The Place AB jobb i Uppsala

Hitta lediga jobb hos The Place AB i Uppsala. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Uppsala.

QA ingenjör till Scandinova

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Sep 22
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Vi söker just nu en QA ingenjör till vår kund Scandinova i Uppsala. Scandinova utvecklar och producerar produkter inom pulserande kraftaggregat och är ledande inom sin bransch. Företaget har sina rötter från 1980 talet och har utvecklat banbrytande produkter när det gäller högspänningspulsmodulatorer, radiofrekvenssystem och pulsgeneratorer som används för tex strålbehandling och industriell röntgen och forskning. Företaget exporterar ca 95% av sin produktion till över 50 kunder i Europa, Asien och Nordamerika. Koncernen har ca 225 medarbetare varav de flesta arbetar på huvudkontoret i Uppsala.

Tjänsten

Till Scandinovas QA team söker vi nu en kollega som kommer att arbeta med tre affärsområden; Science, Industry och MedTech. Din huvuduppgift kommer att vara att säkerställa felfria och korrekta produkter ut till kund. Detta ställer högra krav på dig när det gäller att leverera högsta kvalitet och service utöver det vanliga. Du kommer att tillhöra ett team som komplett kommer att vara på fem personer där ni är en stödfunktion till övriga organisation vilket betyder att ni samarbetar och har många kontaktytor både internt och externt. Då produkterna innehåller avancerad elektronik är det viktigt att du har en god teknisk förståelse och ett intresse inom elektronik.

Tjänsten är en form av rekrytering där du de första 6 månaderna är anställd som konsult via oss på The Place och sedan är intentionen att går över i fastanställning hos kundföretaget. Tillträde är så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid. Arbetstider är kontorstider med tillgång till flextid och att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan. För den som vill finns även möjligheten att resa ett par gånger om året i tjänsten för att besöka företagets kunder runt om i världen.

Arbetsuppgifter

I tjänsten som QA ingenjör hos Scandinova kommer du att:

• Hantera avvikelser från registrering till grundorsaksanalys, både vad gäller leverantörs- kund- och internavvikelser.
• Arbeta med ständiga förbättringar vad gäller processer och produktionsmetoder.
• Delta på kundbesök och leverantörsbesök med fokus på QA.
• Upprätthålla och utveckla Scandinovas kvalitetsledningssystem samt följa upp genom interna revisioner.
• Utbilda och vägleda personal i rutiner och följa upp att det efterlevs.
• Delta vid externa revisioner enligt ISO9001:2015 och ISO 14001:2015 och ETL.

Kvalifikationer

För att göra succé i rollen som QA ingenjör hos Scandinova tror vi att du har:

• En högskoleutbildning inom elektronik, teknik, medicinteknik eller motsvarande.
• Något års arbetslivserfarenhet inom kvalitet eller liknade område.
• Erfarenhet av tillverkande produktion och tester av tekniska system.
• Ett stort intresse för teknik.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
• Meriterande med erfarenhet av ISO-certifiering och ledningssystem.
• Meriterande med arbetserfarenhet som ingenjör.

Personligt

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är i början av din karriär inom QA, har ett brinnande intresse för teknik och vill fortsätta utvecklas på ett företag i framkant. Vi tror att du är noggrann och strukturerad som person, tycker om problemlösning och har ett öga för detaljer. Du har en god känsla för kvalité och har en hög arbetsmoral. Vidare har du en god kommunikativ förmåga, är serviceinriktad och tycker att det är viktigt att allt blir rätt och riktigt. Du är även systematisk och duktig på att prioritera. Självklart är du glad och positiv som person och bidrar även till en god stämning och ett gott samarbete på din arbetsplats.

Om Scandinova

Med ett rikt arv av expertis och innovation har ScandiNova etablerat sig som världsledande inom utveckling och produktion av avancerade kritiska delsystem för MedTech, Industrial och Science-applikationer. Koncernens produktsortiment omfattar högspänningspulsmodulatorer, radiofrekvenssystem (RF), effektförstärkare, precisionsaggregat, magneter, spolar och RF-förstärkare.

ScandiNova är verksamt globalt och exporterar mer än 95% av sin produktion till kunder i över 50 länder, främst i Europa, Asien och Nordamerika. ScandiNova grundades 2001 av personer med omfattande kommersiell och teknisk erfarenhet av pulskraftsapplikationer och har ständigt tänjt på gränserna för tekniska framsteg.

ScandiNova-gruppen består av ScandiNova, Scanditronix Magnet (Vislanda, Sverige), IECO (Helsingfors, Finland) och Microwave amps (Bristol, Storbritannien). Med huvudkontor i Uppsala, Sverige, har koncernen en dedikerad personalstyrka på över 200 anställda, kompletterat med säljare strategiskt placerade i viktiga regioner över hela världen.

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sökord: QA ingenjör, Scandinova, Uppsala, kvalitetssäkring, teknik, innovation, The Place.

Ansök nu

IT-Support tekniker till Sh bygg

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Aug 17
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Sh bygg, sten och anläggning är ett unikt företag inom bygg-, sten- och anläggningsbranschen. Vi är inte som alla andra företag – vi är en familjär arbetsplats med anor från 1923. Hos oss är alla våra medarbetare lika värdefulla och vi värnar om en öppensinnad och prestigelös kultur. Nu söker vi en IT Supporttekniker som vill bli en del av vårt team och tillsammans med oss leverera bästa möjliga support till våra medarbetare.

I rollen som IT Supporttekniker kommer du att arbeta tätt tillsammans med en kollega och rapportera till vår CFO. Vårt företag är beläget i en egenbyggd fastighet i Östra Fyrislund, Uppsala – ett nyetablerat företagsområde där det händer mycket. Du kommer också att få möjlighet att besöka våra olika kontor och arbetsplatser för att ge support på plats och hjälpa till med IT-relaterade frågor. Låter det spännande, utvecklande och roligt? Det är det också!

Rollen

Som IT Supporttekniker kommer du att vara det första användarstödet för våra medarbetare och hantera en mängd olika IT-relaterade frågor och problem. Du kommer att vara involverad i uppgifter såsom användarkontohantering, inloggning, uppdateringar, migreringar samt utbildning av personal i användning av appar och program. Ditt arbete kommer att vara avgörande för att främja övergången till en alltmer digital arbetsmiljö. En positiv attityd och ett leende på läpparna kommer att vara nyckeln till framgång!

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du att:

• Erbjuda användarstöd och support för olika IT-frågor.
• Hantera administration av användarkonton, behörigheter, datorer och program.
• Utföra enklare drift och underhåll av Windows 10/11, Microsoft 365, applikationer och olika systemverktyg.
• Ge support för mobiltelefoner, surfplattor (iOS och Android) och PC-hårdvara.
• Ge support för video-, konferenssystem och annan mötesteknik.
• Utveckla operativa arbetssätt och rutiner samt arbeta processorienterat.

Erfarenhet

För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har:

• Goda kunskaper inom Microsoft 365, Active Directory och Windows Server.
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med bevisade resultat.
• Grundläggande kunskaper i Azure och förmåga att utföra enklare administration och underhåll.
• Grundläggande kompetens inom nätverk, installation och konfiguration.
• Erfarenhet av beställningar och uppföljning.
• Kunskaper inom Powershell är meriterande.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska.
• Meriterande om du har erfarenhet av support inom en produktionsmiljö.

För denna tjänst krävs det att du har körkort och tillgång till egen bil då du ibland behöver åka till andra kontor och arbetsplatser i området. 

Som person?

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid både dina kompetenser och personliga egenskaper. Vi söker en positiv, engagerad och kommunikativ person som har ett eget driv och en stark vilja att utvecklas och bidra. Du trivs med att möta människor och är pedagogiskt lagd. Som IT Supporttekniker är du självgående, serviceinriktad och hjälpsam i att lösa problem, samtidigt som du kan förklara tekniska frågor på ett begripligt och stöttande sätt. Flexibilitet, stresstålighet och strukturerat arbete är också viktiga egenskaper som du kan bidra med till ditt team. Sist men inte minst har du ett brinnande intresse för IT och teknik.

Välkommen till Sh bygg, sten och anläggning AB – ett företag där du kan utvecklas och göra skillnad! Ansök idag och ta steget mot en spännande karriär som IT Supporttekniker hos oss. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Anställningen

Detta är en form av rekrytering där du är anställd som konsult via The Place de första 6 månaderna och tanken är att efter det om båda parter är nöjda övergå i en fastanställning hos kundföretaget. Tjänsten är på heltid (40h/v) och du kommer att utgå från kontoret i Uppsala. Arbetstider är 7-16 med viss flexibilitet. Start så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. 

Sh bygg, sten och anläggning - Ett av branschens äldsta entreprenadföretag
Sedan starten 1923 har vi levt med insikten att du som kund är intresserad av helheten. Du vill att det fungerar från start till mål, att rapporter och återkopplingar flyter, att ekonomin stämmer och att du har en bra dialog med oss som leverantör.

Vi gör vårt jobb med perspektivet hållbarhet – en kvalitet som är rätt för dig som kund och rätt för miljön. Vår arbetsglädje bottnar i att få ta ansvar för ditt projekt och utveckla hela vår kompetens för att på effektivaste sätt lösa den uppgift du behöver hjälp med. Vi anpassar alltid vårt arbete så att din verksamhet kan fortgå med minimala störningar relaterad till storleken på uppdraget. För att garantera din trygghet är vi certifierade enligt BKMA, en produktcertifiering för entreprenadverksamhet i byggbranschen vad gäller kvalitet, miljö och arbetsmiljö.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Nyckelord: IT support tekniker, IT support, service, Uppsala, Sh bygg, sten och anläggning AB, The Place.

