SJR in Sweden AB jobb i Uppsala

Hitta lediga jobb hos SJR in Sweden AB i Uppsala. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Uppsala.

Redovisningsekonom inriktning projekt

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 28
Om tjänsten
Är du redovisningsekonom med intresse för projektredovisning? Till kund i Uppsala söker vi nu en trygg redovisningsekonom som arbetat ett par år med allt löpande och som gillar att vara med i hela flödet.

Hos vår kund blir du en del av ett lagom stort gäng där andan är prestigelös och kunskaps- och erfarenhetsöverföring är en naturlig del av vardagen. Detta är inledningsvis ett längre konsultuppdrag där du bli anställd hos oss på SJR som en av våra uppskattade konsulter. Ambitionen är att du övergår i en rekrytering direkt till vår kund efter avslutat uppdrag.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
-Ansvar för kund- och leverantörsreskontra
- Betalningar, bank och kortadministration
- Moms- och skatterapportering
- Balansavstämningar
-Bidra till förbättringsarbetet inom projektredovisning och andra processer kopplat till avdelningen

Lämplig bakgrund
För att lyckas i rollen tror vi att du har ett par års erfarenhet av redovisning. Gärna från en redovisningsbyrå eller större ekonomiavdelning, där du självständigt ansvarat för funktioner som reskontra och momsavstämningar. Du har också relevant KY/YH utbildning inom redovisning eller motsvarande erfarenhet från arbetsliv med kompletterande kurser.

Personliga egenskaper
Du analyserar och förstår komplexa problem snabbt och gör rationella bedömningar av dessa. När omständigheter förändras kan du ändra ditt arbetssätt och strukturerar upp dina uppgifter för att möta deadlines. Du kommunicerar med andra på ett smidigt och pedagogiskt sätt där du också agerar med lyhördhet och respekt.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Isabell Bengtsson på isabell.bengtsson@sjr.se alt 070-899 95 63. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-04-14

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ansök nu

Junior Financial Controller

Finansiell controller
Läs mer Mar 21
Söker du ett spännande och utvecklande arbete inom redovisning och rapportering? Är du en lagspelare som tycker om utmaningar? Då är tjänsten som Junior Financial Controller hos oss något för dig.

Om tjänsten
Till kund i Uppsala söker vi en driven ekonom som är redo för sitt nästa steg i arbetslivet.
Som Junior Financial Controller kommer du att arbeta med operativt redovisningsarbete men också med förbättringsprocesser vad gäller redovisning och olika projekt. Vi erbjuder en tillsvidareanställning hos oss på SJR med detta som ditt första uppdrag. Mer om uppdraget och kunden får du veta i en första kontakt med oss.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Löpande redovisning, rapportering och budget
• Kund- och leverantörsreskontra, kravhantering och kreditkontroll
• Betalningar
• Likvidrapportering
• Koncernavstämningar
• Diverse ekonomiska utredningar och analyser

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en ekonomisk vidareutbildning (universitet/högskola, KY eller motsvarande) samt att du arbetat minst två år som redovisnings- eller revisionsassistent. Du har erfarenhet av att arbeta med deadlines för rapportering och har god analytisk förmåga och fokus på mål och kvalitet. Du är lyhörd, flexibel och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Du är motiverad, engagerad och prestigelös, redo att ta tag i problem när det behövs.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Isabell Bengtsson på isabell.bengtsson@sjr.se alt 070-899 95 63. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-04-11

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ansök nu

Nätverkstekniker till trevligt team

Nätverkstekniker
Läs mer Mar 5
Vi söker dig, en ambitiös nätverkstekniker som befinner dig i början av din karriär och har ett par års erfarenhet inom området. Din arbetsplats kommer att vara på plats hos vår kund belägen i en naturskön miljö i närheten av centrala Uppsala.

Om tjänsten
Vår kund behöver förstärkning i sin drift och vi letar efter dig som kan leverera expertis och entusiasm till befintligt nätverksteam. Du kommer att få möjlighet att arbeta i en stimulerande miljö där du kan utnyttja din tekniska expertis och samtidigt utveckla dina färdigheter ytterligare.

Det här är ett konsultuppdrag som förväntas pågå till och med årsskiftet med stor möjlighet till förlängning. Trivs du i konsultrollen så erbjuds du ett nytt uppdrag efter avslutat uppdrag via oss på SJR. Oändliga möjligheter!

Du kommer att arbeta brett med varierande nätverksrelaterade arbetsuppgifter tillsammans med ett team av nätverkstekniker. Dina arbetsdagar kommer att se olika ut och kan bland annat innehålla implementation, felsökning, förvaltning och utveckling av nätverkslösningar.

Lämplig bakgrund
För att lyckas i den här rollen ser vi gärna att du har en utbildning inom nätverksteknik eller liknande och ett par års erfarenhet av arbete som nätverkstekniker. Du har erfarenhet av Cisco-teknologi och har arbetat i en linjeorganisation och är van vid att hantera olika nätverksutmaningar. Du är bra på att planera och strukturera ditt arbete och nå resultat. Krav är att du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift.

Personliga egenskaper
Du trivs med att arbeta självständigt men också tillsammans med kollegor i olika projekt. Du är en lösningsorienterad person som har enkelt för att hitta bra lösningar på olika tekniska problem. Du drivs av att utvecklas i ditt arbete och är nyfiken som person. Du är serviceinriktad och vill alltid ge den bästa servicen genom att hjälpa dina kollegor och användare. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du har det som krävs för att bli en framgångsrik nätverkstekniker hos oss, skicka in din ansökan redan idag!

