Uppsala: Vi söker en Material Planner

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker en Material Planner i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-10 // Varaktighet: Heltid

Fresenius Kabi är ett globalt, marknadsledande företag specialiserat på klinisk nutrition, infusionsterapi och medicinsk teknik.

Fresenius Kabi står för framsteg och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor - på och utanför sjukhus. Våra produkter och tjänster räddar och skyddar liv samt bidrar till att förbättra människors livskvalitet.

Under mottot ”Caring for life” sätter Fresenius Kabi människan i centrum, som patient, kund och medarbetare.

Till avdelningen Purchasing inom Supply Chain Management söker vi en Material Planner

Avdelningen är ansvarig för Inköpsprocessen inom Fresenius Kabi AB i Sverige. Det innebär att vi hanterar både den strategiska delen och den operativa delen, från avtal till inköpsorder, för både direkt material och indirekt material och tjänster. Avdelningen har ett nära samarbete med Fresenius Kabis Globala Inköpsfunktioner i Tyskland. Avdelningen består av Senior Purchasers, Purchasing Coordinators och Material Planners.

Som Material Planner hos Fresenius Kabi ansvarar du för lagerstyrning av dina materialkategorier, så att uppsatta mål gällande tillgänglighet och omsättning uppnås. Förutom ett nära samarbete inom avdelningen med kategoriansvarig Senior Purchaser så kommer du ha nära kontakt med Kvalitetsavdelningen, Planeringen, Produktion och Lager.

Du blir en viktig del i att säkerställa försörjningen av material till produktionen av produkter som räddar liv och förbättrar livskvalitén hos många människor över hela världen. Fresenius Kabi är ett globalt företag som ger möjlighet till internationella kontakter och som är världsledande inom klinisk nutrition, infusionsterapi och medicinsk teknik.

Arbetsuppgifter

Du blir en del av en avdelning med målsättningen att på ett effektivt sätt, inom givna regler, säkra försörjningen av material till vår produktion som är igång 24/7.

Några av dina ansvarsområden;

Lagerstyra dina materialkategorier och planera inköp
Hantera inköpsorder/bekräftelser
Bevaka leveranser
Prognostisera behov till leverantör
Agera på avvikelser gällande leveranstider och lagernivåer.
Agera på kvalitetsavvikelser, göra grundorsaksanalyser och i förekommande fall skapa korrigerande åtgärder
Hantera ev. reklamationer och returer
Arbeta med analyser i syfte att förbättra och utveckla våra materialflöden
Aktivt arbeta med planeringsparametrar i systemet för att optimera materialflödet och lagernivåer
Riskbedömningar
Stötta kategoriansvarig Senior Purchaser
Initiera och driva kontinuerliga förbättringar
Om dig

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom supply chain, logistik, produktionsplanering eller process och yrkeserfarenhet inom området planering och / eller inköp. Du har goda kunskaper inom MS Office, SAP och svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper inom GMP (Good Manufacturing Practice) är meriterande. Som person har du fallenhet för att strukturera, planera och arbeta metodiskt för att nå uppsatta verksamhetsmål. Du är noggrann, analytisk och tar egna initiativ där du också driver frågor till avslut. Eftersom du kommer arbeta brett med många kontaktytor både inom och utanför företaget så är det viktigt att du har god social kompetens.

Om tjänsten

Tjänsten är en tidsbegränsad visstidsanställning i prövosyfte som efter 6 månader övergår i tillsvidareanställning efter överenskommelse mellan parterna.

Placering i Uppsala alternativt Kungsängen/Brunna, resor mellan anläggningarna ingår i tjänsten.

Tillträde omgående. Urval kommer ske löpande under ansökningstiden så ansök redan idag.

Om oss

Vi är ett växande företag med cirka 1100 anställda i Sverige, och över 37 000 anställda världen över. Vi är stolta över våra produkter och det genomsyrar hela företaget. I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius Kabi.

Att vara en del i Fresenius Kabi är synonymt med att vara en del i en miljö med framtidsutsikter. Vi tror på vår personal och är passionerad i vår utveckling av alla våra medarbetare. Vår världsomfattande utsträckning innebär att det finns en stor variation av vägar att välja som ett led i din framtida utveckling.

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Frank Nystrand, Manager Purchasing, 018–644 226. Fackliga kontaktpersoner är Frank Glackin för Unionen, 018–644 773 och Linda Holm för SACO, 018–644 195.

Vi erbjuder en spännande och utmanande roll i en dynamisk organisation. Känner du igen dig i beskrivningen, och vill vara med att skapa produkter som räddar liv, då är du välkommen med en ansökan. Urval och rekrytering kommer att ske löpande och skyndsamt. Vi tar inte emot ansökningar via e-mail eller post.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Inköpsassistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Inköpsassistent.