Ansök nu

IT Support tekniker till Sh bygg

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Aug 17
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Sh bygg, sten och anläggning är ett unikt företag inom bygg-, sten- och anläggningsbranschen. Vi är inte som alla andra företag – vi är en familjär arbetsplats med anor från 1923. Hos oss är alla våra medarbetare lika värdefulla och vi värnar om en öppensinnad och prestigelös kultur. Nu söker vi en IT Supporttekniker som vill bli en del av vårt team och tillsammans med oss leverera bästa möjliga support till våra medarbetare.

I rollen som IT Supporttekniker kommer du att arbeta tätt tillsammans med en kollega och rapportera till vår CFO. Vårt företag är beläget i en egenbyggd fastighet i Östra Fyrislund, Uppsala – ett nyetablerat företagsområde där det händer mycket. Du kommer också att få möjlighet att besöka våra olika kontor och arbetsplatser för att ge support på plats och hjälpa till med IT-relaterade frågor. Låter det spännande, utvecklande och roligt? Det är det också!

Rollen

Som IT Supporttekniker kommer du att vara det första användarstödet för våra medarbetare och hantera en mängd olika IT-relaterade frågor och problem. Du kommer att vara involverad i uppgifter såsom användarkontohantering, inloggning, uppdateringar, migreringar samt utbildning av personal i användning av appar och program. Ditt arbete kommer att vara avgörande för att främja övergången till en alltmer digital arbetsmiljö. En positiv attityd och ett leende på läpparna kommer att vara nyckeln till framgång!

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du att:

• Erbjuda användarstöd och support för olika IT-frågor.
• Hantera administration av användarkonton, behörigheter, datorer och program.
• Utföra enklare drift och underhåll av Windows 10/11, Microsoft 365, applikationer och olika systemverktyg.
• Ge support för mobiltelefoner, surfplattor (iOS och Android) och PC-hårdvara.
• Ge support för video-, konferenssystem och annan mötesteknik.
• Utveckla operativa arbetssätt och rutiner samt arbeta processorienterat.

Erfarenhet

För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har:

• Goda kunskaper inom Microsoft 365, Active Directory och Windows Server.
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med bevisade resultat.
• Grundläggande kunskaper i Azure och förmåga att utföra enklare administration och underhåll.
• Grundläggande kompetens inom nätverk, installation och konfiguration.
• Erfarenhet av beställningar och uppföljning.
• Kunskaper inom Powershell är meriterande.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska.
• Meriterande om du har erfarenhet av support inom en produktionsmiljö.

För denna tjänst krävs det att du har körkort och tillgång till egen bil då du ibland behöver åka till andra kontor och arbetsplatser i området. 

Som person?

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid både dina kompetenser och personliga egenskaper. Vi söker en positiv, engagerad och kommunikativ person som har ett eget driv och en stark vilja att utvecklas och bidra. Du trivs med att möta människor och är pedagogiskt lagd. Som IT Supporttekniker är du självgående, serviceinriktad och hjälpsam i att lösa problem, samtidigt som du kan förklara tekniska frågor på ett begripligt och stöttande sätt. Flexibilitet, stresstålighet och strukturerat arbete är också viktiga egenskaper som du kan bidra med till ditt team. Sist men inte minst har du ett brinnande intresse för IT och teknik.

Välkommen till Sh bygg, sten och anläggning AB – ett företag där du kan utvecklas och göra skillnad! Ansök idag och ta steget mot en spännande karriär som IT Supporttekniker hos oss. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Anställningen

Detta är en form av rekrytering där du är anställd som konsult via The Place de första 6 månaderna och tanken är att efter det om båda parter är nöjda övergå i en fastanställning hos kundföretaget. Tjänsten är på heltid (40h/v) och du kommer att utgå från kontoret i Uppsala. Arbetstider är 7-16 med viss flexibilitet. Start augusti/september.

Sh bygg, sten och anläggning - Ett av branschens äldsta entreprenadföretag
Sedan starten 1923 har vi levt med insikten att du som kund är intresserad av helheten. Du vill att det fungerar från start till mål, att rapporter och återkopplingar flyter, att ekonomin stämmer och att du har en bra dialog med oss som leverantör.

Vi gör vårt jobb med perspektivet hållbarhet – en kvalitet som är rätt för dig som kund och rätt för miljön. Vår arbetsglädje bottnar i att få ta ansvar för ditt projekt och utveckla hela vår kompetens för att på effektivaste sätt lösa den uppgift du behöver hjälp med. Vi anpassar alltid vårt arbete så att din verksamhet kan fortgå med minimala störningar relaterad till storleken på uppdraget. För att garantera din trygghet är vi certifierade enligt BKMA, en produktcertifiering för entreprenadverksamhet i byggbranschen vad gäller kvalitet, miljö och arbetsmiljö.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Nyckelord: IT support tekniker, IT support, service, Uppsala, Sh bygg, sten och anläggning AB, The Place.

Ansök nu

IT Support tekniker till Sh bygg

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Aug 16
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Sh bygg, sten och anläggning är ett unikt företag inom bygg-, sten- och anläggningsbranschen. Vi är inte som alla andra företag – vi är en familjär arbetsplats med anor från 1923. Hos oss är alla våra medarbetare lika värdefulla och vi värnar om en öppensinnad och prestigelös kultur. Nu söker vi en IT Supporttekniker som vill bli en del av vårt team och tillsammans med oss leverera bästa möjliga support till våra medarbetare.

I rollen som IT Supporttekniker kommer du att arbeta tätt tillsammans med en kollega och rapportera till vår CFO. Vårt företag är beläget i en egenbyggd fastighet i Östra Fyrislund, Uppsala – ett nyetablerat företagsområde där det händer mycket. Du kommer också att få möjlighet att besöka våra olika kontor och arbetsplatser för att ge support på plats och hjälpa till med IT-relaterade frågor. Låter det spännande, utvecklande och roligt? Det är det också!

Rollen

Som IT Supporttekniker kommer du att vara det första användarstödet för våra medarbetare och hantera en mängd olika IT-relaterade frågor och problem. Du kommer att vara involverad i uppgifter såsom användarkontohantering, inloggning, uppdateringar, migreringar samt utbildning av personal i användning av appar och program. Ditt arbete kommer att vara avgörande för att främja övergången till en alltmer digital arbetsmiljö. En positiv attityd och ett leende på läpparna kommer att vara nyckeln till framgång!

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du att:

• Erbjuda användarstöd och support för olika IT-frågor.
• Hantera administration av användarkonton, behörigheter, datorer och program.
• Utföra enklare drift och underhåll av Windows 10/11, Microsoft 365, applikationer och olika systemverktyg.
• Ge support för mobiltelefoner, surfplattor (iOS och Android) och PC-hårdvara.
• Ge support för video-, konferenssystem och annan mötesteknik.
• Utveckla operativa arbetssätt och rutiner samt arbeta processorienterat.

Erfarenhet

För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har:

• Goda kunskaper inom Microsoft 365, Active Directory och Windows Server.
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med bevisade resultat.
• Grundläggande kunskaper i Azure och förmåga att utföra enklare administration och underhåll.
• Grundläggande kompetens inom nätverk, installation och konfiguration.
• Erfarenhet av beställningar och uppföljning.
• Kunskaper inom Powershell är meriterande.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska.
• Meriterande om du har erfarenhet av support inom en produktionsmiljö.

För denna tjänst krävs det att du har körkort och tillgång till egen bil då du ibland behöver åka till andra kontor och arbetsplatser i området. 

Som person?

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid både dina kompetenser och personliga egenskaper. Vi söker en positiv, engagerad och kommunikativ person som har ett eget driv och en stark vilja att utvecklas och bidra. Du trivs med att möta människor och är pedagogiskt lagd. Som IT Supporttekniker är du självgående, serviceinriktad och hjälpsam i att lösa problem, samtidigt som du kan förklara tekniska frågor på ett begripligt och stöttande sätt. Flexibilitet, stresstålighet och strukturerat arbete är också viktiga egenskaper som du kan bidra med till ditt team. Sist men inte minst har du ett brinnande intresse för IT och teknik.

Välkommen till Sh bygg, sten och anläggning AB – ett företag där du kan utvecklas och göra skillnad! Ansök idag och ta steget mot en spännande karriär som IT Supporttekniker hos oss. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Anställningen

Detta är en form av rekrytering där du är anställd som konsult via The Place de första 6 månaderna och tanken är att efter det om båda parter är nöjda övergå i en fastanställning hos kundföretaget. Tjänsten är på heltid (40h/v) och du kommer att utgå från kontoret i Uppsala. Arbetstider är 7-16 med viss flexibilitet. Start augusti/september.

Sh bygg, sten och anläggning - Ett av branschens äldsta entreprenadföretag
Sedan starten 1923 har vi levt med insikten att du som kund är intresserad av helheten. Du vill att det fungerar från start till mål, att rapporter och återkopplingar flyter, att ekonomin stämmer och att du har en bra dialog med oss som leverantör.