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Christine Stamfeldt 0704 715916. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-04-03.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ansök nu

Redovisningsekonom i Uppsala

Redovisningsekonom
Läs mer Feb 28
Om tjänsten
Till ett företaget beläget centralt i Uppsala söker vi dig som vill jobba med redovisning på en trevlig ekonomiavdelning. Detta är ett konsultuppdrag via oss på SJR som beräknas starta så snart som möjligt och pågå i ca 3-4 månader. Vi söker dig som fakturerar genom eget bolag och går in som underleverantör genom oss hos vår kund, alternativt anställer vi dig som konsult hos oss på SJR och detta är ditt första uppdrag. Vi berättar givetvis vilket företag det avser vid en första kontakt med oss.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
* Avstämningar

* Behjälplig i bokslut

* Löpande bokföring

* Leverantörsreskontra

Lämplig bakgrund
Du har troligtvis en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande samt har arbetat med redovisning tidigare.

Personliga egenskaper
Som konsult är det en fördel om du är flexibel och anpassningsbar som person, arbetar strukturerat och har lätt för att samarbeta med andra.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Linnea Järverup eller Isabell Bengtsson. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ansök nu

Tekniker/Renrumsoperatör sökes till Uppsalabolag i teknikens framkant

Kontrolloperatör, metallprodukter
Läs mer Mar 26
Om tjänsten
Som tekniker/renrumsoperatör i produktion kommer du att ha en central roll i att producera spännande tekniska produkter för ett teknikbolag i framkant. Du kommer att vara ansvarig för att genomföra ankomstkontroll av komponenter, framförallt mekanik och elektronik samt att genomföra montering, integration och test av färdiga datormoduler. Du kommer att jobba primärt i renrumsmiljö och vara en del av ett produktionsteam som ständigt jobbar med kvalitetshöjande åtgärder. Ditt övergripande mål kommer att vara att möta produktionsmål, effektivisera produktionen, samt säkerställa hög kvalitet och bidra till att optimera processer.

Detta är inledningsvis ett längre konsultuppdrag där du bli anställd hos oss på SJR som en av våra uppskattade konsulter. Ambitionen är att du övergår i en rekrytering direkt till vår kund efter avslutat uppdrag.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ankomstkontroll: Genomföra ankomstkontroll av mekanik och elektronikkomponenter, genom kvalitetsavdelning och initialt test, dokumentera och rapportera i PLM och ERP system. Noggrant dokumentera resultat av ankomstkontroll, och bidra till att effektivisera och optimera processer för ankomstkontroll.

Montering: Genomföra montering av datorsystem, som består av öppen elektronik och mekanik. Noggrant dokumentera produktionsflödet och bidra till att effektivisera och optimera processer för montering. Säkerställa förväntad kvalitet på monterade enheter. Samarbeta med interna team för att förbättra produkter och processer.

Lämplig bakgrund
Du behöver vara väldigt ordningsam och noggrann samt självständig och kvalitetsmedveten. Meriterande är om du har arbetat med hantering av elektronikkomponenter och elektronikproduktion renrumsmiljö tidigare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av GMP, 5S och IPC-A-610.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Christine Stamfeldt på 0704 71 59 16 . Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-04-07.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ansök nu

Redovisningschef i Uppsala

Redovisningschef
Läs mer Feb 28
Om tjänsten
Nu söker vi på SJR dig som vill arbeta som redovisningschef på ett medelstort företag i Uppsala (du får givetvis information om vilket företag det avser vid en första kontakt med oss) Detta är ett konsultuppdrag via oss på SJR för att täcka för en föräldraledighet hos vår kund. Antingen fakturerar du genom eget bolag eller så anställs du som konsult via oss. Uppdraget är tänkt att starta i maj för att det ska bli en bra överlämning och sedan pågå i ca 1 1/2 år framåt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
* Upprättande av konsolidering enligt IFRS

* Rapportering

* Hålla ihop bokslutsarbetet

* Personalansvar för en mindre grupp

* Kontakt med revisorer och skattekonsulter

* Kontrollera månadsavstämningar

* Projektleda ett systembyte

Lämplig bakgrund
För att passa för den här rollen bör du ha en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet och tidigare arbetat i roller som redovisningschef.

Personliga egenskaper
Som person bör du vara en doer som tycker om att ta tag i saker och driva dem i mål. Det är även bra om du tycker om att utveckla saker till det bättre och kunna se förbättringspotential och ta tag i det.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Linnea Järverup eller Charlotta Ezitis Holmström. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ansök nu

Ekonomiassistent till ett större företag i Uppsala

Ekonomiassistent
Läs mer Feb 14
Om tjänsten
Nu söker vi på SJR dig som har erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent tidigare med fördel med inriktning mot leverantörsreskontra. Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag via oss på SJR där du går ut på uppdrag hos vår kund för att komplettera deras team men med ambitionen att du ska bli överrekryterad till kunden om allt känns bra för alla parter efter 6 månader.

Visa gärna ditt intresse för den här tjänsten så berättar vi givetvis mer om kunden och rollen i en första kontakt med dig!

Vi söker dig som har arbetat som ekonomiassistent tidigare, gärna i lite större flöden och som är redo för din nästa utmaning. Du kommer att få inneha en viktig och central roll i hanteringen av vår kunds leverantörsrelationer och säkerställa att alla transaktioner är korrekt bokföra och att betalningar sker i tid.







Huvudsakliga arbetsuppgifter
* Utföra avstämningar av leverantörsreskontran och hantera eventuella avvikelser (automatiserade flöden)
* Hantera leverantörsfakturor och bokföra dem
* Ansvara för att betalningar sker i rätt tid
* Kommunikation med leverantörer angående fakturafrågor och betalningar
* Övriga förekommande ad-hoc uppgifter på en ekonomiavdelning

Lämplig bakgrund
Vi ser helst att du har arbetat som ekonomiassistent i minst något år och med fördel med fokus på leverantörsreskontra samt har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

Personliga egenskaper
Vi ser gärna att du är en person som är driven och tycker om att det sker förändringar och som tycker om att komma med input kring vilka förändringar du ser man kan göra. Vidare vill vi gärna att du är du positiv och hjälpsam kollega som bidrar med energi till dina kollegor.

