Uppsala: Redovisningsekonom

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsekonom i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-02 // Varaktighet: Heltid

SunRoof är ett internationellt företag som utvecklar och säljer 2-i-1 solcellstak, innovativa fasader och smarta energilösningar. Vår målsättning är att förse branschen med innovativa och förnybara produkter som har ett låg CO2 avtryck på miljön. Vi startade i Sverige 2013 men finns nu i ett flertal europeiska länder. Du kan läsa mer om oss på: www.sunroof.se
Vi söker en Redovisningsekonom!
Har du ett brinnande intresse för förnybar energi och ekonomi? Just nu söker vi en redovisningsekonom till en spännande roll i en framtidsbransch. Du får chansen att komma in i ett företag som har en stark tillväxresa framför sig.
Du kommer främst att arbeta med redovisning och ekonomisk förvaltning, detta innebär tex. arbete med bokslut, årsredovisningar och övergripande ansvar för fakturor. Genom våra policys och riktlinjer ser du till att all finansiell rapportering och redovisning sker enligt interna standarder samt god redovisningssed. Arbetsplatsen kommer till en början att vara remote men inom kort kommer huvudkontoret att etableras i Stockholm.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Etablera, hantera och utveckla processer, riktlinjer och instruktioner.
· Göra avstämningar och analysera inför bokslut
· Löpande bokföring och redovisning
· Rapportera och analysera kostnader
· Bevaka lönsamhet och marginal
· Chefsstöd och löpande personaladministration
· Rapportera till ledningen


Vi söker dig som har:
· Universitets eller högskoleutbildning inom ekonomi eller finans
· Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet
· Flytande svenska och engelska kunskaper både muntligt och skriftligt
· Van att rapportera och ta ansvar för redovisningen.
· Har ett siffersinne och är van att vägleda när det kommer till ekonomi.
· God vana att prioritera din tid på ett effektivt sätt, arbeta självständigt och hålla deadlines
Har du jobbat i Fortnox och Visma tidigare så är det ett stort plus.
Vi erbjuder:
Att bli en viktig pusselbit i vårt globala och multikulturella företag inom förnybar energi. En spännande arbetsplats där du har en möjlighet att påverka din egen vardag och framtid.
· Marknadsmässig lön· Heltid tillsvidare med en inledande provanställning
· Start: omgående
Tycker du annonsen passar in på dig? Då är det bara att söka då vi har tänkt att tillsätta denna tjänst omgående med hänsyn till uppsägningstid.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Redovisningsekonom.

Intresseanmälan inför kommande uppdrag inom Ekonomi

Läs mer Mar 11
Är du ute efter en ny utmaning inom ekonomi?

Vi söker ständigt efter grymma ekonomiassistenter, löneadministratörer- och specialister samt redovisningsekonomer för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konsultuppdragen förekommer i Uppsala med omnejd. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på kundens behov. Exempelvis kan arbetsuppgifterna innefatta:
• Kund- och leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Löpande redovisning
• Månads- och årsbokslut
• Momsredovisning och deklarationer
• Lönehantering
• Inkassohantering och påminnelser
• Rapportering

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Eftersom detta endast är en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag, kan arbetsuppgifterna komma att variera sig.

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har gärna arbetat med liknande arbetsuppgifter som ovan, men vi söker även dig som är nyexaminerad med viljan att utvecklas inom din yrkesroll. Det är mycket meriterande om du har arbetat i ekonomisystem och har goda kunskaper i Office-paketet.

För att trivas i denna roll ser vi att du är analytisk, strukturerad, målinriktad och noggrann. Vidare är du ansvarstagande och serviceinriktad. Du är van att arbeta självständigt såväl som du trivs med att arbeta tillsammans med andra.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag inom ekonomi. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Ekonom till Uppsala universitet

Läs mer Apr 17
Vill du arbeta med ekonomi, med stöd av kompetenta och trevliga kollegor i en spännande verksamhet, där en dag inte är den andra lik? Vill du ha en arbetsgivare som satsar på ett hållbart medarbetarskap och erbjuder trygga, förmånliga arbetsvillkor? Välkommen att söka anställning som ekonom på Uppsala universitet.

Institutionen för kvinnors och barns hälsa (KBH) är en internationell och mångprofessionell institution med fokus på hälsa och välfärd. Det globala hälsoperspektivet är alltid närvarande, och vi samarbetar över professioner och kliniska områden, både inom utbildning och inom forskning. Läs mer om oss på: https://www.kbh.uu.se/.

