Uppsala: Butikschef till WHSmith Arlanda

Hitta ansökningsinfo om jobbet Butikschef till WHSmith Arlanda i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2019-08-20 // Varaktighet: Heltid

Resan är ett ypperligt tillfälle för att läsa och koppla av. Det har WHSmith tagit fasta på och erbjuder resenärerna ett förstklassigt utbud av tidningar och magasin. Tidskrifter för alla intresseområden och på flera språk finns här. Du hittar WHSmith världen över på flygplatser, tågstationer och busstationer.Att arbeta som Butiksschef på WHSmith innebär ett utvecklande arbete i en omväxlande, spännande och internationell miljö. Vi söker dig som brinner för sälj, service och ledarskap och som vill utvecklas i ett internationellt företag med stora möjligheter att göra karriär.För att trivas som butikschef tror vi att du trivs med att arbeta självständigt, du är bekväm i att ta snabba beslut och arbeta i en föränderlig miljö. Du stimuleras av mötet med våra kunder och av att leda, utveckla och motivera dina medarbetare. Då du kommer att ha många kontaktytor är det en fördel om du är öppen och social.Dina arbetsuppgifter innebär: -Försäljningsansvar för att driva försäljningen i enlighet med företagets mål -Personalansvar för avdelningens säljare och skiftledare-Resultatansvar för enheten-Säkerställa att konceptet följs på avdelningen- Alltid sträva efter en mycket hög servicenivåDu rapporterar till Operations Manager.SSP är med i VISITA och har kollektivavtal med HRF och Unionen. Vi erbjuder friskvårdsbidrag.Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.Vid frågor kontakta: marc.forth@ssp.seOm arbetsgivarenSSP runs restaurants and shops in 30 countries. After more than 60 years in the business we today have 30 000 employees serving 1 000 000 customers every day. You can find our business in places where people are on the go, such as railway stations, airports and arenas. We operate our own and franchised brands for example WHSmith, Upper Crust, Starbucks, Caffè Ritazza, Burger King, M&S Simply Food and O´Learys. Website: www.foodtravelexperts.com/sweden

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Butikschef

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Butikschef.

Stationschef till Preem Uppsala (Marmorvägen 2)

Läs mer Jan 11
Vill du följa med på en bättre resa tillsammans med dina kollegor?
Om så är fallet så kan vi erbjuda dig en plats i bilen på väg mot en bättre resa. På våra cirka 100 bemannade stationer så är ingen dag den andra lik och du kommer att ha ett otroligt varierande arbete, likväl som lika stor variation i människor som besöker nån av våra stationer.

Lite kort om Preem
Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier som är belägna i Göteborg och Lysekil räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Läs allt om detta på preem.se

Vi har också ett rikstäckande servicenät med 570 drivmedelsstationer för privat- och yrkestrafik. Det är till ett av dessa drivmedelsstationer som vi nu söker en Stationschef!

Om rollen som Stationschef
Är du en driven och engagerad blivande Stationschef på Preem? Vi söker dig som vill vara med och utveckla en självklar och trivsam mötesplats på vår station i Uppsala.

Vi söker dig som vill ta en anställning hos oss med chans att senare ta steget att bli franchisetagare och bli din egen chef.

Som Stationschef på Preem får du fullt ansvar för lönsamhet, försäljning och att du driver din station som om det vore din egen samtidigt som du får möjligheten att representera ett välkänt och starkt varumärke i branschen. Du följer Preems butikskoncept och får stöttning av Preem för verksamhetsstyrning, HR, marknadsföring, administration, sortiment, kategoristyrning, butiksmiljö och utbildning.

Som stationschef är du ansvarig för personal, rekrytering, inköp och myndighetskrav för butiksverksamheten. Du driver försäljning och aktiviteter kopplade till kampanjer, budget samt resultat och service.

Förutom att du kan ta hjälp av medarbetare på Preem finns det även ett etablerat nätverk av franchisetagare och stationschefer inom Preem som delar erfarenheter med.

Du blir en viktig del av Preems varumärke
För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, ansvarstagande, nyskapande och inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör. Som stationschef är du Preems ansikte utåt. Du är en viktig ambassadör för vårt varumärke och ser vikten i att skapa starka kundrelationer!