Vad erbjuder vi
Vi kan erbjuda dig en trygg anställning hos ett företag som månar om dig och ditt välbefinnande och där du får en flexibel vardag då vi tillämpar hybridarbete.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Linnéa Järverup eller Isabell Bengtsson. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Vi ser fram emot din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Ansök nu

Financial Controller

Finansiell controller
Läs mer Feb 22
Om tjänsten
Financial controller se hit! Nu söker vi på SJR Uppsala dig som vill ta sig ett an ett spännande uppdrag i en entreprenöriell global koncern. I rollen som FC hos vår kund får du möjlighet att arbeta i en bred roll med många kontaktytor. Du kommer tillsammans med ett tight team hantera spännande frågeställningar inom rapportering, skatt, redovisning, regelverk och intern kontroll.

Vår kund har trevliga kontor i centrala Uppsala där du önskas vara på plats 3-4 dagar per vecka. Uppdragets längd beräknas till minst 6 månader och önskat startdatum är snarast. I denna tillsättning söker vi både dig som vill ta anställning eller som vill fakturera själv.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
-Ansvar för koordinering av de finansiella processerna för kundens utländska dotterbolag
-Tillsammans med teamet ansvara för koncernkonsolidering och finansiell rapportering
-Vara delaktig i bokslut, delårsrapport och årsredovisning
-Säkerställa och kvalitetssäkra rapportering från organisationen
-Delta i övrigt tillkommande projekt eller arbetsuppgifter som verifierar avdelningens arbete


Lämplig bakgrund

Du har en akademisk utbildning inom ekonomi och har därefter ett flera års erfarenhet inom financial control, revision eller redovisning. Du har god systemvana och stor förståelse för koncernredovisning. Har tidigare erfarenhet av att granska eller arbeta i ett globalt tillväxtbolag är det starkt meriterande. Som person är du driven och självgående med förmågan att ta egna initiativ och vara beredd att kavla upp ärmarna när det behövs. Då du kommer ha många kontaktytor både internt som externt är det viktigt att du är prestigelös och kommunikativ och har lätt för att knyta kontakter och att samarbeta med olika personer. Då vår kund är en internationell koncern verksam på en global marknad är inte bara svenska utan även engelska en naturlig del i din arbetsdag.


Ansökan
För mer information om uppdraget är du välkommen att kontakta Isabell Bengtsson på isabell.bengtsson@sjr.se alt 070 899 95 63. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-03-12.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ansök nu

Redovisningsekonom i Uppsala

Redovisningsekonom
Läs mer Feb 17
Redovisningsekonom till city

Om tjänsten
Har du erfarenhet av redovisning och är bekväm med alla dess delar, gillar siffror och administration? Då kan detta vara uppdraget för dig! Nu söker vi en redovisningsekonom med omgående start till trevligt bolag i Uppsala city.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för och arbeta med;

Löpande bokföring
Kund- och leverantörsreskontra
Fakturering
Momsredovisning
Avstämningar vid månads- och årsbokslut

Lämplig bakgrund
Du har troligtvis en eftergymnasial utbildning, antingen från universitet eller från yrkeshögskola. Allra viktigast är att du har erfarenhet och har arbetat minst 1 år som redovisningsekonom eller minst 2 år som ekonomiassistent i en bred roll. Du är van vid bokslutsdeadlines och att det kan bli intensiva dagar vid bokslutsarbete månatligen.

Personliga egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen är du en positiv och nyfiken person som kommer med förslag till förbättringar och förändringar. Vi önskar att du är driven, noggrann och strukturerad. Du ser vad som behöver göras samtidigt som du är dina kollegor behjälplig vid behov. Ekonomyrket är ett serviceyrke och du har många kontaktytor ute i organisationen och måste därför trivas med det.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Isabell Bengtsson. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Ansök nu

Technical Watch Supervisor till spännande AVISEQ på Arlanda

Systemadministratör
Läs mer Feb 5
Är du redo för en spännande och meningsfull roll där du arbetar sida vid sida med flygledningen och bidrar till samhällsnyttan? AVISEQ är en ledande aktör inom luftfartssektorn och söker nu en ansvarstagande Technical Watch Supervisor (TWS) till sitt team på Arlanda.

AVISEQ är kända för sin expertis inom drift och underhåll av avancerad teknik inom luftfarten. Företaget är involverade i allt från projektering till färdiga installationer och arbetar med en mängd olika system, inklusive terminalutrustning, infrastruktur, IP-nätverk, radarutrustning, radio- och navigationssystem på flygplatser. AVISEQ har goda relationer med kunder och leverantörer och verksamheten karaktäriseras av samarbete, entreprenörskap och humor.

Om tjänsten
Som TWS kommer du att arbeta sida vid sida med flygledningen och spela en nyckelroll för att säkerställa den effektiva och säkra driften av ledningssystem på flygledningscentralen, Arlanda ATCC. Du kommer vara en del av ett dedikerat team som tillsammans bemannar kontrollcentralen. Ungefär hälften av din tid kommer du att vara aktiv på listtjänst, medan du under den andra halvan av tjänsten kommer att vara systemansvarig för ett eller flera system.

Det är en mycket ansvarsfull roll då dina kunskaper och din förmåga att fatta rätt beslut vid rätt tid är avgörande för att flygtrafikledningen ska ha den säkerhet som krävs och att flygtider ska hållas. Du kommer att arbeta i en högteknologisk miljö, där ingen dag är den andra lik. Du kommer att arbeta på plats på flygledningscentralen i en arkitektritad byggnad som är naturskönt belägen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Övervaka och ansvara för att driften av ledningssystem hålls intakta
• Kommunicera med tekniker för att avhjälpa eventuella problem som uppstår
• Ansvara för förvaltning och uppgradering av olika system
• Arbeta förebyggande för att fel inte ska uppstå i driften


Lämplig bakgrund
• Minst 3-årigt tekniskt gymnasium, företrädesvis högskoleingenjör med inriktning mot elektronik eller IT
• Du har arbetat ett par år i en liknande teknisk roll
• Förmåga att upprätta teknisk dokumentation
• Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Grundläggande kunskaper från Windows/Office, Unix/Linux, nätverk/förbindelser/modem är meriterande


Personliga egenskaper
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna. För att trivas och lyckas som TWS hos oss är du självständig och drivande samtidigt som du har förmågan att samarbeta effektivt med kollegor och kunder. Du är stresstålig, har mycket goda kommunikativa färdigheter och ett osvikligt engagemang. Därtill är du ansvarstagande, systematisk och gillar ordning och reda. Du har en kreativ och lösningsorienterad inställning till hur du utför ditt arbete. Dessutom är du tekniskt intresserad och kunnig och har en passion för att uppdatera dina kunskaper.