Vi söker nu efter en ekonom som ersätter en av våra erfarna ekonomer som snart går i pension. Vi är för närvarande fem medarbetare inom ekonomifunktionen. Som medarbetare hos oss får du möjligheten att arbeta och utvecklas inom ekonomiadministration samtidigt som du får vara en del av verksamheten. Hos oss får du arbeta i en spännande kultur med medarbetare från hela världen samt möjlighet att delta i olika aktiviteter/evenemang, nätverk och utbildningar.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innebär att du självständigt driver administrativa frågor kopplade till ekonomi samt ansvarar för uppgifter så som bokslut, uppföljning och analys samt budget. Vidare innebär arbetsuppgifterna att göra redovisningar till externa bidragsgivare, fakturahantering och projektkalkyler, samt att stödja projektansvariga i ekonomi- och inköpsfrågor.

I det dagliga arbetet kommer du att interagera och ha ett nära samarbete med forskare och andra medarbetare inom institutionens stödfunktion. En viktig del i arbetet är således att även ge god service och stöd i olika ekonomiska frågor. Då vi arbetar gemensamt som grupp kan andra administrativa arbetsuppgifter komma att ingå.

Kvalifikationskrav
Vi söker dig som har intresse för ekonomi och gillar att ge service. Som sökande för denna anställning behöver du ha en högskoleexamen i ekonomi eller annat relevant område eller en eftergymnasial yrkesutbildning i ekonomi eller motsvarande kompetens som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Relevant administrativ erfarenhet är ett krav för anställningen.

För att kunna genomföra arbetsuppgifterna krävs det även att du har god datorvana, goda kunskaper i excel, god analytisk och matematisk förmåga. Vidare är även god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på både svenska och engelska ett krav.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet som god förmåga till självständigt och strukturerat arbete, egen initiativ- och drivkraft samt förmåga att göra prioriteringar. Vi kommer även lägga stor vikt vid noggrannhet, flexibilitet, stor ansvars- och servicekänsla, god samarbetsförmåga samt förmåga att möta arbetstoppar.

Önskvärt/meriterande i övrigt
Erfarenhet av arbete i ekonomisystem är meriterande. Erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete såsom bokslut, redovisning och uppföljning är önskvärt.


Om anställningen
Anställningen är tillsvidare (provanställning kan tillämpas). Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala

Upplysningar om anställningen lämnas av: Ekonom Jessica Sandervig, e-post jessica.sandervig@uu.se eller administrativ chef Malin Ghanem, 018-471 6077, malin.ghanem@uu.se.

I denna rekrytering har vi ersatt det personliga brevet med frågor som du besvarar i samband med din ansökan. Svaren kommer att användas som en del i urvalsprocessen.

Välkommen med din ansökan senast den 8 maj 2024, UFV-PA 2024/1326.

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ansök nu

Redovisningsekonom till Gammadata Instrument AB

Läs mer Apr 4
Vi söker nu en redovisningsekonom till Gammadata Instrument AB i Uppsala. Är du en prestigelös, noggrann och kommunikativ person med ett sinne för siffror och förmåga att tänka logiskt? Vill du fortsätta att utvecklas inom ekonomi och redovisning och söker din nästa utmaning? Då kan detta vara en intressant möjlighet för dig.

Gammadata levererar utrustning och skräddarsydda lösningar för mätning av joniserande strålning och materialanalyser på den nordiska marknaden. Våra kunder är verksamma i flera områden inom forskning, industri, utbildning och myndigheter.

Vi startade vår resa 1987, och har idag ca 30 medarbetare fördelade på kontor runt om i Norden. Vi har dotterbolag i Norge, Finland och Storbritannien. Lokal service och support är viktigt för oss. Vi utför installationer och service på alla produkter vi säljer.
Arbetsbeskrivning:
Som redovisningsekonom på Gammadata kommer du att ha en central roll i företaget och ett nära samarbete med ekonomichef som du även rapporterar till. Ekonomifunktionen består av dig som redovisningsekonom samt ekonomichef. Du kommer att arbeta med allt från löpande redovisning inklusive kund- och leverantörsreskontra till förberedelser för månads- och årsbokslut. Du arbetar också med att utveckla rutiner och processer för att företagets ekonomiska flöden ska fungera smidigt. Har du erfarenhet av lönehantering kommer även det att ingå i dina ansvarsområden, i annat fall kommer detta att outsourcas.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer till exempel att innefatta:

• Hantering av leverantörsfakturor
• Svenska och utländska in- och utbetalningar
• Betalningspåminnelser och räntefakturering
• Löpande bokföring för Gammadata Instrument och det norska dotterbolaget Gammadata Norge AS
• Periodiseringar och avskrivningar
• Avstämning av alla balanskonton varje månad
• Framtagande av underlag till årsbokslut och månadsbokslut
• Framtagande av underlag till årsredovisningar
• Moms-, intrastat- och annan rapportering till myndigheter
• Löpande kontakter med våra externa redovisningsbyråer i de nordiska länderna samt i Storbritannien
Om dig:
Vi söker dig med utbildning inom ekonomi samt flera års erfarenhet av ekonomi- och redovisningsarbete. Du är trygg i dina redovisningskunskaper och har erfarenhet av redovisning i olika valutor, momsredovisning samt balansavstämning. Du pratar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska. Meriterande är om du har erfarenhet av Visma Business samt av löneadministration.

