Uppsala: Erfarna socionomer sökes till konsultuppdrag inom socialtjänsten

Hitta ansökningsinfo om jobbet Erfarna socionomer sökes till konsultuppdrag inom socialtjänsten i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2021-08-06 // Varaktighet: Heltid

Vi söker
Dig som har intresse av att arbeta som socionomkonsult för uppdrag hos kommuner runt om i landet. Du måste ha en socionomexamen eller liknande och ha flera års erfarenhet samt spetskompetens inom ett eller flera av nedanstående områden inom socialtjänsten:

* Barn och ungdom
* Försörjningsstöd
* Vuxen/beroende
* Socialpsykiatri
* Funktionsnedsättning/LSS
* Äldre
* Familjerätt/familjehemsvård

Det är viktigt att du är självgående och har förmåga att anpassa dig till nya arbetsmiljöer. Som person vill vi att du har en positiv inställning och en god förmåga att samarbeta både internt och externt med olika aktörer. I arbetet som socionomkonsult förväntar sig våra kunder att du har ett gott handlag med de svenska språket, såväl i tal som i skrift. Erfarenhet av myndighetsutövning är ett krav.

Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter för socialsekreterare/biståndshandläggare så som handläggning och myndighetsutövning inom socialtjänstområdet. Utöver arbetet med klienter kan det ingå att ha kontakt med exempelvis skola, anhöriga, hälso- och sjukvården, familjehem m.m. Du kommer även ha kontakt med andra myndigheter och samverkanspartners som är aktuella inom uppdraget.

Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning och Rekrytering med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.

Som konsult erbjuds du konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag. Vi erbjuder även:
• Introduktion för att du så snabbt som möjligt ska komma in i din roll
• Regelbundna utvecklingssamtal med din närmaste chef
• Kontinuerlig coachning för att följa hur du når dina uppsatta mål
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
• Friskvårdsbidrag

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan”. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten var vänlig och kontakta kontaktpersonen för respektive annons. På vår hemsida http://vardlanken.se/lediga-jobb/ presenterar vi alla våra lediga uppdrag. Urval och intervjuer sker löpande, vi tar tacksamt emot din ansökan snarast.

Om oss
Vårdlänken Bemanning och Rekrytering hyr ut och rekryterar kompetent och kvalificerad personal så som läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, socionomer, chefer samt övrig vård- och omsorgspersonal.

Vi har över 23 års erfarenhet av bemanning inom vård och omsorg. Våra uppdragsgivare är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Det gör oss till helhetsleverantör inom vård- och omsorgsområdet.

Läs mer om oss på vår hemsida www.vardlanken.se. Gå även in och gilla oss på Facebook www.facebook.com/vardlanken

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Socialsekreterare

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Socialsekreterare.

Socialsekreterare med fokus på nätverksarbete

Läs mer Apr 28
Nytt
Barn och ungdom myndighet

Är du vår nästa handläggare inom barn & unga och vill fortsätta utveckla din kompetens?
Vill du dessutom arbeta i en verksamhet som gjort stora satsningar på både lön och kompetensutveckling– då vill vi välkomna dig till vår socialtjänst! Skicka din ansökan redan idag!

Vi söker dig som vill arbeta med utredning och uppföljning av insatser för barn, ungdomar och deras familjer. Ett arbete som kännetecknas av mycket samarbete och stora utvecklingsmöjligheter.

I utredningsarbetet arbetar vi i nära samverkan med barnet och nätverket runtomkring, nätverksarbete är även ett prioriterat fokusområde och ett förhållningssätt som ska genomsyra allt vi gör.
I Uppsalakommun har vi satsat på specialiserade insatser i egen regi utifrån barnets behov – vi driver bland annat egna HVB. Och till skillnad från de flesta andra kommuner ökar vi våra insatser inom öppenvården. Målet är att bedriva ett socialt arbete av hög kvalitet.

Läs vad socialsekreteraren Oskar säger om jobbet (https://www.uppsala.se/socialsekreterare)

Bra lön från start och en plan för din löne- och kompetensutveckling
På barn och ungdom myndighet vill vi förverkliga morgondagens arbetsliv och arbetsmiljö genom att anställa fler socialsekreterare och erbjuda flexibla arbetssätt, bra balans mellan arbetsliv och privatliv samt ett höjt friskvårdsbidrag på 3000 kr per år. Som medarbetare är du vår främsta och viktigaste tillgång och vi har därför satsat på höjda löner och tydliga karriärvägar.