Inköpsassistent/Artikeladministratör till Babyworld

Läs mer Jul 17
Nytt
Företaget, Babyworld AB, är sedan april 2024en del av BabySam familjen. BabySam grundades redan 1973 i Danmark och har sedan dess drivit fackhandel inom barn och baby. Våra danska kollegor har 32 fysiska butiker, E-handel och B2B försäljning.Babyworld har idag 9 fysiska butiker och en framgångsrik E-handel.Våra butiker hittar du i Stockholm, Uppsala, Västerås, Linköping, Göteborg, Malmö och Linköping. Butikerna tillhör de till ytan största babybutikerna i landet och vi tycker själva att butikernas uttryck representerar BabyWorld på ett bra sätt. Vi vill erbjuda våra kunder något mer än ”bara” en produkt och strävar efter att överträffa varje kunds förväntningar genom gedigen kunskap, stort engagemang, bra kvalitet och intressanta mervärden till bra pris och bra villkor.
Nu söker vi dig som:
gillar ordning & reda.
är van att jobba i Excel
kan uttrycka dig väl i svenska språket
har tidigare erfarenhet av registervård och administration
har lite koll på bildhantering

Meriterande om du har kännedom om våra produkter.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att innefatta bland annat:
uppläggning av nya artiklar inkl. bild och text
justeringar av löpande pris- och produktuppdateringar
att hantera orderbekräftelser
följa upp leveransförseningar
allmän registervård
att hjälpa övriga avdelningar vid behov.

Tjänsten är ett heltidsvikariat på inledningsvis 1 år med goda chanser till förlängning. Vi vill gärna att du är tillgänglig from mitten av augusti.
Placeringsort: Kungens Kurva (södra Stockholm) eller Uppsala (centralt).
Introduktionen, oavsett placeringsort,kommer att ske på vårt kontor iUppsala.
Kollektivavtal: Handelns tjänstemannaavtal (Unionen)
Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag som är den 5 augusti.

Ansök nu

Inköpsassistent till global kund i Uppsala

Läs mer Maj 10
Vi söker nu en engagerad och driven inköpsassistent för en spännande möjlighet hos vår kund i Uppsala. Vill du vara en del av ett trevligt team där du får arbeta i en variation av arbetsuppgifter? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Tjänsten är på heltid med beräknad start så snart som möjligt och kommer att pågå i 1 år framåt, med goda möjligheter till förlängning för rätt person. Under uppdraget kommer du bli anställd som Poolias mycket uppskattade konsult.

Vi genomför urval och intervjuer löpande. Varmt välkommen in med just din ansökan!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som inköpsassistent kommer du att vara ett stöd till inköpsavdelningen och assistera dessa i orderläggning och hantering av fakturor. I arbetet kommer stort fokus ligga på att:
• Lägga beställningar för komponenter och material till projekt
• Hantera fakturor med hjälp av Basware
• Daglig kundkontakt för att hantera inköpsrelaterade frågor

Vem är du?
För att trivas i rollen söker vi dig som tidigare har erfarenhet av att arbeta med inköp och fakturahantering. Vi tror att du tidigare har arbetat i en serviceroll där du haft kunden i fokus. Du trivs med att ha mycket kundkontakt och att arbeta administrativt. Vidare kan du kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi ser även att du har en god datavana och kan snabbt sätta dig in i nya system. Har du kunskaper i Excel, Basware eller Iprocurement ser vi det som väldigt meriterande.

Som inköpsassistent kommer du ingå i ett team tillsammans med andra, därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga. Vidare är du noggrann och är proaktiv i ditt arbetssätt. Du har förmågan att arbeta självständigt och kommer gärna med egna initiativ.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Inköpsassistent för omgående start till Cytiva i Uppsala!

Läs mer Maj 9
Till Cytivas ”R&D Instrument & Single Use Hardware” avdelning söker vi nu en inköpsassistent med start omgående!

Arbetsuppgifter

Som inköpsassistent på avdelningen kommer du att lägga order och hantera fakturor (Basware). Det är även bra att vara Excel-kunnig samt ha god datorvana. Finanssystemet som används heter Iprocurement.

Vem söker vi?

Vi ser att du har administrativ erfarenhet och tidigare jobbat med fakturering och/eller inköp. Du är serviceminded och van att ha kontaktytor både internt och externt.

Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är noggrann i dina utföranden samt har ett eget personligt driv och initiativtagande. Avdelningen har mycket att göra och därför söks ytterligare en teamplayer för att stötta upp under en hektisk tid. Stor frihet läggs i det egna arbetet och du kommer själv kunna styra dina arbetstider till stor del men förhålla dig till kontorstider. Arbetet utförs till 100% på kontoret i Uppsala.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en god lagspelare med känsla för kvalitet, hög ansvarskänsla och noggrannhet. Du trivs i ett stort, internationellt företag här du kan fortsätta din personliga utveckling och bidra till verksamhetens satta mål med dina tidigare erfarenheter och kompetenser.

Anställningsform/omfattning/arbetsort
Visstidsanställning / Heltid / Uppsala
Arbetet utförs till 100% onsite med stor frihet att lägga upp arbetstider under kontorstid.

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse/omgående
Uppdraget väntas pågå ett år med stor chans till förlängning

Information

Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför intervju kommer utdrag ur verifiera att göras samt inför anställning kommer drogtest att utföras.
Känns tjänsten intressant så inkom snarast med din ansökan!

Forma framtiden med oss!

Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.
Läs mer på lernia.se.

Ansök nu

Purchasing and Project Coordinator to expanding Olink

Läs mer Feb 29
An opportunity has opened up for you who want to be part of a rapidly growing life science company dedicated to advancing the understanding of human diseases. At Olink, you will work with world-leading technology and products contributing to the development of precision medicine. We are looking for an individual with prior experience in life science and project management, eager to grow with Olink. Take advantage of this opportunity and apply for a position that genuinely contributes to enhancing people's health. We look forward to receiving your application!