Vad ser vi att du behöver för att lyckas?
Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap, sälj och service. Du har förmågan att kunna utveckla dina medarbetare och butiken. Har du erfarenhet av att driva eget företag är detta starkt meriterande.

Du har minst gymnasial utbildning. Du behöver vara ekonomiskt sinnad och kunna ta ansvar för stationens omsättning och resultat.

Vi lägger stort vikt på dina personliga egenskaper.

Är det här du?
Som Stationschef hos oss är du driven, prestigelös och deltar i det dagliga arbetet, är inte rädd för ”att kavla upp armarna”. Du har förmågan att skapa en god arbetsmiljö och får dina medarbetare att trivas på arbetet vilket kommer återspeglas i en trivsam och lönsam station. Vidare är det viktigt att ha ordning och struktur då det är många frågor att hantera som myndighetstillstånd, budget, schemaläggning etc.

En drivmedelsstation för alla
På Preem är mångfald och inkludering en av våra viktigaste frågor.

Varje person bidrar genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet till att vi ständigt ska kunna bli bättre.

Vi på Preem ser mångfalden som en förutsättning för att vi hela tiden ska utveckla det vi gör och vara en ledande aktör i omställningen till ett hållbart samhälle.

Vi lägger ett stort värde i våra olikheter där vi som bolag kan spegla samhället och våra besökare på station.

Anställningsvillkor

Lön: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidare med inledande 6 månaders provanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Startdatum: Enligt överenskommelse

Arbetstider: Vardagar, men helg- och kvällsarbete kan förekomma

Ta reda på mer!
Om du är nyfiken på Preem som bolag så kan läsa mer på Preem.se. Om du har ytterligare funderingar om rollen så kan du nå ut till Distriktchef Olle Hedfors här nedan;

Mail: Olle.hedfors@preem.se

Urval och Intervjuer kommer att ske löpande så dröj inte med din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

MQ Marqet Norrtälje söker en Butikschef

Läs mer Apr 23
Är du en person som drivs av försäljning och ledarskap - Då är du den vi söker!
 
MQ Marqet söker en butikschef till Norrtälje. Du kommer att driva och leda ett team där kunden står i fokus.
 
I din roll som butikschef är du ytterst ansvarig för butikens totala försäljning, drift och resultat. Du kommer få möjligheten att tillsammans med butikens medarbetare skapa en härlig arbetsmiljö där du som ledare driver arbetet framåt.  
I ditt arbete som butikschef tillbringar du stor del av din arbetstid i butiken där du coachar, följer upp och fungerar som förebild för medarbetarna. Du kommer även ansvara för varuvisningen enligt MQs koncept och riktlinjer, genom att planera och leda butikskommunikationen avseende t ex kampanjer och försäljningsaktiviteter. Vi lägger stor vikt vid ekonomisk förståelse och letar efter dig som har flera års erfarenhet av ledarskap och butiksdrift och som älskar mötet med kunden.
 
Till oss tar du med dig: 
• Flerårig arbetslivserfarenhet av en liknande roll inom retail
• Dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla team med goda resultat 

För att lyckas i rollen tror vi att du är en kommunikativ, engagerad och inspirerande ledare som motiveras av att utveckla dina medarbetare genom delegering och ansvar, i syfte att skapa ett vinnande team som har roligt på jobbet. Genom säljteknik och ett stort intresse i kundmötet skapar du återkommande kunder. Du har en god förmåga att prioritera i ditt arbete, är målinriktad, agerar snabbt på ändrade förhållanden och ser möjligheter med nya utmaningar. Du är trygg i ditt ledarskap och har en mycket god förmåga att hantera svåra frågor och samtal med medarbetare. Du har erfarenhet av att arbeta med förhandlingar och konflikthantering och har kunskap inom personalfrågor. Vidare har du en god förståelse för den ekonomiska aspekten av att skapa en lönsam affär samt vana av att hantera olika IT-system så som schemaläggning- och rekryteringssystem.
För att trivas i rollen som butikschef är du en målinriktad, resultatorienterad och en självgående tävlingsmänniska. Att du brinner för mode och trender ser vi som en självklarhet!
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 90 % med inledande 6 månaders provanställning. Tillträde är enligt överenskommelse.
 
Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! Vi hanterar inga ansökningar via mail utan hänvisar till ansökningsfunktionen.
 
I samband med denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Har du frågor kring tjänsten hör av dig till ansvarig rekryterare Monica Sveiven.

Välkommen med din ansökan!


MQ Marqet är en konceptbutikskedja inom mode som säljer de stilrena och mer hållbara klassiska plaggen av hög kvalitet, det senaste modet samt second hand i vissa utvalda butiker.

Vi vill inspirera med kvalitativt och prisvärt mode noga utvalt för kunden som skall få marknadens bästa personliga service. Vi vänder oss till alla som befinner sig i det flexibla arbetslivet, där gränsen mellan arbete och fritid blir allt mer flytande.

Försäljningen sker i egna butiker och via e-handelsplattformar egna såväl som andras. Våra butiker finns i attraktiva lägen över hela Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har ett produktionskontor i Shanghai. MQ Marqet är Sveriges största varumärkeskedja som erbjudit stil sedan 1957.

Ansök nu

BUTIKSCHEF TRAINEE TILL JYSK UPPSALA

Läs mer Apr 22
Vill du utbilda och utveckla dig själv? Är du redo att kickstarta din karriär i ett av Sveriges bästa utbildningsprogram för ledarskap inom retail? Är du peppad på att ta ansvar för din egen butik inom 10 månader?
Då är det rätta valet för dig att söka till JYSK Butikschef Trainee-program! ?????
VAD VI ERBJUDER DIG
Du får chansen att bli en del av ett företag som vill vara kandidaternas förstahandsval när de väljer arbetsgivare. Vi är dynamiska och hos oss blir din röst hörd, du blir involverad och din utveckling är viktig. Dessutom får du som JYSK-ambassadör följande:
Ett utbildningsprogram som består av fem veckors interaktiv utbildning och ger dig alla verktyg du behöver för att driva en JYSK-butik. Med erfarna retail- och HR-proffs som coachar dig under hela programmet
En erfaren mentor i organisationen, tillgänglig för dig och ditt utvecklingsbehov
Möjligheter till egen utveckling och eget ansvar ?
Del av konkurrenskraftig säljbonus på 6% av omsättningsökning i butik
Förmåner, t.ex. friskvårdsbidrag, årlig JYSK-gala och andra sociala aktiviteter
30 dagars semester
Avtalspension
20% rabatt hos JYSK och företag inom Lars Larsen Group
Ett flexibelt arbetsschema med möjlighet att förena arbete, familj och fritid

VAD PROGRAMMET INNEBÄR
Vårt varierade program består av högkvalitativa utbildningar inom ledarskap, ledningsverktyg och butiksdrift. Det är en vinnande kombination av praktisk erfarenhet genom arbete i våra butiker och teoretisk kunskap. Generellt så kommer du att arbeta och lära dig i nära samarbete med andra trainees och bra mentorer.
Utbildningen sker på vårt eget träningscenter i Nässjö
Fem moduler av en veckas varaktighet: teorigenomgång, scenarion och rollspel, grupparbete och teambuilding
Mellan modulerna kommer du att utbildas på jobbet med utsedd Butikschefsmentor som ger dig coachning och vägledning

Det slutliga målet med Butikschefstrainee-programmet är att förbereda dig för att driva din egen butik inom en snar framtid.
Lär dig mer om JYSK Butikschefstrainee-programmet och träffa några av våra Butikschef Trainees ?här.
VAD DU SKA BIDRA MED
Engagemang för att ta ägandeskap över din egen utveckling, samt ta fullt ansvar och fatta beslut i en dynamisk vardag
Du är en god kommunikatör och kan skapa en positiv arbetsmiljö
Du är driven och resultatorienterad ?
Du vet hur du får saker gjorda: Du håller huvudet kallt och visar vägen, även i stressiga situationer ?
Du trivs med fysiskt arbete
Du tycker om att vara ledig en dag mitt i veckan, så att du kan vara redo för kunderna och ditt team på arbetet under helgen
Du älskar att sälja och är dessutom en riktigt skicklig säljare
Du har erfarenhet av att leda, motivera och utveckla medarbetare