Läs mer om kompetens- och befogenhetstrappan (https://www.uppsala.se/contentassets/29eb46da587245019262b9fad9ecbf1b/kompetens--och-befogenhetstrappa-2023_socialforvaltningen_57fb.pdf)

Det här är vi också stolta över:
Att arbeta hos oss innebär bland annat:

• Flexibel arbetstid som kan bidra till trivsel på jobbet och en balans mellan arbete och privatliv
• Möjlighet till kompetensutveckling oavsett var du jobbar i kommunen.
• 3 000 kronor i friskvårdsbidrag varje år
• Möjlighet att växla en del av din bruttolön mot pensionssparande eller att hyra it-utrustning, kontorsmöbler eller en cykel
• Vara med på aktiviteter som fotokurs, körsång, joggingturer och mycket mer genom personalföreningen PULS.'


Vi har många uppdrag – vilket passar dig?
Vi vill att du ska stanna och utvecklas med oss – därför är det viktigt att du är rätt person på rätt plats. Uppsala kommuns socialförvaltning är stor och består av flera olika enheter med olika uppdrag bl.a :

• 3 st utrednings- och uppföljningsenheter som arbetar med alla typer av problematik 0-20 år. I varje enhet arbetar cirka 20 socialsekreterare, två teamledare och en enhetschef och de sitter centralt i Uppsala.
• En utredning- och uppföljningsenhet arbetar riktat mot ett så kallat socialt utsatt område och finns i Gottsunda centrum, här får du möjlighet att arbeta lokalt nära de vi är tillför men med de fördelar som kommer av att arbeta i en stor kommun.
• En utredning och uppföljningsenhet har även ett särskilt riktat uppdrag att arbeta med hedersrelaterad problematik och ärenden enligt ny Lag om placering av barn i skyddat boende. Här får du fördjupa din kompetens inom området hedersrelaterad problematik och våld i nära relation samt bidra till att skapa en tryggare tillvaro för barn och ungdomar som är drabbade.


Det här söker vi hos dig
Vi söker dig som har socionomexamen och gärna erfarenhet av socialt arbete eller utredningsarbete inom barn och ungdom. Du är flytande i svenska i både tal och skrift och behöver både vara van vid och tycka det är roligt att dokumentera. Eftersom resor och hembesök ingår i samtliga tjänster behöver du också ha B-körkort.

Du är bra på att sätta dig in i och förstå andras perspektiv och situation. Du är lugn och samlad i situationer som kräver det och fokuserar på rätt saker. När det behövs kan du vara flexibel och du har förmåga att ställa om och se lösningar. Du har god samarbetsförmåga och trivs även med att självständigt organisera, planera och skapa struktur i ditt arbete.

Hör av dig om du har frågor
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Siri Hallstan, Områdeschef utredning och uppföljning, 018-727 14 37

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt och ange även vilket uppdrag du helst önskar arbeta med.
Vi ser fram emot att läsa mer om dig och hur vi kan arbeta tillsammans!

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/)

Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Socialsekreterare till barn- och ungdomsenhet 5

Läs mer Apr 24
Barn- och ungdomsenhet 5

Är du en erfaren socionom som vill arbeta med fokus på barn och unga i riskzonen för normbrytande och kriminellt beteende? Ta möjligheten att bli en del av vårt team när vi nu utökar vårt uppdrag med avhopparverksamhet för barn och unga och utvecklar vår samverkan med polis och ungdomsjour. Välkommen med din ansökan!

Genom Uppsala kommuns satsning på ökad trygghet har barn- och ungdomsenhet 5 fått ett utökat uppdrag. Uppdraget innebär en nära samverkan med ungdomsjour, fritid, skola och polis samt uppbyggnad av en avhopparverksamhet för barn och unga. Enheten har sitt kontor i trevliga lokaler i centrala Uppsala och består av en enhetschef, två teamledare och 16 socialsekreterare.