OM TJÄNSTEN
Over a few years, Olink has evolved from a small company offering analysis of a few hundred proteins to a NASDAQ-listed organization with a robust global presence. They now conduct analyses covering over 5000 proteins. Their products are utilized in medical areas such as cardiovascular diseases, cancer, and neurological disorders. In a span of five years, the company has analyzed over a million samples, generating nearly 90 million data points for hundreds of customers, including research institutions and pharmaceutical companies. In the role as a Purchasing and Project Coordinator, you will belong to the Global Procurement Department that is responsible of procuring the goods, raw materials & services required to operate the organization effectively. In this position, you will be participating in activities as part of development and design transfer projects. You will also help managing projects driven by Procurement to ensure cost savings, quality and reliability in Supply. There will be a lot of cross organizational contact, so good communication skills in combination with a structured way of working and a business-driven mindset is valuable. You are welcomed into a group with colleagues from different nationalities with an open, driven and helpful atmosphere.

Your role at Olink is a consulting assignment, which means that you will be employed by Academic Work and work as a consultant at Olink. The assignment will be full-time and is expected to last at least four months ahead. There might be a chance for extension, provided there is space for it, and all parties are satisfied with the collaboration.

You are offered
- To become part of a stable organization where your initiatives and ideas are valued
- The opportunity to work in an innovative, international environment at a company that values diversity and inclusion
- Work at an organization that our current consultants describe as a fantastic workplace

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* Managing projects and change control errands driven by Procurement
* Participating in activities for development and design transfer projects
* Participating in expanding the supplier market
* Implementing new purchasing processes
* Producing statistics regarding supplier performance


VI SÖKER DIG SOM
- University degree within the Life Sciences field
- Experience within the life science industry
- Good knowledge of the MS Office package
- Experience from work in ERP systems
- Has excellent proficiency in English, both spoken and written

It is meritorious if you have:
- Previous experience working in a purchasing role within the life science industry
- Previous experience working in project-based roles within the life science industry
- Experience with regulatory requirements ISO 13485
- Good knowledge of Swedish, both spoken and written

As an individual, you are driven, results-focused, and flexible. You thrive on social interactions and possess excellent communication skills. You should enjoy taking initiative and embrace new challenges. Given that you'll be part of a team, strong cooperation skills are essential. Additionally, you have a logical approach and an analytical perspective when solving problems.

Other information
- Start: ASAP (Maximum 1 month notice period)
- Scope: Full time, office hours
- Placement: Central in Uppsala
- Other: Primarily work on site but with the possibility to work remote

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Read more about Olink - HERE!

Ansök nu

Inköpsassistent till Svenska kyrkan!

Läs mer Jan 25
Just nu söker Svenska kyrkans inköpsfunktion i Uppsala att utöka deras team med en inköpsassistent. Du kommer ha en dynamisk roll och stötta deras strategiska inköpare med stort och smått.

OM TJÄNSTEN
Svenska kyrkan finns där människor finns, och består i Sverige av drygt 1300 församlingar. En del utav organisationen är kyrkokansliet som arbetar med frågor som rör hela Svenska kyrkan och på så vis kan stärka kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar. På kyrkokansliet arbetar cirka 500 anställda fördelat på elva avdelningar.

Svenska kyrkans inköpsteam är en del av ekonomi- och finansavdelningens stab och består idag av tre strategiska inköpare som ansvarar för inköp på nationell nivå samt ger stöd i inköpsfrågor till hela Svenska kyrkan. I rollen kommer du att stötta inköparna i deras dagliga uppgifter kopplat till bland annat upphandling, kartläggning, analys och leverantörsstyrning. För rätt person finns även möjligheten att växa i rollen och få utökat ansvar men stort fokus initialt är på avtalsadministration. Rollen innebär breda kontaktytor internt såväl som externt och passar dig som gillar administrativt arbete i kombination kommunikation.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Academic Work som löper under hela 2024. Därefter finns eventuell möjlighet till förlängning om behov kvarstår och samarbetet uppskattas av båda parter.

Du erbjuds
- En trevlig arbetsplats som genomsyras av prestigelöshet och låg personalomsättning
- Arbete inom en stor, rikstäckande organisation
- Bred variation av inköpsrelaterade uppgifter

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbete med hantering samt framtagande av avtal
* Assistera vid stora upphandlingar samt mindre inköp
* Diarieföring och registrering
* Stötta verksamheten i inköpsfrågor
* Övriga administrativa uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av inköp från arbete eller utbildning
- Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift då språket används i det dagliga arbetet

För att lyckas och trivas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Serviceinriktad och prestigelös

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Svenska kyrkan och deras verksamhet här!

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Fresenius Kabi AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Fresenius Kabi AB .

Vi söker Laboratorieingenjörer till QC Kemi

Laboratorieingenjör, kemi
Läs mer Jul 17
Nytt
Fresenius Kabi är ett världsledande hälso- och sjukvårdsföretag inom klinisk nutrition, infusionsterapi, biologiska läkemedel och medicinsk teknik.

Fresenius Kabi står för forskning och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster. Syftet är att tillhandahålla produkter för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor och att möta patienters olika behov både på sjukhus och i hemmet. Produkterna vi tillverkar säljs över hela världen och räddar liv varje dag.

