionen-klubben@fresenius-kabi.com  för kontakt med Unionen och till  akademikerforeningen@fresenius-kabi.com  för kontakt med Akademikerföreningen.

Varmt välkommen med din ansökan via länken. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-mail eller post.
Urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer, referenstagning samt bakgrundskontroll. Vid intervju ber vi dig uppvisa examensbetyg och relevanta intyg. För slutkandidat genomförs en nyanställningsundersökning hos vår företagshälsovård.

Ansök nu

Vi söker en Drifttekniker till Media

Robotoperatör
Läs mer Feb 10
Fresenius Kabi är ett världsledande hälso- och sjukvårdsföretag inom klinisk nutrition, infusionsterapi, biologiska läkemedel och medicinsk teknik.

Fresenius Kabi står för forskning och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster. Syftet är att tillhandahålla produkter för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor och att möta patienters olika behov både på sjukhus och i hemmet. Produkterna vi tillverkar säljs över hela världen och räddar liv varje dag.

Under mottot "Caring for life" sätter Fresenius Kabi människan i centrum: som patient, kund och medarbetare.



Vi behöver nu förstärka FM/Media Uppsala med en drifttekniker. Media ansvarar för underhåll och teknisk support av såväl produktion som process, fastighet och mediasystem. Detta sker enligt gällande krav från myndigheter och kunder. Gruppen består idag av 5 personer med stor erfarenhet.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med drift, service och underhåll av våra mediasystem och HVAC samt övriga tekniska installationer i fastigheten. Mediasystemen i produktionen består av WFI, vårt ångsystem, olika kylsystem, tryckluft, kvävgas, värmepump med mera. Det är ett varierande och flexibelt arbete som ständigt utvecklas med ny teknik.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som drifttekniker:

Sköta drift, underhåll och övervakning av WFI-systemet samt ventilation, värme- och kylsystemen samt även tryckluft, gas, avlopp samt industri- och kommunalt vatten
Vara med och utveckla trendutvärdering av service och underhåll
Medverka till att ta fram och uppdatera nödvändig och önskvärd dokumentation för drift och underhåll
Medverka i riskanalyser samt miljöanalyser
Att utföra förebyggande, korrigerande och akut underhåll
Initiera och utföra förbättringar som bidrar till bättre miljö, ekonomi och effektivitet
Om dig
Vi söker dig som gillar högt tempo och variation. Du är noggrann och pålitlig. Har du även arbetat inom läkemedels- eller processindustri med erfarenhet av GMP/GXP är det meriterande. Du bör även ha god samarbetsförmåga då mycket av arbetet sker tillsammans med verksamhetens och andra avdelningars medarbetare.

Du som söker har:

Teknisk gymnasieutbildning alternativt motsvarande erfarenhet inom drift, vs, ventilation, el/styr, verkstad eller underhåll
Du bör ha god språkvana i engelska och svenska, både i tal och i skrift
Erfarenhet av datoriserade system
Meriterande är:

Utbildning inom områden som drift & anläggningsskötare, VVS/HVAC eller motsvarande
Körkort klass B
Om tjänsten
Tjänsten är en visstidsanställning i prövosyfte som efter 6 månader övergår i tillsvidareanställning efter överenskommelse mellan parterna.
Tillträde omgående. Arbetstiden är förlagd till dagtid med beredskapstjänst.

Om oss
Vi är ett växande företag med cirka 1000 anställda i Sverige och över 40 000 anställda världen över. Vår stolthet för våra produkter genomsyrar hela företaget. I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius Kabi.

Att vara en del i Fresenius Kabi är synonymt med att vara en del i en miljö med framtidsutsikter. Vi tror på vår personal och är passionerad i vår utveckling av alla våra medarbetare. Hur den utvecklingen ser ut har du stora möjligheter att påverka själv.
Fresenius Kabi har dessutom, för tredje året i rad , blivit utsedda till   Karriärföretag   och därmed en attraktiv arbetsgivare i Sverige tack vare våra unika karriärmöjligheter.
Vår globala organisation medför att det finns en stor variation av vägar att välja som ett led i din framtida utveckling.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Daniel Pettersson via mail/telefon  Daniel.H.Pettersson@fresenius-kabi.com  0 709338920
För fackliga kontaktperson kan du mejla till  if.metall.uppsala@fresenius-kabi.com  eller ringa: 018–644 394 för kontakt med IF Metall.
För fackliga kontaktperson kan du mejla till  if.metall.brunna@fresenius-kabi.com

Varmt välkommen med din ansökan via länken. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-mail eller post.
Urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer, referenstagning samt bakgrundskontroll. Vid intervju ber vi dig uppvisa examensbetyg och relevanta intyg. För slutkandidat genomförs en nyanställningsundersökning hos vår företagshälsovård.