REKRYTERINGSPROCESSEN
Vi behandlar ansökningar löpande och slutför rekryteringen när vi har hittat rätt kandidat. ?
Vi genomför alltid intervjuer – för utvalda tjänster kan du förvänta dig att genomföra tester och/eller en videointervju, där vi ser fram emot att höra varför du passar bra för jobbet.
OM OSS
Vi tror på att våra anställda är nyckeln till vår framgång, från en butik 1979 till mer än 3 300 butiker över hela världen idag. Det är därför vi strävar efter att erbjuda utveckling och möjligheter att växa inom JYSK, och vi är även stolta över att belöna engagemang och en bra insats bland våra medarbetare. Våra tre grundläggande JYSK-värderingar – Köpman, ?Kollega och Kåranda – beskriver det beteende och den attityd som vi kan förvänta oss av varandra. Vi litar på varandra och vi tror på delegering och frihet under ansvar.
På JYSK vill vi inkludera alla oavsett ålder, könsidentitet, sexuell läggning, etnicitet och erfarenhet. Tillsammans jobbar vi hårt för att säkra vår inkluderande kultur, som uppmuntrar, stödjer och hyllar våra medarbetares olika röster. Vi tror att en stor blandning av kompetenser, talanger och unika personligheter gör oss till ett starkare team.
För mer information, besök vår karriärsida.

Ansök nu

Akademibokhandeln Gävle söker Butikschef

Läs mer Apr 12
Vill du vara med och sprida läsglädje som butikschef i Gävle? 
 
Vi söker dig som vill arbeta som ledare i vår butik i Gävle Galleri Nian tillsammans med ett engagerat team. Du behöver ha siktet inställt på att överträffa kundens förväntningar, försäljning i blodet, öga för exponering, huvud för planering och hjärta för människor och ledarskap.
 
Vi vill ha ditt engagemang och om du delar vår passion för kunder, ledarskap och vårt sortiment så har vi ett roligt och utvecklande jobb till dig. Vi söker dig som drivs av att genom aktivt ledarskap leda, entusiasmera och utveckla säljarna i butiken.
Företagets värdeord Kunder, Mod, Ansvar, Tillsammans och Göra skillnad är en ledstjärna i vår vardag. Kundens upplevelse är vårt främsta mål och lagets välbefinnande, dess främsta medel.
 
Som butikschef hos Akademibokhandeln ansvarar du för resultat, personal, koncept och administration i butiken. Du är ansvarig både för att driva det dagliga arbetet och för att leda det långsiktiga arbetet och sträva efter förbättring och utveckling utifrån företagets mål.

 
Vi söker dig som:
• Är en erfaren och inspirerande ledare som drivs av att genom aktivt ledarskap leda, entusiasmera utveckla ditt team
• Brinner för försäljning både genom det direkta kundmötet och genom butiksexponering
• Har ledarerfarenhet från detaljhandeln
• Alltid är ett föredöme i varje kundmöte
• Känner dig bekväm att leda och genomföra förändringsprocesser'
• Trivs med att driva personlig försäljning mot uppsatta mål enligt företagets koncept
• Har god kommersiell kunskap och vet vad som skapar en framgångsrik butik
• Tar initiativ för att maximera butikens ekonomiska resultat.
• Kommunicerar tydligt med säljare, chefer och kollegor och är inte rädd för att fatta obekväma beslut
• Är strukturerad och organiserad.
 

Vi erbjuder:
• en nyckelroll hos en av Sveriges ledande aktörer inom försäljning av litteratur samt pappers- och kontorsprodukter
• en butikskedja präglad av stolthet över den egna produkten och en vilja att alltid möta kundens förväntningar
• ett synnerligen starkt varumärke i en spännande bransch med många möjligheter


Övrigt:
 
Tjänsten är på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. I alla rekryteringar görs bakgrundskontroller av slutkandidaterna.
Kom och sprid läsglädje tillsammans med oss!
 
I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment.
Om du stämmer in på beskrivningen ovan är du välkommen att söka tjänsten.

Vi erbjuder ett roligt och varierande arbete i en spännande och inspirerande bransch.
 
