Uppsala: Purchasing administrator, Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet Purchasing administrator, Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2020-11-18 // Varaktighet: Heltid

Are you ready for a new role as a Purchase Administrator with one of our clients in Uppsala? The start of this assignment is immediate and lasts initial for one year. Interested? Apply today!
Your new role
The Purchase Administrator role is a supporting role for the entire site organization, supporting all departments.


Key responsibility
Issues Purchase Orders through E-marketplace/Ariba.
Is main point of contact at site for indirect material purchasing, collaborates with PO preparers in each department.
Works closely with regional teams in Prague (E-marketplace) and Limerick (Accounts Payable).
Follows-up with vendors regarding questions or issues (PO’s, invoices, payments).
Creates and follow-up on various reports (Open PO report, Goods Receipt / Invoice Receipt report, RFI/MM reports).
May have projects assigned related to the role.
Adheres to local and global SOPs.



What you'll need to succeed
To succeed in this position we believe that you have:
Bachelor Degree or equivalent, finance/administration
2-5 years of work experience in purchase administration/finance, preferably in Medical/ Pharmaceutical Industry

Profile:
Strong collaboration and communication skills
Structured, accurate, self-driven, service oriented, team-player, can work independently
Understanding of indirect spending, finances, invoicing, vendor management
Proficiency with Microsoft Office Tools
Fluently in Swedish and English in both speaking and writing.

It´s desirable that you are an experienced user with SAP, but not a requirement for this position.


About Hays
Hays Sweden has since 2003 worked in following areas of expertise, IT, Life Science, Engineering, Accountancy & Finance . At Hays recruiting is the heart of our business. We are experts in recruiting qualified, professional and skilled people. Hays has a total of 10,000 employees in 240 offices in 33 countries in Europe, Australia, Asia, North and South America. We are owned by Hays International Holdings Ltd, which is listed on the London Stock Exchange since 1958.


At Hays, we believe that the right job can change a person's life and that the right person can change a company. Influencing people's career choices is something that many will never get a chance to experience. At Hays you do it every day.


What you need to do now
If you're interested in this role, click 'apply now' to forward an up-to-date copy of your CV, or call us now.
For any queries please contact me at andrea.esilvano@hays.com.


Welcome with your application!
#jobbjustnu

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Inköpsassistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Inköpsassistent.

Inköpsassistent med inriktning på teknik till Premier Rider AB i Knivsta

Läs mer Jan 20
Inköpsassistent med inriktning på teknik till Premier Rider AB i Knivsta

Är du noggrann, strukturerad och erfaren inom offert- och orderhantering? Har du intresse för teknik och industriprodukter? Då har vi jobbet för dig!

Om rollen

Som inköpsassistent med inriktning på teknik hos Premier Rider AB kommer du att:
•Hantera offertförfrågningar, orderläggning och fakturering.
•Sköta transporter i samarbete med logistikpartners.
•Ha kontakt med våra kunder i Norden och leverantörer i Asien.
•Vara spindeln i nätet i vår inköpsprocess.
•Arbeta i affärssystem (erfarenhet är meriterande, men inget krav).

Vem är du?
Vi söker dig som har:
•Erfarenhet av inköp, kundkontakter eller projektledning, gärna inom metall- eller industrikomponenter.
•Möjlighet att tolka ritningar eller skapa enkla skisser för fabriker (meriterande men inget krav).
•God datavana samt flytande svenska och engelska i tal och skrift.
•Minst gymnasial teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet inom tillverkningsindustrin.

Som person är du flexibel, analytisk och trivs i ett högt tempo. Du har god samarbetsförmåga och ett proaktivt arbetssätt.

Vi erbjuder
•Moderna kontorslokaler i Knivsta.
•Ett utvecklande arbete i ett växande företag med erfarna kollegor.
•Möjlighet till tillsvidareanställning efter provanställning på 6 månader.

Premier Rider AB är ett tillväxtföretag med nära samarbete med våra kunder I Norden och våra leverantörer i Asien. Vi erbjuder våra kunder en kompetent projektledning från offert till färdig produkt tillverkade hos någon av våra samarbetspartners i Asien. Företaget grundades för 25 år sedan och utvecklar ständigt nya koncept med våra kunder.  Besök gärna  http://www.premier-rider.se

Detta är en direktrekrytering till Premier Rider AB i Knivsta, där vi på Adecco samarbetar med kunden för att kunna hitta rätt profil!

Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Amila Dresevic på amila.dresevic@adecco.se eller 073 -684 78 61.

Rekryteringsarbetet sker löpande så vänta inte för länge med din ansökan!

Ansök nu

Inköpsassistent med inriktning på teknik till Premier Rider AB i Knivsta

Läs mer Dec 10
Inköpsassistent med inriktning på teknik till Premier Rider AB i Knivsta

Är du noggrann, strukturerad och erfaren inom offert- och orderhantering? Har du intresse för teknik och industriprodukter? Då har vi jobbet för dig!

Om rollen

Som inköpsassistent med inriktning på teknik hos Premier Rider AB kommer du att:
•Hantera offertförfrågningar, orderläggning och fakturering.
•Sköta transporter i samarbete med logistikpartners.
•Ha kontakt med våra kunder i Norden och leverantörer i Asien.
•Vara spindeln i nätet i vår inköpsprocess.
•Arbeta i affärssystem (erfarenhet är meriterande, men inget krav).

Vem är du?
Vi söker dig som har:
•Erfarenhet av inköp, kundkontakter eller projektledning, gärna inom metall- eller industrikomponenter.
•Möjlighet att tolka ritningar eller skapa enkla skisser för fabriker (meriterande men inget krav).
•God datavana samt flytande svenska och engelska i tal och skrift.
•Minst gymnasial teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet inom tillverkningsindustrin.

Som person är du flexibel, analytisk och trivs i ett högt tempo. Du har god samarbetsförmåga och ett proaktivt arbetssätt.

Vi erbjuder
•Moderna kontorslokaler i Knivsta.
•Ett utvecklande arbete i ett växande företag med erfarna kollegor.
•Möjlighet till tillsvidareanställning efter provanställning på 6 månader.

Premier Rider AB är ett tillväxtföretag med nära samarbete med våra kunder I Norden och våra leverantörer i Asien. Vi erbjuder våra kunder en kompetent projektledning från offert till färdig produkt tillverkade hos någon av våra samarbetspartners i Asien. Företaget grundades för 25 år sedan och utvecklar ständigt nya koncept med våra kunder.  Besök gärna  http://www.premier-rider.se

Detta är en direktrekrytering till Premier Rider AB i Knivsta, där vi på Adecco samarbetar med kunden för att kunna hitta rätt profil!

Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Amila Dresevic på amila.dresevic@adecco.se eller 073 -684 78 61.

Rekryteringsarbetet sker löpande så vänta inte för länge med din ansökan!

Ansök nu

Inköpsassistent/Artikeladministratör till Babyworld

Läs mer Jul 17
Företaget, Babyworld AB, är sedan april 2024en del av BabySam familjen. BabySam grundades redan 1973 i Danmark och har sedan dess drivit fackhandel inom barn och baby. Våra danska kollegor har 32 fysiska butiker, E-handel och B2B försäljning.Babyworld har idag 9 fysiska butiker och en framgångsrik E-handel.Våra butiker hittar du i Stockholm, Uppsala, Västerås, Linköping, Göteborg, Malmö och Linköping. Butikerna tillhör de till ytan största babybutikerna i landet och vi tycker själva att butikernas uttryck representerar BabyWorld på ett bra sätt. Vi vill erbjuda våra kunder något mer än ”bara” en produkt och strävar efter att överträffa varje kunds förväntningar genom gedigen kunskap, stort engagemang, bra kvalitet och intressanta mervärden till bra pris och bra villkor.
Nu söker vi dig som:
gillar ordning & reda.
är van att jobba i Excel
kan uttrycka dig väl i svenska språket
har tidigare erfarenhet av registervård och administration
har lite koll på bildhantering

Meriterande om du har kännedom om våra produkter.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att innefatta bland annat:
uppläggning av nya artiklar inkl. bild och text
justeringar av löpande pris- och produktuppdateringar
att hantera orderbekräftelser
följa upp leveransförseningar
allmän registervård
att hjälpa övriga avdelningar vid behov.