Ansök nu

Vi söker nu framtidens Kvalitetsingenjör till LVP-fyllning

Kvalitetsingenjör, maskin/Kvalitetstekniker, maskin
Läs mer Feb 4
Fresenius Kabi är ett världsledande hälso- och sjukvårdsföretag inom klinisk nutrition, infusionsterapi, biologiska läkemedel och medicinsk teknik.

Fresenius Kabi står för forskning och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster. Syftet är att tillhandahålla produkter för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor och att möta patienters olika behov både på sjukhus och i hemmet. Produkterna vi tillverkar säljs över hela världen och räddar liv varje dag.

Under mottot Caring for life sätter Fresenius Kabi människan i centrum: som patient, kund och medarbetare.

Tjänsten passar dig som söker en kvalitetstjänst med bredd. Här får du möjlighet att följa kvalitet genom hela flödet. Du får möjligheten att påverka såväl arbetssätt som den egna produktionen i syfte att skapa långsiktiga kvalitetssäkra förutsättningar och förbättringar som driver avdelningen mot framtiden. 

Arbetsuppgifter
I rollen som kvalitetsingenjör ingår du i ett team på tre personer som har ett nära samarbete med sektionschefer och andra avdelningar på företaget. I rollen förväntas du leda och driva utvecklingen av avdelningens kvalitetsarbete i enlighet med styrande dokument och mål, så att avdelningen fungerar optimalt och standardiserat för människa och process. I vårt förändringsarbete kommer du även kvalitetssäkra arbetsrutiner, projekt och uppdaterad dokumentation på avdelningen. 

Inom teamet har vi olika ansvarsområden och i denna roll ingår bland annat:

värdera, hantera och implementera nya myndighetskrav i verksamheten
hantera reklamationsfrågor och utredningar för avdelningen
ansvara för att hålla ihop avdelningens omgivningshygien och miljökontroll
ansvara för att Fyllningen är compliance gällande infrastruktur mot IT
Som kvalitetsingenjör kommer du utöver att leda och driva utvecklingen av kvalitetsteknikerna (MQA) även leda inspektioner, sammanställa komplex statistik och data samt reagera på trendbrott. Du har vidare en central roll i att coacha och utbilda medarbetare inom Fyllningen i riskidentifieringsarbete och grundorsaksanalyser.

Om dig
Vi ser att du som söker är trygg i dig själv, öppen för förändringar och van att driva ditt eget och gruppens arbete framåt.
För att bli framgångsrik i rollen är du en person med god samarbets- och kommunikationsförmåga samt är pedagogiskt lagd och kan motivera andra. Du är engagerad, stödjande och flexibel samt har god problemlösningsförmåga. Vi ser även att du drivs av att vara en mycket god förebild.
För att lyckas i denna roll har du:

akademisk utbildning eller dokumenterad arbetslivserfarenhet 3–5 år inom relevant område
arbetat med kvalitetsarbete (tex GxP) inom tillverkningsindustrin
erfarenhet av ändringsledning och avvikelsehantering
tidigare erfarenhet som utbildare och handledare
erfarenhet inom utformning av dokumentation
Meriterande är om du även har: 

utbildning inom Lean eller six sigma
erfarenhet och utbildning av presentationsteknik 
Om tjänsten
Tjänsten är en visstidsanställning i prövosyfte som efter 6 månader övergår i tillsvidareanställning efter överenskommelse mellan parterna.
Tillträde omgående. Arbetstiden är förlagd till dagtid. 

Om oss
Vi är ett växande företag med cirka 1000 anställda i Sverige och över 40 000 anställda världen över. Vår stolthet för våra produkter genomsyrar hela företaget. I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius Kabi.

