Uppsala: Inköpsassistent till e - handelsbolag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Inköpsassistent till e - handelsbolag i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2018-07-24 // Varaktighet: Heltid

Vi söker nu en inköpsassistent till vårt huvudkontor i Uppsala. I rollen som inköpsassistent hos oss på iPiccolo AB kommer du organisera allt inköpsarbete för att säkerställa produkttillgänglighet som bestäms från tid till annan av företagets ledning. Tillsammans med inköpschefen kommer du säkra effektiva och kvalitativa inköp och leveransprocesser samt upprätthålla en väl fungerande relationer med leverantörer och andra partners som berör denna roll och arbetsinnehåll. Som inköpsassistent jobbar du tillsammans med inköpschef och övriga på inköpsavdelningen för att säkra lagrets optimering och uppnå företagets mål för bl.a. kapitalbindning, lageromsättningshastighet, inkuranshantering och likvärdiga rutiner som bidrar till lagrets värdering och beskaffenhet. I övrigt skall rollen även bidra till övriga på inköpsavdelningen förekommande arbetsuppgifter.

För att lyckas i rollen som inköpsassistent ser vi att du har god kommunikations- och samarbetsförmåga eftersom rollen innebär omfattande kontakt med medarbetare såväl som leverantörer. Utöver dessa egenskaper är du förmodligen lättlärd, noggrann, driven och trivs med att jobba i högt tempo samt uppvisar god struktur i ditt arbete. Vi ser gärna att du som söker har en utbildning inom supply chain eller en inköpsrelaterad utbildning.

iPiccolo, tidigare inkClub, grundades 2000 och är stolta att än idag kunna titulera oss Europas bästa e-handelsbolag inom förbrukningsvaror. Vi omsätter 700 miljoner varje år med hjälp av vår försäljning i 11 olika länder och våra ca 80 fantastiska medarbetare som gör sitt yttersta varje dag. Vårt huvudkontor ligger i Uppsala varifrån marknader och funktioner hanteras. Företaget expanderar med nya affärsområden och är i ständig utveckling.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Inköpsassistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Inköpsassistent.

Purchasing and Project Coordinator to expanding Olink

Läs mer Feb 29
An opportunity has opened up for you who want to be part of a rapidly growing life science company dedicated to advancing the understanding of human diseases. At Olink, you will work with world-leading technology and products contributing to the development of precision medicine. We are looking for an individual with prior experience in life science and project management, eager to grow with Olink. Take advantage of this opportunity and apply for a position that genuinely contributes to enhancing people's health. We look forward to receiving your application!

OM TJÄNSTEN
Over a few years, Olink has evolved from a small company offering analysis of a few hundred proteins to a NASDAQ-listed organization with a robust global presence. They now conduct analyses covering over 5000 proteins. Their products are utilized in medical areas such as cardiovascular diseases, cancer, and neurological disorders. In a span of five years, the company has analyzed over a million samples, generating nearly 90 million data points for hundreds of customers, including research institutions and pharmaceutical companies. In the role as a Purchasing and Project Coordinator, you will belong to the Global Procurement Department that is responsible of procuring the goods, raw materials & services required to operate the organization effectively. In this position, you will be participating in activities as part of development and design transfer projects. You will also help managing projects driven by Procurement to ensure cost savings, quality and reliability in Supply. There will be a lot of cross organizational contact, so good communication skills in combination with a structured way of working and a business-driven mindset is valuable. You are welcomed into a group with colleagues from different nationalities with an open, driven and helpful atmosphere.

Your role at Olink is a consulting assignment, which means that you will be employed by Academic Work and work as a consultant at Olink. The assignment will be full-time and is expected to last at least four months ahead. There might be a chance for extension, provided there is space for it, and all parties are satisfied with the collaboration.

You are offered
- To become part of a stable organization where your initiatives and ideas are valued
- The opportunity to work in an innovative, international environment at a company that values diversity and inclusion
- Work at an organization that our current consultants describe as a fantastic workplace

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* Managing projects and change control errands driven by Procurement
* Participating in activities for development and design transfer projects
* Participating in expanding the supplier market
* Implementing new purchasing processes
* Producing statistics regarding supplier performance


VI SÖKER DIG SOM
- University degree within the Life Sciences field
- Experience within the life science industry
- Good knowledge of the MS Office package
- Experience from work in ERP systems
- Has excellent proficiency in English, both spoken and written

It is meritorious if you have:
- Previous experience working in a purchasing role within the life science industry
- Previous experience working in project-based roles within the life science industry
- Experience with regulatory requirements ISO 13485
- Good knowledge of Swedish, both spoken and written

As an individual, you are driven, results-focused, and flexible. You thrive on social interactions and possess excellent communication skills. You should enjoy taking initiative and embrace new challenges. Given that you'll be part of a team, strong cooperation skills are essential. Additionally, you have a logical approach and an analytical perspective when solving problems.