Vi gör vårt jobb med perspektivet hållbarhet – en kvalitet som är rätt för dig som kund och rätt för miljön. Vår arbetsglädje bottnar i att få ta ansvar för ditt projekt och utveckla hela vår kompetens för att på effektivaste sätt lösa den uppgift du behöver hjälp med. Vi anpassar alltid vårt arbete så att din verksamhet kan fortgå med minimala störningar relaterad till storleken på uppdraget. För att garantera din trygghet är vi certifierade enligt BKMA, en produktcertifiering för entreprenadverksamhet i byggbranschen vad gäller kvalitet, miljö och arbetsmiljö.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Nyckelord: IT support tekniker, IT support, service, Uppsala, Sh bygg, sten och anläggning AB, The Place.

Ansök nu

Administratör till Sveriges Lärare

Administrativ assistent
Läs mer Jul 19
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Det här konsultuppdraget är på heltid (37,5h/vecka) med start i augusti/september och kommer att pågå till och med årsskiftet 2023/2024 med chans till förlängning därefter. Kontoret finns på Bangårdsgatan 4A i Uppsala.

Om rollen och dina arbetsuppgifter

I den regionala verksamheten inom Sveriges Lärare finns förbundets kompetens inom medlemsstöd och stöd till förtroendevalda. Som administratör i region Mitt har du en bred roll - du kommer att supportera teamet, förtroendevalda och medlemmar med diverse administrativa uppgifter. Du kommer till exempel att hantera fakturor, sköta mötes- och utbildningsadministration och bokningar av resor, lokaler och catering. Teamet om tolv medarbetare utgår idag i huvudsak från två kontor i Uppsala och Falun. Du samarbetar även i ett team av 7 andra administratörer placerade i olika delar av Sverige. Hos Sveriges Lärare får du chansen att arbeta i en dynamisk organisation, där det både är högt i tak och en hjärtlig stämning.

För att lyckas och trivas i rollen behöver du vara serviceminded och proaktivt se vad som behöver göras och prioriteras. Du kommer att ha många olika kontaktytor, både internt och externt, där din förmåga att ge service och skapa goda relationer kommer att gynna dig. Du ser det som en fördel att arbetsdagarna ser olika ut och är flexibel när det kommer till att växla mellan olika arbetsuppgifter.

Din bakgrund

För att passa och lyckas i rollen ser vi gärna att du även har följande bakgrund:

• Minst 1-2 års erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll
• Mycket god administrativ förmåga
• Mycket god kommunikativ förmåga
• Goda kunskaper i MS Office
• Erfarenhet kring viss ekonomihantering är meriterande
• Erfarenhet av att ha arbetat i en stödfunktion är meriterande
• Gymnasiekompetens

Dina personliga egenskaper

För denna roll är det inte bara din bakgrund och arbetslivserfarenhet som är relevant, vi värderar även dina personliga egenskaper högt. Som person har du goda sociala kunskaper, är lösningsorienterad och tycker om att ge service. Du är även prestigelös, nyfiken och lyhörd för verksamhetens behov. Vidare är du strukturerad, engagerad och har förmågan att prioritera rätt i ditt arbete.

Låter tjänsten intressant? Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten kommer att tillsättas omgående. Varmt välkommen med din ansökan!

Tjänstens omfattning

Detta är ett konsultuppdrag på heltid (37,5h/vecka) där du blir anställd via oss på The Place.
Start i augusti/september till och med årsskiftet 2023/2024, med chans till förlängning därefter.
Du utgår från kontoret på Bangårdsgatan 4A i Uppsala.

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

Vi vet att glada medarbetare presterar bättre och hjälper företag att växa. The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits i över 30 år, under 2019 bytte vi varumärke från Placera Personal till The Place – Where Happy Work Happens. På The Place erbjuder vi de mest attraktiva kompetensnätverken där empatiskt ledarskap, glädje och livsbalans står i fokus.

För våra kunder och medarbetare är vi en Worklife Partner, en plats att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Back Office, HR & Lön, Logistik & Supply Chain, Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

 

Nyckelord: Administratör, Sveriges Lärare, Förbund, administrativt stöd

Ansök nu

Administratör till Sveriges Lärare

Administrativ assistent
Läs mer Jun 7
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Det här konsultuppdraget är på heltid (37,5h/vecka) med start i augusti/september och kommer att pågå till och med årsskiftet 2023/2024 med chans till förlängning därefter. Kontoret finns på Bangårdsgatan 4A i Uppsala.

Om rollen och dina arbetsuppgifter

I den regionala verksamheten inom Sveriges Lärare finns förbundets kompetens inom medlemsstöd och stöd till förtroendevalda. Som administratör i region Mitt har du en bred roll - du kommer att supportera teamet, förtroendevalda och medlemmar med diverse administrativa uppgifter. Du kommer till exempel att hantera fakturor, sköta mötes- och utbildningsadministration och bokningar av resor, lokaler och catering. Teamet om tolv medarbetare utgår idag i huvudsak från två kontor i Uppsala och Falun. Du samarbetar även i ett team av 7 andra administratörer placerade i olika delar av Sverige. Hos Sveriges Lärare får du chansen att arbeta i en dynamisk organisation, där det både är högt i tak och en hjärtlig stämning.

För att lyckas och trivas i rollen behöver du vara serviceminded och proaktivt se vad som behöver göras och prioriteras. Du kommer att ha många olika kontaktytor, både internt och externt, där din förmåga att ge service och skapa goda relationer kommer att gynna dig. Du ser det som en fördel att arbetsdagarna ser olika ut och är flexibel när det kommer till att växla mellan olika arbetsuppgifter.

Din bakgrund

För att passa och lyckas i rollen ser vi gärna att du även har följande bakgrund:

• Minst 1-2 års erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll
• Mycket god administrativ förmåga
• Mycket god kommunikativ förmåga
• Goda kunskaper i MS Office
• Erfarenhet kring viss ekonomihantering är meriterande
• Erfarenhet av att ha arbetat i en stödfunktion är meriterande
• Gymnasiekompetens

Dina personliga egenskaper

För denna roll är det inte bara din bakgrund och arbetslivserfarenhet som är relevant, vi värderar även dina personliga egenskaper högt. Som person har du goda sociala kunskaper, är lösningsorienterad och tycker om att ge service. Du är även prestigelös, nyfiken och lyhörd för verksamhetens behov. Vidare är du strukturerad, engagerad och har förmågan att prioritera rätt i ditt arbete.

Låter tjänsten intressant? Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten kommer att tillsättas omgående. Varmt välkommen med din ansökan!

Tjänstens omfattning

Detta är ett konsultuppdrag på heltid (37,5h/vecka) där du blir anställd via oss på The Place.
Start i augusti/september till och med årsskiftet 2023/2024, med chans till förlängning därefter.
Du utgår från kontoret på Bangårdsgatan 4A i Uppsala.

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

Vi vet att glada medarbetare presterar bättre och hjälper företag att växa. The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits i över 30 år, under 2019 bytte vi varumärke från Placera Personal till The Place – Where Happy Work Happens. På The Place erbjuder vi de mest attraktiva kompetensnätverken där empatiskt ledarskap, glädje och livsbalans står i fokus.

För våra kunder och medarbetare är vi en Worklife Partner, en plats att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Back Office, HR & Lön, Logistik & Supply Chain, Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

 

Nyckelord: Administratör, Sveriges Lärare, Förbund, administrativt stöd

Ansök nu

Quality Assurance Specialist till internationellt bolag Uppsala

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jun 27
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Nu söker vi en Quality Assurance Specialist till vårt kundföretag i Uppsala. I rollen som QA Specialist arbetar du bl.a. med produktreleaser, kvalitetsstyrning och kvalitetssäkring av råvaror, förbehandlade komponenter, substans och produkter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Produktrelease- granska och godkänna underlag för dispositionsbeslut gällande media, råvaror, förbehandlade komponenter, substans och produkter enligt gällande kvalificeringsprogram.
• Frisläppa slutpackad produkt till marknad.
• Kvalitetsstyrning (Quality Management)- Utveckla och förbättra kvalitetsstyrningsprocesser samt säkerställa att kvalitetsstyrningsprocesser inom AMO Uppsala uppfyller Divisions/företagets krav.
• Kvalitetssäkring av avvikelser och CAPA- Kvalitetssäkra avvikelse- och CAPA utredningar samt kvalitetssäkra korrigerande och förebyggande åtgärdsplaner.
• Ledningens genomgång och produktrevisioner- Sammanställa och rapportera underlag för ledningens genomgång och produktrevisioner.
• Externa inspektioner- Bistå AMO´s ledning under inspektioner av externa parter.
• Utbildningar-Genomföra utbildningar inom GMP/QMS. Kvalitetssäkring vid projekt.
• Ansvar: Kvalitetssäkring av råvaror, förpackningskomponenter och produkter.
• Kvalitetssäkring av dispositionsbeslut för media, råvaror, förpackningskomponenter och produkter.
• Ständiga förbättringar av kvalitetsledningssystemet.
• Bedöma avvikelser, valideringar, kvalificeringar, TF. Granska och godkänna dokumentation så som TM, Instruktioner tillhörande berörda processer AMO Uppsala.
• Ständiga förbättringar av kvalitetsledningssystemet.
• Delta som QA i projekt.

Du kommer vidare att ha befogenhet att fatta beslut om initiering av avvikelse- och CAPA-utredningar, granska och godkänna åtgärdsplaner, genomförande och effektivitetskontroller för CAPA. Leda och driva CC-ärenden, granska och godkänna redovisande och styrande dokument, (inom t.ex. validering, tillverkning, försök) och fatta dispositionsbeslut för media, råvaror, förbehandlade komponenter, substans och produkter enligt gällande kvalificeringar Du kommer även att delta som QA-representant i Change Control- och Risk Management ärenden samt i projekt

Tjänstens omfattning

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader (heltid 40h/v) och du anställs av oss på The Place och jobbar som konsult på vårt kundföretag. Önskad start är 10e juli. Efter 6 månader finns chans till förlängning. Du kommer att utgå från kontoret i Uppsala. 