Vad erbjuder vi
Du erbjuds ett utmanande och stimulerande arbete hos ett företag som är ledande inom sin bransch. Hos AVISEQ är det högt i tak och du blir del av ett familjärt team som består av ambitiösa och engagerade kollegor. Du kommer till en stabil och trygg arbetsgivare med god arbetsmiljö.

Hos AVISEQ tror vi på din potential. Vi erbjuder kontinuerlig fortbildning och karriärmöjligheter så att du kan växa och utvecklas.

Genom din roll bidrar du till samhällsnytta genom att säkerställa flygtrafikens säkerhet. Ditt arbete är av största vikt för att hålla flygledningen igång och flygtiderna punktliga.


Om företaget
AVISEQ verkar inom kritisk kommunikation. Vi är specialister på att erbjuda kostnadseffektiva tjänster utan att göra avkall på säkerheten. Vi övervakar, driftar och underhåller våra kunders tekniska utrustning och system, allt för att säkerställa deras kritiska verksamhet. Våra största kunder verkar inom luftfart och säkerhet vid flygtrafikcentraler, flygplatser, statliga myndigheter och företag, såväl offentliga som privata, i hela Sverige. AVISEQ har cirka 200 anställda och blev i maj 2020 en del av LFV-koncernen. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och att ta ett samhällsansvar!

Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, AVISEQ tillämpar 6 månaders provanställning. Grund för anställning är godkänd registerkontroll/säkerhetsprövning och tillträde sker enligt överenskommelse. För att vara behörig för denna rekrytering måste sökande vara svenska medborgare.

I denna rekrytering samarbetar AVISEQ med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christine Stamfeldt alternativt Viola Hammar. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan, sista ansökningsdag 2024-03-04. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Teamlead Servicedesk till växande globalt bolag i Uppsala

Teamledare
Läs mer Feb 2
Teamlead Servicedesk till växande globalt bolag i Uppsala

Om tjänsten
För kunds räkning söker vi nu en driven teamledare som ska stötta och leda det dagliga arbetet kring företagets servicedesk!
Är du lösningsorienterad och trivs när du får utveckla din arbetsplats, skapa nya strukturer, rutiner och lösa problem? Gillar du att coacha och leda människor till att nå sin fulla potential? Då kan den här spännande tjänst vara något för dig!

Inledningsvis är det här ett konsultuppdrag där du blir erbjuden en anställning hos SJR i Uppsala.
Vår kund ser långsiktigt på det här uppdraget så det finns goda möjligheter att du efter avslutat uppdrag erbjuds tjänsten permanent direkt hos vår kund alternativt nytt uppdrag via SJR. Vi ser gärna att du är tillgänglig så snart som möjligt. Du kommer till en organisation med en kultur som värnar om sina medarbetare. Det kommer att finnas möjlighet att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan. En viss del av beredskap kan komma att ingå i rollen.



Huvudsakliga arbetsuppgifter
Vår kund är ett globalt bolag inom Life Science beläget i centrala Uppsala. Som teamlead kommer du att leda ett team på 4 personer och själv hantera viss del av ärendena. Du kommer att leda och coacha teamet av servicedeskmedarbetare. Utveckla och förbättra servicedesken genom att syra upp processer och rutiner. Du arbetar med uppföljning och dokumentation. Vidare arbetar du till viss del med att driva projekt tillsammans med övriga IT-avdelningar för att säkerställa effektivitet och god service till övrig organisation.

Lämplig bakgrund
Du har med dig:
• Stark teknisk kompetens i Microsoft-miljö.
• Har i närliggande tid arbetat i en roll som teamlead för en servicedesk.
• Erfarenhet av att arbeta med telefoni, AV-utrustning, AD och Mac.
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem.
• Erfarenhet av att arbeta i en global servicedesk-miljö.
• Goda ledaregenskaper och erfarenhet av att fördela ärenden och leda ett team.
• Förmåga att självständigt hantera ärenden och vara en resurs för teamet.
• Goda kunskaper i svenska och engelska.

Personliga egenskaper
Du har en social och kommunikativ personlighet med förmåga att coacha och utveckla team. Du trivs i en ansvarsfull roll och drivs av att arbeta med ständig utveckling och förbättring där en dag inte är den andra lik.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Viola Hammar 076 647 16 58 alternativt Isabell Bengtsson 070 899 95 63. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-03-01.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Ansök nu

IT tekniker till Arlanda

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Jan 29
IT tekniker till Arlanda

Om tjänsten
Till Polismyndigheten på Arlanda söker vi dig som vill arbeta som konsult, uppdraget beräknas inledas inom kort och pågå tom årsskiftet.



Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer huvudsakligen arbeta med att ge andra linjens IT-support på plats till Polismyndighetens slutanvändare på Arlanda Airport. Mer ingående kommer du att arbeta med användarutrustning så som utrustning för gränskontroll i passkurerna, PC, skrivare samt med audio- och videokonferensutrustning, telefoni, mobiltelefoni och kringutrustning. Administration av utrustning är även en viktig del av arbetet. Din placering kommer att vara på Arlanda flygplats men resor kan förekomma till andra stationer inom Stockholm och till Solna där de andra It-teknikerna samt gruppchef är stationerade. Vidare kommer du att ha kontakt med it-tekniker i den egna guppen samt andra medarbetare inom Polisens It-avdelning.