Att vara en del i Fresenius Kabi är synonymt med att vara en del i en miljö med framtidsutsikter. Vi tror på vår personal och är passionerad i vår utveckling av alla våra medarbetare. Hur den utvecklingen ser ut har du stora möjligheter att påverka själv.
Fresenius Kabi har dessutom, för tredje året i rad , blivit utsedda till   Karriärföretag   och därmed en attraktiv arbetsgivare i Sverige tack vare våra unika karriärmöjligheter.
Vår globala organisation medför att det finns en stor variation av vägar att välja som ett led i din framtida utveckling.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef  Daniel Jansson via mejl,  Daniel.Jansson@fresenius-kabi.com
För fackliga kontaktpersoner kan du mejla till  unionen-klubben@fresenius-kabi.com  för kontakt med Unionen och till  akademikerforeningen@fresenius-kabi.com  för kontakt med Akademikerföreningen.

Varmt välkommen med din ansökan via länken. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-mail eller post.
Urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer, referenstagning samt bakgrundskontroll. Vid intervju ber vi dig uppvisa examensbetyg och relevanta intyg. För slutkandidat genomförs en nyanställningsundersökning hos vår företagshälsovård.

Ansök nu

Vi söker Produktionsingenjörer

Produktionsingenjör, maskin
Läs mer Feb 7
Fresenius Kabi är ett världsledande hälso- och sjukvårdsföretag inom klinisk nutrition, infusionsterapi, biologiska läkemedel och medicinsk teknik.

Fresenius Kabi står för forskning och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster. Syftet är att tillhandahålla produkter för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor och att möta patienters olika behov både på sjukhus och i hemmet. Produkterna vi tillverkar säljs över hela världen och räddar liv varje dag.

Under mottot Caring for life sätter Fresenius Kabi människan i centrum: som patient, kund och medarbetare.

Vill du vara en del av vår tillverkning i världsklass och verka i produktionens hjärta? Vi söker nu produktionsingenjörer till avdelningen SVP där vi tillverkar ampuller och vialer - produkter som räddar liv!

Rollbeskrivning
Arbetet som produktionsingenjör innebär att förbättra och utveckla befintliga produktionsprocesser och produktionsutrustning med avseende på kvalitet, ekonomi, arbetsmiljö och produktivitet. Du kommer att arbeta med framtagning av styrande dokument och arbetsrutiner. Du ansvarar även över optimering och validering vid framtagning av nya processer/metoder samt förbättrande av befintliga processer. Vidare arbetsuppgifter kommer vara att ansvara för utredningar/felsökningar av processer och utrustning. Din placering blir hos avdelningens supportgrupp som består av kvalitetstekniker, tekniker och ingenjörer.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter
I rollen kommer du vara en nyckelperson i att driva utvecklingen av avdelningen framåt. Du kommer att arbeta aktivt för att effektivisera produktionsprocesserna med arbetsmiljö, kvalitet och produktivitet i fokus.
En del av ditt arbete består av att:

utföra utredningar och felsökningar av processer och utrustningar
aktivt leda förbättringsarbetet inom avdelningen
bistå med kompetens i projekt
utreda kvalitetsavvikelser
Om dig
Du är nyfiken, driven och initiativtagande med fokus på problemlösning och när det kommer till detaljer är du mycket noggrann. Det är också viktigt att du har förmågan att arbeta strukturerat och hantera parallella arbetsuppgifter. Du är en person som värdesätter att göra ett bra jobb och tar ansvar för ditt arbete. 

Kvalifikationer/krav:

Dokumenterad erfarenhet av tekniskt arbete
Mycket goda språkkunskaper inom svenska och engelska i tal och skrift
Datorkunskaper
Meriterande kunskaper:

Ingenjörsexamen med inriktning maskin, automation eller liknande.
Kunskaper inom LEAN production
kunskaper inom validering
Ändringsarbete
GMP kunskaper
Om tjänsten
Tjänsterna är visstidsanställning i prövosyfte som efter 6 månader övergår i tillsvidareanställning efter överenskommelse mellan parterna.
Tillträde omgående. Arbetstiden är förlagd till dagtid. 

Om oss
Vi är ett växande företag med cirka 1000 anställda i Sverige och över 40 000 anställda världen över. Vår stolthet för våra produkter genomsyrar hela företaget. I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius Kabi.