Vem tror vi att du är?

För att lyckas och göra succé i rollen, tror vi att du har följande bakgrund:

• Treårig akademisk högskoleutbildning med farmaceutisk, naturvetenskaplig eller teknisk inriktning eller motsvarande.
• Goda kunskaper gällande GMP/ISO standarder och regelverk (EU GMP, 21 CFR Part 820, Part 210/211 och Part 11, ISO 13485, ISO 14001).
• Goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift.
• Minst 5 års erfarenhet av att arbeta i GMP styrd verksamhet inom läkemedelsindustrin och/eller device tillverkning.
• Bred erfarenhet (t ex kvalitetssystem, produktion, lab, release, reklamationshantering).

Om kundföretaget

Vårt kundföretag är ett amerikanskt läkemedels- och medicintekniskt bolag med över 100 000 anställda. Huvudkontoret ligger i New Jersey och det svenska huvudkontoret ligger i Solna. Du kommer att utgå från kontoret i Uppsala.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Nyckelord: QA Specialist release, produktrelease, kvalitetssäkring, kvalitetsstyrning

Ansök nu

IT Support tekniker till Sh bygg

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jun 9
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Sh bygg, sten och anläggning är ett unikt företag inom bygg-, sten- och anläggningsbranschen. Vi är inte som alla andra företag – vi är en familjär arbetsplats med anor från 1923. Hos oss är alla våra medarbetare lika värdefulla och vi värnar om en öppensinnad och prestigelös kultur. Nu söker vi en IT Supporttekniker som vill bli en del av vårt team och tillsammans med oss leverera bästa möjliga support till våra medarbetare.

I rollen som IT Supporttekniker kommer du att arbeta tätt tillsammans med en kollega och rapportera till vår CFO. Vårt företag är beläget i en egenbyggd fastighet i Östra Fyrislund, Uppsala – ett nyetablerat företagsområde där det händer mycket. Du kommer också att få möjlighet att besöka våra olika kontor och arbetsplatser för att ge support på plats och hjälpa till med IT-relaterade frågor. Låter det spännande, utvecklande och roligt? Det är det också!

Rollen

Som IT Supporttekniker kommer du att vara det första användarstödet för våra medarbetare och hantera en mängd olika IT-relaterade frågor och problem. Du kommer att vara involverad i uppgifter såsom användarkontohantering, inloggning, uppdateringar, migreringar samt utbildning av personal i användning av appar och program. Ditt arbete kommer att vara avgörande för att främja övergången till en alltmer digital arbetsmiljö. En positiv attityd och ett leende på läpparna kommer att vara nyckeln till framgång!

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du att:

• Erbjuda användarstöd och support för olika IT-frågor.
• Hantera administration av användarkonton, behörigheter, datorer och program.
• Utföra enklare drift och underhåll av Windows 10/11, Microsoft 365, applikationer och olika systemverktyg.
• Ge support för mobiltelefoner, surfplattor (iOS och Android) och PC-hårdvara.
• Ge support för video-, konferenssystem och annan mötesteknik.
• Utveckla operativa arbetssätt och rutiner samt arbeta processorienterat.

Erfarenhet

För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har:

• Goda kunskaper inom Microsoft 365, Active Directory och Windows Server.
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med bevisade resultat.
• Grundläggande kunskaper i Azure och förmåga att utföra enklare administration och underhåll.
• Grundläggande kompetens inom nätverk, installation och konfiguration.
• Erfarenhet av beställningar och uppföljning.
• Kunskaper inom Powershell är meriterande.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska.
• Meriterande om du har erfarenhet av support inom en produktionsmiljö.

För denna tjänst krävs det att du har körkort och tillgång till egen bil då du ibland behöver åka till andra kontor och arbetsplatser i området. 

Som person?

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid både dina kompetenser och personliga egenskaper. Vi söker en positiv, engagerad och kommunikativ person som har ett eget driv och en stark vilja att utvecklas och bidra. Du trivs med att möta människor och är pedagogiskt lagd. Som IT Supporttekniker är du självgående, serviceinriktad och hjälpsam i att lösa problem, samtidigt som du kan förklara tekniska frågor på ett begripligt och stöttande sätt. Flexibilitet, stresstålighet och strukturerat arbete är också viktiga egenskaper som du kan bidra med till ditt team. Sist men inte minst har du ett brinnande intresse för IT och teknik.

Välkommen till Sh bygg, sten och anläggning AB – ett företag där du kan utvecklas och göra skillnad! Ansök idag och ta steget mot en spännande karriär som IT Supporttekniker hos oss. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Anställningen

Detta är en form av rekrytering där du är anställd som konsult via The Place de första 6 månaderna och tanken är att efter det om båda parter är nöjda övergå i en fastanställning hos kundföretaget. Tjänsten är på heltid (40h/v) och du kommer att utgå från kontoret i Uppsala. Arbetstider är 7-16 med viss flexibilitet. Start augusti/september.

Sh bygg, sten och anläggning - Ett av branschens äldsta entreprenadföretag
Sedan starten 1923 har vi levt med insikten att du som kund är intresserad av helheten. Du vill att det fungerar från start till mål, att rapporter och återkopplingar flyter, att ekonomin stämmer och att du har en bra dialog med oss som leverantör.

Vi gör vårt jobb med perspektivet hållbarhet – en kvalitet som är rätt för dig som kund och rätt för miljön. Vår arbetsglädje bottnar i att få ta ansvar för ditt projekt och utveckla hela vår kompetens för att på effektivaste sätt lösa den uppgift du behöver hjälp med. Vi anpassar alltid vårt arbete så att din verksamhet kan fortgå med minimala störningar relaterad till storleken på uppdraget. För att garantera din trygghet är vi certifierade enligt BKMA, en produktcertifiering för entreprenadverksamhet i byggbranschen vad gäller kvalitet, miljö och arbetsmiljö.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Nyckelord: IT support tekniker, IT support, service, Uppsala, Sh bygg, sten och anläggning AB, The Place.

Ansök nu

Vi söker dig som vill jobba med it support!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 25
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Vi är glada att se en ökad efterfrågan från våra kunder som söker kompetens inom It support. Därför söker vi nu dig som vill jobba inom det området. Har du jobbat med användarstöd och support? Har du erfarenhet av att stötta kollegor med administration av konton, behörigheter, datorer och program? Är du serviceinriktad, en problemlösare av rang, stresstålig och självgående?  Då ska du anmäla ditt intresse till oss!

På The Place hjälper vi våra kunder både med rekryteringsuppdrag och när de behöver få in en grym konsult under en period. Skulle du vara intresserad av att bli en del av vårt kompetensnätverk?  Då är första steget att du svarar på den här annonsen!

Kvalifikationer

Just nu söker vi söker dig som har intresse för och kunskaper inom något eller några av följande områden:

• Användarstöd och support
• Administration av konton, behörigheter, datorer och program
• Video- och konferenssystem
• Grundläggande kunskap kring nätverk, enklare installationer och konfigurationer
• Mobiltelefoner/Iphone och Android
• Kunskaper i Microsoft Windows, M365 och AD
• Grundläggande kunskaper i Azure

Vilka system har du jobbat med? Berätta gärna i din ansökan! Har du specifika önskemål om geografiskt område, bransch, heltid eller deltid eller annat, skriv gärna det i din profil så kan vi hjälpa dig till ditt nästa gig!

Hur processen går till

Det första steget är att du skickar in din ansökan, det går snabbt, ladda upp ditt CV och fyll i hur vi får tag på dig. Du blir nu sökbar för mig och mina kollegor som jobbar med rekrytering inom IT support.  För dig som omedelbart går vidare i processen kan nästa steg bli en kort telefonintervju för att komplettera med vissa frågor eller ett digitalt eller fysiskt möte hos oss på vårt Place som ligger centralt i Stockholm.

Kan ni garantera mig ett jobb?

Vi gör vårt allra bästa för att matcha ihop rätt kompetens med rätt företag i vårt nätverk. Vår ambition är att hitta rätt jobb till så många som möjligt men vi kan inte garantera det tyvärr.

Detta är en generell och proaktiv jobbannons och vi får in uppdrag löpande. Så vänta inte med att söka så att du inte missar något spännande jobb!

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sökord: The Place, inköp, It support, It support tekniker, Microsoft Windows, M365, Azur

Ansök nu

Project Coordinator to Pharmetheus

Administrativ assistent
Läs mer Mar 24
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Role description

As Project Coordinator at Pharmetheus you will be a part of a team of Project Coordinators reporting to the Project Management Officer. Your main responsibility is to support the organization in the management of Pharmetheus´ overall project portfolio. You will also assist the projects with administration and status updates throughout the projects´ life cycle and you will collaborate closely with other Project Coordinators as well as Project Leaders, Contract Managers and Project Portfolio Team Leaders.

This is a full-time job, based in Stockholm or Uppsala, with flexible working hours and the possibility to work remotely. It is a direct recruitment to the company, with an initial six months probationary period. The corporate language is English, and the preferred start date is as soon as possible.