Tjänsten är ett heltidsvikariat på inledningsvis 1 år med goda chanser till förlängning. Vi vill gärna att du är tillgänglig from mitten av augusti.
Placeringsort: Kungens Kurva (södra Stockholm) eller Uppsala (centralt).
Introduktionen, oavsett placeringsort,kommer att ske på vårt kontor iUppsala.
Kollektivavtal: Handelns tjänstemannaavtal (Unionen)
Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag som är den 5 augusti.

Ansök nu

Vikarierande inköpsassistent till upphandlingsstaben - Uppsala kommun

Läs mer Okt 7
Stab upphandling, inköpsenheten

Är du på jakt efter ett nytt jobb där du ständigt ställas inför nya, spännande utmaningar? Vill du ha ett mångsidigt arbete som gör stor skillnad för många människor? Då kan tjänsten som inköpsassistent vara något för dig!

Uppsala är med sina över 230 000 invånare Sveriges fjärde största stad och kombinerar den stora stadens puls med den mindre stadens närhet och intimitet. Kommunen är bland Sveriges snabbast växande och ligger mycket bra geografiskt placerad med endast 30 minuters pendlingsväg till Stockholm.

Uppsala kommun köper varor och tjänster för flera miljarder kronor varje år. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål och bidra till en ekonomisk, social och ekologisk hållbar utveckling. Vi på stab upphandling ansvarar för kommunens ramavtal samt objektsspecifika upphandlingar. Vi består idag av cirka 40 medarbetare fördelat på två upphandlingsenheter samt en enhet för inköp.

Den här tjänsten är placerad på enheten för inköp och här arbetar inköps- och ekonomiassistenter, avtalscontrollers, e-handelssamordnare och hållbarhetssamordnare. Tjänsten är ett föräldravikariat.

Här kan du läsa mer om vår verksamhet. (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/leverantor-och-utforare/upphandling/)

Ditt uppdrag
I arbetet som inköpsassistent kommer du att jobba brett med olika typer av administration kopplat till inköp och upphandling. Det handlar om support till verksamheten, bolagen och externa frågeställare kring avtal, inköpsbehov, utlämnande av handlingar samt granskning av fakturor och övriga administrativa uppgifter från chefer. I uppdraget ingår även att ge stöd till och/eller genomföra direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar. Inköpsassistenterna förvaltar stabens sidor på interna webben samt övriga administrativa uppgifter som exempelvis framtagande och förvaltning av utbildnings- och stödmaterial.

Din bakgrund
Vi söker dig som har högskoleutbildning/KY-utbildning inom administration eller handläggning eller arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av administration kring upphandling och inköp, av arbete inom offentlig sektor eller av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och goda kunskaper i Microsoft 365.

Som person är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete. Vidare är du pedagogisk och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Jobbet passar dig som är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Sist men inte minst är du flexibel och ser möjligheter i förändringar och varierande arbetsuppgifter.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Malin Klevebrand, enhetschef, 018-727 10 43
Helena Sköld Lövgren, upphandlingschef 018-727 21 24.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Akavia, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Inköpsassistent till global kund i Uppsala

Läs mer Jul 23
Vi söker nu en engagerad och driven inköpsassistent för en spännande möjlighet hos vår kund i Uppsala. Vill du vara en del av ett trevligt team där du får arbeta i en variation av arbetsuppgifter? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Tjänsten är på heltid med beräknad start så snart som möjligt och kommer att pågå i 1 år framåt, med goda möjligheter till förlängning för rätt person. Under uppdraget kommer du bli anställd som Poolias mycket uppskattade konsult.

Vi genomför urval och intervjuer löpande. Varmt välkommen in med just din ansökan!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som inköpsassistent kommer du att vara ett stöd till inköpsavdelningen och assistera dessa i orderläggning och hantering av fakturor. I arbetet kommer stort fokus ligga på att:
• Lägga beställningar för komponenter och material till projekt
• Hantera fakturor med hjälp av Basware
• Daglig kundkontakt för att hantera inköpsrelaterade frågor

Vem är du?
För att trivas i rollen söker vi dig som tidigare har erfarenhet av att arbeta med inköp och fakturahantering. Vi tror att du tidigare har arbetat i en serviceroll där du haft kunden i fokus. Du trivs med att ha mycket kundkontakt och att arbeta administrativt. Vidare kan du kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi ser även att du har en god datavana och kan snabbt sätta dig in i nya system. Har du kunskaper i Excel, Basware eller Iprocurement ser vi det som väldigt meriterande.