Lämplig bakgrund
Du har:
minst 3 års aktuell arbetslivserfarenhet (under de senaste 5 åren) av arbete som IT-tekniker/on-site
• Goda kunskaper gällande PC
• Goda kunskaper om skrivare
• Goda kunskaper om kringutrustning
• Goda kunskaper om nätverkskommunikationsutrustning
• Vana vid att hantera ärendehanteringssystem, gärna Remedy ARS
• Kunskap om telefoni/mobiltelefoni, samt audio- och videoutrustning
• Då samarbete är viktigt så ska du ha en god samarbetsförmåga samt vara ansvarstagande, noggrann och se till helheten. Du ska även kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ.


Personliga egenskaper

Du har en positiv inställning till människor och arbete, samt förmåga att vara engagerad, effektiv, tillgänglig och pålitlig. I arbetet är det av stor vikt att du ser god service som en självklarhet samt har ordningssinne och arbetar på ett strukturerat och effektivt sätt. Du ska tycka om att lära dig nya saker och en vilja att gärna dela med dig av vad du kan till andra. Det är viktigt att du tycker om att lösa problem då det är en del av det dagliga arbetet, samt är flexibel och har förmåga att se möjligheter.


Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Christine Stamfeldt på 0704 715916 alternativt Isabell Bengtsson på 0708 999563 . Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-02-29.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Ansök nu

HRIS-specialist till kund inom life science

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Jan 18
Om tjänsten
Just nu letar vi efter en målinriktad och organiserad HRIS-specialist som kan ta ledningen i att utveckla och driva ett effektivt samarbete mellan vårt kunds ERP-team och deras HR-organisation. Vi söker både dig som vill ta anställning eller som vill fakturera via eget bolag.

Din huvuduppgift kommer att vara att etablera en tydlig förvaltningsstruktur för HR-applikationer genom att leda och driva projekten framåt. Du kommer att analysera och dokumentera användningen av HR-applikationerna samt identifiera dess påverkan på affärsprocesserna. Målet är att definiera gränssnittet mellan användaranvändning och IT/systemadministration samt att skapa dokumentation för användaradministration, ärendehantering och liknande. En viktig del av rollen är också att granska behörighetsprofiler i systemen för att säkerställa korrekta gränsdragningar samt utveckla elektroniska Jira-formulär för ärendebeställningar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
-Kartläggning av HR-applikationer (6+)
- Kartläggning av hur applikationerna används och vilka affärsprocesser
- Definiera känsligheten i data som hanteras i systemen
- Definiera gränssnitten mellan användarnas framtida förvaltning
- Framtagande av förvaltningsdokumentation för användaradministration, ändringshantering
-Arbeta igenom behörighetsprofiler i de olika systemen för att säkra relevanta gränsdragningar
-Tillsammans med produktägare ta fram elektroniska Jira-formulär för ärendebeställningar
-Tillsammans med Compliance arbeta igenom SOX/GDPR-kontroller för applikationerna


Lämplig bakgrund
För att lyckas i denna roll tror vi att du har tidigare erfarenhet inom HR och även i arbete som systemspecialist inom HR, exempelvis som expertanvändare/superuser, systemförvaltare eller lönespecialist med fokus på systemförvaltning. Som en naturlig "doer" trivs du i ett team och har förmågan att kommunicera och samarbeta effektivt med olika intressenter. Din starka analytiska förmåga gör att du kan strukturera och dokumentera förvaltningsprocesser på ett noggrant sätt.

Kvalifikationskrav

-Eftergymnasial utbildning inom HR/IT eller motsvarande erfarenhet med kompetens inom både HR och systemförståelse.
-Mycket goda kunskaper i Microsoft Excel och HRIS (förmånsportaler, tids- och frånvarorapporteringssystem, reseräkningssystem, bokföringssystem etc).
-Flytande i svenska och engelska i tal och skrift


Ansökan
Detta är ett konsultuppdrag som startar på 6 månader, önskat startdatum är så snart som möjligt.

För mer information om rollen är du välkommen att kontakta Isabell Bengtsson på isabell.bengtsson@sjr.se alt 070-899 95 63. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-02-02.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Ansök nu

Junior redovisningsekonom till vårt konsultteam

Ekonomiassistent
Läs mer Dec 27
Om tjänsten
Vi på SJR i Uppsala söker nu dig som vill arbeta som redovisningsekonom där ditt första uppdrag skulle vara hos en av våra trevliga kunder i centrala Uppsala. Där kommer du få vara en del av en ekonomiavdelning och kommer att tillhöra ett team med ansvar för redovisning och rapportering.

Det här är ett uppdrag för dig som vill börjar som konsult hos oss på SJR och vi erbjuder dig som vill en tillsvidareanställning med möjlighet till god utveckling genom olika typer av uppdrag, alternativt kan du arbeta som underleverantör till oss.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer innefatta löpande redovisning, avstämningar och bokslut. Vidare kommer du att arbeta med;

Ansvar för ett eget område i redovisningsprocessen
Agera backup för kollegor vid behov inom redovisning
Arbeta operativt med redovisning och tillämpa redovisningsregler
Bistå andra funktioner i bolaget med finansiell information
Ad hoc uppgifter relaterade till redovisning
Arbeta med ständig förbättring av rutiner och processer tillsammans med teamet

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som är ekonom och har något eller några års erfarenhet av löpande redovisning och bokslut. Vidare har du goda kunskaper i Excel och har lätt för att lära dig nya system. Goda kunskaper i svenska och engelska krävs för tjänsten.