Under mottot Caring for life sätter Fresenius Kabi människan i centrum: som patient, kund och medarbetare.

Avdelningen Quality Control Kemi är placerad i Uppsala och ansvarar för kontroll av slutprodukt samt deltar i ett antal utvecklingsprojekt.
Laboratoriet är välutrustat och sysselsätter idag cirka 55 engagerade, kompetenta och ansvarsfulla personer som arbetar gemensamt för att uppnå företagets mål.
De dominerande analysteknikerna på laboratoriet är kromatografi, spektroskopi, våtkemi och mikroskopi.

Arbetsuppgifter
Som laboratorieingenjör består dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar av:

Självständigt utföra arbete efter metodbeskrivning, instruktioner och/eller försöksplan
Utföra laborativa uppgifter med hjälp av tekniker som bland annat GC och HPLC, enligt GMP (Good manufacturing practice)
Sammanställa, granska och rapportera resultat enligt GMP
Initiera och utreda avvikelser
Planera eget arbete efter givna prioriteringar och tidsramar 
Aktivt delta i förbättringsarbetet inom området
Utfärda och uppdatera instruktioner och rationaler
Skriva protokoll och årsrapporter
Ha instrument- och rumssansvar
Om dig
För att bli framgångsrik i rollen är du noggrann, kvalitetsmedveten och flexibel. Du har god samarbetsförmåga då du kommer att arbeta i nära samarbete med såväl kollegor på laboratoriet som med andra funktioner inom företaget.
Du trivs även med att självständigt driva arbetet framåt. Tempot kan stundtals vara högt i kombination med korta tidsfrister, vilket förutsätter god förmåga att planera, prioritera samt hantera flera pågående aktiviteter samtidigt.

Vi söker dig med:


akademisk utbildning inom analytisk kemi eller motsvarande samt praktisk erfarenhet av analytisk kemi, gärna inom läkemedelsindustrin
goda kunskaper inom GMP
goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som i skrift då dessa språk används i det dagliga arbetet.
Om tjänsten
Tjänsten är en visstidsanställning i prövosyfte som efter 6 månader övergår i tillsvidareanställning efter överenskommelse mellan parterna.
Tillträde omgående.

Om oss
Vi är ett växande företag med cirka 1000 anställda i Sverige och över 40 000 anställda världen över. Vår stolthet för våra produkter genomsyrar hela företaget. I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius Kabi.

Att vara en del i Fresenius Kabi är synonymt med att vara en del i en miljö med framtidsutsikter. Vi tror på vår personal och är passionerad i vår utveckling av alla våra medarbetare. Hur den utvecklingen ser ut har du stora möjligheter att påverka själv.
Fresenius Kabi har dessutom blivit utsedda till Karriärföretag 2023 och 2024  och därmed en attraktiv arbetsgivare i Sverige tack vare våra unika karriärmöjligheter.
Vår globala organisation medför att det finns en stor variation av vägar att välja som ett led i din framtida utveckling.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chefer Ancih Mydanghi via mail,  Ancih.Mydanghi@fresenius-kabi.com och Ylva Kallin ylva.kallin@fresenius-kabi.com
För fackliga kontaktpersoner kan du mejla till  unionen-klubben@fresenius-kabi.com  för kontakt med Unionen och till  akademikerforeningen@fresenius-kabi.com  för kontakt med Akademikerföreningen.

Varmt välkommen med din ansökan via länken. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-mail eller post.
Urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer, referenstagning samt bakgrundskontroll. Vid intervju ber vi dig uppvisa examensbetyg och relevanta intyg.
För slutkandidat genomförs en nyanställningsundersökning hos vår företagshälsovård.

Ansök nu

Vi söker en Projektledare till Technoloy Transfer

Civilingenjör, maskin
Läs mer Jul 5
Fresenius Kabi är ett världsledande hälso- och sjukvårdsföretag inom klinisk nutrition, infusionsterapi, biologiska läkemedel och medicinsk teknik.

Fresenius Kabi står för forskning och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster. Syftet är att tillhandahålla produkter för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor och att möta patienters olika behov både på sjukhus och i hemmet. Produkterna vi tillverkar säljs över hela världen och räddar liv varje dag.

Under mottot "Caring for life" sätter Fresenius Kabi människan i centrum: som patient, kund och medarbetare.



Operations Sweden befinner sig i en expansiv fas där ett flertal produkter är på gång att flyttas till våra siter i Brunna och Uppsala, både från Innovation & Development och från andra siter i världen. Är du en person med starkt intresse av projektledning och processer, och vill vara med i den fortsatta utvecklingen av livsviktiga läkemedelsprodukter, ansök då om att få möjlighet att vara med i vårt team!