Varmt välkommen med din ansökan!



Akademibokhandeln är Sveriges ledande bokhandelskedja med 120 butiker över hela landet samt näthandel på akademibokhandeln.se

I våra butiker kan du få lästips och inspiration, besöka författarsamtal och signeringar, ta med barnen på sagostund och hämta ut välförtjänta Läsborgarmärken. Du kan välja och vraka bland ett brett sortiment av böcker, pappers- och kontorsvaror. Behöver du hjälp att välja så finns vi som jobbar i butiken nära till hands. Vår vision ”Läsglädje för alla" och våra värdeord kunden, mod, ansvar, tillsammans och göra skillnad ska ligga till grund för allt vi gör.

Läs mer om oss på www.akademibokhandeln.se

Ansök nu

Swedol Norrtälje söker Butikschef

Läs mer Apr 12
Sökandes drömjobb: Butikschef för B2B i Norrtälje
 
Är du en driven och affärsorienterad ledare som söker nya utmaningar? Då kan du vara den vi letar efter!

Om oss:
Swedol är ett företag med korta beslutsvägar, hög service och spännande framtidsutsikter. Vi är nu på jakt efter en ny butikschef för vår butik i Norrtälje.
 

Dina ansvarsområden som butikschef inkluderar:
• Ansvar för försäljning och personal inom butiken.
• Skapa en dynamisk butiksmiljö med aktiviteter och exponeringar tillsammans med dina kollegor.
• Säkerställa ett effektivt och kompetent team.
• Ledning och engagemang för att maximera butikens resultat.
• Sätta och följa upp mål samt rapportera till regionchefen.

 
Du förväntas också agera som en ambassadör för Swedol inom ditt geografiska område, där du bygger och underhåller starka kundrelationer. Detta inkluderar att presentera Swedols produkter och tjänster för olika kundsegment, såsom industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport samt jord- & skogsbruk. Du har stöd från engagerade medarbetare, säljteam, central marknadsföring och support från huvudkontoret.
 

Dina kvalifikationer och egenskaper:
• Erfarenhet inom detaljhandeln eller B2B-branschen som butikschef.
• Tidigare bevisad framgång i att leda och utveckla personal.
• Tekniskt intresse och förmåga att presentera produkter för kunder.
• Driven av försäljning och kundfokus.
• Branscherfarenhet är meriterande.

 
Personliga egenskaper som värderas:
• Starkt säljfokus och prioritering av kundens behov.
• Initiativrik och trivs i kundinteraktioner, med förmåga att motivera ditt team.
• Modig i beslutsfattande och tävlingsinriktad.
• Högt engagemang och empatisk med ordningssinne och stresstålighet.

 
Vi erbjuder:
Ett stimulerande och varierande arbete med utmärkta möjligheter till personlig utveckling och påverkan. Din insats kommer vara avgörande för butikens tillväxt.
 
Ansökan:
Vi rekryterar löpande så tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Ansökningar tas inte emot via e-post. För eventuella frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Niklasson på Retail Recruitment.
 
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Observera: I rekryteringsprocessen kan vi tillämpa personlighetstest, kreditupplysning samt utdrag från belastningsregistret.
 
Välkommen till Swedol – där du gör skillnad!


Swedol är multispecialisten för den profesionella användaren. Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt.

Swedol driver webbhandel och cirka 100 butiker i Sverige. Kunderna finns huvudsakligen inom Bygg och anläggning, Industri och verkstad, Åkeri och transport, Jord- och skogsbruk samt Offentlig service.

Swedol är tillsammans med bland annat TOOLS och Grolls en del av Alligo-koncernen. I Sverige hittar du oss ofta samordnade i gemensamma butiker. Våra säljare arbetar också gemensamt för alla tre koncept.

På koncernens hemsida alligo.com kan du läsa mer om t ex vårt hållbarhetsarbete.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Jobbet.se/LS Jobbet AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Jobbet.se/LS Jobbet AB .

Växa Sverige söker ny kollega med intresse för genetik och Big Data!