Personliga egenskaper
Som person är du noggrann, strukturerad och har förmåga att prioritera arbetsuppgifter. Du tycker om att arbeta självständigt samtidigt som du trivs med att vara en del av en grupp. Att hålla deadlines och att hjälpa till och hugga i där det behövs är en självklarhet för dig!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Ansök nu

Redovisningsekonom till vår kund inom Life Science

Redovisningsekonom
Läs mer Dec 7
Om tjänsten
Nu söker vi på SJR dig som brinner för att optimera och implementera nya processer inom leverantörsreskontra. Vi har en internationell kund inom Life Science som med utgångspunkt i Sverige, strävar efter att etablera effektiva AP-processer även i USA. I Sverige har de gjort betydande framsteg med att eliminera manuella processer, och därför söker vi nu dig som vill vara med och driva digitaliseringen framåt. I den här rollen kommer du att vara direkt involverad i AP-flödet i USA samtidigt som du leder och utvecklar arbetsprocesser för hela teamet. En viktig del av ditt arbete kommer att vara att ha löpande kommunikation med inköps- och ekonomiavdelningen i USA. Flexibilitet är nyckeln, då det kan krävas att du ibland arbetar kvällar för att samarbeta och diskutera med dina kollegor i andra tidszoner.
Du behöver vara tillgänglig för att börja ett uppdrag omgående, som anställd eller om du har eget bolag och vill vara underkonsult till oss.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna, utöver det övergripande målet, kan bland annat innefatta:
• Ta emot och ankomstregistrera fakturor
• Kontering av leverantörsfakturor
• Fakturaflödeshantering, skicka fakturor för attest
• Avstämning av leverantörsreskontra
• Sköta betalning av leverantörsfakturor
• Återrapportering av betalfiler
• Övriga ad hoc uppgifter relaterade till leverantörsreskontran


Lämplig bakgrund
För den här rollen söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har tidigare erfarenhet som redovisningsekonom eller ekonomiassistent inom AP med mycket god förståelse för redovisning. Du har erfarenhet av att arbeta med utveckling och förbättringsarbete, det är en fördel om du redan varit med om att digitalisera flöden inom AP.

Personliga egenskaper
Som person är du driven, nyfiken och noggrann, vidare är du en person som trivs med att ha många kontaktytor och att samarbeta med andra. Du har mycket goda systemkunskaper och är flytande i tal och skrift i både svenska och engelska.


Vad erbjuder vi
Om du har rätt bakgrund kan vi erbjuda dig en tillsvidareanställning hos oss som konsult där detta är ditt första uppdrag. Alternativt vill du gå ut på detta som underleverantör till oss genom ditt egna bolag.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan! Vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Ansök nu

Technical Watch Supervisor till spännande AVISEQ på Arlanda

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Nov 21
Är du redo för en spännande och meningsfull roll där du inte bara bidrar till samhällsnyttan utan också har möjlighet att växa och utvecklas? AVISEQ är en ledande aktör inom luftfartssektorn och söker nu en ansvarstagande Technical Watch Supervisor (TWS) till sitt team på Arlanda.

AVISEQ är kända för sin expertis inom drift och underhåll av avancerad teknik inom luftfarten. Företaget är involverade i allt från projektering till färdiga installationer och arbetar med en mängd olika system, inklusive terminalutrustning, infrastruktur, IP-nätverk, radarutrustning, radio- och navigationssystem på flygplatser. AVISEQ har goda relationer med kunder och leverantörer och verksamheten karaktäriseras av samarbete, entreprenörskap och humor.

Om tjänsten
Som TWS kommer du att arbeta sida vid sida med flygledningen och spela en nyckelroll för att säkerställa den effektiva och säkra driften av ledningssystem på flygledningscentralen, Arlanda ATCC. Du kommer vara en del av ett dedikerat team som tillsammans bemannar kontrollcentralen dygnet runt, året om och tjänsten inkluderar listtjänst med både jour och beredskap. Ungefär hälften av din tid kommer du att vara aktiv på listtjänst, medan du under den andra halvan av tjänsten kommer att vara systemansvarig för ett eller flera system.

Det är en mycket ansvarsfull roll då dina kunskaper och din förmåga att fatta rätt beslut vid rätt tid är avgörande för att flygtrafikledningen ska ha den säkerhet som krävs och att flygtider ska hållas. Du kommer att arbeta i en högteknologisk miljö, där ingen dag är den andra lik. Du kommer att arbeta på plats på flygledningscentralen i en arkitektritad byggnad som är naturskönt belägen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Övervaka och ansvara för att driften av ledningssystem hålls intakta
• Kommunicera med tekniker för att avhjälpa eventuella problem som uppstår
• Ansvara för förvaltning och uppgradering av olika system
• Arbeta förebyggande för att fel inte ska uppstå i driften


Lämplig bakgrund
• Minst 3-årigt tekniskt gymnasium, företrädesvis högskoleingenjör med inriktning mot elektronik eller IT
• Du har arbetat ett par år i en liknande teknisk roll
• Förmåga att upprätta teknisk dokumentation
• Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Grundläggande kunskaper från Windows/Office, Unix/Linux, nätverk/förbindelser/modem är meriterande


Personliga egenskaper
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna. För att trivas och lyckas som TWS hos oss är du självständig och drivande samtidigt som du har förmågan att samarbeta effektivt med kollegor och kunder. Du är stresstålig, har mycket goda kommunikativa färdigheter och ett osvikligt engagemang. Därtill är du ansvarstagande, systematisk och gillar ordning och reda. Du har en kreativ och lösningsorienterad inställning till hur du utför ditt arbete. Dessutom är du tekniskt intresserad och kunnig och har en passion för att uppdatera dina kunskaper.

Vad erbjuder vi
Du erbjuds ett utmanande och stimulerande arbete hos ett företag som är ledande inom sin bransch. Hos AVISEQ är det högt i tak och du blir del av ett familjärt team som består av ambitiösa och engagerade kollegor. Du kommer till en stabil och trygg arbetsgivare med god arbetsmiljö.

Hos AVISEQ tror vi på din potential. Vi erbjuder kontinuerlig fortbildning och karriärmöjligheter så att du kan växa och utvecklas.

Genom din roll bidrar du till samhällsnytta genom att säkerställa flygtrafikens säkerhet. Ditt arbete är av största vikt för att hålla flygledningen igång och flygtiderna punktliga.