Som inköpsassistent kommer du ingå i ett team tillsammans med andra, därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga. Vidare är du noggrann och är proaktiv i ditt arbetssätt. Du har förmågan att arbeta självständigt och kommer gärna med egna initiativ.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Hays Specialist Recruitment AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Hays Specialist Recruitment AB .

Ekonomiassistent till en aktör inom datakommunikation!

Ekonomiassistent
Läs mer Maj 5
Här har du som strukturerad och analytisk ekonomiassistent chansen att ta din karriär till nästa nivå,

Vår kund söker just nu en stjärna inom kundreskontra till deras kontor i Uppsala!

Arbetsuppgifter:

Som ekonomiassistent ansvarar du bl. a. för följande arbetsuppgifter:

* · Finansiella avstämningar och rapporter
* · Övervaka processen för inkommande betalningar och bidra med kunskap och support inom collection processen.
* · Rapportering av bad debt och ev. write off
* · Löpande kommunikation med interna funktioner och externa partners
* · Hantering av inkommande ärenden via telefon och mejl
* · Bidra till ständiga processförbättringar för en mer digitaliserad och automatiserad verksamhet

Vem letar vi efter?

För att trivas i rollen och på företaget är du flexibel och motiveras av en föränderlig miljö. Du är en problemlösare, en doer och tar gärna egna initiativ och trivs i en miljö där individen uppmuntras till att påverka och göra skillnad. Då det i perioder är mycket att göra hanterar du stress väl och motiveras av en fartfylld vardag. Vi ser att du är ansvarstagande och noggrann då du självständigt ansvarar för dina arbetsuppgifter i kombination med att du trivs i samarbete med dina kollegor.

Kompetenskrav:


* · Utbildning och/eller arbetslivserfarenhet av ekonomi och redovisning
* · Några års erfarenhet av att arbeta med kundreskontra
* · Några års erfarenhet av löpande redovisning
* · Erfarenhet från inkassohantering
* · Kunskap i systemet IFS
* · Flytande svenska och engelska, i tal och skift
* · Ett genuint intresse för och kunskap inom finansiell administration och processförbättringar

Vad du får i gengäld

Att arbeta som ekonomikonsult är ett spännande och utvecklande yrke! Som konsult på Hays får du chansen att knyta värdefulla kontakter, testa och lära dig olika branscher och framför allt chansen att prova på nya arbetsuppgifter inom ekonomi. Våra uppdrag varierar då våra kunder verkar inom ett flertal branscher, både lokalt och globalt. Som konsult på Hays har du en kontinuerlig dialog med din konsultchef och träffas regelbundet för uppföljning och aktiviteter för att ge dig stöttning under uppdraget och din fortsatta karriär.
En nära relation är av största vikt för oss för att säkerställa att du trivs och mår bra i rollen som konsult hos oss.

Om Hays
Hays Specialist Recruitment är ledande inom specialistrekrytering och bemanning. Vi är experter på att rekrytera kvalificerade, professionella och kvalificerade människor över hela världen. Hays har över 10 000 anställda på 240 kontor i 32 länder i Europa, Australien, Asien, Nord- och Sydamerika. Genom god förståelse för våra kunder och kandidater, lokalt såväl som globalt, erbjuder vi expertis inom ett brett spektrum av branscher och sektorer. Sedan starten i Sverige 2003 arbetar vi inom expertområdena: Ekonomi & Finans, HR & inköp, IT, Life Sciences, Teknik & Ingenjörer.