Other information
- Start: ASAP (Maximum 1 month notice period)
- Scope: Full time, office hours
- Placement: Central in Uppsala
- Other: Primarily work on site but with the possibility to work remote

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Read more about Olink - HERE!

Ansök nu

Inköpsassistent till Svenska kyrkan!

Läs mer Jan 25
Just nu söker Svenska kyrkans inköpsfunktion i Uppsala att utöka deras team med en inköpsassistent. Du kommer ha en dynamisk roll och stötta deras strategiska inköpare med stort och smått.

OM TJÄNSTEN
Svenska kyrkan finns där människor finns, och består i Sverige av drygt 1300 församlingar. En del utav organisationen är kyrkokansliet som arbetar med frågor som rör hela Svenska kyrkan och på så vis kan stärka kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar. På kyrkokansliet arbetar cirka 500 anställda fördelat på elva avdelningar.

Svenska kyrkans inköpsteam är en del av ekonomi- och finansavdelningens stab och består idag av tre strategiska inköpare som ansvarar för inköp på nationell nivå samt ger stöd i inköpsfrågor till hela Svenska kyrkan. I rollen kommer du att stötta inköparna i deras dagliga uppgifter kopplat till bland annat upphandling, kartläggning, analys och leverantörsstyrning. För rätt person finns även möjligheten att växa i rollen och få utökat ansvar men stort fokus initialt är på avtalsadministration. Rollen innebär breda kontaktytor internt såväl som externt och passar dig som gillar administrativt arbete i kombination kommunikation.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Academic Work som löper under hela 2024. Därefter finns eventuell möjlighet till förlängning om behov kvarstår och samarbetet uppskattas av båda parter.

Du erbjuds
- En trevlig arbetsplats som genomsyras av prestigelöshet och låg personalomsättning
- Arbete inom en stor, rikstäckande organisation
- Bred variation av inköpsrelaterade uppgifter

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbete med hantering samt framtagande av avtal
* Assistera vid stora upphandlingar samt mindre inköp
* Diarieföring och registrering
* Stötta verksamheten i inköpsfrågor
* Övriga administrativa uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av inköp från arbete eller utbildning
- Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift då språket används i det dagliga arbetet

För att lyckas och trivas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Serviceinriktad och prestigelös

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Svenska kyrkan och deras verksamhet här!

Ansök nu

Inköps assistent till Uppsalas bästa e-handlare!

Läs mer Maj 11
Prodea är ett auktoriserat bemanningsföretag med AAA rating. Vi väljer omsorgsfullt våra kunder där vi rekryterar och bemannar guldkorn med stort hjärta. Vi är inga unika snöflingor med flashiga presentationer, fet hemsida med en unik hiss pitch men däremot jobbar vi hårt och tar aldrig kortsiktiga beslut. Det är därför vi har Sveriges bästa kunder och kanske världens bästa 350 kollegor med fler på väg in som vill joina oss.

Vi gör det enkelt för våra kunder att köpa våra tjänster, utmanar de stora trötta bemanningsföretagen och tar marknadsandelar dagligen och det är därför vi i år hamnade på 10e plats i ????Di Gasell???? vilket vi är mycket stolta för.

Nu söker vi på Prodea en inköps assistent till ett stort handelsbolag på webben!

Söker du en trygg heltidsanställning, med rättvis ersättning & fina utvecklingsmöjligheter?

Gillar du att ha många bollar i luften?
Är du service minded på riktigt?

Har du svarat Ja på dessa frågor så läs vidare!

Vår kund erbjuder!

En fantastisk arbetsplats i ljusa lokaler centralt i Uppsala.

Magiska kollegor & starka ledare som bryr sig på riktigt.

Att vara en del av kanske Nordens vassaste E-handels grupp.

Rättvis anställning där prestation belönas.

Prodeas tidigare rekryteringar vittnar om ovan och det är med stolthet vi får leverera till kunden igen. Detta är en bra arbetsplats på riktigt.



Rollen!

Som inköps assistent skall man tillsammans med inköpschef och övriga kollegor på inköpsavdelningen säkra lagrets optimering för att uppnå företagets mål för bl.a. kapitalbindning, lager omsättningshastighet, inkurans hantering och likvärdiga rutiner som bidrar till lagrets värdering och beskaffenhet.

Du som söker tjänsten bör tjäna dig familjär med fler av uppgifterna nedan.

- Delta i avdelningens arbete gällande tidsplanering, aktivitets listor, initiera mål, utveckla inköps strategin, kostnadsbesparingar, genomföra kostnadsanalyser, kostnadskontroller, följa upp och avrapportera resultat och trender.

- Daglig produktionsplanering

- Upprätta process- och rutinbeskrivningar

- Säkerställa att lager, regler, certifieringar och anskaffnings policy följs.