Om företaget
AVISEQ verkar inom kritisk kommunikation. Vi är specialister på att erbjuda kostnadseffektiva tjänster utan att göra avkall på säkerheten. Vi övervakar, driftar och underhåller våra kunders tekniska utrustning och system, allt för att säkerställa deras kritiska verksamhet. Våra största kunder verkar inom luftfart och säkerhet vid flygtrafikcentraler, flygplatser, statliga myndigheter och företag, såväl offentliga som privata, i hela Sverige. AVISEQ har cirka 200 anställda och blev i maj 2020 en del av LFV-koncernen. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och att ta ett samhällsansvar!

Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, AVISEQ tillämpar 6 månaders provanställning. Grund för anställning är godkänd registerkontroll/säkerhetsprövning och tillträde sker enligt överenskommelse. För att vara behörig för denna rekrytering måste sökande vara svenska medborgare.

I denna rekrytering samarbetar AVISEQ med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christine Stamfeldt alternativt Viola Hammar. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan, sista ansökningsdag 2023-12-23. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsekonom till det internationella bolaget C-RAD i Uppsala

Redovisningsekonom
Läs mer Dec 8
Vill du arbeta med redovisning i ett spännande internationellt bolag som bidrar till förbättrad cancerbehandling? Är du redo för en ny utmaning där du får vara med och påverka arbetssätt och rutiner? C-RAD utvecklar banbrytande spjutspetsteknologi inom cancerstrålning, och är idag marknadsledande inom optisk patientpositionering.

Koncernen består av fyra svenska samt ett flertal utländska bolag. På kontoret i Uppsala arbetar ca 45 personer och ekonomiavdelningen består av CFO, redovisningsansvarig, ekonomiassistent, business controller och den här rollen som redovisningsekonom. Kontoret är beläget på Studenternas i nybyggda och ljusa lokaler med utsikt över Uppsala slott.

C-RAD är ett tillväxtbolag och finansfunktionen är en nyckel till att denna tillväxt sker kontrollerat, med hjälp av förbättrade strukturer och processer. Rätt person för denna roll ser det som en positiv utmaning att få vara med och driva och implementera dessa förbättringar.

Om tjänsten
I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta självständigt med löpande redovisning och ha huvudansvar för de svenska bolagen samt ansvara för två utländska bolag. Det här är en tjänst för dig som vill ha en redovisningsroll med bredd på arbetsuppgifterna, både nationellt och internationellt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Löpande redovisning och bokslut
• Arbeta med skatt- och momsdeklarationer
• Ansvara för två utländska bolag, med stöd av redovisningsbyråer
• Hantera bankärenden både i utländska och svenska banker
• Ta fram finansiella rapporter
• Vara delaktig i att driva ett kontinuerligt förbättringsarbete


Lämplig bakgrund
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning och med dokumenterad erfarenhet från en liknande roll. Du är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift. Du har även goda kunskaper i Excel.

Det är meriterande med vana av arbete i bolag/koncerner med internationell verksamhet samt från producerande bolag. Har du erfarenhet av olika valutor och/eller intrastatrapportering kommer det vara en fördel. Det är även meriterande om du tidigare arbetat i ekonomisystemet Pyramid.


Personliga egenskaper
Som person är du nyfiken, snabblärd och tycker om förändringar. Du har en positiv inställning och ser lösningar snarare än problem. Därtill är du ordningsam, strukturerad och ansvarsfull. Du är en god kommunikatör och trivs med många olika kontaktytor, både internt och externt.

Vad erbjuder vi
• Nyckelposition i ett innovativt, snabbväxande företag med en härlig laganda
• Korta beslutsprocesser som stödjer en effektiv arbetsmiljö
• Attraktiva möjligheter till självutveckling och karriärutveckling

Om företaget
C-RAD utvecklar innovativa lösningar för användning inom avancerad strålbehandling. C-RAD-koncernen erbjuder produkter och lösningar inom patientpositionering, tumörlokalisering och strålbehandlingssystem. All produktutveckling bedrivs i tre helägda dotterbolag, C-RAD Positioning AB, C-RAD Imaging AB och C-RAD Innovation AB, alla belägna i Uppsala. C-RAD har grundat tre bolag för direktförsäljning: C-RAD Inc. i USA, C-RAD GmbH i Tyskland och C-RAD (Shanghai) Medical Device Co Ltd i Kina. Det fransk-belgiska laserföretaget Cyrpa International SPRL är ett helägt dotterbolag vars verksamhet har integrerats. C-RAD AB är noterat på NASDAQ Stockholm.
För mer information om C-RAD, besök www.c-rad.com

Ansökan
I den här rekrytering har C-RAD valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta Charlotta Ezitis Holmström 0766 471 657 alt Viola Hammar 0766 471 658. Varmt välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2023-12-22. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Ansök nu

IT-support till företag i centrala Uppsala

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Nov 15
Till vår kund i centrala Uppsala söker vi dig som är i början av din karriär och som har erfarenhet från en IT-support. Vi tror att du har arbetat ca 1-2 år i en IT-support tidigare och har ett stort intresse för både teknik och service. Vår kund har som avsikt att rekrytera den här rollen på sikt, men den inleds som ett konsultuppdrag. Du kommer att utgå från vår kunds kontor i Uppsala centrum och du blir en del av ett trevligt team om ca 10 medarbetare som gillar att hitta på saker tillsammans även utanför arbetet.

Om tjänsten
Du kommer att tillhöra en supportfunktion där du tillsammans med dina kollegor hjälper kunder med allehanda tekniska problem. Ditt arbete kommer främst att vara i Windowsmiljö och du hjälper användare genom bland annat Active Directory. Du kommer att hantera ärenden via telefon, mail och ärendehanteringssystem. Du kommer även att arbeta med felsökning av såväl hårdvara som mjukvara som utförs till stor del via fjärrverktyg.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har minst en gymnasieexamen, gärna inom IT eller en teknisk inriktning. Du har arbetat i en liknande roll ca 1-2 år och trivs i en serviceinriktad roll. Du har erfarenhet och kunskaper inom Windows och Active Directory. Du har goda kunskaper i engelska och svenska, i såväl tal som skrift.