Ditt uppdrag
Som socialsekreterare hos oss kommer du att arbeta med utredning och uppföljning av insatser som stöd, vägledning och resurser för de barn och ungdomar som är i riskzonen för utanförskap, droger och kriminalitet samt ensamkommande barn och ungdomar. Relationer med klienter, kollegor och samarbetspartners är en stor del av jobbet. Tillsammans med kollegor och chef bidrar du till kontinuerlig metodutveckling för att på bästa sätt stärka målgruppen och möta upp deras behov. Arbetet är varierat och en annan del är att bistå professionella och allmänheten med rådgivning och stöd i frågor om normbrytande beteende och kriminalitet. En del särskilda insatser i samarbete med polis och ungdomsjour kommer att innebära viss tjänstgöring utanför ordinarie kontorstid.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomutbildning och gärna också utbildning i Barnens behov i centrum (BBIC), Signs of Safety, Savry och Earl. För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av myndighetsarbete med barn/ungdomar. Du ska vara van att arbeta digitalt i olika program och system och du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Erfarenhet och vana av att arbeta med Microsoft 365 eller andra datorprogram som är relevanta för tjänsten är meriterande och vi ser gärna att du har B-körkort.

Du är en person som samarbetar bra med andra och har förmågan att relatera till kollegor och andra parter på ett lyhört och smidigt sätt. Du har en god empatisk förmåga och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Vidare är du flexibel och har förmågan att se möjligheter i förändringar. Dessutom är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Maria Lundin, enhetschef, 018-726 23 76.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/)

Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Socialsekreterare

Läs mer Apr 23
Ekonomiskt bistånd

Har du erfarenhet av socialt arbete och vill arbeta förändringsinriktat med människor? Är du en stjärna på administration så att du istället kan använda din tid till att möta människor i behov av stöd? Välkommen med din ansökan!

Avdelning socialtjänst- ekonomiskt bistånd inom arbetsmarknadsförvaltningen består av mottagningen, sex utredningsenheter, administration och service samt verksamhetsnära stöd. Avdelningens huvudsakliga uppgift är att stötta den enskilde till egen försörjning och utreda rätten till ekonomiskt bistånd i både nya och löpande ärenden. Myndigheten bedriver utvecklingsprojekt och arbetar kontinuerligt med metodutveckling. Vår uppgift är en rättssäker handläggning, ett gott bemötande och stöd till egen försörjning.

Vi söker nu två socialsekreterare till utredningsenhet.

Ditt uppdrag
Jobbet som socialsekreterare består av nära kontakt med personer för att stötta dem ut i självförsörjning. Månadsvis bedöms rätten till ekonomiskt bistånd vilket du ansvarar för att utreda. Du kommer att möta dina klienter regelbundet i personliga besök. Tjänsten innebär även att samverka mycket med andra aktörer.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Har du utbildning i Motiverande samtal och tidigare erfarenhet av att arbeta inom ekonomiskt bistånd ses det som meriterande. För att lyckas i arbetet behöver du erfarenhet av socialt arbete och myndighetsutövning. Vidare kräver arbetet att du har mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Det är meriterande om du har kännedom om socialtjänstlagen och kunskaper i Lifecare.

Som person är du empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Vidare är du bra på att samarbeta och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är dessutom bra på att skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer. Sist men inte minst är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Lisa Rahbek, enhetschef, 018-727 60 68 eller Sureya Saglam, enhetschef, 018-727 57 33.

Facklig företrädare: Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff 018-727 24 34
Vision, Tommy Törnberg 018-727 17 44

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till arbetsmarknadsförvaltningen. Här arbetar vi med arbetsmarknadsinsatser, försörjningsstöd, vuxenutbildning, konsumentfrågor och introduktion av nyanlända. Målet är att alla ska erbjudas möjlighet till egen försörjning. Därför arbetar vi nära näringslivet och arbetslivets parter för att öka möjligheten för personer att etablera sig på arbetsmarknaden.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Väl erfaren socialsekreterare - familjehemsvård

Läs mer Apr 1
Område mottagning, stöd och placering, placeringsenhet 1

Nu söker vi efter just dig, du som vill komplettera oss i vårt härliga gäng! Vi letar efter dig som har några års erfarenhet av arbete med myndighetsutövning inom området barn och unga och hög kompetens inom utrednings- och uppföljningsarbete. Välkommen till oss och möjligheten att få göra skillnad för våra familjehemsplacerade barn!