Main tasks & responsibilities

As a Project Coordinator at Pharmetheus you will:

• Contribute to the development and maintenance of the Pharmetheus project management methodology.
• Monitor the status of ongoing projects and keep track of plans, budget, and deliverables.
• Initiate and support in the follow-up activities on completed projects.
• Manage project information and follow-up data.
• Manage client information, assigned client accounts, and prepare proposals.

Qualifications

To thrive and succeed in this position, we believe you have:

• Bachelor´s degree (B.Sc.) in a relevant field.
• Minimum three years of related work experience.
• Excellent planning and organizing capability.
• Experience interacting and coordinating multiple stakeholders.
• Excellent proficiency in English, both written and spoken.
• Very good knowledge of Microsoft Office applications.
• Preferred experience from a knowledge intensive consultancy business.

Personality

For the role as Project Coordinator, we are looking for an organized, service minded team player. You have the ability to work simultaneously with different projects. To be successful in this role you also need to have excellent communication and multitasking skills and have a problem-solving-mindset. You are a person with a great sense of responsibility, dedicated to meeting deadlines. You have a structured, analytical, and detail-oriented mindset.

Does this sound like a match for you? Send in your application as soon as possible. Interviews will take place on an ongoing basis, and the recruitment can finish before the deadline.

Pharmetheus

Pharmetheus is a global pharmacometrics consultancy company, focused on applying quantitative approaches to support drug development decisions in all clinical development phases and in most therapeutic areas. We take great pride in being a reliable and effective collaboration partner to all our clients, offering a workplace where the atmosphere is characterized by a high level of flexibility and a great team spirit. We always aim for equality and value creativity and diversity. Our highly skilled and enthusiastic team brings considerable value to clients and partners, with the aim of improving patients´ lives.

Pharmetheus has a team of currently more than 80 affiliates in various countries globally, and we continue to grow. Pharmetheus´ main premise is in Uppsala, Sweden. Our physical footprint stretches beyond Uppsala through our office network in Stockholm, Basel, Paris, Utrecht and home office networks in Europe and North America.

Read more about us - Pharmetheus

The Place is Sweden´s only Worklife Partner

In this particular recruitment, The Place manages the recruitment process, from interview to job offer. You will then be hired by the client company. We are proud of our great partnerships with a large number of interesting and exciting companies - and that means many career opportunities for you! The Place is a recruitment and skills partner that has been around for over 30 years.

We distance ourselves from the traditional staffing industry where short-term solutions and people reduced to numbers have become the norm. In us you get a Worklife Partner, whether you are a candidate, an employee or a client.

Ansök nu

Project Management Officer to Pharmetheus

Verksamhetskonsult
Läs mer Mar 24
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Role description

As Project Management Officer at Pharmetheus you will lead a team of Project Coordinators. Your main responsibility will be to set up, lead and develop the company´s Project Management Office. The position is new and as such you are responsible for developing, implementing, and maintaining the project management methodology, monitoring the project portfolio, and organizing project resource management. You will be a part of the Business Operations team and work closely with other departments within the organization and you report to the Business Operations Leader/CFO.

This is a full-time job, based in Stockholm or Uppsala, with flexible working hours and the possibility to work remotely. It is a direct recruitment to the company, with an initial six months probationary period. The corporate language is English, and the preferred start date is as soon as possible.

Main tasks & responsibilities

As a Project Management Officer at Pharmetheus you will:

• Develop, implement, and maintain project management methodology including documents.
• Monitor the status of ongoing projects and keep track of plans, budget, deliverables, and dependencies.
• Organize project resource management and support project leaders.
• Problem solving project management-related-issues.
• Communicate and present information to stakeholders regarding the project portfolio.
• Analyze and report on specific risks associated with projects.
• Lead and support your team of Project Coordinators.

Qualifications

To thrive and succeed in this position, we believe you have:

• Bachelor´s degree (B.Sc.) in a relevant field.
• Minimum five years of experience in project management including setting up or working within a Project Management Office.
• Previous experience of being a Line Manager or similar.
• Excellent planning and organizing capability.
• Experience of interacting and coordinating multiple stakeholders.
• Excellent proficiency in English, both written and spoken.
• Very good knowledge of Microsoft Office applications
• Preferred experience from a knowledge intensive consultancy business.
• Preferred experience in Scrum processes or similar techniques.

Personality

For the role as a Project Management Officer, we are looking for an organized, service minded team player. To be successful in this role you need to have excellent communication and multitasking skills and have a problem-solving-mindset. You also have a strong personal engagement combined with a strong business focus. You are a person with a great sense of responsibility, dedicated to meeting deadlines. You have a structured, analytical, and detail-oriented mindset.

Does it sound like a match for you? Send in your application as soon as possible. Interviews will take place on an ongoing basis, and the recruitment process can finish before the deadline.

Pharmetheus

Pharmetheus is a global pharmacometrics consultancy company, focused on applying quantitative approaches to support drug development decisions in all clinical development phases and in most therapeutic areas. We take great pride in being a reliable and effective collaboration partner to all our clients, offering a workplace where the atmosphere is characterized by a high level of flexibility and a great team spirit. We always aim for equality and value creativity and diversity. Our highly skilled and enthusiastic team brings considerable value to clients and partners, with the aim of improving patients´ lives.

Pharmetheus has a team of currently more than 80 affiliates in various countries globally, and we continue to grow. Pharmetheus´ main premise is in Uppsala, Sweden. Our physical footprint stretches beyond Uppsala through our office network in Stockholm, Basel, Paris, Utrecht and home office networks in Europe and North America.

Read more about us - Pharmetheus

The Place is Sweden´s only Worklife Partner

In this particular recruitment, The Place manages the recruitment process, from interview to job offer. You will then be hired by the client company. We are proud of our great partnerships with a large number of interesting and exciting companies - and that means many career opportunities for you! The Place is a recruitment and skills partner that has been around for over 30 years.

We distance ourselves from the traditional staffing industry where short-term solutions and people reduced to numbers have become the norm. In us you get a Worklife Partner, whether you are a candidate, an employee or a client.

Ansök nu

Lönespecialist till Sh bygg i Uppsala

Löneadministratör
Läs mer Maj 18
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Om företaget

Sh bygg är ett av Sveriges äldsta familjeägda entreprenadföretag. Det grundades som stensätteri 1923 av Sven Heribert Svensson och ägs idag av barnbarnet Lars Svensson. Stenkompetensen och den genuina känslan för kvalitet och hantverk finns kvar men företaget har växt och utvecklats till ett klassiskt byggmästarföretag, en total entreprenör med drygt 430 anställda medarbetare och sex verksamhetsområden med spetskompetens under ett och samma tak.

Om tjänsten

I rollen som lönespecialist kommer du att tillhöra HR/Lön teamet och din närmsta chef är HR-chefen på Sh bygg. I teamet ingår även ytterligare en lönespecialist, två HR-partners, en HR- och utbildningsadministratör samt en arbetsmiljöadministratör. Du blir en del av detta positiva och trevliga team vilka stöttar HR och löneprocesser för alla anställda, både tjänstemän och yrkesarbetare. Sh bygg har nyligen flyttat in i nya fina lokaler i Uppsala varifrån ni kommer att arbeta tillsammans.

I denna roll blir du anställd av The Place de första 6 månaderna och därefter är intentionen att anställningen går över till Sh bygg. Tjänsten är på heltid, 40h/v med start i sommar, senast i augusti månad.

Arbetsuppgifter

Rollen som lönespecialist är bred och du kommer bland annat att: 

• Vara ansvarig för systemstöd inom löneområdet
• Hantera reseräkningar, utlägg och körjournaler
• Arbeta med operativt lönearbete med eget ansvar för cirka 250-300 löner
• Utföra administrativa uppgifter kring bland annat pensioner och försäkringar
• Sköta rapportering och vara kontaktperson gentemot medlemsföretagen, Collectum, SCB och Svenskt Näringsliv m.fl.
• Göra avstämningar mot ekonomisystem avseende ex. skatt, arbetsgivaravgifter m.m.
• Ge support via telefon och mejl
• Utbilda och coacha chefer och medarbetare i våra systemstöd kopplat till tidrapportering och rese- och utläggsadministration
• Självständigt driva utvecklingsprojekt inom löneområdet

Vi söker dig

Vi söker dig som är noggrann och strukturerad i ditt arbete och som gillar att ta eget ansvar och jobba mot deadlines. Om du dessutom vill vara en del av ett bolag som värderar en öppen och ärlig kultur där du som medarbetare får vara en del av ett varmt och engagerat team som samarbetar, då tror vi att du kommer att trivas hos Sh bygg!

Kvalifikationer

För att passa och lyckas i rollen ser vi gärna att du även har följande bakgrund:

• YH-utbildning eller likvärdig utbildning inom lön
• Några års erfarenhet av en löneadministrativ roll (och gärna från verksamhet med produktion)
• Har vana av att arbeta med hela lönekedjan samt att tolka kollektivavtal
• Har du kunskaper i Agda så är det meriterande
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Om det här låter som en tjänst för dig så tveka inte att skicka in din ansökan, urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Ansök nu

HR-administratör till Sh bygg, sten och anläggning AB

Personaladministratör/Personalassistent
Läs mer Nov 29
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Sh bygg är ett bolag inom bygg-, sten- och anläggningsarbeten, men är inte som alla andra företag i branschen. - Du välkomnas till ett familjärt företag som funnits sedan 1923. Sh bygg har bara egenanställda yrkesarbetare och alla inom bolaget värderas lika. Här finns en öppensinnad och prestigelös kultur som står för hållbarhet och inkludering och man jobbar aktivt med värdeorden ansvar, glädje och kompetens.