Att vara en del i Fresenius Kabi är synonymt med att vara en del i en miljö med framtidsutsikter. Vi tror på vår personal och är passionerad i vår utveckling av alla våra medarbetare. Hur den utvecklingen ser ut har du stora möjligheter att påverka själv.
Fresenius Kabi har dessutom, för tredje året i rad , blivit utsedda till   Karriärföretag   och därmed en attraktiv arbetsgivare i Sverige tack vare våra unika karriärmöjligheter.
Vår globala organisation medför att det finns en stor variation av vägar att välja som ett led i din framtida utveckling.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef  Julia Hedström via telefon 070 326 0262 eller mejl julia.hedstrom@fresenius-kabi.com eller Kristofer Söderholm kristofer.soderholm@fresenius-kabi.com  
För fackliga kontaktpersoner kan du mejla till  unionen-klubben@fresenius-kabi.com  för kontakt med Unionen och till  akademikerforeningen@fresenius-kabi.com  för kontakt med Akademikerföreningen.



Varmt välkommen med din ansökan via länken. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-mail eller post.
Urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer, referenstagning samt bakgrundskontroll. Vid intervju ber vi dig uppvisa examensbetyg och relevanta intyg. För slutkandidat genomförs en nyanställningsundersökning hos vår företagshälsovård.

Ansök nu

Vi söker en Linjetekniker till SVP PIP syning och paketering

Produktionstekniker, maskin/Produktionstekniker, verkstad
Läs mer Jan 30
Fresenius Kabi är ett världsledande hälso- och sjukvårdsföretag inom klinisk nutrition, infusionsterapi, biologiska läkemedel och medicinsk teknik.

Fresenius Kabi står för forskning och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster. Syftet är att tillhandahålla produkter för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor och att möta patienters olika behov både på sjukhus och i hemmet. Produkterna vi tillverkar säljs över hela världen och räddar liv varje dag.

Under mottot Caring for life sätter Fresenius Kabi människan i centrum: som patient, kund och medarbetare.

Är du framtidens tekniker? Vill du arbeta hållbart och strukturerat i en fabrik i framkant med en högteknologisk produktionsprocess? Har du dessutom en gedigen erfarenhet i rollen som tekniker eller är du i början på din karriär med en vilja att utvecklas? Då kan du vara den vi söker! 

Arbetsuppgifter
Arbetet som linjetekniker innebär att du är produktionens första kontaktperson vid driftstopp. Du ansvarar för att åtgärda störningar samt koordinerar resurser för större tekniska problem på linorna i samråd med skiftledare. I rollen ingår även att utbilda personalen i tekniska frågor. Arbetstiden är förlagd till 5-skift.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter

Aktivt delta i förbättringsarbetet och identifiera brister inom processavsnitten som hindrar verksamheten att nå uppsatta produktionsmål
Kontinuerligt följa upp teknisk status på utrustningar och aktivt förebygga begynnande brister
Bedriva teknisk kompetensutveckling på linorna
Ansvara för felsökningsarbete och oplanerat underhåll vid driftstopp. Säkerställa kommunikation med för uppgiften nödvändiga interna resurser
Ansvara för och utföra ålagt planerade underhållsaktiviteter på processavsnittets utrustningar enligt gällande underhållsrutiner
Om dig
Vi ser att du har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra, är engagerad, ansvarstagande och har ett strukturerat arbetssätt. Du har god teknisk förståelse och problemlösningsförmåga.
Erfarenhet av att utbilda är meriterande.

Kvalifikationer/krav:

Slutförd gymnasieutbildning
Slutförd teknisk utbildning alternativt minst 1 års arbetslivserfarenhet inom följande områden; industrimontör, drifttekniker
Mycket goda språkkunskaper inom svenska och engelska i tal och skrift
Datorkunskaper
Meriterande kunskaper:

Kunskaper inom LEAN production
Felsökningsutbildning inom mekanik/elektronik
GMP kunskaper
Om tjänsten
Tjänsten är ett vikariat på cirka 1 år med tillträde så snart som möjligt.

Om oss
Vi är ett växande företag med cirka 1000 anställda i Sverige och över 40 000 anställda världen över. Vår stolthet för våra produkter genomsyrar hela företaget. I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius Kabi.

Att vara en del i Fresenius Kabi är synonymt med att vara en del i en miljö med framtidsutsikter. Vi tror på vår personal och är passionerad i vår utveckling av alla våra medarbetare. Hur den utvecklingen ser ut har du stora möjligheter att påverka själv.
Fresenius Kabi har dessutom, för tredje året i rad , blivit utsedda till   Karriärföretag   och därmed en attraktiv arbetsgivare i Sverige tack vare våra unika karriärmöjligheter.
Vår globala organisation medför att det finns en stor variation av vägar att välja som ett led i din framtida utveckling.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Julia Hedström via mail, julia.hedstrom@fresenius-kabi.com 
För fackliga kontaktperson kan du mejla till  if.metall.uppsala@fresenius-kabi.com  eller ringa: 018–644 394 för kontakt med IF Metall.