Arbetsuppgifter
Som projektledare inom Technology Transfer arbetar du i gränslandet mellan forskning, utveckling och produktion. När en produkt lämnar forskningsstadiet och det beslutats att den ska produceras inom Operations Sweden, startar projektet och därmed ditt arbete. Arbetet sträcker sig sedan till den första kommersiella tillverkningen. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer innefatta:

Leda planering och implementering av nya produkter
Genomföra projekt enligt Fresenius Kabi projektmodell och globala standarder
Definiera projektets omfattning, mål och leveranser
Upprätta och koordinera ett projektteam
Rapportera projektets framskridande inklusive risker, problem och lösningar
Projektbudget och forecast
Kvalitetssäkring
Ansvar för att leverera projekt och delprojekt inom överenskomna ramar (tid, kostnad och kvalitet)
Utvärdera och bedöma projektresultat
Utveckla processer för effektivare projekthantering
Om dig
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning och som dessutom är utbildad inom projektledning eller motsvarande. Vi vill att du som söker har minst 5 års erfarenhet som projektledare inom läkemedelsindustrin, gärna inom technology transfer och/eller produktutveckling. God kommunikativ förmåga i tal och skrift i såväl svenska som engelska är en förutsättning för att lyckas i rollen.

För att bli framgångsrik i rollen som projektledare hos oss är du en person med starkt engagemang och närvarande ledarskap som värdesätter god kommunikation med kollegor, innanför och utanför projektteamet. Du drivs av personlig utveckling genom gott samarbete och ditt resultatfokus gör att du inte är rädd för att fatta beslut, beslut som framkommit genom individuell och gruppbaserad problemlösning. Förtroende får du genom en öppen och ärlig dialog, framgång genom analyser och väl samarbete över avdelningsgränserna.

Om tjänsten
Tjänsten är en visstidsanställning i prövosyfte som efter 6 månader övergår i tillsvidareanställning efter överenskommelse mellan parterna.
Tillträde omgående.

Om oss
Vi är ett växande företag med cirka 1000 anställda i Sverige och över 40 000 anställda världen över. Vår stolthet för våra produkter genomsyrar hela företaget. I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius Kabi.

Att vara en del i Fresenius Kabi är synonymt med att vara en del i en miljö med framtidsutsikter. Vi tror på vår personal och är passionerad i vår utveckling av alla våra medarbetare. Hur den utvecklingen ser ut har du stora möjligheter att påverka själv.
Fresenius Kabi har dessutom blivit utsedda till Karriärföretag 2023 och 2024  och därmed en attraktiv arbetsgivare i Sverige tack vare våra unika karriärmöjligheter.
Vår globala organisation medför att det finns en stor variation av vägar att välja som ett led i din framtida utveckling.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Andreas Ahlström via telefon, 0728–573091 eller Malin Johansson, Director Technical Operations via telefon, 073-3215816
För fackliga kontaktpersoner kan du mejla till  unionen-klubben@fresenius-kabi.com  för kontakt med Unionen och till  akademikerforeningen@fresenius-kabi.com  för kontakt med Akademikerföreningen.

Varmt välkommen med din ansökan via länken. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-mail eller post.
Urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer, referenstagning samt bakgrundskontroll.
Vid intervju ber vi dig uppvisa examensbetyg och relevanta intyg. För slutkandidat genomförs en nyanställningsundersökning hos vår företagshälsovård.

Ansök nu

Vi söker en Tender Manager

Anbudsansvarig/Bid Manager
Läs mer Jul 4
Fresenius Kabi är ett världsledande hälso- och sjukvårdsföretag inom klinisk nutrition, infusionsterapi, biologiska läkemedel och medicinsk teknik.

Fresenius Kabi står för forskning och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster. Syftet är att tillhandahålla produkter för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor och att möta patienters olika behov både på sjukhus och i hemmet. Produkterna vi tillverkar säljs över hela världen och räddar liv varje dag.

Under mottot "Caring for life" sätter Fresenius Kabi människan i centrum: som patient, kund och medarbetare.

Som Tender Manager ansvarar du för att driva Fresenius Kabis anbudsprocesser från start till mål tillsammans med Product Managers och Key Account Managers. Du säkerställer att alla anbud är korrekta, inlämnade i tid och innehåller all begärd och relevant information enligt anbudsspecifikationen. Du kommer själv att vara ansvarig för vissa externa och interna aktiviteter i anbudets förberedande fas och när anbudet har tilldelats.
Tender Manager ansvarar även för att följa upp vår CSR- och hållbarnhetsutveckling, inklusive kundförfrågningar om hållbara leveranskedjor.

Som Tender Manager kommer du bland annat att:

Övervaka kommande upphandlingar och informera relevanta intressenter i tid.
Ansvara för att planera samt driva upphandlingsarbete med ansvarig Key Account Manager och Product Manager.
Vara huvudkontaktperson för alla upphandlingskontrakt.
Säkerställa att grossister och distributörer får korrekta upphandlingspriser efter tilldelning.
Organisera utvärdering av upphandlingsresultat och informera relevanta intressenter.
Delta i möten med Regionen för att diskutera avtalsfrågor.
Ansvara för att utveckla och underhålla våra anbuds- och kontraktsmoduler i vårt CRM.
Ha personalansvar för två medarbetare inom Tender.
Om dig

Vi söker dig som har en akademisk utbildning, lägst högskoleexamen inom exempelvis, Ekonomi eller Juridik. Erfarenhet av att ha arbetat med anbud för, eller mot offentliga sektorn inom ramen för LOU är meriterande.
Som Tender Manager kommer du att ha många kontaktytor, både internt och externt. Därför blir din förmåga att presentera, kommunicera och samarbeta viktiga i rollen. Tidigare personalansvar är meriterande. Mycket goda kunskaper i excel samt svenska och engelska är ett krav.