Agronom
Läs mer Nov 4
Växa Sverige söker en ny kollega med utvecklingsansvar för våra produktions- och uppföljningsverktyg inom genetik och avel för nötkreatur. I tjänsten kommer du också att arbeta med beräkning av genetiska värden, som sedan används som urvalskriterier för djur att använda i avel.
I tjänsten hos oss kommer du att:
Leverera kvalitetssäkrat material till den regelbundna avelsvärderingen och säkerställa resultatet.
Arbeta med kvalitetssäkring av de databaser och datamaterial som ingår i avelsvärderingen.
Utveckla nya användningsområden för det omfattande data som finns i kodatabasen och andra datakällor.
Utveckla och förvalta våra avelsverktyg i samråd med användare.
Agera kravställare gentemot IT-utvecklare.
Ge användarstöd och råd till avelsverktygens användare.
Utifrån dina intressen och erfarenheter finns också möjlighet att delta i vårt utvecklingsarbete för att stärka det nordiska avelsarbetet eller att gå mer in på djupet i IT-utveckling och förvaltning.

Vi står inför en spännande period då avelsarbetet är i ständig utveckling och kundernas krav på avelsvärderingen hela tiden ökar.
Som vår nya kollega i Växa Sveriges avdelning Kunskap och Utveckling arbetar du aktivt med utveckling av lantbruksföretag med mjölk- och köttproduktion och du kommer ingå i ett team med olika kompetenser.
Lämplig utbildning och erfarenhet
Akademisk examen inom relevant område; agronom/husdjursvetenskap, IT, bioinformatik eller liknande. Vi tror att du har ett stort intresse för biologi och databashantering / programmering och gärna arbetslivserfarenhet från något av dessa områden. Kunskaper i programspråken och SAS är meriterande.
Som person är du noggrann och initiativrik. Du trivs med ett jobb som innehåller en blandning av kreativt nytänkande och en del arbetsuppgifter av mer rutinartad karaktär. Du har lätt för att skapa goda relationer och att samarbeta.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper såsom egen drivkraft, stort engagemang och förmåga att möta människor. Arbetet är självständigt där du aktivt planerar och genomför dina arbetsuppgifter i samråd med chef och kollegor.
Omfattning och placeringsort 
Heltid och tillsvidare med placering på något av våra kontor i Uppsala eller Eskilstuna.
Lön enligt överenskommelse.
För mer information är du välkommen att kontakta 
Utvecklingschef Fredrik von Unge, fredrik.vonunge@vxa.se  070-298 11 95
Facklig kontaktperson: Jessica Stenvall, jessica.stenvall@vxa.se  070-269 29 15
Ansökan senast 2019-12-15
Intervjuer kan komma att ske löpande.
 
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Junior rekryterare

Researcher, rekrytering
Läs mer Nov 8
Vi på Jobbet.se har ett starkt engagemang i vår verksamhet och ett intresse för vår omvärld. Vi vet att varje lyckad rekrytering skapar tillväxt ute hos våra kunder och välfärd till samhället. Nu söker vi dig som vill vara en del av vårt härliga gäng och göra våra kunder lite bättre varje dag!
Dina arbetsuppgifter
Som junior rekryterare hos oss kommer du att ansvara för delmoment i våra kunders rekryteringsprocesser. Du arbetar i nära samarbete med kunden gällande framtagande av kravprofil, annonsutformning, val av annonskanaler, publicering och uppföljning av resultat. I dialogen med kund är du rådgivande och uppmärksammar affärsmöjligheter. Vidare kommer du att arbeta med search vilket innebär att kartlägga kandidater till aktuella rekryteringar via olika sökverktyg, kontakter och nätverk. Du etablerar kontakt med kandidaterna och skapar ett intresse för den aktuella tjänsten. I rollen har du många kontaktytor, såväl externt med kunder och kandidater som internt med rekryteringskonsulter och säljare.
På Jobbet.se finns goda möjligheter att utvecklas inom rekrytering och successivt ser vi att du kommer ta större ansvar för fler moment inom rekryteringsprocessen.
Om dig
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom HR-området och är i början av din karriär. Vi är ett företag som ligger i framkant gällande annonsering i sociala medier och vi ser därför att du har vana av att formulera texter och hantera bilder i t.ex. Photoshop eller annat verktyg. Har du tidigare jobbat med annonsering i sociala medier är det meriterande. Din skrivna och talade svenska är mycket god och du har även goda kunskaper i engelska. Självklart är du en van datoranvändare.
Våra kunder har förtroende för oss, de vet att vi stöttar dem och ger goda råd, de litar på att när vi föreslår något som betyder en extra kostnad så är det för att vi ser ett verkligt behov av den insatsen. Därför är det viktigt att du som person är ambitiös, utåtriktad och relationsskapande och har ett genuint intresse för rekrytering. Du trivs med administrativa uppgifter och har ett flexibelt och strukturerat arbetssätt.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är en heltidstjänst, tillsvidare. Vårt huvudkontor finns på Fyristorg 6 i Uppsala i underbara 1700-talslokaler.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta VD Sofie Skaränger på 018–4707107.
Vi hanterar inkommande ansökningar löpande så skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 15 december 2019. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Hyresadministratör