Placeringsenhet 1 är en del av avdelning barn och ungdom myndighet och tillhör område mottagning, stöd och placering. Enheten har idag cirka 25 medarbetare och inom området är vi totalt cirka 80 personer som arbetar kring våra familjehemsplacerade barn. Vi har två systerenheter, placeringsenhet 2 och 3, som vi arbetar mycket tätt med.

Inom enheten har vi olika roller.

• Våra socialsekreterare följer upp och utreder barnen/ungdomarnas vård.
• Våra stadigvarande familjehemssekreterare och jourhemsgrupp rekryterar, utreder och handleder våra uppdragstagare.
• Våra två teamledare handleder socialsekreterare och familjehemssekreterare i det dagliga arbetet.
• Vi har även kvalificerade handläggare som bland annat är medhandläggare i mer komplicerade ärenden.
• Utöver detta finns en enhetschef som bland annat ansvarar för alla medarbetares arbetsmiljö, enhetens budget samt våra gemensamma satta mål för vår verksamhet.

Vårt arbete har stor betydelse för barn och ungdomars liv, känslan av att skapa värde och göra konkret skillnad är påtaglig. Många av oss är erfarna och har arbetat flera år inom området placering.
Vi arbetar med längre tids placeringar och jobbar (förutom med rättssäkerheten som första rättesnöre), på att bygga tillit och skapa relationer till våra barn/unga/uppdragstagare samt biologiskt nätverk. Vi har flexibla arbetstider och det finns möjligheter att förlägga sin arbetstid på annan plats. Vi sitter i fräscha lokaler på Bolandsgatan 10a.

Ditt uppdrag
Som socialsekreterare är du den som är främst ansvarig för att följa upp det placerade barnet/den unges vård. Vi arbetar med myndighetsutövning gentemot enskilda. Du träffar bland annat våra placerade barn och gör hembesök hos dem i deras familjehem. Du håller barnsamtal utifrån barnets ålder och mognad, skriver övervägningar/omprövningar av vården samt utreder behov och fattar myndighetsbeslut (utifrån delegation), kring det placerade barnet.

Vi arbetar med barn/unga som är placerade utifrån både socialtjänstlagen (SoL) och lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU), och du kommer att göra bedömningar och analyser kring barnens behov utifrån dessa och andra relevanta lagrum.

Arbete med barnet/den unges biologiska föräldrar samt nätverk är även det en stor del av din tjänst, där till exempel fråga om umgänge kan komma att vara en del av dina arbetsuppgifter. Även andra arbetsuppgifter som till exempel avtalsuppföljning och kontakt med andra myndigheter (exempelvis Försäkringskassan och Regionen) förekommer också i tjänsten.

Resor i hela landet är en naturlig del av vårt arbete och även om vi allt som oftast kan planera våra dagar så är det stor variation i vårt arbete.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen och några års erfarenhet av arbete med myndighetsutövning inom område barn och unga. Du är van vid att dokumentera, göra uppföljningar, skriva utredningar och arbeta med olika digitala verktyg. Du har en hög kompetens inom utrednings- och uppföljningsarbete och är trygg i alla delar av handläggningsprocessen. Har du erfarenhet av barnens behov i centrum (BBIC) och Signs of safety är det meriterande.

För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha god kännedom om socialtjänstlagen. Det är en fördel om du också har goda kunskaper om de utredningsmetoder och bedömningsinstrument som används inom socialtjänsten. B-körkort och goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska är ett krav.

Som person är du lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker. Du har lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter. Vidare är du en person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du kommer ha många olika kontakter i den här rollen och det är därför viktigt att du har en god samarbetsförmåga och är flexibel med förmåga att ställa om och se lösningar. Du trivs även med att självständigt organisera, planera och skapa struktur i ditt arbete.

Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Anna Lindsjö, enhetschef, 018-727 64 72.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/)

Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Socialsekreterare till boeendeenhet 2 - Uppsala kommun

Läs mer Apr 22
Boendeenhet 2

Är du en person som uppskattar en flexibel arbetsdag med både hembesök och kontorsarbete? Vill du arbeta i en kompetent och engagerad arbetsgrupp? Då kanske just du är den vi söker!