För att lyckas i rollen ser vi att du som person är noggrann, har god förmåga att planera och tänka logiskt samt besitter stor social kompetens. Vi söker dig som är nyfiken, prestigelös och har en vilja att växa och utvecklas, både i din egen kompetens och med oss som företag. Du trivs med att jobba i ett nära samarbete med dina kollegor, bidrar gärna med dina kunskaper och erfarenheter samtidigt som att du tycker om att ta egna initiativ och vara delaktig i det som händer i bolaget. Då det framåt kan finnas möjlighet att få ett större ansvar för ekonomifunktionen ser vi gärna att du är intresserad av ledarskapsfrågor och vill utvecklas inom det området.
Vi erbjuder:
På Gammadata Instrument AB ges du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull och självständig roll i ett bolag med en öppen kultur. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid i Uppsala, med inledande provanställning i 6 månader. Du erbjuds möjlighet till hybridarbete, fri parkering i närområdet, friskvårdsbidrag samt förmånlig sjukförsäkring och pensionsplan. För rätt person kan det framåt finnas goda möjligheter att växa och utvecklas i rollen och på sikt kan du få axla ett större ansvar för ekonomifunktionen.

I den här processen samarbetar Gammadata Instrument AB med Jurek och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emelie Prokop på emelie.prokop@jurek.se.

Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se

Ansök nu

Redovisningsekonom i Uppsala

Läs mer Apr 3
Är du ekonom med erfarenhet av hela redovisningsprocessen och söker nya utmaningar? Värdesätter du trivsel på arbetet samtidigt som du är strukturerad, ansvarsfull och prestigelös? Då kan detta vara en stor möjlighet för dig! Vi erbjuder ett stimulerande uppdrag hos vår kund i en spännande bransch, med fina lokaler och trevliga kollegor där du kommer vara en värdefull resurs i bolaget.

Detta är ett konsultuppdrag där du anställs som konsult av Jurek Talents alternativt har möjlighet att gå in som underkonsult. Uppdraget förväntas pågå t om årsskiftet med eventuell möjlighet till fast anställning för rätt person och vid intresse. Start omgående eller enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Som konsult hos oss på Jurek  är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper.

Arbetsbeskrivning

Som redovisningsekonom hos vår kund med fina lokaler mitt i centrala Uppsala kommer du självständigt att ansvara för bolagets redovisning som ska tas hem då den idag är outsourcad till en redovisningsbyrå. Dina arbetsområden kommer att innebära brett ekonomiarbete, och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

• Löpande bokföring
• Kund- och leverantörsreskontra
• Ekonomisk rapportering
• Månads- och årsbokslut samt årsredovisning
• Moms-, skatt- och arbetsgivardeklarationer
• Skapa forecasts

Om dig

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande och några års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete där du har arbetat med ovan nämnda arbetsuppgifter. Du talar och skriver obehindrat både på svenska och engelska samt har goda kunskaper i ekonomisystem. Vi ser gärna att du har ett systemintresse och lätt för att lära dig nya. 

För att trivas i rollen ser vi att du som person är trygg i dig själv och dina kunskaper. Du har ett prestigelöst förhållningssätt, är flexibel och trivs med att arbeta både högt och lågt. Du lockas av blandningen av löpande bokföring och ekonomistyrning och förstår vikten av hela flödet. Vidare jobbar du strukturerat och lösningsorienterat samt väl mot deadlines. Du trivs bra med att arbeta självständigt samtidigt som du är serviceminded och har stor social förmåga.

Ansökan

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Broström på hanna.brostrom@jurek.se

Om Jurek

Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.

Ansök nu

Ekonom

Läs mer Apr 16
Institutionen för idéhistoria och Institutionen för litteraturvetenskap har en gemensam administration.

Vår verksamhet utvecklas starkt, bland annat genom en ökad omfattning av externfinansierad forskning, fler internationella samarbeten och nya undervisningssatsningar. Tillsammans omsätter institutionerna ungefär 85 mkr och har omkring 100 anställda. Administrationen består av fem personer som leds av en administrativ chef.

