Team Olivia
Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. Bolaget sysselsätter idag drygt 12 000 medarbetare och blev år 2023 utsedd till ett av årets Karriärföretag.
Vårt bolag Olivia Omsorg söker nu en Verksamhetschef till tre av våra verksamheter, varav en är en helt ny gruppbostad med planerad uppstart under senvåren 2024, inom LSS med inriktning personkrets 1
Om rollen
Som verksamhetschef har du det yttersta helhetsansvaret för 3 verksamheter. Din huvuduppgift är att leda och driva arbetet på boendet. På vår nya verksamhet får du en fantastisk möjlighet att starta en ny enhet med allt vad det innebär; bygga team, skapa och implementera dagliga rutiner och en god arbetsmiljö.
Övriga två verksamheter är etablerade och här har du såklart som i den nystartade verksamheten det övergripande personal- och arbetsmiljöansvaret och ansvaret för den dagliga driften. Tillsammans med dina medarbetare skapar du en kvalitativ och trygg boendemiljö för våra brukare. Till din hjälp har du stöttning av en samordnare. Därtill finns ett antal specialister inom diverse stödfunktioner såsom HR, ekonomi, kvalitet och metod som stöttar dig i ditt dagliga arbete.
Som verksamhetschef ingår du i Olivia omsorgs ledningsgrupp och samarbetar med andra ledare i regionen. Du är tillståndsbärare för verksamheten gentemot IVO.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Driva och arbetsleda det dagliga arbetet på vår verksamheten med personal och arbetsmiljöansvar
Hantera externa kontakter tex IVO, anhöriga, kommuner mm och uppnå ett gott samarbete med klient, beställare och anhöriga/vårdnadshavare
Bedriva löpande kvalitets- och verksamhetsutveckling
Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs
Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål
Skapa ett gott samarbete med stödfunktionerna; HR, ekonomi, kvalitet och metod teamet
Vem är du?
Du har din grund som socionom eller beteendevetare. Sedan din examen har du skapat dig erfarenhet av LSS och allra helst i rollen som chef eller samordnare/platsansvarig. Som ledare vill du jobba verksamhetsnära och driva förändringsarbete. Då du även kommer att starta upp en ny enhet brinner för att skapa och sätta processer, bygga team, liksom att arbeta med kvalitets- och verksamhetsutveckling. Du har en god förmåga att arbeta målinriktat och metodiskt och ser helheten i verksamheten. Vidare är du tydlig i din kommunikation, vågar ta ett stort ansvar och proaktivt hitta lösningar för att skapa den bästa boendemiljön för våra brukare. I övrigt är du van att arbeta mot uppsatta mål och har erfarenhet av budgetarbete samt ekonomisk uppföljning.
För dig är det en självklarhet att du uppnår ovan genom att skapa en trygg, hälsosam och positiv arbetsmiljö med engagerade, kvalificerade och lyhörda medarbetare.
Kvalifikationskrav
Högskoleutbildning såsom socionom eller beteendvetare om minst 180 hp
Om ej socionom ser vi att du har läst socialrätt om minst 7,5 hp och efter din examen har du arbetat med LSS och vidareutbildat dig i kurser med inriktning mot LSS
Mycket goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift
B-körkort
Meriterande om du därtill har:
Erfarenhet av arbete inom privat sektor och i personalintensiv verksamhet
Arbetat med eller i uppstart av ny verksamhet
Placering
Du kommer att vara placerad på våra verksamheter i och runtomkring Almunge, i Uppsala län.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig ett spännande ledaruppdrag med möjlighet att skapa relationer med kunder, medarbetare och uppdragsgivare på alla nivåer. Du får en roll där du kan vara med och påverka din och dina kollegors arbetsvardag och ramarna för verksamheten framåt - med stöd från ett nätverk av chefer och specialister inom Olivia Omsorg och Team Olivia Group. Team Olivia blev 2023 utsedd till ett av årets Karriärföretag och vi
erbjuder dig som medarbetare, en familjär och stimulerande arbetsmiljö, personlig utveckling samt stora karriär- och utvecklingsmöjligheter.
Som medarbetare omfattas du givetvis av kollektivavtal. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, tjänstepension och flertalet försäkringar för dig som anställd.
Om rekryteringsprocessen
Sista ansökningsdagen är 2024-03-15. Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi genomför en bakgrundskontroll i rekryteringsprocessen, vilket du godkänner i samband med att du skickar in din ansökan.
Om tjänsten: Vi tillämpar provanställning 6 månader. En grundförutsättning för att detta ska kunna förlängas är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för verksamheten.
Tjänstgöringsgrad: heltid, tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse
Frågor om tjänsten besvaras av Regionschef Antonio Mir Cabot: antonio.mir.cabot@olivia.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Ansök nu