Boendeenhet 2 är den verksamhet inom socialförvaltningens avdelning vuxen som arbetar med uppföljning av bostadssociala beslut, bistånd med Bostad först och administrativt stöd. Vi söker nu en socialsekreterare till uppföljningsgruppen där vi är totalt sex handläggare och en teamledare. Socialsekreterarna arbetar med uppföljning av bostadssociala beslut, i det dagliga arbetet ingår en bredd av uppgifter med både kontorsarbete men även regelbundna hembesök. I tjänsten ingår ett stort mått av egen planering. Verksamheten bedrivs kontorstid och möjlighet till distansarbete finns.

Ditt uppdrag
I ditt uppdrag ingår att arbeta med myndighetsutövning och att utreda rätten till bistånd med bostad, följa upp dessa biståndsbeslut och verkställa dem. En stor del av arbetet består av socialt arbete, samverkan och teamarbete samt vara en del av verksamhetens förändringsarbete.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Har du utbildning inom motiverande samtal (MI), lågaffektivt bemötande och hyresjuridik är det meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning, socialt arbete, myndighetsutövning inom socialtjänsten och arbete inom offentlig verksamhet. Goda kunskaper i digitala arbetssätt är ett krav och vi ser det som en fördel om du har goda kunskaper i Microsoft 365 samt kunskaper i Lifecare. B-körkort är ett krav.

Som person är du bra på att skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer. Du har lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter och du är flexibel utifrån situationen. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Dessutom är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Aleksander Opgenoorth, enhetschef, 018-727 14 01.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/)

Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från AB Vårdlänken Bemanning & Rekrytering

Nedan visas andra jobb i Uppsala från AB Vårdlänken Bemanning & Rekrytering .

Interim Verksamhetschef personlig assistans till kommun i Uppsala!

Enhetschef inom socialtjänst
Läs mer Dec 20
Vi söker
Dig som har en socionomexamen eller annan relevant utbildning och som har flerårig chefserfarenhet inom vård och omsorgsverksamhet, personlig assistans eller hemtjänst är meriterande till en närliggande kommun till Stockholm. Uppdraget startar efter årsskiftet och pågår under våren. Kunden söker en Interim Verksamhetschef under en rekrytering.
I samband med anställning ska du kunna uppvisa belastningsregister.
För att vara rätt person för tjänsten ska du;
– Ha en socionomexamen eller annan relevant utbildning. 
– Ha mångårig chefserfarenhet med ansvar för personal, verksamhet, ekonomi och arbetsmiljö. 
– Ha flerårig erfarenhet av vård och omsorgsenhet, helst personlig assistans eller hemtjänst. 
– Som ledare är du kommunikativ och stabil och har ett professionellt bemötande gentemot klienter och kollegor. 
– Du ska ha goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift.
– Du ska ha god datavana och vara van att arbeta i digitala stödsystem. . 
– i samband med anställning ska du kunna uppvisa giltigt utdrag ur belastningsregistret
– Ha B-körkort.
Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter för Verksamhetschef inom personlig assistent.  Budget-, personal- och verksamhetsansvar. Du leder och motiverar medarbetare samt fördelar arbetet för att uppnå framgång i verksamheten. 
 
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Om oss
Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 25 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken
 
Kontaktpersoner

Sofie Tärnblom
sofie@vardlanken.se
+4608855460


Therese Löfall
therese@vardlanken.se
+4608855460

Ansök nu

Socialsekreterare, barn och unga till kommun i Uppsala län!