Personliga egenskaper
Som person är du serviceminded, kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Du är en god problemlösare och flexibel i ditt arbetssätt. Du är noggrann i ditt arbete och trivs med att arbeta strukturerat. Självklart har du även ett stort generellt intresse för IT och teknik.

Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-12-13.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Ansök nu

Kvalificerad redovisningsekonom i Uppsala

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 15
Om tjänsten
Nu söker vi på SJR dig för ett uppdrag som kvalificerad redovisningsekonom hos vår trevliga kund i Uppsala. Uppdraget ska starta så snart som möjligt och pågå i några månader framåt på heltid. Företrädesvis har du eget bolag och vill gå in i detta som underleverantör till oss. Vi kan även anställa dig som en av våra uppskattade konsulter där detta då skulle bli ditt första uppdrag!


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Hos vår kund kommer du in på en mindre ekonomiavdelning om ca 3 personer och där din roll blir att vara den trygga och kunniga personen på redovisningen. Du kommer att få göra de två månadsbokslut som är kvar på året samt årsredovisningen och det är 3 bolag totalt du kommer ansvara för. Det finns internt stöd att få i form av en resurs som är väldigt kunnig i systemet och i redovisning som du kommer kunna bolla med. Vidare kommer du arbeta med det löpande (med hjälp av en ekonomiassistent) skatter och moms.

Lämplig bakgrund
Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

Personliga egenskaper
Som person behöver du vara trygg i din kompetens, lugn och sansad som person och bra på att se vad som behöver göras. Vidare är du en anpassningsbar person som har lätt för att samarbeta med andra.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Isabell Bengtsson eller Linnéa Järverup. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Ansök nu

Revisionsmedarbetare med inriktning bostadsrättsföreningar

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 21
Har du erfarenhet av ekonomisk förvaltning och söker en ny utmaning du kanske inte visste fanns? Vill du arbeta i ett lokalt och ägarlett företag där det finns möjlighet att ha balans i livet och samtidigt utvecklas? Till Feiff Revision söker vi dig som är redo att lära dig en ny roll och anta en unik utmaning inom revision!

Om tjänsten
Som medarbetare hos oss kommer du att arbeta inom revision med fokus på bostadsrättsföreningar. Din erfarenhet av ekonomisk förvaltning av bostadsrättsföreningar ger dig bra bakgrund för att ta steget över till revision. Du jobbar i team tillsammans med en erfaren medarbetare och utbildas kontinuerligt. Du kommer även ingå i revisionsteamet som reviderar aktiebolag under vissa delar av året.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Granskning av årsredovisning och styrelsens förvaltning i bostadsrättsföreningar
• Nära kundkontakt och professionell rådgivning
• Möjlighet att delta i revisioner av aktiebolag


Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning inom ekonomi som arbetat några år som ekonomisk förvaltare där du är van att ha egen kundkontakt. Det är viktigt att du är kommunikativ och att du behärskar svenska obehindrat i både i tal och skrift.

Personliga egenskaper
Som person är du engagerad, positiv och serviceinriktad. Du är också noggrann, proaktiv och drivs av att lära dig nya saker.

Vad erbjuder vi
Feiff Revision är ett mindre bolag med en varm atmosfär där varje medarbetare spelar en avgörande roll. Vi tror på balans i livet och strävar efter att vara en arbetsplats där övertid inte är normen. Vår höga trivsel och låga personalomsättning är bevis på att vi tar hand om varandra och tror på att skapa en positiv arbetsmiljö. Vi har vårt kontor på Slottsgränd mitt i centrala Uppsala och självklart finns möjlighet till hybridarbete, ca 2 dagar i veckan hemifrån.

Vi är med i revisionsnätverket LR Revision vilket gör att vi kan möta de höga krav som revisionen ställer. Det ger oss tillgång till kvalitet, utbildning och rådgivning som gör oss till en lokal byrå med kunskapen från en större. Vi värdesätter din erfarenhet av bostadsrättsföreningar och redovisning, hos oss kommer du att få utbildning och handledning för att lära dig revisionsmetodiken.

Om företaget
Feiff är ett familjeföretag som i dag drivs av den andra generationens Feiff-revisor. Idag består vi av 5 revisorer som hjälper företag, bolag och föreningar i Uppsala och Åre med revison. Våra kunder är främst aktiebolag och bostadsrättsföreningar. För mer information : https://feiff.se/

Ansökan
I den här rekrytering har Feiff Revision valt att samarbeta med SJR. För mer information är du varmt välkommen att kontakt Charlotta Ezitis Holmström, 0766 471 657 eller Viola Hammar, 0766 471 658. Sista ansökningsdag är 2023-12-05. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.

Ansök nu

Ekonomiassistent AR

Ekonomiassistent
Läs mer Nov 15
Ekonomiassistent inom AR

Om tjänsten
Nu söker vi på SJR dig som är en nyfiken och driven person som vill få värdefull erfarenhet inom ekonomiområdet genom att arbeta som ekonomiassistent med fokus mot kundreskontra / AR.
Detta är ett konsultuppdrag via oss på SJR där vi erbjuder dig en trygg och fast anställning som konsult.

Visa gärna ditt intresse för den här tjänsten så berättar vi givetvis mer om kunden och rollen i en första kontakt med dig!

Till vår kund som sitter i centrala Uppsala söker vi dig som är nyfiken och engagerad till rollen som ekonomiassistent. Här får du möjlighet att jobba i en bred roll på ett spännande bolag. Rollen passar dig som har arbetat som ekonomiassistent i ett par år.



Huvudsakliga arbetsuppgifter
Kundreskontra
Fakturering, påminnelser och inkasso
In- och utbetalningar
Avstämningar
Löpande arbete med att effektivisera kundreskontraprocessen
Stötta internt och externt parter med rapporter och ad-hoc uppgifter inom AR

Lämplig bakgrund
För den här rollen söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Personliga egenskaper
Som person är du driven och nyfiken samt ser och ger gärna förslag på förbättringar och bidrar med din energi på arbetsplatsen.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Isabell Bengtsson Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-11-26.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Ansök nu