Du blir en del av HR/Lön- avdelningen och kommer att jobba tillsammans med duktiga kollegor i ett team på sju personer. Nyligen har företaget flyttat in i en ny egenbyggd fastighet i Östra Fyrislund i Uppsala vilket är ett nyetablerat företagsområde där det är mycket på gång. Du kommer även ibland att få besöka andra kontor och anläggningar för till exempel utbildningar eller teambuilding. Sh bygg tillhör en koncern och tillsammans med teamet stöttar ni hela koncernen. Tycker du det låter både spännande, utvecklande och kul? Det är det också!

Rollen

Tjänsten som HR-administratör är bred och innehåller två delar. Du kommer att jobba 50% med hr-administration och 50% med utbildningsadministration. Du hjälper och stöttar även dina kollegor i deras arbeten och beroende på intressen och kunskap finns olika projekt att ta sig an.

HR-administratör:

• Jobba med administration i olika system
• Anställningsavtal
• Hälsoundersökningar
• Egna projekt
• Övrig administration

Utbildningsadministratör:

• Planera interna och externa kurser
• Ta fram kursmaterial och boka in och registrera kursmedlemmar
• Koordinera och uppdatera och sammanställa cvn till olika projekt
• Effektivisera en digital anställningsprocess
• Övrig administration

Erfarenhet och kunskaper

• Utbildning inom HR eller liknade
• Något eller några års yrkesrelevant erfarenhet
• Flytande i svenska i tal och skrift och goda kunskaper i engelska
• God datavana och ett intresse för system
• Körkort

Som person?

Även om dina tidigare erfarenheter och kvalifikationer är viktiga så är dina personliga egenskaper minst lika avgörande. För att trivas och göra succé i rollen tror vi att du är en positiv och engagerad person som har ett eget driv och en vilja att utvecklas och bidra. Du kan ta egna initiativ och komma med förslag på förbättringar och tillvägagångssätt. I övrig ser vi att du är en glad person som är serviceminded och som vill bidra till en trevlig stämning på kontoret.

Anställningen

Detta avser ett föräldravikariat med start i februari och kommer pågå 1 år framåt där du kommer arbeta som konsult via The Place. Tjänsten är på heltid (40h/v) och du kommer att utgå från kontoret i Uppsala.

Sh bygg - Ett av branschens äldsta entreprenadföretag

Sedan starten 1923 har vi levt med insikten att du som kund är intresserad av helheten. Du vill att det fungerar från start till mål, att rapporter och återkopplingar flyter, att ekonomin stämmer och att du har en bra dialog med oss som leverantör.

Vi gör vårt jobb med perspektivet hållbarhet – en kvalitet som är rätt för dig som kund och rätt för miljön. Vår arbetsglädje bottnar i att få ta ansvar för ditt projekt och utveckla hela vår kompetens för att på effektivaste sätt lösa den uppgift du behöver hjälp med. Vi anpassar alltid vårt arbete så att din verksamhet kan fortgå med minimala störningar relaterad till storleken på uppdraget. För att garantera din trygghet är vi certifierade enligt BF9K, en produktcertifiering för entreprenadverksamhet i byggbranschen vad gäller kvalitet, miljö och arbetsmiljö.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Nyckelord: hr-administratör, utbildningsadministratör, hr, administration, Uppsala

Ansök nu

Redovisningsassistent inom leverantörsreskontra till Sh bygg

Ekonomiassistent
Läs mer Nov 15
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Sh bygg är ett bolag inom bygg-, sten- och anläggningsarbeten, men är inte som alla andra företag i branschen - Du välkomnas till ett familjärt företag som funnits sedan 1923. Sh bygg har bara egenanställda byggnadsarbetare och alla inom bolaget värderas lika. Här finns en öppensinnad och prestigelös kultur som står för hållbarhet och inkludering och man jobbar aktivt med värdeorden ansvar, glädje och kompetens. Sh bygg tar dessutom ansvar att som första byggföretag menssäkra alla byggbodar och arbetsplatser.

Du blir en del av en ekonomiavdelning tillsammans med fem duktiga kollegor. Nyligen har företaget flyttat in i ny egenbyggd fastighet i Östra Fyrislund i Uppsala vilket är ett nyetablerat företagsområde där det är mycket på gång. Tycker du det låter både spännande, utvecklande och kul? Det är det också!

Rollen i stora drag

I rollen som redovisningsassistent kommer du stötta hela koncernen inom just ditt arbetsområde. Du kommer bland annat jobba med:

• Leverantörsreskontran
• Ansvar över all administration och kommunikation gällande fakturor både internt och externt
• Medverkar i utförandet av bokslut
• Administration i ekonomisystemet 3L
• Projektregistrering

Erfarenhet och kunskaper

• Gymnasieutbildning eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller likvärdigt
• Minst 3 års erfarenhet som redovisningsassistent eller ekonomiassistent
• God kunskap inom leverantörsreskontra
• Erfarenhet av leverantörsreskontra, bokslut, moms- och skattedeklarationer

Som person då?

Även om dina tidigare erfarenheter och kvalifikationer är viktiga så är dina personliga egenskaper absolut avgörande. För att trivas och göra succé i rollen tror vi att du är en prestigelös och noggrann person som signalerar öppenhet och har en välutvecklad servicekänsla och vill alltid göra ditt bästa.

Anställningen

Detta avser ett föräldravikariat med start direkt efter årsskiftet och kommer pågå 1 år framåt där du kommer arbeta som konsult via The Place. Tjänsten är på heltid (40h/v) och du kommer att utgå från kontoret i Uppsala.

Sh bygg - Ett av branschens äldsta entreprenadföretag

Sedan starten 1923 har vi levt med insikten att du som kund är intresserad av helheten. Du vill att det fungerar från start till mål, att rapporter och återkopplingar flyter, att ekonomin stämmer och att du har en bra dialog med oss som leverantör.
Vi gör vårt jobb med perspektivet hållbarhet – en kvalitet som är rätt för dig som kund och rätt för miljön. Vår arbetsglädje bottnar i att få ta ansvar för ditt projekt och utveckla hela vår kompetens för att på effektivaste sätt lösa den uppgift du behöver hjälp med. Vi anpassar alltid vårt arbete så att din verksamhet kan fortgå med minimala störningar relaterad till storleken på uppdraget. För att garantera din trygghet är vi certifierade enligt BF9K, en produktcertifiering för entreprenadverksamhet i byggbranschen vad gäller kvalitet, miljö och arbetsmiljö.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Nyckelord: redovisningsassistent, ekonomiassistent, leverantörsreskontra, bokslut, Uppsala

Ansök nu

Teknisk Inköpare till spännande konsultuppdrag

Inköpare
Läs mer Jul 9
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

ScandiNova Systems AB är ett teknikföretag som är världsledande inom utveckling och produktion av pulsade högspänningsaggregat, så kallade modulatorer. Här får du möjlighet att arbeta på ett växande globalt företag med en familjär lokal närvaro och med ett stimulerande, omväxlande och utmanade inköpsarbete.

Om rollen

Som inköpare på ScandiNova kommer du agera nyckelperson i arbetet med att uppfylla ScandiNovas målsättning att stödja en effektiv växande produktion med hög kvalitet. Ditt uppdrag är att hitta rätt komponenter med rätt kvalitet till rätt pris som uppfyller kundernas krav på ScandiNovas produkter. Du kommer arbeta nära avdelningarna R&D och Production Engineering för att tillsammans ta fram de bästa komponenterna till befintliga produkter men också nästa generation av ScandiNovas produkter. En annan viktig del i ditt arbete är att skapa en god och långsiktig relation med våra befintliga och nya leverantörer för att bolla idéer och komma på de bästa lösningarna samt säkerställa optimering av kvalitet, kvantitet, kostnad och leveranssäkerhet.

Detta är ett konsultuppdrag på heltid, med start i augusti och förväntas pågå 3 månader med möjlig förlängning.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som inköpare har du bland annat dessa arbetsuppgifter:

• Ansvara för att kvalificera, upprätthålla och utveckla leverantörsbasen
• Förhandla avtal, leverera besparingar och se till att optimera företagets supply chain-processer
• Bevaka ordererkännanden, leveransbevakning och leveransutvärdering
• Ansvara för fakturahantering och följa upp och hantera leveransavvikelser samt reklamationer med leverantör

Din bakgrund

För att passa och göra succé i rollen har du:

• Ingenjörsutbildning, annan teknisk bakgrund eller stort intresse för teknik 
• Arbetat med inköpsarbete tidigare
• Erfarenhet inom kategorin elteknik är meriterande
• Behärskar grundläggande kommersiella avtalsvillkor och frågeställningar
• Erfarenhet av Monitor är meriterande
• God förmåga att skriva och tala fackteknisk engelska och svenska obehindrat

Vem är du som person

Som person har du ett personligt engagemang och god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du är analytisk, lyhörd och en god affärsmässig förhandlare. Du har lätt att kommunicera med andra människor och gillar att arbeta i en organisation som är i en kraftig tillväxtfas där man ständigt arbetar med förbättringar, både när det gäller produkter, utveckling och projekt. Du ser helhetsperspektivet och ser fördelarna med att arbeta både operativt och strategiskt. Naturligtvis delar du ScandiNovas tre värderingar- Innovation, Samarbete och Noggrannhet.

Låter detta som något som kan passa dig? Toppen - Skicka gärna din ansökan redan idag!