Socionom
Läs mer Nov 26
Vi söker
Dig som har en socionomexamen eller annan likvärd utbildning och som har minst två års erfarenhet av myndighetsutövning inom området barn och unga till en kommun i Uppsala län. Uppdraget är i närliggande kommun till Uppsala. Uppdraget startar 16 december och pågår under våren på heltid. För att vara rätt person för uppdraget ska du;
– Ha en socionomexamen eller minst 180 HP/kandidatexamen inklusive socialrätt 30 HP.
– Ha minst fyra års arbetserfarenhet inom området barn och unga med myndighetsutövning.
– Ha minst fyra års erfarenhet av utredning barn och unga (BoU) enligt BBIC.
– Vara väl förtrogen med Socialtjänstlagen.
– Vara självgående inom utredningsarbete, myndighetsutövning inom målgruppen.
– Ha erfarenhet av LVU förhandlingar (ansökan enligt LVU, utredning)
– Erfarenhet av verksamhetssamhetsystemet Pulsen Combine är meriterande.
– Som person är du engagerad, är lojal, och har förmåga att skapa delaktighet för barnet/den unge samt dess familj. Du har vana av att agera snabbt och tänka ut kreativa lösningar. 
– Ha god förmåga till samarbete, ha vana av att vägleda andra nyanställa medarbetare. 
– Kunna kommunicera på svenska, i både tal och skrift.
– Kunna arbeta på arbetsplatsen.
– Ha B-körkort, manuell växellåda. 
Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter inom utredning för barn och unga. Du kommer att genomföra utredningar och ansvara för att verkställa samt följa upp beslutade insatser för barn och unga. Du kommer att arbeta i ett nära samarbete med andra socialsekreterare och chefer inom enheten. 
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Om oss
Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 25 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken
 
Kontaktpersoner

Sofie Tärnblom
sofie@vardlanken.se
+4608855460


Therese Löfall
therese@vardlanken.se
+4608855460

Ansök nu

Socialsekreterare, barn och unga till kommun i Uppsala län!

Socionom
Läs mer Nov 26
Vi söker
Dig som har en socionomexamen eller annan likvärd utbildning och som har minst två års erfarenhet av myndighetsutövning inom området barn och unga till en kommun i Uppsala län. Uppdraget är i närliggande kommun till Uppsala. Uppdraget startar 16 december och pågår under våren på heltid. För att vara rätt person för uppdraget ska du;
– Ha en socionomexamen eller minst 180 HP/kandidatexamen inklusive socialrätt 30 HP.
– Ha minst fyra års arbetserfarenhet inom området barn och unga med myndighetsutövning.
– Ha minst fyra års erfarenhet av utredning barn och unga (BoU) enligt BBIC.
– Vara väl förtrogen med Socialtjänstlagen.
– Är självgående inom utredningsarbete, myndighetsutövning inom målgruppen.
– Har erfarenhet av LVU förhandlingar (ansökan enligt LVU, utredning)
– Erfarenhet av verksamhetssamhetsystemet Pulsen Combine är meriterande.
– Som person är du engagerad, är lojal, och har förmåga att skapa delaktighet för barnet/den unge samt dess familj. Du har vana av att agera snabbt och tänka ut kreativa lösningar. 
– Har god förmåga till samarbete, har vana av att vägleda andra nyanställa medarbetare. 
– Kunna kommunicera på svenska, i både tal och skrift.
– Kunna arbeta på arbetsplatsen.
– Ha B-körkort, manuell växellåda. 
Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter inom utredning för barn och unga. Du kommer att genomföra utredningar och ansvara för att verkställa samt följa upp beslutade insatser för barn och unga. Du kommer att arbeta i ett nära samarbete med andra socialsekreterare och chefer inom enheten. 
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Om oss
Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 25 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken
 
Kontaktpersoner

Sofie Tärnblom
sofie@vardlanken.se
+4608855460


Therese Löfall
therese@vardlanken.se
+4608855460

Ansök nu

Socialsekreterare, barn och unga till kommun i Uppsala län!