Om tjänsten

Tjänsten är en visstidsanställning i prövosyfte som efter 6 månader övergår i tillsvidareanställning efter överenskommelse mellan parterna.

Om oss

Vi är ett växande företag med cirka 1000 anställda i Sverige, och över 40 000 anställda världen över. Vår stolthet för våra produkter genomsyrar hela företaget. I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius Kabi.

Att vara en del i Fresenius Kabi är synonymt med att vara en del i en miljö med framtidsutsikter. Vi tror på vår personal och är passionerad i vår utveckling av alla våra medarbetare. Hur den utvecklingen ser ut har du stora möjligheter att påverka själv.
Fresenius Kabi har blivit utsedda till   Karriärföretag 2023 och 2024  och därmed en attraktiv arbetsgivare i Sverige tack vare våra unika karriärmöjligheter.
Vår globala organisation medför att det finns en stor variation av vägar att välja som ett led i din framtida utveckling.

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jörgen Hermansson, 070–695 53 46.
För fackliga kontaktpersoner kan du mejla till  unionen-klubben@fresenius-kabi.com  för kontakt med Unionen och till  akademikerforeningen@fresenius-kabi.com  för kontakt med Akademikerföreningen.

Varmt välkommen med din ansökan via länken. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-mail eller post. Urval och intervjuer kommer att påbörjas efter ansökningstidens slut.

I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer, referenstagning samt bakgrundskontroll. Vid intervju ber vi dig uppvisa examensbetyg och relevanta intyg. För slutkandidat genomförs en nyanställningsundersökning hos vår företagshälsovård.

Ansök nu

Vi söker en Reservdelsansvarig till Fresenius Kabi

Orderplanerare
Läs mer Jul 9
Fresenius Kabi är ett världsledande hälso- och sjukvårdsföretag inom klinisk nutrition, infusionsterapi, biologiska läkemedel och medicinsk teknik.

Fresenius Kabi står för forskning och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster. Syftet är att tillhandahålla produkter för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor och att möta patienters olika behov både på sjukhus och i hemmet. Produkterna vi tillverkar säljs över hela världen och räddar liv varje dag.

Under mottot "Caring for life" sätter Fresenius Kabi människan i centrum: som patient, kund och medarbetare.


Till vårt reservdelsförråd, som tillhör Inköpsavdelningen, söker vi nu en Reservdelsansvarig. 

Arbetsuppgifter
Som Reservdelsansvarig är huvuduppgifterna att säkerställa god lagerhållning, genomföra inventeringar, utföra beställningar av reservdelar, verktyg och förbrukningsmaterial samt ansvara för att samtliga rutiner rörande förrådets funktioner följs. Detta i enlighet med GxP, företagets policys och gällande mål.

Som Reservdelsansvarig kommer du bland annat att:

administrativt förvalta material i vårt affärssystem SAP samt utföra inventeringar
självständigt utvärdera behov och utföra beställningar enligt uppsatta rutiner och avtal
hantera inköpsorder, bekräftelser och lagerläggning, vid behov hantera reklamationer till leverantörer
medverka för att kontinuerligt förbättra arbetssätt och processer inom Reservdelsförrådet
utbilda personal som ska ha tillträde till Reservdelsförrådet, system och säkerhetsföreskrifter
operativt inköpsarbete i form av leverantörskontakter, insamling av uppgifter och analys i samarbete med intressenter inom Produktion Uppsala
vid behov medverka vid förhandlingar och övriga möten med leverantörer
Du blir en viktig del i att säkerställa försörjningen av reservdelar till Produktion Uppsala där vi tillverkar produkter som räddar liv och förbättrar livskvalitén hos många människor över hela världen.

Om dig
Som Reservdelsansvarig är du ambitiös i kombination med att du är serviceinriktad. Du gillar att samarbeta med övriga intressenter i organisationen för att hitta de mest kostnadseffektiva lösningarna utan att göra avkall på kvalitet och vårt ansvar att sträva mot en hållbar miljö och energieffektiviseringar.
Du är organiserad och strukturerad samt ställer dig positiv till att kontinuerligt utveckla såväl ditt eget arbete som organisationens reservdelsförråd.
I rollen förväntas du agera utifrån de riktlinjer och krav som styr arbetet inom läkemedelsindustrin samt de riktlinjer som finns för hur vi bedriver vårt inköpsarbete.

Vi söker dig med:

slutförd gymnasieutbildning
körkort klass B
goda kunskaper inom MS Office, SAP MM och PM, materialkunskap inom tekniska processer
goda kunskaper inom svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande med:

truckkort
tidigare erfarenhet av processindustri, gärna inom läkemedelsbranschen
kunskaper inom GMP (Good Manufacturing Practice)
Om tjänsten
Tjänsten är en visstidsanställning i prövosyfte som efter 6 månader övergår i tillsvidareanställning efter överenskommelse mellan parterna.
Tillträde omgående.
Placering i Uppsala, resor mellan anläggningarna Uppsala och Brunna/Kungsängen kan förekomma.

Om oss
Vi är ett växande företag med cirka 1000 anställda i Sverige och över 40 000 anställda världen över. Vår stolthet för våra produkter genomsyrar hela företaget. I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius Kabi.