Arbetsuppgifter
Som ekonom har du en central roll och ingår i nära samarbete med andra administratörer, forskare och ledningspersoner – där du ger stöd i ekonomi- och planeringsfrågor. Tjänsten innebär en stor bredd av arbetsuppgifter från leverantörsfakturor till huvudansvar för bokslutsarbetet. Vidare finns två centrumbildningar och du förväntas ta ansvar för ekonomihantering av den ena. Du ger stöd till projektansvariga kring ansökningar, redovisningar och återrapportering av externa anslag, däribland EU-projekt. Det löpande redovisningsarbetet fördelas på flera administratörer som samarbetar för att på bästa sätt lösa arbetsuppgifterna och här förväntas du bidra där behov uppstår. Andra administrativa uppgifter förekommer.

Kvalifikationskrav
Vi söker dig som har högskoleexamen inom ekonomi eller har motsvarande kompetens som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete vid högskola eller universitet inklusive upprättande av budget och hantering av medel från externa bidragsgivare är ett krav. Mycket goda kunskaper i Excel och mycket god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift på svenska och engelska.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet, dokumenterad samarbetsförmåga och att du har ett noggrant och strukturerat arbetssätt. Du är flexibel och kan hoppa in där det behövs.

Önskvärt/meriterande i övrigt
Van att arbeta i Raindance, Primula och GLIS.

Om anställningen
Anställningen är tillsvidare, provanställning kan tillämpas. Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala

Upplysningar om anställningen lämnas av: Per Wisselgren, mailto:per.wisselgren@idehist.uu.se.

Välkommen med din ansökan senast den 30 april 2024, UFV-PA 2024/1203.

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Sunroof Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Sunroof Sverige AB .

Head of Operations (Strategiskt fokus)

Affärsutvecklare
Läs mer Mar 3
SunRoof är ett internationellt företag som utvecklar och säljer 2-i-1 solcellstak, fasader och smarta energilösningar. Vår målsättning är att förse branschen med innovativa och förnybara produkter som har ett låg CO2 avtryck på miljön.


Har du ett brinnande intresse för förnybar energi, strategisk projektutveckling och affärsutveckling? Vi erbjuder då en intressant och spännande roll i en framtidsbransch. Vi befinner oss i en kraftig expansion och letar efter en Head of Operations som kan komma in och ansvara för våra strategiska processer för byggavdelningen och vårt affärstänk.


Tjänsten:
Fokus för denna roll kommer vara att jobba strategiskt med planering och utveckling av vår operation-funktion, lönsamhet/kostnadskontroll, affärsutveckling och expansionsplaner. Det innebär tex. att granska våra processer, projektekonomi, avtal och ständigt vara nätverkande med externa partners för att kunna optimera vår expansion. Du bidrar därmed till att vi har fortsatt hög kundnöjdhet och kvalitet i vårt arbete.


Till tjänsten tillkommer även personalansvar för vår operativa byggavdelning där du har avdelningschefer som rapporterar direkt till dig. Det innebär att se till att vår personal har möjligheten att arbeta optimalt och du är även lyhörd på hur utvecklingsarbetet inom avdelningarna kan förbättras. Du granskar även hur vårt kompetensbehov ser ut idag och planerar framåt.


Arbetsuppgifter:
Utveckla vår struktur och ansvara för all projektverksamhet i Sverige.
Samordna, leda och hjälpa de olika interna avdelningarna( arbetschefer, projektledarna, inköp och logistik i deras dagliga verksamhet)
Driva det strategiska arbete gällande hur vi arbetar med våra affärer, UEs och planering framåt.
Coacha och motivera den operativa avdelningen.
Att säkerställa kvalitén och lönsamhet på våra projekt för Sverige.
Delta i större upphandlingar och inköp.
Kontinuerligt arbeta med produktutveckling
Rekrytera inom sitt område.
Övergripande ansvar för budget, kostnadskontroll och optimering
Analys, uppföljning och arbete kring våra externa partners



Vi söker dig som har:
Relevant eftergymnasial utbildning, byggteknisk eller affärsutvecklande utbildning är meriterande men inte ett krav.
Min. 6 års arbetslivserfarenhet från liknande roll.
Kunskaper i bygg/projektbudget, schemaläggning och leverantörshantering.
Förståelse för kontakt och avtal med externa partners.
Erfarenhet inom affärsutveckling.
Flytande svenska och engelska kunskaper både muntligt och skriftligt
Har ett B-körkort och möjlighet att vara ute på fältet.
Erfarenhet från ledarroller inom byggbranschen är att föredra men inte ett krav.



Vi erbjuder:
Att bli en viktig pusselbit i vårt globala och multikulturella företag inom förnybar energi
En spännande arbetsplats där du har en möjlighet att påverka din egen vardag och framtid
En arbetsplats där vi tror på ett ömsesidigt förtroende, respekt och stöd. Våra anställda står i centrum.
Fast och marknadsmässig lön
Start: omgående





Tycker du att beskrivningen passar bra in på dig? Då får du gärna söka då vi kommer tillsätta tjänsten så fort vi har hittat rätt kandidat.