Ansök nu

Laboratorieingenjör Mikrobiologi

Biomedicinsk analytiker
Läs mer Feb 10
Vi söker just nu en noggrann och kommunikativ labingenjör inom mikrobiologi till vår kund Galderma i Uppsala

Ditt uppdrag
På QC-Mikrobiologi kommer du att arbeta med analyser enligt validerade metoder tillsammans med en grupp som planerar och arbetar självständigt. Du ansvarar för att utföra våra basanalyser, till exempel filtrering av vatten, bioburden, totalantal, endotoxinanalyser med gelclot eller turbidimetrisk analys. Som labingenjör på QC Mikrobiologi kommer dina dagliga arbetsuppgifter tex. att vara:

* Utföra och granska analyser enligt fastställda metoder
* Dokumentera arbetet i enlighet med gällande instruktioner och verksamhetskrav
* Delta i gemensamt labbsupport, tex sterilisering av material, ta hand om beställt material osv

Din Bakgrund
Vi söker dig som har en BMA-utbildning, alternativt en kandidat- eller masterutbildning med inriktning mot mikrobiologi/biomedicin eller motsvarande. Du har erfarenhet av:

* Mikrobiologiska analyser
* Arbete i ett kvalitetssäkrat laboratorium, exempelvis i GxP-miljö, är meriterande

Som person är du noggrann, kvalitetsmedveten, van vid rutinarbete och gillar att arbeta mot uppsatta mål. Vi hoppas att du vill vara en del av ett team där samarbete och vänlighet är viktiga ledord!

Tjänsten är ett 6-månaders konsultuppdrag hos Hays med möjlighet till förlängning. Låter detta intressant?

Kontakta mig för mer info eller ansök direkt. Start ASAP.

Ansök nu

Director Analytical Development

Analytisk kemist
Läs mer Aug 30
Director Analytical Development to Fresenius Kabi

Hays Life Science is now recruiting a Director of Analytical Development to Fresenius Kabi in Uppsala. This is a critical role with senior responsibilities which demands an exceptional individual with a rare combination of knowledge, skills, experience and style.

The Innovation & Development Centre for Parenteral Nutrition in Uppsala develops products for a global market and the role as Director of Analytical Development is therefore of major importance. The analytical development department focuses primarily on the development of state of the art robust analytical methods for, especially, complex aqueous mixtures of amino acids, trace elements and other components relevant for parenteral nutrition development. In addition, AD plays a key role in the validation of such methods and in the transfer to QC departments in production.

The director of AD manages a team of highly skilled analytical chemistry professionals and overlooks all analytical activities within I&D. The role includes leading the team on an operational level, planning their tasks and actively participate in the team development in accordance with the I&D goals.

The position is of strategic importance and will help drive the team's execution and proactively contribute to setting up a road map to successfully tackle current and future challenges. In addition, the role includes responsibility for quality, working environment and safety procedures.

As a key member of the I&D leadership team in Uppsala, the Director of AD will drive to meet objectives efficiently and on time, in a fast-paced environment, by proving strategic direction, technical expertise, and tactical oversight for all activities within AD. The incumbent reports directly to the VP/Head of I&D Centre Parenteral Nutrition and the position is based in Uppsala.

Key responsibilities
The main tasks of the position holder include the following:

* Plan resources and competency within the function, including assigning resources to specific tasks
* Leads and coordinates development of analytical methods and review analytical work
* Communication with QC departments at production facilities with respect to method transfer
* Acts as Subject Matter Expert (SME) when it comes to analytical method development procedures, validation and transfer as well as supports responses to authority questions. Knowledge in QbD is desirable.
* Reviews and approves steering documents and procedures within the area of responsibility, e.g. qualifications and validation protocols, analytical methods, instructions and technical reports, both internal and external
* Leads evaluation and purchase of relevant equipment including qualification when applicable
* Supports or leads change control (CC) requests as required
* Supports laboratory investigations and event investigations as required
* Drives working environment issues in accordance with applicable laws and regulations and follows relevant instructions and procedures for facilities and equipment

Qualifications
The successful candidate will:

* Hold a university degree in relevant scientific discipline, such as chemistry or pharmacy. A specialization within analytical chemistry is meritorious and a PhD-degree is considered an advantage
* Have proven leadership experience within the pharmaceutical industry and show an inspiring leadership, characterized by developing team, facilitating change and building trust
* Have a thorough understanding of GMP regulated laboratory and analytical method development within pharmaceutical or medical device industry
* Show good communication skills and enjoy interacting with people of different levels within the organization
* Ideally have a knowledge about the analytical challenges presented by complex aqueous mixtures containing amino acids, including impurities and degradation products
* Is flexible and adaptable to a changeable environment
* Be fluent in English and Swedish, both in speaking and writing

About Fresenius Kabi
Fresenius Kabi is a global health care company that specializes in lifesaving medicines and medical technologies for infusion, transfusion and clinical nutrition. Our expansive portfolio of products and global network of science and manufacturing centers provide essential support for the care of critical and chronically ill patients. We are part of Fresenius SE, a health care group with more than 100 years of experience in pharmaceuticals, medical devices and life sciences. Our employees - more than 35,000 worldwide - develop and deliver injectable pharmaceuticals and infusion systems; blood collection, transfusion and cell technologies; and essential nutrients for parenteral nutrition.