Varmt välkommen med din ansökan via länken. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-mail eller post.
Urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer, referenstagning samt bakgrundskontroll. Vid intervju ber vi dig uppvisa examensbetyg och relevanta intyg. För slutkandidat genomförs en nyanställningsundersökning hos vår företagshälsovård.

Ansök nu

Vi söker en vikarierande Kvalitetssäkrare till QA-Release & Complaints

Civilingenjör, kvalitet, kemiteknik
Läs mer Jan 23
Fresenius Kabi är ett världsledande hälso- och sjukvårdsföretag inom klinisk nutrition, infusionsterapi, biologiska läkemedel och medicinsk teknik.

Fresenius Kabi står för forskning och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster. Syftet är att tillhandahålla produkter för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor och att möta patienters olika behov både på sjukhus och i hemmet. Produkterna vi tillverkar säljs över hela världen och räddar liv varje dag.

Under mottot "Caring for life" sätter Fresenius Kabi människan i centrum: som patient, kund och medarbetare.



Nu behöver vi förstärka vårt team med en Kvalitetssäkrare till avdelningen QA-Release & Complaints som arbetar med frisläppning av produkter.

Arbetsuppgifter
Som Kvalitetssäkrare kommer du bland annat att:

Värdera och bedöma batchdokumentation för färdigvaror inför batchdispositionsbeslut av sakkunnig
Initiera, utreda, koordinera och bedöma kvalitetsavvikelser
Utfärda, granska och godkänna styrande dokument
Stödja produktion i kvalitetsrelaterade frågor som bland annat CAPA och CC-ärenden
Delta aktivt i förbättringsarbetet inom verksamheten
Om dig
För att trivas och lyckas i rollen är du noggrann, ansvarstagande och stresstålig. Då arbetet innefattar att kritiskt tillgodogöra sig och värdera information, krävs att du har hög integritet. I rollen har du flertalet kontaktytor på olika nivåer inom företaget, vilket förutsätter mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga. 

Du som söker har:

akademisk examen inom naturvetenskaplig utbildning (t.ex. apotekare, högskole- eller civilingenjör i bioteknik/kemiteknik eller liknande).
flerårig erfarenhet av läkemedelsindustrin.
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, och i förekommande fall på engelska.
goda kunskaper i Officepaketet, samt erfarenhet av att arbeta enligt Good Manufacturing Practice (GMP).
erfarenhet av kvalitetssäkring och/eller tillverkning av sterila läkemedel är det starkt meriterande.
Om tjänsten
Tjänsten är ett vikariat till Mars 2026. Tillträde enligt överenskommelse.

Om oss
Vi är ett växande företag med cirka 1000 anställda i Sverige och över 40 000 anställda världen över. Vår stolthet för våra produkter genomsyrar hela företaget. I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius Kabi.

Att vara en del i Fresenius Kabi är synonymt med att vara en del i en miljö med framtidsutsikter. Vi tror på vår personal och är passionerad i vår utveckling av alla våra medarbetare. Hur den utvecklingen ser ut har du stora möjligheter att påverka själv.
Fresenius Kabi har dessutom, för tredje året i rad , blivit utsedda till   Karriärföretag   och därmed en attraktiv arbetsgivare i Sverige tack vare våra unika karriärmöjligheter.
Vår globala organisation medför att det finns en stor variation av vägar att välja som ett led i din framtida utveckling.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande gruppchef Sara Arifovic via mail sara.arifovic@fresenius-kabi.com
För fackliga kontaktpersoner kan du mejla till  unionen-klubben@fresenius-kabi.com  för kontakt med Unionen och till  akademikerforeningen@fresenius-kabi.com  för kontakt med Akademikerföreningen.

Varmt välkommen med din ansökan via länken. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-mail eller post.
Urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer, referenstagning samt bakgrundskontroll. Vid intervju ber vi dig uppvisa examensbetyg och relevanta intyg. För slutkandidat genomförs en nyanställningsundersökning hos vår företagshälsovård.

Ansök nu