Socionom
Läs mer Dec 20
Vi söker
Dig som har en socionomexamen eller annan likvärd utbildning och som har minst fyra års erfarenhet av myndighetsutövning inom området barn och unga till en kommun i Uppsala län. Uppdraget är i närliggande kommun till Uppsala. Uppdraget startar 16 december och pågår under våren på heltid. För att vara rätt person för uppdraget ska du;
– Ha en socionomexamen eller minst 180 HP/kandidatexamen inklusive socialrätt 30 HP.
– Ha minst fyra års arbetserfarenhet inom området barn och unga med myndighetsutövning.
– Ha minst fyra års erfarenhet av utredning barn och unga (BoU) enligt BBIC.
– Vara väl förtrogen med Socialtjänstlagen.
– Vara självgående inom utredningsarbete, myndighetsutövning inom målgruppen.
– Ha erfarenhet av LVU förhandlingar (ansökan enligt LVU, utredning)
– Erfarenhet av verksamhetssamhetsystemet Pulsen Combine är meriterande.
– Som person är du engagerad, är lojal, och har förmåga att skapa delaktighet för barnet/den unge samt dess familj. Du har vana av att agera snabbt och tänka ut kreativa lösningar. 
– Ha god förmåga till samarbete, ha vana av att vägleda andra nyanställa medarbetare. 
– Kunna kommunicera på svenska, i både tal och skrift.
– Kunna arbeta på arbetsplatsen.
– Ha B-körkort, manuell växellåda. 
Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter inom utredning för barn och unga. Du kommer att genomföra utredningar och ansvara för att verkställa samt följa upp beslutade insatser för barn och unga. Du kommer att arbeta i ett nära samarbete med andra socialsekreterare och chefer inom enheten. 
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Om oss
Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 25 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken
 
Kontaktpersoner

Sofie Tärnblom
sofie@vardlanken.se
+4608855460


Therese Löfall
therese@vardlanken.se
+4608855460

Ansök nu

Socialsekreterare, barn och unga till kommun i Uppsala

Socionom
Läs mer Nov 4
Vi söker
Dig som har en socionomexamen och som har minst sex års erfarenhet av myndighetsutövning inom området barn och unga. Uppdraget är i en kommun norr om Stockholm. Uppdraget startar 1 januari och pågår fram till hösten 2025 på heltid. För att vara rätt person för uppdraget ska du;
– Ha en socionomexamen 
– Ha minst sex års arbetserfarenhet inom området barn och unga med myndighetsutövning.
– Du ska ha gedigen kunskap och god praktisk tillämpning av följande lagstiftning; Socialtjänstlagen (SoL), Lag med särskild vård av unga (LVU), föräldrabalken (FB) och Förvaltningslagen (FL).
– Erfarenhet av handläggning inom det familjerättsliga området; VBU utredning, snabbupplysning, adoption och faderskap
– Ha en grundutbildning och vidareutbildning i BBIC
– Vara utbildad i MI och tejping 
– Vara utbildad inom Nya Kälvesten eller En varaktig relation och Ett hem att växa i. 
– Ha goda kunskaper och vana av verksamhetssamhetssystemet Viva.
– Du är trygg i ditt arbete och självgående, du har ett professionellt förhållningssätt gentemot barnen/den unge samt dess familj och mot dina kollegor. 
– Ha mycket god förmåga i svenska språket, i både tal och skrift. God dokumentationsvana. 
– Kunna arbeta på arbetsplatsen.
– Ha B-körkort. Resor i tjänsten förekommer.
Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter inom utredning för barn och unga. Uppdraget avser myndighetsutövning gällande utredning och bedömning av insatser enligt socialtjänstlagen och LVU samt uppföljning av pågående insatser. Du kommer ha särskilt ansvar för ärenden som rör placerade barn och unga. Uppdraget avser även rekrytering, utredning och handledning av uppdragstagare så som kontaktpersoner, kontaktfamiljer och familjehem samt handläggning inom det familjerättsliga området.
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Om oss
Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 25 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken
 
Kontaktpersoner

Sofie Tärnblom
sofie@vardlanken.se
+4608855460


Therese Löfall
therese@vardlanken.se
+4608855460

Ansök nu

Patologer sökes till studie i Uppsala!

Läkare
Läs mer Okt 4
Vi söker
Vi söker just nu efter utbildade patologer för en studie i Uppsala. Om du är utbildad patolog och har erfarenhet av att granska prostatabiopsier och IHC färgningar (Dubbel och trippelfärgning), är detta tjänsten för dig! Uppdraget startar under januari och pågår under våren på några timmar. Uppdraget utförs digitalt. 
Arbetsuppgifter
Du kommer att delta i en studie och vara med och bidra till utvecklingen av nya digitala verktyg för patologer. 
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Om oss
Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 26 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken
Kontaktpersoner

Therese Löfall
therese@vardlanken.se
+4608855460


Sofie Tärnblom
sofie@vardlanken.se
+4608855460

Ansök nu