Att vara en del i Fresenius Kabi är synonymt med att vara en del i en miljö med framtidsutsikter. Vi tror på vår personal och är passionerad i vår utveckling av alla våra medarbetare. Hur den utvecklingen ser ut har du stora möjligheter att påverka själv.
Fresenius Kabi har dessutom blivit utsedda till Karriärföretag 2024  och därmed en attraktiv arbetsgivare i Sverige tack vare våra unika karriärmöjligheter.
Vår globala organisation medför att det finns en stor variation av vägar att välja som ett led i din framtida utveckling.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Frank Nystrand, 018-644 226 eller Christian Lind, Reservdelsansvarig, 018-644 305.
För fackliga kontaktpersoner kan du mejla till  unionen-klubben@fresenius-kabi.com  för kontakt med Unionen och till  akademikerforeningen@fresenius-kabi.com  för kontakt med Akademikerföreningen.



Varmt välkommen med din ansökan via länken. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-mail eller post.
Urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer, referenstagning samt bakgrundskontroll. Vid intervju ber vi dig uppvisa examensbetyg och relevanta intyg.
För slutkandidat genomförs en nyanställningsundersökning hos vår företagshälsovård.

Ansök nu

Vi söker en Konstruktionsansvarig till Fresenius Kabi

Produktutvecklare
Läs mer Jul 10
Fresenius Kabi är ett världsledande hälso- och sjukvårdsföretag inom klinisk nutrition, infusionsterapi, biologiska läkemedel och medicinsk teknik.

Fresenius Kabi står för forskning och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster. Syftet är att tillhandahålla produkter för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor och att möta patienters olika behov både på sjukhus och i hemmet. Produkterna vi tillverkar säljs över hela världen och räddar liv varje dag.

Under mottot "Caring for life" sätter Fresenius Kabi människan i centrum: som patient, kund och medarbetare.



Vill du arbeta i ett engagerat specialistteam med varierande och utvecklande arbetsuppgifter? Sektionen Product Maintenance bidrar med expertkunskap om företagets produkter och förpackningskoncept. På vår site i Fyrislund i Uppsala tillverkas parenteral nutrition och anestesiläkemedel. Gruppen består av 16 anställda som ansvarar för produktvård av befintliga produkter, processvalidering samt utfärdar registreringsdokumentation (CMC).

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer att arbeta med ett stort kontaktnät, både lokalt och globalt. Som konstruktionsansvarig har du en övergripande expertkunskap med fokus på att säkerställa god kvalitet av våra produkter.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

Ansvar för specifikationer och tillverkningsmetoder
Medverka i projekt för nya produkter och förändringar kopplat till befintliga produkter och förpackningsmaterial
Ansvar för process- och produktvalidering
Utfärda, granska och underhålla registreringsdokumentation; Chemistry and Manufacturing Control (CMC)/ICH Module 3 Quality
Svara på frågor från myndigheter angående produkt under inspektioner och inskickade externa dokument
Fungera som sakkunnig vid utredningar av större avvikelser och ändringar
Kontakt mot leverantörer av förpackningsmaterial i kvalitetsfrågor
Stabilitetsstudier, samt bevakning av relevanta produkttrender
Att samordning att kravställningar i extern dokumentation följs internt
Om dig
För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du är noggrann, ansvarstagande, effektiv och trivs med att arbeta i en verksamhet som utvecklas och förändras. Vi förväntar oss att du har en hög ambitionsnivå och att du drivs av utmaningar samt har lätt för att jobba med interna/externa kontakter.

Vi söker dig som har:

Högskole-/universitetsutbildning inom kemi (tex Civilingenjör eller Apotekare) eller dig med lång och god erfarenhet av motsvarande arbete inom läkemedelsindustrin
Minst fem års arbete inom läkemedelsindustrin
Goda kunskaper i svenska och engelska, då en stor del av arbetsuppgifterna innebär att prata, läsa och skriva på dessa språk
Erfarenhet av CMC dokumentation är meriterande
Arbetsuppgifterna kräver kvalitetsmedvetenhet och stor förmåga att arbeta självständigt. 

Om tjänsten
Tjänsten är en visstidsanställning i prövosyfte som efter 6 månader övergår i tillsvidareanställning efter överenskommelse mellan parterna.
Tillträde omgående. Tjänsten är belägen i Uppsala. Möjlighet finns att arbeta på distans hemifrån några dagar i veckan enligt överenskommelse.

Om oss
Vi är ett växande företag med cirka 1000 anställda i Sverige och över 40 000 anställda världen över. Vår stolthet för våra produkter genomsyrar hela företaget. I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius Kabi.

Att vara en del i Fresenius Kabi är synonymt med att vara en del i en miljö med framtidsutsikter. Vi tror på vår personal och är passionerad i vår utveckling av alla våra medarbetare. Hur den utvecklingen ser ut har du stora möjligheter att påverka själv.
Fresenius Kabi har dessutom blivit utsedda till Karriärföretag 2023 och 2024  och därmed en attraktiv arbetsgivare i Sverige tack vare våra unika karriärmöjligheter.
Vår globala organisation medför att det finns en stor variation av vägar att välja som ett led i din framtida utveckling.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Johanna Melin via mail,  johanna.melin@fresenius-kabi.com  
För fackliga kontaktpersoner kan du mejla till  unionen-klubben@fresenius-kabi.com  för kontakt med Unionen och till  akademikerforeningen@fresenius-kabi.com  för kontakt med Akademikerföreningen.