Ansök nu

Head of Construction Operations Sverige

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Feb 27
Har du ett brinnande intresse för förnybar energi och projektledning? Vi erbjuder en intressant och spännande roll i en framtidsbransch. Vi befinner oss i en kraftig expansion och letar efter en Head of Operations som skall ansvara för den operativ avdelningen i hela Sverige samt bistå med hjälp och support vid större uppdrag.
SunRoof är ett internationellt företag som utvecklar och säljer 2-i-1 solcellstak, fasader och smarta energilösningar. Vår målsättning är att förse branschen med innovativa och förnybara produkter som har ett låg CO2 avtryck på miljön. Vi startade i Sverige 2013 men finns nu i ett flertal europeiska länder.
Om jobbet
Vi på Sunroof söker nu efter en Head of Operations som vill komma in ett nytänkande företag och göra skillnad. Tjänsten innebär att du har en nyckelroll i bolaget och får möjligheten att bygga vidare och utveckla vår operativa byggavdelning för installationer av solceller i Sverige. Du jobbar både operativt med en aktiv roll i våra installationsprojekt tillsammans med den strategiska och långsiktiga planeringen/arbetet gällande operations funktionen. Du har det övergripande ansvaret för det dagliga operativa arbete vilket innebär att säkerställa att våra projekt utförs på ett säkert, kostnadseffektivt och planerat sätt för att hålla hög kvalitet och kundnöjdhet.Till din hjälp så har du hela vår operativa byggavdelning att tillgå, detta innebär därmed personalansvar för arbetschefer, projektledare, elektriker etc. Tillsammans med dina area managers/arbetschefer så säkerställer du projektens planering, kvalitet och kostnadskontroll och utöver det så ser ni tillsammans till att vi har ett bra nätverk av underentreprenörer och externa partners som bistår med hjälp av våra installationer. Du rapporterar direkt in till vår VD.


Arbetsuppgifter:
Etablera en operativ struktur och ansvara för all projektverksamhet i Sverige inom byggområdet.
Samordna, leda och hjälpa projektledarna, inköp och logistik i sin dagliga verksamhet
Coacha och motivera den operativa avdelningen
Att säkerställa kvalitén och lönsamhet på våra projekt för Sverige
Delta i större upphandlingar och inköp
Kontinuerligt arbeta med produktutveckling
Rekrytera inom sitt område
Övergripande ansvar för budget, kostnadskontroll och optimering
Vara operativt aktiv vid större installationer
Analys, uppföljning och arbete kring våra externa partners



Vi söker dig som har:
Ingenjörs eller byggteknisk utbildning
Min. 6-8 års arbetslivserfarenhet av projektledning som tex platschef, arbetschef etc
Erfarenhet av att hantera större byggprojekt, över 100 MSEK
Kunskap av bygg/projektbudget, schemaläggning och leverantörshantering från tidigare arbete
Förståelse för kontakt och avtal med underentreprenörer
Noggrann, kund/lösningsorienterad med ett gott affärssinne
Flytande svenska och goda engelska kunskaper både muntligt och skriftligt
Har ett B-körkort och möjlighet att vara ute på fältet
Erfarenhet från ledarroller inom byggbranschen med personalansvar för projektledare, arbetsledare, montörer etc.



Vi erbjuder:
Att bli en viktig pusselbit i vårt globala och multikulturella företag inom förnybar energi
En spännande arbetsplats där du har en möjlighet att påverka din egen vardag och framtid
En arbetsplats där vi tror på ett ömsesidigt förtroende, respekt och stöd. Våra anställda står i centrum.
Fast och marknadsmässig lön
Start: omgående



Tycker du att beskrivningen passar bra in på dig? Då får du gärna söka då vi kommer tillsätta tjänsten så fort vi har hittat rätt kandidat.