Om ScandiNova

ScandiNova har en internationell kundbas och även ett flertal utländska leverantörer. All utveckling, montering och test av ScandiNova´s modulatorer sker i Uppsala. Supply Chain-teamet består idag av 6 personer som hanterar inköp, lager och logistik. Då vi ser en framtid med betydande volymökning av både befintliga och nya produkter till kunder över hela världen kommer det finnas goda utvecklingsmöjligheter. Vi har nyligen flyttat till moderna, fräscha och ljusa lokaler i Fyrislund.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Några förmåner som medarbetare hos The Place:

• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling

Nyckelord: Inköpare, Teknisk Inköpare, Teknik, Modulatorer, Supply Chain

Ansök nu

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Sh bygg

Redovisningsekonom
Läs mer Jan 13
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Sh bygg är ett bolag inom bygg-, sten- och anläggningsarbeten, men är inte som alla andra företag i branschen - Du välkomnas till ett familjärt företag som funnits sedan 1923. Sh bygg har bara egenanställda byggnadsarbetare och alla inom bolaget värderas lika. Här finns en öppensinnig och prestigelös kultur som står för hållbarhet och inkludering och man jobbar aktivt med värdeorden ansvar, glädje och kompetens. Sh bygg tar dessutom ansvar att som första byggföretag menssäkra alla byggbodar och arbetsplatser.

På kontoret arbetar idag ca 80 tjänstemän och du blir en del av en ekonomiavdelning tillsammans med tre duktiga kollegor. Sh bygg sitter i trivsamma lokaler i Boländerna endast 10 minuters promenadavstånd från centrala Uppsala. Under 2021 kommer företaget flytta in i ny egenbyggd fastighet i Östra Fyrislund - det kommer bli ett rejält lyft. Tycker du det låter både spännande, utvecklande och kul? Det är det också!

Rollen i stora drag 

I rollen som ekonomiassistent kommer du jobba mot 6 bolag. Du kommer bland annat jobba med:

• Leverantörsreskontran
• Ansvar över all administration och kommunikation gällande fakturor både internt och externt
• Medverkar i utförandet av bokslut
• Administration i ekonomisystemet 3L 
• Projektregistrering

Erfarenhet och kunskaper

• Gymnasieutbildning eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller likvärdigt
• Minst 3 års erfarenhet som ekonomiassistent
• God kunskap inom leverantörsreskontra
• Erfarenhet av leverantörsreskontra, bokslut, Moms- och skattedeklarationer

Som person då?

Även om dina tidigare erfarenheter och kvalifikationer är viktiga så är din personliga egenskaper absolut avgörande. För att trivas och göra succé i rollen tror vi att du är en prestigelös och noggrann person som signalerar öppenhet och har en coachande förhållningsätt. Du har dessutom en välutvecklad servicekänsla och vill alltid göra ditt bästa. 

Anställningen

Det här är en form av rekrytering där du initialt arbetar som konsult via The Place. Om båda parter är nöjda efter sex månader övergå du till fast anställning hos Sh bygg. Tjänsten är på heltid (40h/v) med start så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. 

Sh bygg - Ett av branschens äldsta entreprenadföretag

Sedan starten 1923 har vi levt med insikten att du som kund är intresserad av helheten. Du vill att det fungerar från start till mål, att rapporter och återkopplingar flyter, att ekonomin stämmer och att du har en bra dialog med oss som leverantör.

Vi gör vårt jobb med perspektivet hållbarhet – en kvalitet som är rätt för dig som kund och rätt för miljön. Vår arbetsglädje bottnar i att få ta ansvar för ditt projekt och utveckla hela vår kompetens för att på effektivaste sätt lösa den uppgift du behöver hjälp med. Vi anpassar alltid vårt arbete så att din verksamhet kan fortgå med minimala störningar relaterad till storleken på uppdraget. För att garantera din trygghet är vi certifierade enligt BF9K, en produktcertifiering för entreprenadverksamhet i byggbranschen vad gäller kvalitet, miljö och arbetsmiljö. 

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Några förmåner som medarbetare hos The Place:

• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling

Ansök nu

Produktionsplanerare till ett högteknologiskt bolag!

Inköpare
Läs mer Nov 10
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Nu söker vi en produktionsplanerare till vår kund i Uppsala. Du förväntas arbeta med inköp, produktionsplanering inom ett framgångsrikt, spännande och tekniskt bolag. Detta är ett konsultuppdrag på deltid (50%) med start i december och kommer att pågå under 12 månader framåt.

Rollen

Rollen som produktionsplanerare är bred och du har bland annat ansvar för att säkerställa in- och utleveranser, hantera inköp, lagerstyrning och produktionsplanering. Du blir den personen som kommer ta ett självständigt grepp kring arbetet med hela ledet från planering, genomförande samt uppföljning. Du kommer att arbeta i olika affärssystem och arbeta med implementeringar och uppdateringar av dessa.

Vem är du?

Vi tror att du har med dig en teknisk utbildning och dessutom tidigare erfarenhet från en liknande roll. Meriterande är om du även har arbetat i en teknisk bransch och erfarenhet från produktion av elektronikkomponenter. Som person är du kommunikativ och har lätt för att kommunicera verbalt och i skrift med olika kulturer och människor på olika nivåer. Därför är det ett krav att du har goda kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift. Vidare är du metodisk och noggrann med ett sinne för detaljer. Andra egenskaper som är viktiga är att du är strukturerad, analytisk, konsekvent och affärsmässig.

Arbetstid/Varaktighet

Heltid
Start i december och 12 månader framåt
Placering i Uppsala, under rådande pandemi arbetar alla kollegor hemifrån idag vilket även du kommer att göra till en början.

Intresserad av tjänsten? Sök tjänsten redan i dag. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum!

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Några förmåner som medarbetare hos The Place:

• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling

Vänta inte på bättre tider – intervjuer sker löpande och rollen kan tillsättas inom kort. Sök därför direkt!

Nyckeltal: produktionsplanerare, inköp, produktionsplanering, Uppsala, deltid

Ansök nu

Löneadministratör till ideell förening i Uppsala

Löneadministratör
Läs mer Sep 2
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vi söker för långt vikariet till en av våra kunder i Uppsala en noggrann löneadministratör som vill arbeta med hela lönekedjan.

Rollen

Du kommer arbeta på ett förbundskansli där redovisningscentralen sköter löpande redovisning och lönehantering för de 8 regionerna i Sverige. Här blir du välkomnad av ett stöttande gäng på 3 löneadministratörer och du kommer att ha möjlighet att vara med och påverka hur ni arbetar framåt. Du kommer att självständigt ansvara för lönehanteringen gällande ett antal regioner. Arbetet är omväxlande och du har en viktig roll i att bistå medarbetare med din expertkunskap och support. Detta är ett uppdrag på heltid under 1,5 år med start så snart som möjligt. Låter detta både spännande och roligt? Det är det också!

Dina arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna kommer bland annat innebära att du bereder löner, hantera avvikelser, sköter inrapportering av pension, har kontakt med myndigheter så som försäkringskassan och handlägger arbetsgivarintyg m.m. Du kommer även vara ett stöd i frågor som rör lön och kollektivavtal. Tillsammans med chef och kollegor kommer du att vara med och utveckla rutiner och processer, upprätta och säkerställa att lathundar och rutinbeskrivningar är aktuella.

Din bakgrund

För att passa och och göra succé i roller ser vi gärna att du har:

• Flera års erfarenhet av självständigt arbete med hela löneprocessen
• Utbildning inom lön
• Erfarenhet i att hantera olika kollektivavtal och är van att svara på medarbetares frågor och att själv ta reda på svar
• God systemkunskap, det är meriterande om du tidigare arbetat i Agda

Vem är du?

Som person är du självgående, kommunikativ och serviceinriktad. Du har ett analytiskt förhållningssätt till ditt uppdrag- det är viktigt för dig att förstå hela processen. Du gillar ett varierat tempo och har förmåga att prioritera ditt arbete efter aktuell arbetsbelastning. Vidare ser du fördelarna i att arbeta i team och du har lätt för att kommunicera i såväl tal som skrift. 

Intresserad av tjänsten?

Sök tjänsten redan i dag. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Några förmåner som medarbetare hos The Place:

• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling

Ansök nu

Löneadministratör till utvecklande och spännande tjänst

Löneadministratör
Läs mer Aug 4
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Sh bygg är ett bolag inom bygg-, sten- och anläggningsarbeten, men är inte som alla andra företag i branschen - Du välkomnas till ett familjärt företag som funnits sedan 1923. Sh bygg har bara egenanställda byggnadsarbetare och alla inom bolaget värderas lika. Här finns ett öppensinnat och prestigelös kultur som står för hållbarhet och inkludering och man jobbar aktivt med värdeorden ansvar, glädje och kompetens. Sh bygg tar dessutom ansvar att som första byggföretag menssäkra alla byggbodar och arbetsplatser.

På kontoret arbetar idag ca 80 tjänstemän och du blir en del av HR-och löneteamet som består av 5 personer. Du tillsammans med en till kollega ansvarar för ca 450-500 löner Sh bygg sitter i trivsamma lokaler i Boländerna endast 10 minuters promenadavstånd från centrala Uppsala. Under 2021 kommer företaget flytta in i ny egenbyggd fastighet i Östra Fyrislund - det kommer bli ett rejält lyft.

Rollen

I rollen som löneadministratör jobbar du brett med lönerna från ax till limpa. Det innebär klassiska arbetsuppgifter så som påminnelsehantering, rapportering, lönekörning, statistik, support till anställda i systemet.