Varmt välkommen med din ansökan via länken. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-mail eller post.
Urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Vi genomför bakgrundskontroller i samband med rekryteringar.
I rekryteringsprocessen ingår både tester och intervjuer.
Vid intervju ber vi dig uppvisa examensbetyg och relevanta intyg.
För slutkandidat genomförs en nyanställningsundersökning hos vår företagshälsovård.

Ansök nu

Vi söker vikarierande Sektionschef till QA

Kvalitetschef
Läs mer Jul 5
Fresenius Kabi är ett världsledande hälso- och sjukvårdsföretag inom klinisk nutrition, infusionsterapi, biologiska läkemedel och medicinsk teknik.

Fresenius Kabi står för forskning och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster. Syftet är att tillhandahålla produkter för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor och att möta patienters olika behov både på sjukhus och i hemmet. Produkterna vi tillverkar säljs över hela världen och räddar liv varje dag.

Under mottot "Caring for life" sätter Fresenius Kabi människan i centrum: som patient, kund och medarbetare.



Nu söker vi en vikarierande Sektionschef till Quality Assurance, Product Maintenance (QA PM).
Som Sektionschef på QA, Fresenius Kabi, är du en viktig spelare för att leda och utveckla såväl verksamheten som medarbetare inom avdelningen. Vi erbjuder dig en stimulerande och verksamhetsnära tjänst.

Arbetsuppgifter
Som Sektionschef har du ansvar för att säkerställa att gruppens åtaganden och leveranser uppfylls. Du har personal-, arbetsmiljö-, och budgetansvar för verksamheten. I rollen ingår även att vidareutveckla gruppen och verksamheten genom att driva och främja förbättrings- och förändringsarbete.
Du ingår i ledningsgruppen för QA tillsammans med fem andra Sektionschefer och rapporterar direkt till QA direktören.

Din grupp består av 15 Konstruktionsansvariga (Design Element Responsible) för färdig produkt och förpackningsmaterial. Gruppen ansvarar bland annat för CMC-dokumentation (modul 2 och modul 3), stabilitetsstudier och efterkontroller, produktvård och utveckling av företagets produkter, samt ansvar för förpacknings- och produktfrågeställningar för alla produkttyper som tillverkas vid Produktionen i Uppsala.

Om dig
Vi ser att du är en utåtriktad, handlingskraftig person med stort engagemang som förhåller dig positiv även i svåra situationer.
Du har en naturlig fallenhet för att vara ledare, är en god lyssnare och trygg i att fatta beslut.  Du tycker om kombinationen av att arbeta nära både människa och teknik. 
Arbetet omfattar samarbete med många olika funktioner både inom och utanför företaget, vilket passar dig då du är duktig på att bygga relationer på olika nivåer och främjar en öppen och tydlig kommunikation.
Vidare håller du ihop, motiverar och inspirerar din grupp till goda resultat samtidigt som du har modet, kompetensen och kapaciteten att kliva fram och ta strategiska beslut, trots eventuella hinder, i syfte att främja förbättring. 

Din bakgrund


Du har en akademisk naturvetenskaplig utbildning eller motsvarande
Du har god erfarenhet av GMP och minst 5 års erfarenhet inom kvalitetssäkring/kvalitetskontroll inom ett läkemedelstillverkande företag
Du är duktig på att uttrycka dig skriftligt och muntligt på både svenska och engelska
Erfarenhet av regulatoriskt arbete är meriterande
Chefserfarenhet med personal- och budgetansvar är meriterande
Om tjänsten
Tjänsten är ett vikariat på 12 månader. Arbetstiden är förlagd till dagtid med placering i Uppsala, resor mellan anläggningarna i Brunna och Uppsala förekommer.
Startdatum från 1 september eller enligt överenskommelse.

Om oss
Vi är ett växande företag med cirka 1000 anställda i Sverige och över 40 000 anställda världen över. Vår stolthet för våra produkter genomsyrar hela företaget. I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius Kabi.

Att vara en del i Fresenius Kabi är synonymt med att vara en del i en miljö med framtidsutsikter. Vi tror på vår personal och är passionerad i vår utveckling av alla våra medarbetare. Hur den utvecklingen ser ut har du stora möjligheter att påverka själv.
Fresenius Kabi har dessutom blivit utsedda till Karriärföretag 2023 och 2024  och därmed en attraktiv arbetsgivare i Sverige tack vare våra unika karriärmöjligheter.
Vår globala organisation medför att det finns en stor variation av vägar att välja som ett led i din framtida utveckling.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Carolina Sjögren, på telefon 018–644 644, eller via mail: carolina.sjogren@fresenius-kabi.com.
För fackliga kontaktpersoner kan du mejla till  unionen-klubben@fresenius-kabi.com  för kontakt med Unionen och till  akademikerforeningen@fresenius-kabi.com  för kontakt med Akademikerföreningen.

Varmt välkommen med din ansökan via länken. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-mail eller post.
Urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Vi genomför bakgrundskontroller i samband med rekryteringar.
I rekryteringsprocessen ingår både tester och intervjuer.
Vid intervju ber vi dig uppvisa examensbetyg och relevanta intyg.
För slutkandidat genomförs en nyanställningsundersökning hos vår företagshälsovård.

Ansök nu