Ansök nu

Head of Construction Operations Sverige

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Feb 9
Har du ett brinnande intresse för förnybar energi och projektledning? Vi erbjuder en intressant och spännande roll i en framtidsbransch. Vi befinner oss i en kraftig expansion och letar efter en Head of Operations som skall ansvara för den operativ avdelningen i hela Sverige samt bistå med hjälp och support vid större uppdrag.
SunRoof är ett internationellt företag som utvecklar och säljer 2-i-1 solcellstak, fasader och smarta energilösningar. Vår målsättning är att förse branschen med innovativa och förnybara produkter som har ett låg CO2 avtryck på miljön. Vi startade i Sverige 2013 men finns nu i ett flertal europeiska länder.
Om jobbet
Vi på Sunroof söker nu efter en Head of Operations som vill komma in ett nytänkande företag och göra skillnad. Tjänsten innebär att du har en nyckelroll i bolaget och får möjligheten att bygga vidare och utveckla vår operativa byggavdelning för installationer av solceller i Sverige. Du jobbar både operativt med en aktiv roll i våra installationsprojekt tillsammans med den strategiska och långsiktiga planeringen/arbetet gällande operations funktionen. Du har det övergripande ansvaret för det dagliga operativa arbete vilket innebär att säkerställa att våra projekt utförs på ett säkert, kostnadseffektivt och planerat sätt för att hålla hög kvalitet och kundnöjdhet.Till din hjälp så har du hela vår operativa byggavdelning att tillgå, detta innebär därmed personalansvar för arbetschefer, projektledare, elektriker etc. Tillsammans med dina area managers/arbetschefer så säkerställer du projektens planering, kvalitet och kostnadskontroll och utöver det så ser ni tillsammans till att vi har ett bra nätverk av underentreprenörer och externa partners som bistår med hjälp av våra installationer. Du rapporterar direkt in till vår VD.


Arbetsuppgifter:
Etablera en operativ struktur och ansvara för all projektverksamhet i Sverige inom byggområdet.
Samordna, leda och hjälpa projektledarna, inköp och logistik i sin dagliga verksamhet
Coacha och motivera den operativa avdelningen
Att säkerställa kvalitén och lönsamhet på våra projekt för Sverige
Delta i större upphandlingar och inköp
Kontinuerligt arbeta med produktutveckling
Rekrytera inom sitt område
Övergripande ansvar för budget, kostnadskontroll och optimering
Vara operativt aktiv vid större installationer
Analys, uppföljning och arbete kring våra externa partners



Vi söker dig som har:
Ingenjörs eller byggteknisk utbildning
Min. 6-8 års arbetslivserfarenhet av projektledning som tex platschef, arbetschef etc
Erfarenhet av att hantera större byggprojekt, över 100 MSEK
Kunskap av bygg/projektbudget, schemaläggning och leverantörshantering från tidigare arbete
Förståelse för kontakt och avtal med underentreprenörer
Noggrann, kund/lösningsorienterad med ett gott affärssinne
Flytande svenska och goda engelska kunskaper både muntligt och skriftligt
Har ett B-körkort och möjlighet att vara ute på fältet
Erfarenhet från ledarroller inom byggbranschen med personalansvar för projektledare, arbetsledare, montörer etc.



Vi erbjuder:
Att bli en viktig pusselbit i vårt globala och multikulturella företag inom förnybar energi
En spännande arbetsplats där du har en möjlighet att påverka din egen vardag och framtid
En arbetsplats där vi tror på ett ömsesidigt förtroende, respekt och stöd. Våra anställda står i centrum.
Fast och marknadsmässig lön
Start: omgående



Tycker du att beskrivningen passar bra in på dig? Då får du gärna söka då vi kommer tillsätta tjänsten så fort vi har hittat rätt kandidat.

Ansök nu

Head of Construction Operations Sverige

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jan 30
Har du ett brinnande intresse för förnybar energi och projektledning? Vi erbjuder en intressant och spännande roll i en framtidsbransch. Vi befinner oss i en kraftig expansion och letar efter en Head of Operations som skall ansvara för den operativ avdelningen i hela Sverige samt bistå med hjälp och support vid större uppdrag.
SunRoof är ett internationellt företag som utvecklar och säljer 2-i-1 solcellstak, fasader och smarta energilösningar. Vår målsättning är att förse branschen med innovativa och förnybara produkter som har ett låg CO2 avtryck på miljön. Vi startade i Sverige 2013 men finns nu i ett flertal europeiska länder.
Om jobbet
Vi på Sunroof söker nu efter en Head of Operations som vill komma in ett nytänkande företag och göra skillnad. Tjänsten innebär att du har en nyckelroll i bolaget och får möjligheten att bygga vidare och utveckla vår operativa byggavdelning för installationer av solceller i Sverige. Du jobbar både operativt med en aktiv roll i våra installationsprojekt tillsammans med den strategiska och långsiktiga planeringen/arbetet gällande operations funktionen. Du har det övergripande ansvaret för det dagliga operativa arbete vilket innebär att säkerställa att våra projekt utförs på ett säkert, kostnadseffektivt och planerat sätt för att hålla hög kvalitet och kundnöjdhet.Till din hjälp så har du hela vår operativa byggavdelning att tillgå, detta innebär därmed personalansvar för arbetschefer, projektledare, elektriker etc. Tillsammans med dina area managers/arbetschefer så säkerställer du projektens planering, kvalitet och kostnadskontroll och utöver det så ser ni tillsammans till att vi har ett bra nätverk av underentreprenörer och externa partners som bistår med hjälp av våra installationer. Du rapporterar direkt in till vår VD.