Fastighetsassistent
Läs mer Sep 11
Om tjänstenI rollen som hyresadministratör kommer du tillhöra teamet Avgifter & Hyror om fyra personer som samarbetar tätt med huvudsakliga arbetsuppgifter relaterade till överlåtelseavtal och hyresreskontra. Teamet arbetar med arbetsuppgifter såsom bl a överlåtelseavtal, pantsättningar, mäklarbilder, parkeringsavtal, kvartalsavisering samt med inbetalningar och kundreskontra, där man i rollen kommer att ansvara för vissa arbetsuppgifter självständigt. Vi söker dig somTidigare har erfarenhet av hyresadministration, gärna inom fastighetsbranschen eller som har arbetat exempelvis som ekonomi- eller mäklarassistent. Har systemvana och goda kunskaper i OfficepaketetTalar och skriver svenska obehindratVi tror att du som söker har en god social förmåga och trivs i kontakten med nya människor där du har en professionell framtoning. Du känner dig trygg med att ta kontakt både internt och externt för att få tag i rätt information, framförallt per telefon. För att trivas i denna roll tror vi även att du trivs med att arbeta självständigt, är noggrann i ditt arbetssätt och arbetar strukturerat.Trivs du i en roll med högt tempo, med självständigt arbete samtidigt som du har stöttning från dina kollegor och ser det som en självklarhet att hjälpa andra, då är detta rätt tjänst för dig!Övrig informationTillsvidareanställning, heltid.Månadslön enligt överenskommelse.Sista ansökningsdag 14 oktober 2019. Vi behandlar ansökningar löpande.Om företaget ?Mediator AB är ett fastighetsförvaltningsbolag som erbjuder ekonomisk förvaltning till främst bostadsrättsföreningar och samfällighetsföreningar. Företaget har varit verksamt sedan 1979 och har idag 17 anställda. Kontoret ligger i trevliga lokaler i centrala Uppsala.