- Arbeta med inköp av kampanj artiklar tillsammans med medarbetare på
inköpsavdelning och säljavdelningen.

- Uppföljning och bevakning av genomförda inköp samt kontakt med leverantörer.

- Löpande kontakt med företagets medarbetare, kundtjänst och lager gällande
frågor rörande inköpen.

- Ta fram försäljnings statisk för analys och som underlag för framtida inköp.

Vi kommer att anställa ASAP.

Tror du att du är rätt person så skicka ansökan så hör vi av oss inom kort.

Ansök nu

Sourcing Sustainability Program Associate till vår globala kund i Uppsala

Läs mer Okt 13
Vi söker nu en Sourcing Sustainability Program Associate till vår globala kund i Uppsala. Har du erfarenhet av att arbeta inom hållbarhet och nu söker en ny rolig utmaning? Då kan detta vara rollen för dig!

Tjänsten är på heltid med beräknad start i mitten av november och kommer att pågå till sista september 2024, med goda möjligheter till fortsättning för rätt person. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd som en av Poolias mycket uppskattade konsulter.

Vi genomför urval och intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan redan nu!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Samarbeta med övriga teamet för att tillsammans arbeta för att nå hållbarhetsmålen
• Arbeta tvärfunktionellt med andra avdelningar för att säkerställa att processer och plattformar fungerar på bästa möjliga sätt, detta för att garantera effektivitet i hela organisationen
• Skapa och driva åtgärder för regelbunden rapportering gällande hållbarhet samt identifiera områden för förbättring
• Driva åtgärder för förbättring gällande digital hantering av data
• Stödja verksamheten i att uppnå sina hållbarhetsmål genom nära samarbete med Sourcingteamet och leverantörerna

Vem är du?
Vi söker dig som har en kandidatexamen inom relevant område och har erfarenhet av att arbeta med att bygga långsiktiga relationer med leverantörer och kunder. Vi ser även att du har erfarenhet av att arbeta inom hållbarhet. Har du erfarenhet av inköp sedan tidigare ser vi det som meriterande. Du är van användare av MS Office, främst inom Excel och Power Point, samtidigt som du besitter kunskaper inom systemet Magic. Du kan uttrycka dig mycket väl i engelska, både i tal och skrift.

Som person brinner du för att minska koldioxidutsläpp och har förmågan att hantera flera prioriteringar samtidigt. Du är en självständig problemlösare med god förmåga att leda över olika funktioner. Du är van att ta snabba beslut med kunden i fokus och strävar alltid efter att hålla deadlines.

Låter detta som en tjänst för dig? Varmt välkommen in med din ansökan!

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Inköpsassistent till Uppsala

Läs mer Mar 10
Vi söker en inköpsassistent till väletablerat e-handelsföretag i Uppsala.

Som inköpsassistent är ditt jobb att tillsammans med inköpschefen säkra effektiva och kvalitativa inköp och leveransprocesser. Du kommer att skapa och upprätthålla relationer med leverantörer och partners och organisera inköpsarbetet för att säkerställa produkttillgången. Du kommer delta i avdelningens arbete när det gäller tidsplanering och aktivitetslistor, initiera mål och utveckla inköpsstrategin samt åstadkomma kostnadsbesparingar och genomföra kostnadsanalyser. Du kommer också genomföra förhandlingar och följa upp och avrapportera resultat och trender.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Daglig produktionsplanering tillsammans med övriga medarbetare.

- Upprätta process- och rutinbeskrivningar samt se till att hålla dessa uppdaterade.

- Säkerställa att lagar, regler, certifieringar och inköpspolicys följs.

- Arbeta med inköp av kampanjartiklar tillsammans med medarbetare på
inköpsavdelning och säljavdelningen.

- Löpande kontakt med företagets medarbetare, kundtjänst och lager gällande inköpsfrågor.

- Uppföljning och bevakning av genomförda inköp samt kontakt med leverantörer.

- Ta fram försäljningsstatistik för analys och som underlag för framtida inköp.

Vi söker dig som älskar att jobba med inköp och administration och som är analytisk och strukturerad i ditt arbetssätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av e-handel och förhandling och är van att upprätthålla relationer till leverantörer och partners. Inom affärsområdets webbshop säljs bl.a. varumärken inom tobak och godis.

Hos oss råder ett högt arbetstempo där ett gott samarbete är en förutsättning för att vi ska vara framgångsrika i vår leverans. Vi värnar således om att ha en god och trevlig stämning på jobbet. Vi är dessutom ett mångfacetterat bolag och ser mycket positivt på intern kompetensutveckling. Då företaget har många affärsområden finns goda utvecklingsmöjligheter. Vi är ett härligt gäng som sitter i stora ljusa lokaler i Uppsala.

Varmt välkommen att ansöka!

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från INKCLUB AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från INKCLUB AB .