Du, tillsammans med en till löneadministratör, ansvarar tillsammans för ca 450-500 löner för totalt 7 bolag. Systemet du kommer jobba i är Agda. Det är löner för både tjänstemän och arbetaravtal så det är ett stort plus om du arbetat med liknande avtal sedan tidigare.
Mycket av rapporteringen är manuell idag men kommer att börja digitaliseras. Så här finns det möjlighet för dig att komma med idéer och lösningar för utvecklingen av det.

Tycker du det låter både spännande, utvecklande och kul? Det är det också!

Erfarenhet och kunskaper

• Minst 5 års erfarenhet av brett lönearbete
• Erfarenhet av att arbeta med hela löneprocessen från start till slut.
• Är van vid att arbeta i affärs- och lönehanteringssystem
• Har arbetat med olika kollektivavtal, både tjänstemän och arbetaravtal
• Meriterande om du gillar rapportering och kan bygga egna rapporter
• Meriterande om du varit med om en digitalisering av rapporteringssystem 

Som person då?

Även om dina tidigare erfarenheter och kvalifikationer är viktiga så är dina personliga egenskaper absolut avgörande. För att trivas i rollen tror vi att du är en noggrann och tålmodig person som gillar när dagarna är fulla av varierande aktiviteter.
Du är inte rädd för att hugga i, är lösningsorienterad och har lätt för att prioritera. Vidare är du serviceinriktad, motiveras av ansvar och utveckling samt har ett pedagogiskt förhållningssätt i ditt arbete.

Anställningen

Det här är en form av rekrytering där du initialt arbetar som konsult via The Place. Om båda parter är nöjda efter sex månader övergår du till fast anställning hos Sh bygg. Tjänsten är på heltid (7:30-16:30) med start omgående eller enligt överenskommelse.

Om Sh bygg: Det lilla företaget i de stora sammanhangen

Kanske undrar du i din tur varför vi vill att du ska jobba hos just Sh bygg? Sh bygg särskiljer sig från andra företag i branschen. Sh grundades redan 1923 och du kommer vara del av ett av byggbranschens äldsta företag där vi har stort fokus på kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Vi erbjuder dig en verksamhetsbredd för att skapa en grund för dig att ständigt utvecklas samt en arbetsplats som värdesätter hög kvalitet, har ett miljömässigt tänk och värnar om sina medarbetare.

Trots att företaget stadigt vuxit under de snart hundra år vi funnits på marknaden är Sh fortfarande ett privatägt familjeföretag med en stark värdegrund. Vi ser oss som en familj och hjälps åt, tar ansvar för det vi gör och orkar ta tag även i det som kan kännas jobbigt. Vi ser till att inkludera alla och har kul tillsammans för det ger bättre kvalitet och sammanhållning samt en friskare vardag. I övrigt får du en marknadsmässig lön och företaget satsar på attraktiva förmåner inom hälsa och träning.

Sh-Akademin

Genom vår egen akademi arrangerar vi över 600 utbildningar per år för våra medarbetare. Du är vår viktigaste resurs och därför satsar vi strategiskt på att ge utbildningar inom allt från Bas-P/Bas-U till entreprenadjuridik och ledarskap.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Några förmåner som medarbetare hos The Place:

• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling

Ansök nu

Redovisningsekonom till nytänkande Sh bygg

Redovisningsekonom
Läs mer Jun 26
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Sh bygg är ett bolag inom bygg-, sten- och anläggningsarbeten, men är inte som alla andra företag i branschen - Du välkomnas till ett familjärt företag som funnits sedan 1923. Sh bygg har bara egenanställda byggnadsarbetare och alla inom bolaget värderas lika. Här finns ett öppensinnat och prestigelös kultur som står för hållbarhet och inkludering och man jobbar aktivt med värdeorden ansvar, glädje och kompetens. Sh bygg tar dessutom ansvar att som första byggföretag menssäkra alla byggbodar och arbetsplatser.

På kontoret arbetar idag ca 80 tjänstemän och du blir en del av ett växande ekonomiteam som idag består av fyra personer. Du utgår ifrån vårt huvudkontor i Uppsala, men det förekommer även besök på våra övriga kontor som bl.a. Upplands Väsby och Östhammar.
Sh bygg sitter i trivsamma lokaler i Boländerna endast 10 minuters promenadavstånd från centrala Uppsala. Under 2021 kommer företaget flytta in i ny egenbyggd fastighet i Östra Fyrislund - det kommer bli ett rejält lyft. Tycker du det låter både spännande, utvecklande och kul? Det är det också!

Rollen i stora drag

I rollen som redovisningsekonom arbetar du brett med redovisning av 6 bolag. Du kommer bland annat jobba med:

• Hantera leverantörsfakturor i vårt fakturahanteringssystem Palette
• Kontakt med leverantörer vid exempelvis frågor eller problemlösning i samband med fakturaadministration
• Framtagande och uppföljning av kundfakturor utifrån internt faktureringsunderlag
• Underhåll av kund- och leverantörsregister
• Hantering av löpande bokföring utifrån bokföringsordrar, internfakturor etc.
• Kontoavstämningar/bokslutsarbete
• Uppgiftsrapportering till myndigheter
• Stötta verksamheten i samtliga frågor rörande ekonomi, bokföring och interna rutiner
• Delta i arbetet med ständiga förbättringar

Erfarenhet och kunskaper

• Gymnasieutbildning eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller likvärdigt
• Minst 3 års erfarenhet av att jobba brett med ekonomi
• Erfarenhet av kundreskontra, leverantörsreskontra, bokslut, Moms- och skattedeklarationer

Som person då?

Även om dina tidigare erfarenheter och kvalifikationer är viktiga så är dina personliga egenskaper absolut avgörande. För att trivas och göra succé i rollen tror vi att du är en prestigelös och noggrann person som signalerar öppenhet och har ett coachande förhållningsätt. Du har dessutom en välutvecklad servicekänsla och vill alltid göra ditt bästa.

Anställningen

Det här är en form av rekrytering där du initialt arbetar som konsult via The Place. Om båda parter är nöjda efter sex månader övergå du till fast anställning hos Sh bygg. Tjänsten är på heltid med start under hösten.

Rekryteringsprocessen

Digitala intervjuer kommer ske med The Place v.29-31 och andra intervjun hos Sh bygg v.32-33.

Om Sh bygg: Det lilla företaget i de stora sammanhangen

Kanske undrar du i din tur varför vi vill att du ska jobba hos just Sh bygg? Sh bygg särskiljer sig från andra företag i branschen. Sh grundades redan 1923 och du kommer vara del av ett av byggbranschens äldsta företag där vi har stort fokus på kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Vi erbjuder dig en verksamhetsbredd för att skapa en grund för dig att ständigt utvecklas samt en arbetsplats som värdesätter hög kvalitet, har ett miljömässigt tänk och värnar om sina medarbetare.

Trots att företaget stadigt vuxit under de snart hundra år vi funnits på marknaden är Sh fortfarande ett privatägt familjeföretag med en stark värdegrund. Vi ser oss som en familj och hjälps åt, tar ansvar för det vi gör och orkar ta tag även i det som kan kännas jobbigt. Vi ser till att inkludera alla och har kul tillsammans för det ger bättre kvalitet och sammanhållning samt en friskare vardag. I övrigt får du en marknadsmässig lön och företaget satsar på attraktiva förmåner inom hälsa och träning.

Sh-Akademin

Genom vår egen akademi arrangerar vi över 600 utbildningar per år för våra medarbetare. Du är vår viktigaste resurs och därför satsar vi strategiskt på att ge utbildningar inom allt från Bas-P/Bas-U till entreprenadjuridik och ledarskap.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Några förmåner som medarbetare hos The Place:

• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling

Ansök nu

Ekonomiassistent till företag i centrala Uppsala

Ekonomiassistent
Läs mer Jun 10
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Till vår spännande kund i centrala Uppsala söker vi en ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra. Du kommer arbeta med befintliga processer och administrationen av inkommande leverantörsfakturor. Dina primära arbetsuppgifter består av betalningar, avstämningar, kravhantering och rapportering. Vidare arbetar du med ärendehantering via telefon, mail och ärendehanteringssystem samt är delaktig i förändringsarbete för ett mer processtyrt arbetssätt och ägandeskap.

Tjänsten är på heltid och gäller ett konsultuppdrag där du anställs av oss på The Place och arbetar som konsult hos vårt kundföretag i Uppsala. Önskad start är omgående och fram till årsskiftet, med goda möjligheter till förlängning.

Vem tror vi att du är?

För att axla rollen som ekonomiassistent på bästa sätt, tror vi att du har följande bakgrund:

• 3-5 års erfarenhet av ekonomirelaterat arbete
• Gymnasial utbildning inom ekonomi, eftergymnasial utbildning inom ekonomi är meriterande
• Goda kunskaper inom reskontraarbete
• Kunskap inom IFS ekonomisystem
• Svenska och engelska flytande i tal och skrift

Vi hoppas att du är en målmedveten person som gillar stort ansvar och utveckling. Du har ett stort ekonomiintresse och trivs i en föränderlig och fartfylld miljö. Vidare har du stor framåtanda och engagemang i ditt jobb och vill bidra till fortsatt tillväxt på vårt kundföretag.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Några förmåner som medarbetare hos The Place:

• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling

Nyckelord: Ekonomiassistent, reskontra, leverantörsreskontra, Uppsala, IFS

Ansök nu