Ansök nu

Director Analytical Development

Analytisk kemist
Läs mer Jul 15
Hays Life Science is now recruiting a Director of Analytical Development to Fresenius Kabi in Uppsala. This is a critical role with senior responsibilities which demands an exceptional individual with a rare combination of knowledge, skills, experience and style.

The Innovation & Development Centre for Parenteral Nutrition in Uppsala develops products for a global market and the role as Director of Analytical Development is therefore of major importance. The analytical development department focuses primarily on the development of state of the art robust analytical methods for, especially, complex aqueous mixtures of amino acids, trace elements and other components relevant for parenteral nutrition development. In addition, AD plays a key role in the validation of such methods and in the transfer to QC departments in production.

The director of AD manages a team of highly skilled analytical chemistry professionals and overlooks all analytical activities within I&D. The role includes leading the team on an operational level, planning their tasks and actively participate in the team development in accordance with the I&D goals.

The position is of strategic importance and will help drive the team's execution and proactively contribute to setting up a road map to successfully tackle current and future challenges. In addition, the role includes responsibility for quality, working environment and safety procedures.

As a key member of the I&D leadership team in Uppsala, the Director of AD will drive to meet objectives efficiently and on time, in a fast-paced environment, by proving strategic direction, technical expertise, and tactical oversight for all activities within AD. The incumbent reports directly to the VP/Head of I&D Centre Parenteral Nutrition and the position is based in Uppsala.

Key responsibilities
The main tasks of the position holder include the following:

* Plan resources and competency within the function, including assigning resources to specific tasks
* Leads and coordinates development of analytical methods and review analytical work
* Communication with QC departments at production facilities with respect to method transfer
* Acts as Subject Matter Expert (SME) when it comes to analytical method development procedures, validation and transfer as well as supports responses to authority questions. Knowledge in QbD is desirable.
* Reviews and approves steering documents and procedures within the area of responsibility, e.g. qualifications and validation protocols, analytical methods, instructions and technical reports, both internal and external
* Leads evaluation and purchase of relevant equipment including qualification when applicable
* Supports or leads change control (CC) requests as required
* Supports laboratory investigations and event investigations as required
* Drives working environment issues in accordance with applicable laws and regulations and follows relevant instructions and procedures for facilities and equipment

Qualifications
The successful candidate will:

* Hold a university degree in relevant scientific discipline, such as chemistry or pharmacy. A specialization within analytical chemistry is meritorious and a PhD-degree is considered an advantage
* Have proven leadership experience within the pharmaceutical industry and show an inspiring leadership, characterized by developing team, facilitating change and building trust
* Have a thorough understanding of GMP regulated laboratory and analytical method development within pharmaceutical or medical device industry
* Show good communication skills and enjoy interacting with people of different levels within the organization
* Ideally have a knowledge about the analytical challenges presented by complex aqueous mixtures containing amino acids, including impurities and degradation products
* Is flexible and adaptable to a changeable environment
* Be fluent in English and Swedish, both in speaking and writing

About Fresenius Kabi
Fresenius Kabi is a global health care company that specializes in lifesaving medicines and medical technologies for infusion, transfusion and clinical nutrition. Our expansive portfolio of products and global network of science and manufacturing centers provide essential support for the care of critical and chronically ill patients. We are part of Fresenius SE, a health care group with more than 100 years of experience in pharmaceuticals, medical devices and life sciences. Our employees - more than 35,000 worldwide - develop and deliver injectable pharmaceuticals and infusion systems; blood collection, transfusion and cell technologies; and essential nutrients for parenteral nutrition.