Arbetsuppgifter:
Etablera en operativ struktur och ansvara för all projektverksamhet i Sverige inom byggområdet.
Samordna, leda och hjälpa projektledarna, inköp och logistik i sin dagliga verksamhet
Coacha och motivera den operativa avdelningen
Att säkerställa kvalitén och lönsamhet på våra projekt för Sverige
Delta i större upphandlingar och inköp
Kontinuerligt arbeta med produktutveckling
Rekrytera inom sitt område
Övergripande ansvar för budget, kostnadskontroll och optimering
Vara operativt aktiv vid större installationer
Analys, uppföljning och arbete kring våra externa partners



Vi söker dig som har:
Ingenjörs eller byggteknisk utbildning
Min. 6-8 års arbetslivserfarenhet av projektledning som tex platschef, arbetschef etc
Erfarenhet av att hantera större byggprojekt, över 100 MSEK
Kunskap av bygg/projektbudget, schemaläggning och leverantörshantering från tidigare arbete
Förståelse för kontakt och avtal med underentreprenörer
Noggrann, kund/lösningsorienterad med ett gott affärssinne
Flytande svenska och goda engelska kunskaper både muntligt och skriftligt
Har ett B-körkort och möjlighet att vara ute på fältet
Erfarenhet från ledarroller inom byggbranschen med personalansvar för projektledare, arbetsledare, montörer etc.



Vi erbjuder:
Att bli en viktig pusselbit i vårt globala och multikulturella företag inom förnybar energi
En spännande arbetsplats där du har en möjlighet att påverka din egen vardag och framtid
En arbetsplats där vi tror på ett ömsesidigt förtroende, respekt och stöd. Våra anställda står i centrum.
Fast och marknadsmässig lön
Start: omgående



Tycker du att beskrivningen passar bra in på dig? Då får du gärna söka då vi kommer tillsätta tjänsten så fort vi har hittat rätt kandidat.

Ansök nu

Head of Construction Operations Sverige

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Dec 21
Har du ett brinnande intresse för förnybar energi och projektledning? Vi erbjuder en intressant och spännande roll i en framtidsbransch. Vi befinner oss i en kraftig expansion och letar efter en Head of Operations som skall ansvara för den operativ avdelningen i hela Sverige samt bistå med hjälp och support vid större uppdrag.
SunRoof är ett internationellt företag som utvecklar och säljer 2-i-1 solcellstak, fasader och smarta energilösningar. Vår målsättning är att förse branschen med innovativa och förnybara produkter som har ett låg CO2 avtryck på miljön. Vi startade i Sverige 2013 men finns nu i ett flertal europeiska länder.
Om jobbet
Vi på Sunroof söker nu efter en Head of Operations som vill komma in ett nytänkande företag och göra skillnad. Tjänsten innebär att du har en nyckelroll i bolaget och får möjligheten att bygga vidare och utveckla vår operativa byggavdelning för installationer av solceller i Sverige. Du jobbar både operativt med en aktiv roll i våra installationsprojekt tillsammans med den strategiska och långsiktiga planeringen/arbetet gällande operations funktionen. Du har det övergripande ansvaret för det dagliga operativa arbete vilket innebär att säkerställa att våra projekt utförs på ett säkert, kostnadseffektivt och planerat sätt för att hålla hög kvalitet och kundnöjdhet.Till din hjälp så har du hela vår operativa byggavdelning att tillgå, detta innebär därmed personalansvar för arbetschefer, projektledare, elektriker etc. Tillsammans med dina area managers/arbetschefer så säkerställer du projektens planering, kvalitet och kostnadskontroll och utöver det så ser ni tillsammans till att vi har ett bra nätverk av underentreprenörer och externa partners som bistår med hjälp av våra installationer. Du rapporterar direkt in till vår VD.


Arbetsuppgifter:
Etablera en operativ struktur och ansvara för all projektverksamhet i Sverige inom byggområdet.
Samordna, leda och hjälpa projektledarna, inköp och logistik i sin dagliga verksamhet
Coacha och motivera den operativa avdelningen
Att säkerställa kvalitén och lönsamhet på våra projekt för Sverige
Delta i större upphandlingar och inköp
Kontinuerligt arbeta med produktutveckling
Rekrytera inom sitt område
Övergripande ansvar för budget, kostnadskontroll och optimering
Vara operativt aktiv vid större installationer
Analys, uppföljning och arbete kring våra externa partners



Vi söker dig som har:
Ingenjörs eller byggteknisk utbildning
Min. 6-8 års arbetslivserfarenhet av projektledning som tex platschef, arbetschef etc
Erfarenhet av att hantera större byggprojekt, över 100 MSEK
Kunskap av bygg/projektbudget, schemaläggning och leverantörshantering från tidigare arbete
Förståelse för kontakt och avtal med underentreprenörer
Noggrann, kund/lösningsorienterad med ett gott affärssinne
Flytande svenska och goda engelska kunskaper både muntligt och skriftligt
Har ett B-körkort och möjlighet att vara ute på fältet
Erfarenhet från ledarroller inom byggbranschen med personalansvar för projektledare, arbetsledare, montörer etc.