Ansök nu

Javautvecklare med inriktning på integration

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 10
IT-sektionen på Akademiska sjukhuset har idag ca 120 medarbetare fördelade på avdelningarna Infrastruktur, Arbetsplats, Drift och Verksamhetsstöd. Inom IT-sektionen finns medarbetare med skiftande kompetens som spänner över ett systems hela livscykel. Oavsett i vilken roll du är anställd så arbetar du med samhällskritiska funktioner. Att vara en del av en högkompetent verksamhet ger också ständiga möjligheter till egen kompetensutveckling. Vi är arbetsplats med höga ambitioner att vara en god arbetsgivare – för oss är det viktigt att du trivs både med ditt arbete och har utrymme för familjelivet.Nu behöver vi förstärka med en integrationsutvecklare med erfarenhet av utveckling i Java till vårt integrationsteam.ArbetsuppgifterSom integrationsutvecklare kommer du att driva utvecklingsprojekt från inhämtande av krav och kravanalys, via systemutveckling till förvaltning. Du har flera parallella projekt, allt från mindre anpassningar till större utvecklingar. Du kommer att jobba med uppdrag inom hela Region Uppsala och du kommer att ha många kontaktytor inom vård, kollektivtrafik, fastighetsförvaltning, administrativ förvaltning och förstås med dina kollegor inom IT-sektionens olika avdelningar. Vi arbetar agilt enligt ITIL. Här arbetar vi i en föränderlig verksamhet med behov av nytänkande och utveckling. Det betyder att du både får möjlighet att och förväntas bidra till förbättring och utveckling också av interna processer och arbetssätt.Din bakgrundVi söker dig som har 3-5 års erfarenhet av utveckling i Java, gärna inom området integration. Du har relevant högskoleutbildning eller har inhämtat motsvarande kunskap på annat sätt. Du har erfarenhet av och aktuella kunskaper inom Java. Mycket god svenska i tal och skrift liksom god engelska är ett krav. Har du tidigare arbetat i en komplex IT-miljö kommer det att vara dig till nytta. Erfarenhet av integrationsplattformen Mule ESB är en merit.Du är en person som drivs av att få skapa kvalitativa lösningar. Du förstår din roll i organisationen, där IT är ett verktyg och ett stöd för en välfungerande kärnverksamhet. Du har förmågan att flexibelt anpassa dig till samarbete med såväl IT-kunniga kollegor som kunder/beställare inom kärnverksamheterna.Annat viktigt att vetaVi erbjuder dig en både omväxlande och ansvarsfull roll där du blir en viktig kugge i det maskineri som driver Region Uppsalas verksamhet framåt med hög kvalitet, kostnadseffektivitet och optimerade arbetsmetoder. Region Uppsala bedriver komplex och kunskapsintensiv verksamhet - här finns i stort sett oändliga möjligheter att lära sig nytt, inte bara inom ditt eget kunskapsområde. Dessutom är vi en arbetsplats där du kan ha balans i livet - här finns plats för både arbete och fritid!Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.Din ansökan vill vi ha senast 30 september 2019.

Ansök nu

Serviceelektriker

Serviceelektriker, installation
Läs mer Sep 10
Tekniska avdelningen är på väg framåt och vi behöver bli fler medarbetare. Nu söker vi dig som vill bli en av medarbetarna i Driftenhetens El-grupp. Tillsammans med dina kollegor svarar du för drift och underhåll på Akademiska sjukhuset.?I gruppen finns ett 20-tal kompetenta medarbetare med kunskap inom el, teleteknik, hissteknik, rörpost och mekanik. Som serviceelektriker kommer du att ha ett självständigt och varierande arbete. Via fastighetssystemet fångar du dagligen upp arbetsordrar och ger dig sedan iväg på cykel inom sjukhusområdet. Utöver att hantera de fel som uppstår och mindre installationer arbetar du också med den årliga tillsynsplanen. Fastighetsbeståndet är av växlande ålder och du arbetar med allt från toppmoderna nybyggda fastigheter till dem med några år på nacken. Systemen inom ett sjukhus är stora och komplexa - stöter du på problem du inte kommer vidare med så finns alltid bollplank och kunskapsstöd bland dina arbetskamrater, din chef och hos våra systemförvaltare.Din bakgrund och kompetensVi vänder oss till dig som är intresserad av el-teknik och som trivs i en miljö där du möter både nytt och gammalt, enkelt och komplicerat. Du är nyfiken och intresserad och trivs med att möta många olika människor och yrkesgrupper. Du är en person som gillar att lösa problem, initiativtagande och självständig. Du har elcertifikat och minst ett par års yrkeserfarenhet inom området. Din svenska är mycket god. Du är van vid datorn som arbetsverktyg. Körkort ser vi som meriterande. Lockas du av att få arbeta med ett brett utbud av fastighetsteknik i en samhällsviktig verksamhet med höga krav på driftsäkerhet? Gillar du att jobba självständigt men ändå vara en del av en arbetsgrupp? Då kommer du att trivas hos oss och vi med dig!Vi erbjuder dig ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Du kan läsa mer om våra förmåner på Region Uppsalas hemsida. Varmt välkommen med din ansökan, senast den 30 sep 2019. Vi kommer dock att bearbeta inkomna ansökningar löpande och därför bör du skicka din ansökan snarats. Vi vill att din ansökan innehåller bifogat CV eller länk till CV online. Ev frågor besvaras av rekryteringskonsult Anna-Karin Moazzami, 018-470 71 10.

Ansök nu