Ansök nu

Laboratorieingenjör, kemi

Kemist
Läs mer Mar 8
Hays Special Recruitment söker nu Laboratorieingenjörer till Fresenius Kabi på QC i Uppsala.

Vill du arbeta för ett världsledande företag som tillverkar produkter som räddar liv?Som Laboratorieingenjör kommer du att tillhöra sektionen för metodutveckling på QC där teamet består av nio personer med placering i Stockholm och Uppsala.

Ansvarsområden
Du kommer i rollen arbeta med analys av färdigprodukt, validera metoder, skriva och uppdatera SOPar och annan dokumentation, samt säkerställa att analyserna följer farmakopén. Du är del av ett team och jobbar nära ihop med dina kollegor och det är därför viktigt att du trivs i en roll där samarbetet är centralt.

Omfattning
Detta är ett konsultuppdrag på initialt sex månader. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
* Högskoleexamen inom kemi
* Erfarenhet från läkemedelsindustrin, gärna från analytiskt arbete.
* God kunskap i GMP är meriterande.
* God förmåga att uttrycka dig i tal och i skrift på engelska och svenska.
* Lätt att samarbeta samt förmåga att självständigt driva arbetet framåt - såväl administrativa arbetsuppgifter som analysarbete.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, analytisk kompetens och förmåga att självständigt utföra uppgifter inom satta tidsramar.

Vi ser fram emot din ansökan,

Hays Specialist Recruitment

Ansök nu

Laboratorieingenjör, mikrobiologi

Kemist
Läs mer Mar 8
Vi söker nu en Laboratorieingenjör till QC för mikrobiologiska analyser till Fresenius Kabi i Uppsala.

Mikrobiologilaboratoriet ingår i kvalitetsavdelningen, QC Uppsala. De båda sektionerna för mikrobiologi består av 25 medarbetare fördelade i en större operativ sektion som ansvarar för mikrobiologiska analyser samt miljökontroll i renhetsklassade produktionslokaler och en mindre specialistsektion.

Arbetsuppgifter

Tjänsten är ett konsultuppdrag i den operativa sektionen och innebär att utföra mikrobiologiska analyser och identifiering av mikroorganismer till respektive produktionsflöde (d.v.s. inkommande råvaror, APIer, processprover och färdig produkt). I tjänsten ingår också att driva utredningar och förbättringsarbete samt delta i valideringsarbete.

Som laboratorieingenjör är dina arbetsuppgifter:

* Analys av steriltest i renrum (B-klass)
* Inslussning av produkter och material till renrum (från oklassat till B-klass)
* Analys av koktest, endotoxintest och totalantal mikroorganismer (bioburden)
* Att självständigt utföra det dagliga arbetet som avläsningar av prover, rapportering av resultat, granskning, trendning och beställning av förbrukningsmaterial etc.
* Att självständigt driva avvikelseutredningar inom arbetsområdet (initiera, utreda, dokumentera)
* Att självständigt uppdatera instruktioner
* Utföra identifiering av mikroorganismer samt utföra ankomstkontroller av stammar och substrat
* Delta i avdelningens förbättrings- och valideringsarbete


Om dig

Du som söker har högskoleexamen med inriktning mot bioteknik, biologi eller mikrobiologi. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom läkemedelsbranschen är meriterande, d.v.s. renrumsarbete i B-klass, analyserfarenhet av steriltest, endotoxintest, bioburdentest och identifiering. Likaså är kunskaper och erfarenhet inom GMP och av olika typer av mikrobiologiska utredningar meriterande.Som person bör du vara flexibel, noggrann och driven. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och tar ansvar så att gruppen levererar enligt satta tidslinjer och kvalitetskrav. Du behöver ha förmåga att kunna driva gruppens och dina egna administrativa uppgifter parallellt med analysarbete.Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift. I rollen agerar du utifrån de riktlinjer och krav som styr arbetet inom läkemedelsindustrin, det krävs att du strukturerat och noggrant utför och dokumenterar dina arbetsuppgifter.

Om tjänsten

Tjänsten är ett uppdrag på 9 månader. Arbetstiden är förlagd till dagtid med viss helgtjänstgöring (man jobbar 1 dag var 7:e helg).


Vi ser fram emot din ansökan,

Hays Specialist Recruitment

Ansök nu