Vi erbjuder:
Att bli en viktig pusselbit i vårt globala och multikulturella företag inom förnybar energi
En spännande arbetsplats där du har en möjlighet att påverka din egen vardag och framtid
En arbetsplats där vi tror på ett ömsesidigt förtroende, respekt och stöd. Våra anställda står i centrum.
Fast och marknadsmässig lön
Start: omgående



Tycker du att beskrivningen passar bra in på dig? Då får du gärna söka då vi kommer tillsätta tjänsten så fort vi har hittat rätt kandidat.

Ansök nu

Head of Construction Operations Sverige

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Dec 12
Har du ett brinnande intresse för förnybar energi och projektledning? Vi erbjuder en intressant och spännande roll i en framtidsbransch. Vi befinner oss i en kraftig expansion och letar efter en Head of Operations som skall ansvara för den operativ avdelningen i hela Sverige samt bistå med hjälp och support vid större uppdrag.
SunRoof är ett internationellt företag som utvecklar och säljer 2-i-1 solcellstak, fasader och smarta energilösningar. Vår målsättning är att förse branschen med innovativa och förnybara produkter som har ett låg CO2 avtryck på miljön. Vi startade i Sverige 2013 men finns nu i ett flertal europeiska länder.
Om jobbet
Vi på Sunroof söker nu efter en Head of Operations som vill komma in ett nytänkande företag och göra skillnad. Tjänsten innebär att du har en nyckelroll i bolaget och får möjligheten att bygga vidare och utveckla vår operativa byggavdelning för installationer av solceller i Sverige. Du jobbar både operativt med en aktiv roll i våra installationsprojekt tillsammans med den strategiska och långsiktiga planeringen/arbetet gällande operations funktionen. Du har det övergripande ansvaret för det dagliga operativa arbete vilket innebär att säkerställa att våra projekt utförs på ett säkert, kostnadseffektivt och planerat sätt för att hålla hög kvalitet och kundnöjdhet.Till din hjälp så har du hela vår operativa byggavdelning att tillgå, detta innebär därmed personalansvar för arbetschefer, projektledare, elektriker etc. Tillsammans med dina area managers/arbetschefer så säkerställer du projektens planering, kvalitet och kostnadskontroll och utöver det så ser ni tillsammans till att vi har ett bra nätverk av underentreprenörer och externa partners som bistår med hjälp av våra installationer. Du rapporterar direkt in till vår VD.


Arbetsuppgifter:
Etablera en operativ struktur och ansvara för all projektverksamhet i Sverige inom byggområdet.
Samordna, leda och hjälpa projektledarna, inköp och logistik i sin dagliga verksamhet
Coacha och motivera den operativa avdelningen
Att säkerställa kvalitén och lönsamhet på våra projekt för Sverige
Delta i större upphandlingar och inköp
Kontinuerligt arbeta med produktutveckling
Rekrytera inom sitt område
Övergripande ansvar för budget, kostnadskontroll och optimering
Vara operativt aktiv vid större installationer
Analys, uppföljning och arbete kring våra externa partners



Vi söker dig som har:
Ingenjörs eller byggteknisk utbildning
Min. 6-8 års arbetslivserfarenhet av projektledning som tex platschef, arbetschef etc
Erfarenhet av att hantera större byggprojekt, över 100 MSEK
Kunskap av bygg/projektbudget, schemaläggning och leverantörshantering från tidigare arbete
Förståelse för kontakt och avtal med underentreprenörer
Noggrann, kund/lösningsorienterad med ett gott affärssinne
Flytande svenska och goda engelska kunskaper både muntligt och skriftligt
Har ett B-körkort och möjlighet att vara ute på fältet
Erfarenhet från ledarroller inom byggbranschen med personalansvar för projektledare, arbetsledare, montörer etc.



Vi erbjuder:
Att bli en viktig pusselbit i vårt globala och multikulturella företag inom förnybar energi
En spännande arbetsplats där du har en möjlighet att påverka din egen vardag och framtid
En arbetsplats där vi tror på ett ömsesidigt förtroende, respekt och stöd. Våra anställda står i centrum.
Fast och marknadsmässig lön
Start: omgående



Tycker du att beskrivningen passar bra in på dig? Då får du gärna söka då vi kommer tillsätta tjänsten så fort vi har hittat rätt kandidat.

Ansök nu